Iespējams, ka kaut ko esmu palaidis garām vai arī lidoju pārlieku reti, tomēr pajautāšu.
Vai ir kāds iemesls, kādēļ izlidošanas geits tiek paziņots uz monitoriem 30-40min pirms izlidošanas? Respektīvi, ja izlidošana ir 17:00, tad pie geita ierasti jābūt 16:30, savukārt uz monitoriem lidostās info parādās tikai 16:30. Ja lidosta maza, tad nav būtiski, bet STN un LTN, kur līdz tālākajiem geitiem ir ~10-15min, tas vairs nešķiet ok.
Pirms dažām dienām sēdēju LTN un vēroju cilvēku simtus, kuri gaida pie monitora, kad tiks dots starts sprinta skrējienam. Senāk jau vismaz 1.5h iepriekš bija zināms geits.
Atvainojos, ja šis ir mazsvarīgs/neaktuāls jautājums.
Man arī tas ļoti iekrita acīs. Bet uz nerviem ne. Ja uz izeju skrien, tad jāstāv rindas priekšgalā. Ja fiksi iet, tad rindas galā. Ja pēc paziņojuma vēl izdzer aliņu un lēnām aizčāpo, tad var paveikties, ka jāstāv pavisam maz.
Iemeslu tādai izejas numura slepenībai gan nevaru iedomāties. Daži domā, ka tas tiek darīts, lai ilgāk noturētu pasažierus pie veikaliem. Tas nekas, ka stresaini pasažieri sliktāk iepērkas:
Tā ir daudzās Eiropas lielajās lidostās, kurās ielido un izlido LOW COST - eri (bez Londonas vēl līdzīga sistēmu esmu manījis Porto un Faro). Labi tas nav, bet savādāk, cik saprotu, nav iespējams. Iemesls - intensīva lidmašīnu kustība un LOW COST-erim nereti starp ielidošanu un izlidošanu ir tikai 25 min. Jānoliek lidmašīna, tur kur tajā brīdī ir brīva vieta un tad vēl jāsameklē tuvākais brīvais geits. Visam procesam jānotiek apmēram pusstundas laikā.
Arī divus mēnešus atpakaļ šādu novēroju LTN , gaitenī ir divi pagriezieni pa labi 5 min. pa kreisi 15 min., gājām pa labi, bet beigās geitu parādīja ka otrā pusē, nācās doties uz turieni...aizgājām uz tur pirmajā stāvā kontrole, visas trepes pilnas ar cilvēkiem un paliku ar savu Priority (wizzair iedeva bezmaksas) turpat, tā kā nebiju par to maksājis,tad arī cauri nelauzos un stāvēju rindā. Beigās laikam vajadzēja tomēr iet pa priekšu,jo Wizzair ar savu bagāžas politiku, iekāpjot lidmašīnā virs tavas sēdvietas un tuvumā jau viss piebāzts,bet tas jau cits stāsts.
Man ir nedaudz savādāka pieredze. Lidojums no IST uz RIX. Būdami apzinīgi pasažieri, ieradāmies pietiekami laicīgi, sagaidījām monitorā paziņojumu par geitu un devāmies uz to. Gaidam lidmašīnu, bet tā kā nav tā nav. Jau tuvojās izlidošanas laiks, tāpēc caur mob. iegāju lidostas mājas lapā - varbūt mainīts geits. Tiešām tas tā arī bija. Aizskrēju līdz monitoram - rāda to pašu - geits ir mainīts! Nobļāvos tautiešiem, lai naski skrien uz īsto geitu. Iespējams, ka man arī nav liela lidojumu pieredze par to, ka geitu maiņa pēdējā brīdī ir normāla prakse. Acīmredzot puse no lidmašīnas pasažieriem bija tādi paši iesācēji, kā es
Nu, parasti gan, ja maina geitu, tad pie "vecā" geita tiek ziņots par geita maiņu, vismaz manā pieredzē tā vienmēr ir bijis. Getvikā ir bijis tā, ka uz Rīgu visu laiku nav geita, un tad pēkšņi tiek uzreiz izziņots kā last call vai kkā tml. Kad vēl nebiju daudz lidojis, tas, protams, varēja sanervozēt, bet tagad kaut kā skatos mierīgāk jo zinu, ka citi visi ir tādā pašā situācijā un galu galā bez puses pasažieru jau tomēr neaizlidos
Nesen redzēju statistiku, ka aptuveni 40% reisu kavēšanās ir tādēļ, ka lidostās lidmašīnām nav vietas. Nav nekāds brīnums ka tikai pēdējā brīdī saprot no kura geita sēdināt pasažierus. Tie 40% tajā statistikā bija ar atrāvienu lielākais cipars.
Vai gadījumā šī geitu pēdējā brīža izziņošana nav saistīta ar remontdarbiem lidostās. Gan Stanstedā, gan Lūtonā jau labu laiku tie notiek, pirms tam šādu kārtību neatceros.
Mana taktika ir bijusi LTN iet pa kreisi un sēdēt pusceļā kur ir monitori, tā esmu vairākas reizes bijis pirmais rindā aiz prioritātes.
Cik esmu manījis, tāda kārtība ir visās UK lidostās, un ar remontdarbiem tam nav nekāda sakara. Citās valstīs man nav nācies saskarties ar paziņošanu pēdējā brīdi, bet var jau gadīties, ka kaut kur vēl tā dara. Katrā ziņā, iekš UK tā ir norma, un tā notiek vienmēr.
Briseles lidostā ierasta prakse, vismaz Airbaltic lidojumiem, ir geitu paziņot tikai tajā brīdī, kad vajadzētu sākties iekāpšanai, bet 90% gadījumu iekāpšana sākas 10-15 minūtes vēlāk.
Mana taktika ir bijusi LTN iet pa kreisi un sēdēt pusceļā kur ir monitori, tā esmu vairākas reizes bijis pirmais rindā aiz prioritātes.
izlidot arī izdevās ātrāk?
Mana pieredze ar Romu, kur vajadzēja vietējo reisu, geitu paziņoja 15 min pirms sākuma, ir nieks, salīdzinot ar gandrīz 2 stundu kavēšanos pirms tam. Ko tur pārmest. Itālija.
Tāda pati sistēma ir Lisabonas lidostā (vismaz 2.terminālī, kur ir visi low-cost). Bet tur visi vārti ir diezgan tuvu, tāpēc ir grūti nokavēt savu reisu.
Jā, tas pats ir arī Berlīnes Schönefeld lidostā.