Labdien,
es vēlējos uzzināt Jūsu pieredzi par vilciena biļešu iegādi internetā ceļošanai pa Indiju. Kādu un kuras bankas kredītkarti Jūs izmantojāt? Vai ir vēl kas jāzina, jāievēro pērkot biļetes? Man pagaidām http://indianrail.gov.in lapā biļešu iegāde neizdodas, jo Swedbank Visa karte tiek noraidīta. Gaidīšu Jūsu stāstus par sekmīgu biļešu iegādi un Jūsu ieteikumus. Paldies.
Personiskas pieredzes nav, bet forumos ir lasīts, ka cilvēki iesaka pirkt no http://www.irctc.co.in/ un maksāšanas lapā kā maksājuma apstrādātāju banku izvēlēties Citi Bank, ja maksā ar debetkarti, vai Axis PG, ja maksā ar kredītkarti.
Paldies Juri,
rezervēšanas lapai, kura atveras no http://indianrail.gov.in adrese tiešām ir http://www.irctc.co.in/ Tika nesekmīgi izmēģināti abi Tavi piedāvātie varianti. Varbūt ir vēl kādi ieteikumi?
Atradu vēl informāciju, ka sistēma normāli strādājot no 05:00 līdz 23:30 pēc Indijas laika. Ja esot daudz apmeklētāju, vienkārši atsakās pieņemt maksājumu. Vismazāk lietotāju esot pēc 18:00 (vietējais laiks).
Vai arī variants pirkt no http://www.cleartrip.com/, kas ir privāta turisma aģentūra un ņem 100 rūpiju komisijas maksu.
Tas viss izlasīts http://www.seat61.com/India.htm
Pavasara ceļojumam pa Indiju šeit sapirku visas nepieciešamās vilcienu biļetes. Lapa strādāja ideāli. Maksāju vai nu ar VISA (DnB Nord) vai American Express, īsti neatceros, bet laikam tomēr ar VISA.
Smags gadiijums: pēc ilgiem pūliņiem izdevās billetes nopirkt ar SEB Visa Electron. Tīmekļa vietnē http://www.cleartrip.com/ izvēlējos "Pay by Debit Card", pēc tam izvēloties "Indian Overseas Bank", kas pāadresēja kartes apstrādi uz Axis banku. Vispār viņu izvēlnē bija arī "GE Countrywide", bet GE karte (Visa Debit) man biļešu pirkšanas brīdī bija tukša...
Sakarā ar neseno „akciju” iegādāto biļešu sakarā esmu mazliet savācis informāciju par Indijas apceļošanai vitāli svarīgo vilciena biļešu iegādes iespējām un gribu mazliet padalīties ar iegūtajām zināšanām. Neslēpšu, ka šo noslēpumu atklāšanā izmantoju lielās kaimiņvalsts pilsoņu pieredzi, taču tā kā krievu valoda daudziem ir noslēpums un neesot labais tonis likt saites uz svešiem blogiem, tad variet iepazīties ar manu izklāstu un pieredzi:
Ja agrāk diezgan viegli bija nopirkt biļetes http://www.cleartrip.com/ un http://www.makemytrip.com/, kā arī atsevišķos gadījumos arī pa tiešo irctc.co.in, tad vairāk kā gadu šis pasākums ir ierobežots un pārdot biļetes ārzemniekiem spēj tikai http://www.cleartrip.com/ . Tomēr lai to izdarītu nepieciešams piereģistrēties šai lapā, kas savukārt ir stipri sarežģīts un no pirmā skata pat neiespējams pasākums. Tomēr ar nelielu pacietību un uzmanību dažu dienu laikā var tikt pie ļoti laba instrumenta, kas būtikski atvieglos Indijas ceļojumu.
Vietās kur jāraksta telefona numurs un pasta indekss liekam jebkurus skaitļus, jo forma pieņem tikai Indijas formāta indeksu(6 skaitļi) un telefona numuru(10 skaitļi ) Vienkārši 1234567890 nederēs, jo numuram jābūt unikālam un atkārtojamam. Es liku it kā pilno Latvijas numuru, tikai bez +3. Vēlākā dzīvē tas noder, jo biļešu pirkšanas laikā jāpieliek tikai +3.
Teikšu uzreiz ka reģistrāciju pabeigt neizdosies jo uz šo numuru tiek nosūtīts Mobile Verification Code, kas nepieciešams pilnīgai reģistrācijas pabeigšanai un kuru loģiski nesaņemsiet. Bet līdz lietotājvārdam laikam es tiku.
Varbūt ka šo daļu var izlaist un sākt ar 3. punktu, ievērojot pirmā punkta noteikumus.
Hi!
To complete IRCTC registration I need Mobile Verification Code. I'm citizen of Latvia and now just planning my winter Indian trip. I've not got Indian mobile now so I can't receive code via SMS. Please send me confirmation code via e-mail.
My IRCTC user name is -- .....
My name is .....
My mobile number in Latvia is ......
My registererd IRCTC e-mail is .....
Copy of my passport is attached
Yours sincerely, ........
Thank you.
Vēstuli noteikti jāsūta no tā paša epasta ko izmantojāt reģistrācijā.
http://www.cleartrip.com/trains/irctc/account/activate
Cleartip username ir email adrese, ko izmantojāt reģistrācijā.
IRCTC username ir tas kas tas ir.
Pēc tam nesajaucot Email OTP , kurš man jau bija atnācis, taču ja nu gadījumā jums viņa vēl nav, tad varat spiest zem šīs rindas uz click here un iet uz pastkasti pēc koda.
Pēdējais ir dārgais Mobile OTP.
!!!!!!! Šeit nekādā gadījumā nenospiediet click here, zem ailes,
jo tad atsūtītais kods ies bojā, visas līdzšinējās pūles būs vējā un varēsiet uzsākt garu un ļoti piņķerīgu saraksti ar Indijas dzelzceļa amatpersonām vai jaunu reģistrāciju.
Neizdošanās gadījumā laikam labāk taisīt visu accountu no jauna.
Ja pērc uz vietas tad ir tūristu kases bet tur baigās rindas, ar 50 rūpiju uzcenojumu biļetes var nopirkt visos tūrisma pakalpojumu birojos.
Vēl viņiem ir tā saucamās TATKAL vai TATCAL tickets (pārdošanas sistēmā tiek ievadītas tikai izbraukšanas dienā vai dienu pirms). Šīs biļetes tiek pārdotas tikai tajos segmentos, kuros ir daudz tūristu, piemēram, Agra - Varanasi, Deli - Varanasi, Agra - Jansi, utt. Piecenojums nav liels, bet kādreiz izdodas biļeti nopirkt tieši izbraukšanas dienā. Lielu attālumu pārvarēšanai gan Indjā ieteiktu izmantot lidmašīnas, jo vienkāršākās guļamklases (plackarts PSRS izpratnē) ir diezgan neērtas, turklāt plackartā braucot varat tikt apzagts. Kupejnieks (Air con 1-st class vai 1A) nemaz nav pieejams visos virzienos un vilcienos, turklāt laicīgi pirkta aviobiļete bieži vien ir vienā cenā ar kupejnieku vai pat lētāka gluži kā mums uz Maskavu vai Sankt-Pēterburgu).
Pēc divu nedēļu pārvietošanās ar Indijas vilcieniem, man tā sistēma skaidra nekļuva, taču visas biļetes dabūjām pēdējā brīdī uz vietas, bez rezervēšanas (laikam jau tepat pieminētās TATKAL). Vispirms aizgājām uz Ņudeli stacijas otro stāvu, kur ir īpašs birojs tūristiem (lai arī pa ceļam vietējie zeļļi mūs izmisīgi centās ievilkt vairākos tūrisma ofisos) - nekādas rindas, nekādu problēmu nopirkt, bet tikai uz galvenajiem maršrutiem. Vēlāk pirku Jaipur-Savai Madhopur - Džaipuras stacijā pie atsevišķa ārzemniekiem domāta lodziņa. Salīdzinoši mierīga vieta, kamēr vietējie pie saviem lodziņiem haotiski grūstījās un raustīja viens otru. Vistrakāk bija Savai Madhopur stacijā, kur vajadzēja biļeti uz Agru. Ieradāmies īsi pirms vilciena ierašanās, un mums pārdeva kaut kādas vietējo biļetes bez numuriem, taču rekomendēja vērsties pie pavadoņa. Pavadonis apskatījās blociņu un par normālu piemaksu "apgreidoja" biļetes uz kupejām. Nakts braucienā plackartē uz/no Varanasi gan sapratu, ko nozīmē pirkt biļeti pedējā brīdī, jo guļvietas bija augšā pie pašiem griestiem, tur kur mums parasti liek tikai bagāžu. Šo posmu labprātāk būtu lidojis.
Kaspars, paldies par info, noteikti noderēs!
Kaspar, super apraksts, paldies!
Es visu laiku priku augšā pie griestiem tā visforšākā vieta... ja viena soma paliec zem galvas neviens neko nenozags
Tā zagšana ir mīts, tepat LV tev ar nozags ja nepieskatīsi.
Vari arī papildus drošībai paķert striķi un katru nakti to somu piesiet kaut kur...bet nu naskās rokas var visu tapēc ja cieš miegs jarupējās labi par somu
Kaspar, man 8. punktā tomēr viss nojuka. Click here zem ailes nespiedu, spiedu lielo, zilo aktivēšanas "pogu". Nospiedu, parādījās, ka esmu jau pirms tam reģistrēta. Spiedu vēlreiz, atsūtīja man jauno kodu pa e-pastu. Laikam salaidu dēlī.
Laikam jātaisa viss no jauna. Varbūt vari paskaidrot, ko tieši es nepareizi izdarīju?
Vai tad paspēji jau saņemt abus kādus - gan email otp, gan mobile otp,?
mhm, izdarīju visu kā rakstīts, viņi atsūtīja man e-pastu ar mobile OTP. email OTP man, cik sapratu, jau bija no pirmās reģistrēšanās atsūtīts. Pēc tam es laikam pati saspaidīju generate new OTP kaut kur citur, tā mana vaina. Bet es nesapratu tikai to, ka tajā aktivizācijas lapā, uz kuru Tu norādīji saiti, viņš man izmeta, ka esmu jau reģistrēta.
Ja taisīšu no jauna, bail, ka tas pats sanāks
Nezinu, varbūt vajag darīt uzreiz no 3. punkta, man kaut kā sanāca tā kā rakstīju. Loģiski domājot laikam jau pareizāk sākt ar jaunu reģistrāciju, palabošu to sarakstīto.
Attiecībā uz tavu situāciju nezinu ko īsti ieteikt. Cik saprotu, sistēma tagad redz tavu vārdu, telefonu un adresi kā jau reģistrētu, lai gan reģistrāciju neesi pabeigusi. Bet varbūt viss ir ok un tu jau esi reģistēta?
Vai nu jāsāk darīt visu no jauna ar citiem datiem, citu pasi it kā nevajadzēs jāmaina esot tikai email un mobile numuri. Vai mēģini pati sekot pamācībai krievu valodā, mazliet par piņķerīgu lai tulkotu.
Cik saprotu raksta autors pabeidza pasākumu ar 12 piegājienu, tas tā lai nejūties dikti vainīga.
Izlabot izrādās nevaru, bet citiem rekomendēju sākt no trešā punkta.
Kāds nav mēģinājis caur www.cleartrip.com pirkt Indijas vilciena biļeti, sasaistot www.cleartrip.com kontu ar savu facebook.com profilu? Man tas izskatās kaut kā vienkāršāk. Atklāju, ka esmu reiz jau reģistrējies www.cleartrip.com profilam un izdevās atjaunot savu account ar FACEBOOK, lai nav atkal jāveido jauns profils ar citu e-pastu. Dievs vien zin, vai mans vārds un uzvārds otrreiz derēs, ja e-pasts tiks nomainīts. Šobrīd nevaru pārbaudīt vilciena biļetes nopirkšanas iespējas, jo Indijas serveris neapkalpo no 11.30 p.m. līdz 1.30 a.m. pēc Indijas laika. Ja nebūtu Indijas brauciens ZS-Jaungada periodā, beigtu šito "čakarēšanos" un ietu uz aģentūru tur uz vietas iebraukšanas dienā. Janvāra beigās iepriekšējo reizi dabūju vēlamās biļetes bez visa šitā stundām ilgā "čakara" dienu iepriekš.
mhm, izdarīju visu kā rakstīts, viņi atsūtīja man e-pastu ar mobile OTP. email OTP man, cik sapratu, jau bija no pirmās reģistrēšanās atsūtīts. Pēc tam es laikam pati saspaidīju generate new OTP kaut kur citur, tā mana vaina. Bet es nesapratu tikai to, ka tajā aktivizācijas lapā, uz kuru Tu norādīji saiti, viņš man izmeta, ka esmu jau reģistrēta.
Mēģini atjaunot savu profilu ar FACEBOOK kontu, man sanāca. Par cik Indijas mobilā tev nav, tad saprotu, ka nākamajā solī būs jāsūta viņiem pases kopija. Par tālākiem rezultātiem ziņošu rīt. Izrādās viņiem biļešu serveris pa nakti kādas 3 stundas nestrādājot.
mhm, izdarīju visu kā rakstīts, viņi atsūtīja man e-pastu ar mobile OTP. email OTP man, cik sapratu, jau bija no pirmās reģistrēšanās atsūtīts. Pēc tam es laikam pati saspaidīju generate new OTP kaut kur citur, tā mana vaina. Bet es nesapratu tikai to, ka tajā aktivizācijas lapā, uz kuru Tu norādīji saiti, viņš man izmeta, ka esmu jau reģistrēta.
Mēģini atjaunot savu profilu ar FACEBOOK kontu, man sanāca. Par cik Indijas mobilā tev nav, tad saprotu, ka nākamajā solī būs jāsūta viņiem pases kopija. Par tālākiem rezultātiem ziņošu rīt. Izrādās viņiem biļešu serveris pa nakti kādas 3 stundas nestrādājot.
Paldies! Pat man sanāca piereģistrēties caur favebook
Kaut kāds sviests ar to Indijas vilcienu biļešu pirkšanu netā. Jau vairāk kā 12 stundas pagājušas, bet nesūta man tie indusi to MOBILE OTP, lai gan aizsūtīju viņiem arī ieskennētu pases kopju. Visu apkalpošanu veic elektroniskie roboti, kuri tikai atsūta e-mail OTP un paziņojumu, ka MOBILE OTP atsūtīts uz manu norādīto INDIJAS mobilo Nr., kura man nav. Ar FACEBOOK gan var piereģistrēties, bet diemžēl nopirkt nevienā Indijas saitā bez tā viņu MOBILĀ OTP tik un tā nevar. Izskatās, ka "dzīvajā" bez robotu sūtītajām vēstulēm viņiem nekas nenotiek.
Nevaig tik strauji tvert dzīvi! Tā taču Indija, kur esi bijas 4 reizes, chill! Pēc pāris dienām viss tev būs.
Galvenais kad reģistēsies nesačakarē.
Nevaig tik strauji tvert dzīvi! Tā taču Indija, kur esi bijas 4 reizes, chill! Pēc pāris dienām viss tev būs.
Galvenais kad reģistēsies nesačakarē.
Nu jau parādījās nākošā problēma - MOBILE OTP atnāca, kāroto vilciena biļeti pa ZS it kā nopirku, nauda norezevēta, bet biļetes nav. Laikam vaina tā, ka LV mobilajam pieliku klāt divas nulles, tel. numura formātu atzina par derīgu, turpinās sarakste ar indusiem. Tad jau pēc 2 ned. redzēs, vai naudu no kartes noņems vai atbloķēs, kā tam teorētiski vajadzētu būtm jo CONFIRMATION nav.
Tev tai cleartrip accountā noteikti parādās tās biļetes, pameklē. Vienīgi atceries, ka tas ka esi nopircis nenozīmē ka tev ir arī vieta vilcienā. Ja ir garantēta vieta tad parādās zaļš confirmed biļetē ar sēdvietas numuru. Ja pārādās sarkans WL (waitlist), tad braukt varēsi tikai ja kāds cits pirms tevis no vietas atteiksies. Līdz waitlist 10 skaitās diezgan labi un droši, bet ne vienmēr.
Un biļetei jābūt uz uzrādāmai/izdrukātai - tā vismaz officiāli ir rakstīts.
Tev tai cleartrip accountā noteikti parādās tās biļetes, pameklē. Vienīgi atceries, ka tas ka esi nopircis nenozīmē ka tev ir arī vieta vilcienā. Ja ir garantēta vieta tad parādās zaļš confirmed biļetē ar sēdvietas numuru. Ja pārādās sarkans WL (waitlist), tad braukt varēsi tikai ja kāds cits pirms tevis no vietas atteiksies. Līdz waitlist 10 skaitās diezgan labi un droši, bet ne vienmēr.
Un biļetei jābūt uz uzrādāmai/izdrukātai - tā vismaz officiāli ir rakstīts.
Nu nav man galīgi nekā iekš to ACCOUNT - nauda rezervēta caur CLEARTRIP, bet biļešu nav. Viņiem jau arī ar lēto viesnīcu rezervācijām caur www.makemytrip.com arī tāda pati "cūkāšanās"- it kā norezevēta nauda, bet pēc tam izrādās, ka nekā, jo kaut kas viņu serveros kaut kas nav saslēdzies. Tagad jau indusi darba dienu beiguši. Ja līdz rītdienas vakaram atbildes nebūs, tad jau būs jāpērk lidmašīnas biļete - ar tām vismaz nav tāda "cūkāšanās" kā ar vilcieniem un pirkšana notiek uzreiz bez WAITING LIST un garām gaidīšanām.
Kāda ir motivācija šitā čakarēties, ja vēl nav 100% pārliecības tikt vilcienā. Vai tiešām tur uz vietas nevar nopirkt biļetes, kaut vai samaksājot 5 euro par virsu. bet ar garantiju, ka tiec vilcienā. Neticu, ka uz šādu pirkšanas veidu parakstās kāds, izņemot dažus Vai tiešām nav cita civilizēta veida ,kā nopirkt šīs biļetes, vai tiešām uz vietas ir tādas problēmas?
Viss ir pilnīgi civilizēti - kad laicīgi vai varbūt arē ne tik laicīgi pērc biļeti uzreiz vari redzēt ko pērc vai waitlistu vai konkrētu vietu. Brauciena dienā tiek izmestas vēl dažas Tatkal kvotas biļetes(piemēram 6 AC3 klasē, 100 sleeper klasē) par nedaudz lielāku cenu pēdējā brīza pircējiem.
Man piemēram Cleeartrips darbojas nevainojami- viss ir skaidri redzams, dazās waitlista biļetes mazliet palien uz augšu rindā, pirkšana vai atgriešana notiek ar pāris pogas piespiedieniem - eleganti.
Pēdējā brīdī vispār nav nekādu garantiju, vari pirkt zemākas klases biļetes un lausties lopvagonā ar elkoņiem. ja nu vienīgi nedābū tās Tatkal kvotas biļetes, bet arī tās vieglāk būs nopirkt telefonā kā cīnīties rindā.
Cleeartrips var pirkt ar karti? Vai tur ir dārgāk, kā Viestursp1 pērk?
Kāda ir motivācija šitā čakarēties, ja vēl nav 100% pārliecības tikt vilcienā. Vai tiešām tur uz vietas nevar nopirkt biļetes, kaut vai samaksājot 5 euro par virsu. bet ar garantiju, ka tiec vilcienā. Neticu, ka uz šādu pirkšanas veidu parakstās kāds, izņemot dažus Vai tiešām nav cita civilizēta veida ,kā nopirkt šīs biļetes, vai tiešām uz vietas ir tādas problēmas?
Es arī pirmo reizi pērku iekš www.cleartrip.com - čakarēšanās tiešām drausmīga. Uz vietas var nopirkt biļetes, vienīgi rindas ir, apkalpošana - lēna un ķēpīga, bet es šogad pirmoreiz braucu ZS - Jaungada periodā, kurš Indijā ir ļoti noslogots kā jau visās Āzijas valstīs, kur ir silti. Nu Indijā diemžēl ir tā, ka dzelzeceļa biļešu tirdzniecība ar viņu kvotām un gaidīšanas listēm nav diez ko civilizēta. Garākiem baucieniem tomēr iesaku pārlidojumus. No Allepey uz Goa kā manā gadījumā nakts vilciens būtu optimāls variants, jo pārlidojums COK - GOI ZSvētku- New Year periodā tik un tā būtu daudz dārgāks un tik un tā ar pārsēšanos. Vēl ar labu uzcenojumu varot pirkt caur kādu Austrālijas saitu, bet viņi man došot apstiprinājuma vai nolieguma atbildi tikai 72 stundu laikā, jo arī viņi Indijas vilcieniem uzreiz netiekot klāt. Lūk, šis saits - www.internationalrail.com.au
Paldies visiem, kas padalījās ar pieredzi. Neizdošanās gadījumā kā man laikam tomēr nav jātaisa jauns ACCOUNT, jo lai viņu uztaisītu ir baigais "čakaris". Iegāju caur FACEBOOK, kurš mani jau pieslēdz vecajam ACCOUNT, paņēmu citu karti, šoreiz VISA vietā ņēmu MASTER Card un lai www.cleartrip.com man, biļeti pērkot, neaizrāda, ka Latvijas mobilais Nr. nevar būt ar 8 cipariem, bet tam obligāti jābūt ar 10 cipariem, nolēmu lietu nesarežģīt un norādīju Indijas kodu +91 un viegli iegaumējamu 10 zīmju numuru un tiešām viss aizgāja. Derīgu Latvijas Nr., biļeti pērkot praktiski nav iespējams norādīt, jo pa simbolus XX nedrīkst, bet pieliekot "00" norāda, ka Indijas telefona Nr. nesākas ar 00. Ceru, kagan jau otrā ekvivalentā summa pēc 2 ned.atbloķēsies, jo indusi par pirmo norezervēto summu atrakstījuši sekojošo:
Dear Customer,
Kindly note that as per userid: viestursp1 provided by you there was no booking or failed attempt is reflecting for particular date so kindly provide us other userid so that we may assist you better.
Thanks & Regards
Prakash
Executive, Customer Care
care [at] irctc [dot] co [dot] in
Ph: 011-23340000