Uztaisīju šo tēmu, kur varētu velo mīlētāji ielikt idejas velo tūrismam. Aicinātu varbūt nepārspīlēt ar olimpiešu cienīgiem maršrutiem, bet orientēties uz "vidējo sportisko latvieti".
Manuprāt, interesanti būtu maršruti, kur ir iespējams nokļūt izejas punktā bez citu transportētāju palīdzības (izņemot, dzelzceļa transportu). Tobiš round trips.
No savas puses piedāvāju sekojošus variantus:
- visiem zināmais, bet varbūt kāds nav izmēģinājis Cēsis-Valmiera. Auto atstāj vienā no šīm pilsētā, maršurts ap 45km ar iespēju atgriezties pie atstātā auto ar vilcienu. Ceļā ap 4h. Jānočeko atpakaļnākošā vilciena laiks, jo variantu nebūs daudz
Trase - praktiski viss grants ceļs, ļoti daudz meža taku, daudz saknes, daudz " kalnā-lejā" (fiziski var būt nogurdinošs), visā maršrutā daudz norāžu uz veloceļu.
Maršrutā iespējams apskatīt Sietiņiezi (blakus trasei), var aizbraukt līdz Ērgļu klintīm (papildus būs kādi 8km)
- maršruts Klaipēda - Nida- Klaipēda. Maršruts 2 dienām ar nakšņošanu Nidā. Automašīnu atstāj Klaipēdā apsargātā auto stāvvietā. Ap 60km vienā virzienā, viss plakans, easy. Daļēji iespējams atgriezties pa citu ceļu (nav garlaicīgi)
Maršŗuts 100% asfalts, betona plākšņu veloceliņš. Pa ceļam var apstāties pie jūras, izstaigāt Raganu kalnu, apskatīt izdegušo meža daļu un, protams, Kuršu kāpas. Mierīgā garā līdz vakaram līdz Nidai nokļūs jebkurš "čaiņiks".
- Polijas Z daļa gar Baltijas jūru. 2 dienu maršruts (neskaitot nokļušanu līdz turienei), atstājot auto Elblag:
- ar prāmi (Polijā to sauc par Water Tram) no Elblag uz pussalu, Krinica Morska (from Elbląg to Krynica at 7:00 on Saturday, Sunday and Monday)
- no Krynica Morska ar velo līdz Gdaņskai (ap 70km), viss ceļš asfaltēts, plakans, easy. Pa ceļam - jūrmalciemati, SS koncentrācijas nometne (daudzkārt iespaidīgāka par Salaspili). Maršruta beigās Gdaņska, kuras vecpilsētas daļa ir daudz, daudz lielāka par Vecrīgu. Tiešām skaista pilsēta.
- nākamajā dienā ar Water Tram F1 no Gdansk uz Hel http://komunikacja.trojmiasto.pl/tramwajwodny.php; Te ir lielāka prāmju izvēle, bet ieteicams izvēlēties rīta prāmi. Hel ir mazs miestiņš, kur ir akvārijs, var redzēt roņus guļam jūras krastā
- tālāk ar velosipēdu līdz Władysławowo - ap 40 km. velo celiņš (daļa meža celiņš). Ceļš daļēji iet pa pašu līča krastu, tādēļ pretvējs ir riktīgi jūtams. Līcī n-tās vindsērfinga skolas - var iesaistīties vai arī vienkārši baudīt to visu jezgu uz ūdens.
- no Wladislowowo atpakaļ uz Elblag ar vilcienu (caur Gdynia un Gdansk). Ja ir iekšā, tad var pedāļot līdz pašai Gdynia, kas būs vēl papildus ap 40 km. Te braukšana būs pa asfaltētiem ceļiem (ar nelielu grants ceļu iestarpinājumu). Maršruts paugurains, bet lielākoties uz leju, uz leju. Vilcienu varianti:
Władysławowo - Gdynia 17:00-18:05 Gdynia - Elbląg 19:02 - 21:03
Władysławowo - Gdynia 19:54 - 20:52 Gdynia - Elbląg 21:00 - 23:13
http://rozklad-pkp.pl/?q=en/node/143 Page is in english
Šo velo pasākumu var sākt Gdaņskā uz saīsināt uz 1 dienu. Var papildināt ar papildus tuvumā esošo kultūras objektu apskati - Malbork - liela viduslaiku pils, Frombork - Kopernika dzīvesvieta ar astronomijas stāstiem utt (itin interesanti)
- variants uz ilgāku laiku - 5-6 dienas Sardīnijā:
- Rynair līdz Alghero, tur ir diezgan daudzas velo nomas (ap 15-25 Eur dienā)
- tālāk jau pēc spējām līdz Cagliari. Te varianti ir daudz - var braukt vairāk gar krastu - būs kalnains, var vairāk pa vidieni - būs plakanāks. Līdz ar to km skaits neatspoguļos maršruta grūtības pakāpi. Kopā būs ap 200-250 km. Mēs to nobraucām 3 dienās. Braucām oktobrī, līdz ar to guļvietas atrast nebija nekādu problēmu, laikapstākļi - velo pasākumam ideāli
- no Cagliari ar vilcienu atpakaļ līdz Sassari
- no Sassari līdz Alghero - velo (ap 35 km)
- vēl no Alghero var aizbraukt līdz Capo Caccia (hmmm.... ja nejaucu nosaukumu) - skaists pussalas rags jūrā, kura pakājē ir stalaktītu ala
Sardīnijā nav veloceliņu, braukšana notiek pa šosejām, bet šoferi ir uber pieklājīgi, n-tos gabalus brauc mierīgi aizmugurē, kamēr var apdzīt, tad piekl''ajīgi uzsignalizē, ka sāk apdzīšanas manevru. Nu,, šito no itāļiem nebijām gaidījuši.
Ja galīgi beigās nogurst no velo ņemšanās - daudz motorolleru nomu, ar kuriem tad riņķī var pavizināties
Nu, šitie mums liekas pēdējā laika TOP-maršruti. Gaidīšu citas idejas
Ah, fantastiska tēma! Paldies!
Man loti patika Mozeles ielejas Velocelini. Var lidot ar Ryanair uz Frankfurt Hahn, talak transfers uz kadu no Mozeles ciemiem (piem. zell am mosel), kur iznomat velo. Loti plakans (upes ieleja) un viegli braucams. Atpakal sakumpunkta var noklut ar vilcienu (nesavieno visus ciemus) vai autobusu (ir ipasie reisi prieks velo ). Nesezona (braucam pasa maija sakuma) naktsmajas/Zimmer var viegli atrast. Un visur jaukas vina daritavas!!
Man ārkātīgi paticis braukt pa Ziemeļflandriju (Beļģijā). Arī ļoti plakans reljefs, īpaši ērti un skaisti braukt gar kanāliem, kur bieži vien ceļš pilnībā atvēlēts riteņbraucējiem. Ja ir līdzi savs ritenis – pārvadāšana vilcienā maksā 5 EUR par braucienu jeb 8 EUR par dienu.
Dzīvojot teiksim Briselē, iespējams nopirkt kombinēto vilciena biļeti turpatpakaļ uz kādu pilsētu un vienas dienas riteņa īri (to saņem un atdod turpat galamērķa stacijā). Vairāk informācijas te (angliski). Sarakstu ar stacijām, kurās ir šāda iespēja, viņi gan ielikuši tikai flāmiski.
Cenas online diemžēl neatrodu, tās bija bukletā, ko var dabūt vilcienu stacijās. Cik atceros, bija saprātīgas, 5-10 EUR vairāk, kā maksātu vilciena biļete vien.
Tūrisma informācijas birojos nopērkamas veloceliņu kartes (maksā ap 6 EUR), vienu te tādu ielikšu. Celiņi ir labi apzīmēti, tie nav numurēti paši, bet gan numuri ir to krustojumiem, man šķiet tīri saprātīga sistēma.
Ieteicams maršruts varētu būt Brugge - Damme - Oostkerke - Dudzele - Lissewege - Zuienkerke - Brugge, 42 km.
Kartes vāks:
Pati karte:
Lielāka.jpg (6505 x 5173 px, 3,4 MB)
Mazāka.jpg (3200 x 2545 px, 1,6 MB)
Kā redzams, veidu kā izbraukāties tur ir neskaitāmi daudz, var pat līdz Nīderlandes pilsētiņai Sluis aizlaist.
No savas pieredzes varu ieteikt braucienu Sveicee/Vacijaa gar Reinas krastu no Schaffhausenas (lielakais udenskritums Eiropaa) lidz Bazelei jeb otradi. Loti skaista apkartne ar mazam pilsetinam un Schwarzwaldi Vacijas pusee, nav sarezgits marsruts pat ja brauc pa upi uz augsu (+200m uz augsu). Kopaa kadi 110 km, but var braukt ari divas dienas - viesu majas tur ir uz katra stura (Vacijaa krietni letak neka Sveicee). Lielaka dala marsruta ir ar veloceliniem un loti labi apzimeti (it ipasi Sveices puse), dazkart tikai 5-10 m no upes. Ja ir iedvesma tad var iebraukt dzilak Schwarzwalde, bet tad gan buus stipri paugurains. Ja brauc pa upi uz leju tad sakuma punktaa var noklut ar piepilsetas vilcienu no Cirihes. Par riteni jamaksaa puscena, atpakalcels ar vilcienu no Bazeles uz Cirihi apmeram 1 h.
http://veloland.myswitzerland.com/en/routen_detail.cfm?id=42150&tour=route
Starp citu augstak mineta adrese ir loti noderiga ja velas braukt ar riteni pa Sveici. Ir pieejami gan Lansa Armstronga cienigi marsruti gan ari piemeroti normaliem laudim
Pievienojos - Moseles ieleja Vācijā - veloceliņš gar upi, kur aug vīnogulāji. Īpaši skaisti - rudenī!
Gotlande- piekļūšana ar prāmi (velosipēdu var arī īrēt uz vietas, kādi 250 sek/nedēļā). Veloceliņi gar visiem lielākajiem ceļiem, mazie der braukšanai tāpat. Braukt var pa riņķi, apkārt salai, var krustu- šķērsu pēc izvēles. Normālā Gotlandes kartē visi celiņi atzīmēti- plāno pēc sirds patikas. Attieksme pret velobraucējiem tāda pati un vēl labāka kā visur Skandināvijā.
Man arī ļoti patīk paceļot ar velo. Tagad plānojam vasarā uz Austrijas Alpiem.
bet te mani pieraksti par pēdējo gadu lielākajiem velobraucieniem. http://ilze.webs.com/ Varbūt kādam noder kāda ideja. Pēdējā laikā labāk patīk apmesties kādā pietiekami interesantā vietā un tad katru dienu izmest kādu cilpu, nevis ar visu bagāžu meklēt katru vakaru jaunas naktsmājas.
Man arī ļoti patīk paceļot ar velo. Tagad plānojam vasarā uz Austrijas Alpiem.
bet te mani pieraksti par pēdējo gadu lielākajiem velobraucieniem. http://ilze.webs.com/ Varbūt kādam noder kāda ideja. Pēdējā laikā labāk patīk apmesties kādā pietiekami interesantā vietā un tad katru dienu izmest kādu cilpu, nevis ar visu bagāžu meklēt katru vakaru jaunas naktsmājas.
Palasīju lapu un patika! Tikai šeit, celakaja.lv, ir pieņemts likt klāt ceļojumu izdevumus (viesnīcas, velo noma ut.)... cilvēki padalās netikai ar emocijām, bet arī ar praktisku informāciju (cik, kur, par cik utt.), kas dažkārt ir daudz svarīgāka.
Izbraucām Somijas salu arhipelāga ring road. Starts Turku, 2 varianti - lielais riņķis 200km un mazais riņķis 100km
http://www.venesatama.com/wiki/mediawiki-1.7.1/index.php?title=Rengastie
Linkā ir abi loki. Mēs izbraucām mazo. Lielajā ir 8 prāmji, mazajā 3. Mazajā aplī būtiski ir nenokavēt prāmi no Nauvo uz Hanka (9 eur cilv) - http://www.ostern.fi/en/timetable. Pārējie divi prāmji iet bieži un par brīvu.
Par maršrutu: saliņas, ezeri - dikti smuki (skarba skandināvijas ainava), bet maldīgi domāt, ka salas ir plakanas - ne tuvu. Vienā laidā ir augšā-lejā (bet nu, nejau Alpi, protams), tomēr mazais riņķis vienā dienā ir diezgan pagrūti (bet paveicami). Plakanāks ceļš kļūst tikai kādus 10km pirms Naantaly un no Turku abām pusēm (ap 40 km no kopējā maršruta, pārejais pampakains, toties kāāādā ātrumā var lidot no kalniņiem lejā pa ideālo asfaltu!!!). Veloceliņi vai nu asfaltēti vai ļoti labi grantēti, pa mazajām saliņām celiņu vietām nav, bet satiksme tur ir neliela, tādēļ tas nav apgrūtinājums. Principā vienā dienā ap 60km no Turku līdz Nauvo arī var būt gana pietiekami. Otrajā dienā var braukt atlikušo, apvienojot ar Naantaly un Turku apskati. Ceļā ik pa laikam ir kādi mazi miestiņi ar kafejnīcām, kūpinājumiem utt. Marķējums takai ir brūna zīmīte ar saulīti virs jūras.
Jūlijā, augustā paši somi daudz tusē pa salām, tādēļ, ja plāns ir lielais riņķis vai arī mazais 2 dienās, esot ieteicams labāk rezervēt nakšņošanu http://www.saaristo.org/index.php?page=114&lang=2
Transports - nevarētu teikt, ka pasākums iznāk ekstra lēts. Prāmis no Tallinas bez auto lētākais bija ap 28Eur cilvēkam vienā virzienā (Linda line). Vilciens no Helsinki uz Turku, ģimenes biļete+velosipēdi (3 cilv) = ap 80 Eur vienā virz (velo no tā 9eur viens). Tā ka pat jārēķina, vai ar prāmi+auto nebūs lētāk. Somijas vilcieni te: http://www.vr.fi/en/index.html BET!!!! jāņem vērā Somijas īpatnība - šajā velo valstī 1 vilcienā (nevis vagonā) var pārvadāt tikai 3 velosipēdus tiem atvēlētajās vietās. Tā ka biļetes vajag nopirkt laikus (pie tam velosipēdus var pārvadāt tikai Intercity trains).
Holande ar velosipēdu - ideāli!!!
Izmantojām Wizzair reisu uz Eindhovenu (ap 30Ls biļetes). Biļete uz centru 3,50 Eur. Tālāk maršrutu un variantu no Einhovenas ir bez gala, jo veloceliņu ir jūra, vilcienu satiksme lieliska. Speciāli velobraucienu plānošanai var ideāli izmantot http://www.planjeroute.nl/. šeit sadaļā "Fietstochten maken van A naar B" var ierakstīt no kurienes uz kurieni un dabūsiet gatavu velo maršrutu ar visiem veloceliņu numuriem, kur jāgriežas, kā arī kartē visādi objekti sazīmēti, kuru aprakstus ar google.translate palīdzību var viegli iztulkot. Dzīvē numuri par 95% sakrita ar kartē rakstīto. Mulsuma gadījumiem pa ceļam ir n-tās kartes, kur var maršrutu vai virzienu nočekot. Paralēli veloceliņu numuriem ir arī pilsētu virzienu norādes, tā ka apmaldīties tur nu ļoti grūti. Arī google.maps Holandei piedāvā maršrutu velosipēdiem. Jāsaka gan ka kartēs dažreiz nesaprotami loki parādījās - nu, tur tad paši taisījā shortcuts.
Kas tur ir? Ziniet, vienkārši smuki. Tie, kas sirdī dārznieki, vispār būs pastāvīgā ģībienā, jo neredzējām nevienu holandiešu māju, kurai apkārt nebūtu ļoti gaumīgs un smuks dārziņš. Mājas gar kanāliem vispār dievīgas. Protams, vējdzirnavas, plaši lauki, ļoti sakopta vide. Jūnijā Eindhovenas tuvumā gar ceļiem ziedēja milzu (ap 5m) rododendri. Skaisti. Valsts lielākā daļa, protams, plakana, bet uz D no Eindhovenas esot kalnains. Lieki piebilst, ka visi celiņi perfekti asfaltēti, vietām braukšana pa autoceļu, bet tur tad neliela satiksme.
Velosipēdi. Lai cik tas nebūtu dīvaini, bet velonomas piedāvājums ir visai neliels. Mēs to darījām caur info [at] vvveindhoven [dot] nl Noma 9 Eur dienā pilsētas velosipēds ar 7 ātrumiem, ļoti labs. Viņi svētdienās nestrādā. Ieteiktu rezervēt laikus, jo sapratu, ka nomā tikai kādi 4-5 velosipēdi, bet lielāku pasūtījumu gadījumā viņi kaut kā caur veloveikaliem pasūtot klāt.
Mūsu maršruts bija šāds: 1. diena Eindhoven-Oirschot-Oisterwijk-De Loonse en Drunense Duinen-Heusden-Gorinchem
Kopā ap 100km. Visi miestiņi smuki, bet Heusden bija īpaši iespaidīgs. Liekas liela kilometrāža, bet ar vēju mugurā un n-tajām pauzēm ciematos likās absolūti easy.
2.diena Gorinchem-Polder Oude Hardenhoek-Kinderdijk-Roterdama
Kopā ap 60 km. Kinderdijk ir īpašs vējdzirnavu apkopojums - vienvietus kādas 20 vai vairāk.
Var Gorinchemu noņemt nost, paliekot Heusden, tad būs 1.diena būs par 20km īsāka un 2. par 10km garāka.
Ceļā pāris prāmji, kuri ļoti fiksi un bieži kursē, maksāja zem Eur. Atpakaļ ar vilcienu no Roterdamas, 17Eur + 6Eur par velo.
Svarīgi pirms starta saprast vēja virzienu un attiecīgi pielāgoties, jo pūš tur ne pa jokam. Uz vietas ir velo kartes - tā ka plānošanu var arī veikt pēdējā brīdī.
Izmēģinājām Sigulda-Līgatne velo maršrutu.
http://tourism.sigulda.lv/userfiles/content/attachment/1351329648485.pdf
Nu, te nu tīnīši var izpausties ar saviem BMX un kalnu velosipēdiem. Maziem bērniem, kā arī pilsētas velosipēdiem bez ātrumu pārslēgiem te nu nav, ko darīt. Trase diezgan grūta, no sākuma velosipēda n-reizēja stiepšana pāri gravām, bet bauda no skatiem - izcila. Reāli patika.
No Līgatnes atpakaļ uz Siguldu iezīmētais maršruts pa sliktu rīves granteni - diezgan nomācoši. Varbūt pat ieteicami gar to pašu Gaujas taku braukt atpakaļ.
No Līgatnes atpakaļ uz Siguldu iezīmētais maršruts pa sliktu rīves granteni - diezgan nomācoši Tā ir, tas ir drausmīgs ceļš, bieži esmu redzējusi tur nelaimīgus velobraucējus mocamies. Tur normāli pabraukt var tikai tad, ja ceļš vēl mitrs pēc lietus.
Vēl ir variants pēc takas izbraukšanas celties pāri Gaujai ar prāmi un pa otru krastu caur Inciemu atpakaļ.
Izbraucām 2 dienas ar velosipēdiem pa Gotlandi.
Pasākums veicams, tur nokļūstot ar jahtu. www.jahtapalsa.lv - šis maršruts ir regulārais piedāvājums. Vienojos par braucienu pagājušajā gadā. Tad cena 3 nakšu braucienam bija 2000 Ls. Par šogadu nezinu.
Cenā ietilps:
- 20 guļvietas
- 25 vietas velosipēdiem
- 3 naktis uz jahtas
- pats brauciens
Tā kā savācāmies 20 cilvēku komanda, tad katram tas maksāja 100 Ls. Mazāk cilvēkiem attiecīgi viss tiek dalīts uz galvu skaitu. Ja nevar savākt pilnu komandu, kapteinim ik pa laikam zvanot gribētāji, kuri grib pievienoties kādai kompānijai, lai aizbrauktu uz Gotlandi.
Maršruts:
- izbraucām 5-dien, atgriezāmies 1-dien. Var kāpt uz jahtas Mērsragā no agra rīta vai arī vakarā Ventspilī.
- pēc 11h esam Slitē. Tālāk 55-60km uz Faro salu, kur daudz Gotlandes dabas brīnumu - rauku http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5r%C3%B6
- pa to laiku jahta jau nokļuvusi Lauterhorn ostā. Uz mola uztaisām pikniku ar grilu, ap pusnakti jahta dodas uz Visbiju (6h)
- pa nakti nonākam Visbijā. Tad brauciens uz Hogklint (ap 8-9km vienā virzienā). Pēc tam velosipēdus saliekam uz jahtas un laiks Visbijas apskatei
- tā kā ceļš atpakaļ līdz Ventspilij ir 17h, tad attiecīgi jāpieskaņo prombraukšanas laiks.
Nu, smuki, tiešām smuki Gotlandē. Brauksim vēl
Ja kādu interesē sīkākas detaļas - tad rakstiet privāti. Starp citu, kapteinim vēl augustā un septembrī esot pāris vīkendi brīvi
Silti iesaku Dāniju apskatīt no velobraucēja skatu punkta.
Uz Kopenhāgenu tikt var, sākot no 25€ vienā virz. Velo īre 10-15€ dienā. 1-2 dienas var veltīt Kopenhāgenai. Ieteikums koncentrēties ne tikai uz centru, bet riktīgi pabraukt gar ūdeņiem tālāk, lai papriecātos par moderno dāņu arhitektūru - to, kā jūra spoguļojaa stiklā un metālā.
Ļoti patika izbrauciens pa dāņu rivjēru līdz Helsingorai - tas ir ap 50km, ko var gan easy veikt vienā dienā, gan sadalīt pa divām, pa ceļam piestājot:
- Charlottenlund, kur ir smuka pils ar skaistu apkārtni.
- aiz Klampenborg lielajā parkā. Parku ir vērts pabraukāt krustu šķērsu, ne tikai izmaukt cauri, jo ainavas ar gleznainajām pļavām, milzu kokiem, stirnu bariem ir acij tīkamas. Parka vidū ir karaliskā medību pils (Erenitage stottet), no kuras uz Z ir golfa lauki un milzu stirnu bari, kuras galīgi nebaidās no cilvēkiem. Ja ir līdzi bērni, tad viņiem parka sākumā ir atrakciju parks.
- pāris jahtu ostiņas, kur var nopirkt svaigas un kūpinātas zivis
- Humblebæk, kur jābrauc pa ieliņu gar pašu jūras malu - te mājas ar niedru jumtiem ir kā no Andersena pasakām. Pilsētiņas Z galā ir modernās mākslas centrs Louisiana, kurš ir izvietots skaistā vietā ar iekoptu dārzu un kura lielajā ēstuvē var notiesāt iepriekš nopirktās zivis vai pilsētiņas veikala stipri lētāko pārtikas piedāvājumu
- Helsingør. Te ir gan Kronborgas pils ar Hamleta garu un, manupràt, izcilu video instalāciju-stāstu par pils vēsturi; Dānijas kuģniecības muzejs, kurš arhitektoniski interesanti ir iebūvēts vecā dokā; kultūras centrs (modernās arhitektūras pārvērsta veca rūpnīcas ēka) ar bibliotēku, kuras 3.stāvā ir žurnālu nodaļa, kurus var sēdēt un šķirstīt, baudot skatu gan uz pili, gan vecpilsētu; un visbeidzot - dzīvelīga vecpilsēta. Nakšņojām Airbnb apartamentā.
Atpakaļ uz Kopenhāgenu var braukt ar vilcienu - biļete padsmit € + 5€ par velosipēdu.
Cenas. Hmmmm.... dārgi. Pilis, muzeji ap 20€. Ir vērts paplānot un varbūt nopirkt Kopenhāgenas apmeklējumu karti, kas ietver manis minētās vietas, kā arī vilcienu un metro satiksmi.
Šovasar plānoju vienu nedēļu ar velosipēdu apceļot Latgali. It kā kaut kāds aptuvens maršruts nojaušams, bet noteikti, kāds jau to ir darījis iepriekš un var padalīties ar jau konkrētu maršrutu un apskates vietām, lai pēc iespējams vairāk apskatītu.
Izbraucām 2 dienas ar velosipēdiem pa Gotlandi.
Pasākums veicams, tur nokļūstot ar jahtu. www.jahtapalsa.lv - šis maršruts ir regulārais piedāvājums. Vienojos par braucienu pagājušajā gadā. Tad cena 3 nakšu braucienam bija 2000 Ls. Par šogadu nezinu.
Cenā ietilps:
- 20 guļvietas
- 25 vietas velosipēdiem
- 3 naktis uz jahtas
- pats brauciens
Tā kā savācāmies 20 cilvēku komanda, tad katram tas maksāja 100 Ls. Mazāk cilvēkiem attiecīgi viss tiek dalīts uz galvu skaitu. Ja nevar savākt pilnu komandu, kapteinim ik pa laikam zvanot gribētāji, kuri grib pievienoties kādai kompānijai, lai aizbrauktu uz Gotlandi.
Maršruts:
- izbraucām 5-dien, atgriezāmies 1-dien. Var kāpt uz jahtas Mērsragā no agra rīta vai arī vakarā Ventspilī.
- pēc 11h esam Slitē. Tālāk 55-60km uz Faro salu, kur daudz Gotlandes dabas brīnumu - rauku http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5r%C3%B6
- pa to laiku jahta jau nokļuvusi Lauterhorn ostā. Uz mola uztaisām pikniku ar grilu, ap pusnakti jahta dodas uz Visbiju (6h)
- pa nakti nonākam Visbijā. Tad brauciens uz Hogklint (ap 8-9km vienā virzienā). Pēc tam velosipēdus saliekam uz jahtas un laiks Visbijas apskatei
- tā kā ceļš atpakaļ līdz Ventspilij ir 17h, tad attiecīgi jāpieskaņo prombraukšanas laiks.
Nu, smuki, tiešām smuki Gotlandē. Brauksim vēl
Ja kādu interesē sīkākas detaļas - tad rakstiet privāti. Starp citu, kapteinim vēl augustā un septembrī esot pāris vīkendi brīvi
Šis būs viens no maniem nākamajiem tuvajiem ceļojumiem. Paldies par info
Šovasar plānoju vienu nedēļu ar velosipēdu apceļot Latgali. It kā kaut kāds aptuvens maršruts nojaušams, bet noteikti, kāds jau to ir darījis iepriekš un var padalīties ar jau konkrētu maršrutu un apskates vietām, lai pēc iespējams vairāk apskatītu.
Es esmu braukusi pa Latgali ar velosipēdu, bet mans velo ceļošanas uzstādījums ir nevis vairāk apskatīt, bet vairāk sajust - smaržas (ai, cik jauki smaržo meža zemeņu pļava), krāsas (zilas debesis, balti mākoņi, zaļš mežs, neviena māja un pēkšņi meža vidū ezera krastā - koši zila baznīciņa), vēju. Vienu vasaru maršruts bija apmēram Rēzekne - Kaunata - apkārt Rāznas ezeram - Malta - Aglona - Višķi - Nīcgale. Galapunktos svarīga vilciena esamība, tāpēc maršruta sākums un beigas parasti ir saplānoti, bet pa vidu - kur kāds skaistāks meža celiņš, pa to jādodas Citu vasaru maršruts bija apmēram tāds: Daugavpils - Naujene - "Daugavas loki" - Slutišķi - Krāslava un bija doma pa otru pusi Daugavai doties uz Ilūkstes pusi, bet notikumi aizveda pavisam uz citu pusi - Čertoka ezers - Preiļi - un tad jau uz vilcienu Līvānos. No abiem ceļojumiem sajūtu atmiņas ir ļoti jaukas.
Ar velo braukājot pa Latgali bija grūti atrast labas nakšņošanas vietas. Nevar, tā kā Vidzemē, nobraukt no ceļa, un ezera krastā uzcelt telti. Viss vai nu baigi aizaudzis, vai privātīpašums.
Kā ar laucinieku nepieskatītajiem suņiem? Nav tā, ka visu laiku jāatkaujas?
Kā ar laucinieku nepieskatītajiem suņiem? Nav tā, ka visu laiku jāatkaujas?
Tagad esmu Latgalē.
Labāk braukt uz Poliju, Lietuvu, Igauniju, kaut vai uz Itāliju. Ja dabon lētas biļetes izmaksu ziņā būs līdzīgi. Latgalē ar gulēšanu par galīgu mēslu prasa nesamērīgu naudu. Cilvēki tur forši, bet tas neaatsver visu pārējo. Turpmāk izvēlēšos savu naudu tērēt citur, Latgalē mani vairs neredzēt!
Andzej! Esi rāms. Tevi pārņēmušas mirkļa skarbās emocijas. Nah, Polijā daudzkārt vallapēdistiem ir liegums pārvietoties pa trasēm un neteiktu, ka ir īpaši komfortabli veikt garākus pārbraucienus skarbu garāmbraucošu fūru vējā. Turies Latgalē!
Vai tiešām tik traki? Jā, pa Vidzemi riteņojot, naktmājas ir gadījušās ekskluzīvākas (piemēram, visa brīvdienu māja pie ezera trim cilvēkiem par 10 LVL), bet arī Latgalē neatceros, ka būtu nakšņojusi vietās, kuru dēļ vairs negribētu Latgalē atgriezties (ir bijušas dažas naktsmājas, kurās gan vairs negribētu nakšņot, bet tiešām tikai dažas tādas). Manos velobraucienos pa Latviju parasti ir tā, ka iepriekš parūpējamies tikai par pirmajām nakstmājām, bet pārējās naktis guļam tur, kur dienas notikumi aizved. Par labām nakstmājām (par samērīgām naudiņām) uzzinām vai nu tuvākajos informācijas birojos (ir gadījušies ļoti labi padomi arī no garāmgājējiem pie vietējā veikala durvīm), vai apzvanot tuvākās naktsmājas, kas norādītas informatīvos bukletos (ja tādu nav un tuvumā nav kafejnīcu ar WiFi, tad zvans mājās palicējiem ar lūgumu paskatīties internetā un atsūtīt tuvāko iespējamo naktsmāju telefonu numurus). Nepierakstu, kur un kad un par cik naudiņām esmu nakšņojusi, tāpec nevaru padalīties ar labāko vai sliktāko nakstmāju padomiem, bet Preiļu "Magones" gan atceros kā ļoti glābjošas pēc aukstas un lietainas dienas - ar karstu tēju un siltu krāsniņu slapjo drēbju žāvēšanai.
Šovasar līgo brīvdienās ar velosipēdu aizdevāmies uz Lietuvu - jā perfekts asfaltēts velo celiņš no Šventojas līdz Nidai un atpakaļ, bet vismīļākās atmiņas tomēr par pēdējo dienu no Rucavas līdz Liepājai, jo tā bija tuvāk dabai. Brīžiem gan izbrīnīja, ka var apzīmēt kā veloceliņu smilšainu piejūras kāpu ceļu, pa kuru ar velosipēdu vispār nevar pabraukt (it sevišķi, ja tas ir apkrauts ar mantām, ja ceļo vairākas dienas), bet ar visu to - sajūtu atmiņas ļoti jaukas
Ikviena sevi cienoša arodskola vasarā pārvēršas par komfortablu un lētu hosteli. Tur nevajadzēs maksāt Nica+! (nejaukt ar Nīcu!)
Andzej! Esi rāms. Tevi pārņēmušas mirkļa skarbās emocijas. Nah, Polijā daudzkārt vallapēdistiem ir liegums pārvietoties pa trasēm un neteiktu, ka ir īpaši komfortabli veikt garākus pārbraucienus skarbu garāmbraucošu fūru vējā. Turies Latgalē!
Ir mirkļa skarbās emocijas. Piekrītu
Vienkārši kad visu dienu esi nominies ar velo vai nobraucis ar laivu, paņem viesu namā istabiņu par 50 euro.
Tur pilns ar odiem un neciešami karsts. Logus atvērt nevar , jo sietu vai kādu citu moskītu tīklu šie nav iedomājušies pielikt, un pie loga gaida nakamais asinsūcēju bars.
Tas , ka neviens visu nakti nav gulējis, un sapņo par telti, kur varētu izgulēties. Tas nopietni paboja nakamas dienas plānus.
Par silto ūdeni soreiz nesatraucos, kas tomēr būtu problēma, ja būtu oktobra vidus.
Cilvēki un daba Latgalē ļoti forši. Eemocijas jau noplakušas un gan jau vēl kādreiz tur atgriezīšos, bet drošāk ņemt līdzi telti.
Uzmundrinājums un specveltījums visiem riteņbraucējiem!
Polijas Z daļa gar Baltijas jūru.
2 dienu maršruts (neskaitot nokļušanu līdz turienei), atstājot auto Elblag:
- ar prāmi (Polijā to sauc par Water Tram) no Elblag uz pussalu, Krinica Morska (from Elbląg to Krynica at 7:00 on Saturday, Sunday and Monday)
- no Krynica Morska ar velo līdz Gdaņskai (ap 70km), viss ceļš asfaltēts, plakans, easy. Pa ceļam - jūrmalciemati, SS koncentrācijas nometne (daudzkārt iespaidīgāka par Salaspili). Maršruta beigās Gdaņska, kuras vecpilsētas daļa ir daudz, daudz lielāka par Vecrīgu. Tiešām skaista pilsēta.
- nākamajā dienā ar Water Tram F1 no Gdansk uz Hel http://komunikacja.trojmiasto.pl/tramwajwodny.php; Te ir lielāka prāmju izvēle, bet ieteicams izvēlēties rīta prāmi. Hel ir mazs miestiņš, kur ir akvārijs, var redzēt roņus guļam jūras krastā
- tālāk ar velosipēdu līdz Władysławowo - ap 40 km. velo celiņš (daļa meža celiņš). Ceļš daļēji iet pa pašu līča krastu, tādēļ pretvējs ir riktīgi jūtams. Līcī n-tās vindsērfinga skolas - var iesaistīties vai arī vienkārši baudīt to visu jezgu uz ūdens.
- no Wladislowowo atpakaļ uz Elblag ar vilcienu (caur Gdynia un Gdansk). Ja ir iekšā, tad var pedāļot līdz pašai Gdynia, kas būs vēl papildus ap 40 km. Te braukšana būs pa asfaltētiem ceļiem (ar nelielu grants ceļu iestarpinājumu). Maršruts paugurains, bet lielākoties uz leju, uz leju. Vilcienu varianti:
Władysławowo - Gdynia 17:00-18:05 Gdynia - Elbląg 19:02 - 21:03
Władysławowo - Gdynia 19:54 - 20:52 Gdynia - Elbląg 21:00 - 23:13
http://rozklad-pkp.pl/?q=en/node/143 Page is in english
Šo velo pasākumu var sākt Gdaņskā uz saīsināt uz 1 dienu. Var papildināt ar papildus tuvumā esošo kultūras objektu apskati - Malbork - liela viduslaiku pils, Frombork - Kopernika dzīvesvieta ar astronomijas stāstiem utt (itin interesanti)
Pacelšu - vai kadam svaiga info ir no reģiona, ka tur ar "necivilizetam" nakšnošanam pie juras krasta? Vai Gdynia atstat auto uz ielas malas (modelis nav vertigs ne Ukraina, ne Kaukaza) nebus problemas?
Mani šogad iedvesmoja Londonas velo tūre - noīrējām velosipēdu pie Viktorijas stacijas un aizmināmies līdz Grīničai pa vienu Temzas pusi, atpakaļ - pa otru. Ļoti foršs un viegls maršruts - pa ceļam daudz angļu dārzu, smuku pagalmu, gan vecā, gan jaunā arhitektūra. Braucām ļoti mierīgi, Griničā vēl muzejos iegājām, pusdienas, pāris kafijas utt - kopā ap 7h.
Iesaku!
Sveika,
kadas izmaksas šai velotūrei?
Velo mums izmaksāja vairāk nekā vajadzētu, jo, balstoties uz meitas apgalvojumiem, ka velo īre ir lēta, īpasi neiedziļinājos noteikumos un neierubījos, ka 2 GBP access fee for 24h ir nevis 24h īre, bet tikai paņemšanas maksa. Principā īre maksāja 2 GBP/30min. Tādēļ saprātīgāk būtu vai nu I-netā atrast kādu velo veikalu/nomu, kur var par saprātīgu cenu paņemt uz visu dienu vai arī tad, kad piesēž papusdienot, padzert kafiju, to darīt netālu no velo statīviem, kuros tad velosipēdu ielikt - tādejādi par šo paužu laiku samazināsies izmaksas.
Mēs to nesapratām un tādēļ šīs 7h mums izmaksāja ap 25 Eur katram.
Jā, Grīničā nekur neredzējām velo statīvus, kur to velosipēdu varētu nodot. Tādēļ', ja brauc līdz Griničai, vajag paņemt kādu velo saslēdzēju, jo citādi nekādi nevar tos velosipēdus kaut cik drošā veidā nekur atstāt.