Ilgstošāka dzīvošana Eiropas Savinībā mikroautobusā/citā transporta līdzeklī
Kuras valsts reģistrāciju labāk izmantot, kā ar sodu apmaksu vai ignorēšana (nedomāju izmantot šo iespēju sliktiem mērķiem), ilgas parkošanās bez piespiedu aizvilkšanas
Ja aizbrauc uz mēnesi vai diviem viss ir skaidrs, bet ja grib uzturēties divus vai trīs gadus tad paliek komplicētāk. Negribēsies taču braukt katru gadu uz Latviju taisīt tehnisko apskati un braukt atkal piemēram uz Spāniju
Varbūt kāds ir intresējies vai pētījis detalizētāk
Ja kāds nezin kas tas ir >>> https://www.youtube.com/results?search_query=living+in+van
Forši, ka pēc maza ekšena (NOR) gribi sarīkot nedaudz jaudīgāku! Es nodrošinātos ar veikli maināmām numurzīmēm. 2min. un LEO777 vietā parādās ZMQF813.
Līgani pārejam pie tēmas. Cik tādi baisie verķi nosvilina dienā? Man gribētos ne vairāk par 7-8l/100km dīzeli. Un tāpat jau sanāk, johaidī! Brīvību gan var vinnēt, tas, toč! Labi, ja 2-3 jocīgi ļaudis savācas vienkopus ar līdzīgām interesēm, tad 50/33 proči stabili nost no kamiešiem, līdz ar ko var paildzināt pasākumu.
Tepat jau brāļiem igauņiem vai leišiem bij apskate reizi 2 gados.
Tā! Būs jātiekas! Savādāk man sāk rasties aizdomas, ka Tu esi domu izvilinātājs, sak, davai, davai, stāstiet visi Latvijas aļimentščiki un citu oficiālu šteļļu nemaksātāji, a es vēsi ieseivošu.
P.S. Vakar biju baznīcās. 2-ās. Pavisam nepareizs neesmu. Lielās. Rīgā.
Diez vai var deklarēt savu dzīvesvietu kā transportlīdzekli
Kad dzīvoju Vācijā, tur bija džeki, kas braukāja ar LV numuriem un bez apskates 6 gadus un pat nedomāja braukt uz LV!
Klau, Vieniniek? Gribi vinnēt neīrējot dzīves platību? Jeb vazāties?
Mani satrauc nākotnes ieguldījumi. Busā īsti nē, bet nekustamajā. Par mazām naudām drošās vietās. Ir idejas?
Man ir māja ar dārzu vienā no labākajām vietām LV, nedaudz ārpus Rīgas.
Patīk less is more, ziema bez sniega un arī daļējs do it yourself + second hand.
Par mazām naudām palietojot smadzenes visu ko var dabūt jebkur, cilvēki par velti dzīvo arī NYC (bet ne visiem patiks šādi dzīvesveidi vai dzīvesvietas, es nedomāju bomžus kas guļ uz ielas).
Negribēsies taču braukt katru gadu uz Latviju taisīt tehnisko apskati un braukt atkal piemēram uz Spāniju
Nesaprotu, kur ir problēma reizi gadā atbraukt no Spānijas, iziet LV tehnisko apskati un braukt atpakaļ? Kapēc viss jāsarežģī, mēģinot kaut ko apiet, pārkāpt, apčakarēt? Un kapēc runa iet par busu? Ilgstošai dzīvošanai nedomāju, ka tas ir labākais risinājums. Ja mobilitāte nav primārais nosacījums, bet ir vēlme kaut ko ekonomēt un dzīvot ilgstoši uz vietas, var, taču, nopirkt kādu lielu, divasu, vecu un nedārgu piekabi/dzīvojamo treileri, savest to ciešamā kārtībā, aizvilkt kaut vai uz to pašu Spāniju, nolikt bezmaksas parkošanās vietā un dzīvot uz nebēdu.
Tālu + expensive? Jautājums tomēr ir izveidots ar domu ka nav neviens jāapčakarē un iespējams ir normāls veids kā rast risinājumu
Nav ne tālu, ne dārgi. ..... Bet viss ir relatīvs
Un racionālāk dzīvojot Spānijā tad būtu havot auto ar Spānijas nummuru
Par līdzīgām lietām bieži runā krievi (Krievijas krievi) savos kemperceļotāju forumos - Būtu bijis labi iegādāties ES kemperi ar ES numuru, turēt to kaut kur Eiropā un atlidot ar lidmašīnu pie tā no Krievijas, tikai lai paceļotu. Bet šīs viņu sarunas parasti atduras uz juridiso jautājumu apspriešanu. Kur atrast tādu eiropieti, uz ko noformēt kemperi, kuram nebūtu tiesības uz to, bet tikai pienākumi un atbildība, kurš saņemtu visas soda naudas par pārkāpumiem, kura pienākumos ietilptu ceļa nodokļi, apkopes, apdrošināšanas, u.t.t.
New Yorker rakstiņš par šo fenomenu:
http://www.newyorker.com/magazine/2017/04/24/vanlife-the-bohemian-social...
Par līdzīgām lietām bieži runā krievi (Krievijas krievi) savos kemperceļotāju forumos - Būtu bijis labi iegādāties ES kemperi ar ES numuru, turēt to kaut kur Eiropā un atlidot ar lidmašīnu pie tā no Krievijas, tikai lai paceļotu. Bet šīs viņu sarunas parasti atduras uz juridiso jautājumu apspriešanu. Kur atrast tādu eiropieti, uz ko noformēt kemperi, kuram nebūtu tiesības uz to, bet tikai pienākumi un atbildība, kurš saņemtu visas soda naudas par pārkāpumiem, kura pienākumos ietilptu ceļa nodokļi, apkopes, apdrošināšanas, u.t.t.
Laikam jau šo iemeslu dēļ ir izdomāta tāda lieta kā ... īrēšana?!? hello?
Īrēt kemperus parasti ir ļoti dārgi. Parasti ap 100+ eiro dienā, plus tīrīšana, gultas veļa, virtuves piederumi un sazin kas. Lētāk ir viesnīca, it sevišķi, ja netiek izmantotas vismaz max. kemperī pieejamās gultas vietas.
Kempera īrēšana, vai sava kempera izmantošana, kaut arī viņš tiktu glabāts kaut kādā tālā garāžā (kā pieminēto Krievijas kemperceļotāju sapnis), tas nav viens un tas pats. Ja kemperis ir savs, Jūs 100% varat rēķināties uz to, ka tajā dienā, kad viņš Jums būs vajadzīgs, viņš tur atradīsies. Un Jūs droši varat plānot savu ceļojumu uz jebkuru sev ērto datumu. Bet ja kemperis tiek īrēts, Jūs varat slēgt ligumu kaut vai gadu iepriekš, maksāt cik gribat lielu drošības maksu avansā, Jums nekad nebūs garantija, ka vajadzīgajā dienā Jūs varēsiet doties ceļojumā!!! Kempera izīrētājs Jums elementāri tajā dienā, kad Jums ir jāizbrauc, var pateikt: "Ups! Kemperi, kuru mēs bijām Jums paredzējuši, mēs esam pārdevuši un, piedodiet, mēs nekā Jums nevaram palīdzēt". Vai arī : "Iepriekšējais klients Jūsu kemperi vēl nav atgriezis", vai: "Tikko iepriekšējais klients kemperi ir sasitis". Un viss - Jūsu ilgi lolotais ceļojums, Jūsu iepriekš saplānotie atvaļinājumi, u.t.t. , viss izjūk. Nedomāju, ka kāds kemperu izīrētājs līgumā paredz soda sankcijas pats pret sevi.
Lētāk ir viesnīca, it sevišķi, ja netiek izmantotas vismaz max. kemperī pieejamās gultas vietas.
Protams, var likties, jo vairāk cilvēku brauc kemperī, jo lētāks ceļojums, rēķinot uz vienu ceļotāju. Bet tam ir arī otra puse:
1) Psiholoģiskā saderība, ilgi atrodoties kopā mazā, slēgtā telpā. Bieži ir dzirdēti gadījumi, kad visi reizē izbrauc, bet atpakaļ daļa atgriežas ar lidmašīnu vai kā savādāk. Vai arī - bijušie draugi pēc šāda ceļojuma sakašķējas uz visiem laikiem. Vērojot ārzemēs kemperceļotāju pamat kontingentu, gribētos izdarīt secinājumu, ka tie pārsvarā ir stabili pāri ar ilgstošu kopā dzīvošanas pieredzi.
2) Šķiet pievilcīgi, ja 3,5 tonnīgā kemperī (B kat.tiesības) var braukt, piemēram, 6-7 cilvēki. Ja ir pieprasījums, tādus arī ražo un tādus izīrē. Bet, parēķināsim. Tāda kempera pašmasa ir apmēram 2900 kg (ar vadītāju). Tātad, uz atlikušajiem 6 pasažieriem paliek 600 kg. Bet šajā svarā jāiekļaujas arī traukiem, pārtikai, gultas veļai, peronīgajām mantām (foto, video, ....), kādam velosipēdam vai citam sporta/atpūtas inventāram. Grils, āra galdiņš, ārā krēsli, paklājs, ko ieklāt nojumē, kempera rezerves ritenis (ja viņš nav pamatkomplektācijā), tīrais ūdens, gāzes baloni, u.t.t., u.t.t. 6 un 7 vietīgi, 3,5 tonnīgi kemperi - tas ir pilnīgi neiespējami, tādi legāli nedrīkst braukt pa ceļu, jo viņu reālais svars ceļojumam nokomplektētā stāvoklī ļoti, ļoti pārsniegtu tehniskajā pasē uzrādīto pilno masu 3,5t. (Attiecīgi - soda sankcijas, ja nosvērs). Nebrauks, taču, ceļojumā 7 pliki cilvēki bez pārtikas, bez ūdens, ar pieciem litriem degvielas bākā, u.t.t.. :)
Pat ceļojumam nokomplektēts 3,5 tonnīgs, divvietīgs kemperis ar divim ceļotājiem nevar īsi iekļauties 3,5 tonnās!!!
6 un 7 vietīgi, 3,5 tonnīgi kemperi - tas ir pilnīgi neiespējami, tādi legāli nedrīkst braukt pa ceļu, jo viņu reālais svars ceļojumam nokomplektētā stāvoklī ļoti, ļoti pārsniegtu tehniskajā pasē uzrādīto pilno masu 3,5t. (Attiecīgi - soda sankcijas, ja nosvērs). Nebrauks, taču, ceļojumā 7 pliki cilvēki bez pārtikas, bez ūdens, ar pieciem litriem degvielas bākā, u.t.t.. :)
Pat ceļojumam nokomplektēts 3,5 tonnīgs, divvietīgs kemperis ar divim ceļotājiem nevar īsi iekļauties 3,5 tonnās!!!
Tad kāda starpība, vai neiekļauties svarā un maksāt sodu par 2 cilvēkiem, vai par 7 cilvēkiem? Sadalot sodu uz 7 galviņām, uz cilvēku sanāks pat lētāk, nekā uz 2 cilvēkiem. Sanāk, ka braukt 7 cilvēkiem tomēr izdevīgāk
Tad kāda starpība, vai neiekļauties svarā un maksāt sodu par 2 cilvēkiem, vai par 7 cilvēkiem? Sadalot sodu uz 7 galviņām, uz cilvēku sanāks pat lētāk, nekā uz 2 cilvēkiem. Sanāk, ka braukt 7 cilvēkiem tomēr izdevīgāk
Par sodu lielumu runājot - man pašam nav gadījies uzrauties uz kempera svēršanu, bet atļaušos nocitēt viena Latvijas kemperceļotāja vēstules fragmentu, kuru viņš reiz man rakstīja: "2014. gadā Austrijā samaksāju 240 EUR sodu, par to, ka mana kempera masa uz svariem bija 3920 kg atļauto 3500 kg vietā....Tagad pirms ceļojuma sveru visu....".
Tātad, 0,5 eur par 1 kg.
Savukārt pagājušajā gadā Lietuvas kemperceļoti stāstīja - ja svēršanas rezultātā tiek konstatēts, ka kempera svars pārsniedz tehniskajā pasē uzrādīto pilno masu 3,5 t, - naudas sods, tā ir tikai puse problēmas. Ja vadītājam nav "C" kategorijas tiesības, viņš, faktiski, nedrīkst turpināt ceļu. Tad kemperi ceļu policija liek uz attiecīgā auto vedēja un pārvieto .... kaut kur (vai nu izved no valsts, vai uz kādu maksas autostāvvietu). Bet par šo pakalpojumu jau soda apmērs esot četrciparu skaitlis.
Īstenībā loģiski būtu, ja neatļautu turpināt ceļu pat tad, ja ir C kategorijas tiesības, jo transportlīdzeklis neatbilst tam, kāds paredzēts tehniskajā dokumentācijā. Citādi sanāk neloģiski, samaksā sodu un brauc tālāk... līdz nākamajam sodam, vai?
Ja var izkraut daļu mantu (vai pasažieru), un iekļauties tais 3500, tad cita lieta.
Lai šobrīd no B tiktu pie C kategorijas, jāšķiras no aptuveni 400 Eur, pretī saņemot ne tikai burtiņu tiesībās, bet arī 20 stundas vizināšanos pie Liela Auto stūres pa pilsētu. Un tad, izvēloties kemperi, var ņemt tādu, kam tehniskajā pasē ir vairāk par 3500 kg. Turklāt vēl piekabi līdz 750 kg var kabināt klāt bez E kategorijas.
Bet ceļošanai a la bomž, tomēr labāks ir ūdens transports. To neviens nesver. Un ārpus LV iekšējiem ūdeņiem arī par kategorijām neiespringst.
Sāku ieklausīties sarunā un jūtos arvien turīgāks! Kādureiz nebija lāga ko darīt un iemantoju oficiālas C unD1. 70 jautājumi CSN blokā un tikai 1-a kļūda.
I(ī?)slandē ir baigi viltīgie bulkuvāģi, kuri pārvērsti par ceļojošiem hosteļiem. 2 francūžu ģimenes man izrādīja visu ekipmentu pilnā godībā. Liktu 4* bez domāšanas. Tāds izmaksātu lētāk.
Šis Ku-Kū kemperis 2-iem ir perfekts, bet vienam Radissons. http://www.kukucampers.is/cars/category-aa-new/
I(ī?)slandē ir baigi viltīgie bulkuvāģi, kuri pārvērsti par ceļojošiem hosteļiem. 2 francūžu ģimenes man izrādīja visu ekipmentu pilnā godībā. Liktu 4* bez domāšanas. Tāds izmaksātu lētāk.
Šis Ku-Kū kemperis 2-iem ir perfekts, bet vienam Radissons. http://www.kukucampers.is/cars/category-aa-new/
Kādas 4*, ja tur pat tēju nevar uzvārīt, neizvēršot visu saimniecību? Matracis mantām pa virsu, vietas mazāk kā cietā guļamvagona 3. plauktā. Līdz 25 gadu vecumam tāds varbūt ir par labu atzīstams, bet tagad ...
Islandē gan tas izskatās populārs trends, re kur vēl eksemplāri: www.faircar.is; www.gocampers.is
Sāku ieklausīties sarunā un jūtos arvien turīgāks! Kādureiz nebija lāga ko darīt un iemantoju oficiālas C unD1. 70 jautājumi CSN blokā un tikai 1-a kļūda.
I(ī?)slandē ir baigi viltīgie bulkuvāģi, kuri pārvērsti par ceļojošiem hosteļiem. 2 francūžu ģimenes man izrādīja visu ekipmentu pilnā godībā. Liktu 4* bez domāšanas. Tāds izmaksātu lētāk.
Šis Ku-Kū kemperis 2-iem ir perfekts, bet vienam Radissons. http://www.kukucampers.is/cars/category-aa-new/
Man bija Ford Transit, iekārtots līdzīgi- tikai ar 6 sēdvietām un aizmugurē guļas vieta 3 cilvēkiem. Ja gribēju, varēju gultu izjaukt un pacelt pie sāniem. Apakša bija daudz dažādu mantu- pamatā gan makšķerēšanas aprīkojums. Bija arī gāze plītiņa, TV.
Copei uz ntajām dienām vienkārši ideāls.
Līdz 25 gadiem guļ pieturās pļavās, zem tilta, alās. Pēc 25 hosteļos. Pēc 35 2* viesnīcelēs. Pēc 45 3* viesnīcās bez brok. Pēc 55 3* ar brok. Pēc 65 4* bez.brok. Pēc 75 4* ar brok. Pēc 85 5-7* ar All Inclusive, pēc 90, atvainojos, cemetrijā!
Līdz 25 gadiem guļ pieturās pļavās, zem tilta, alās. Pēc 25 hosteļos. Pēc 35 2* viesnīcelēs. Pēc 45 3* viesnīcās bez brok. Pēc 55 3* ar brok. Pēc 65 4* bez.brok. Pēc 75 4* ar brok. Pēc 85 5-7* ar All Inclusive, pēc 90, atvainojos, cemetrijā!
Aha, īpaši mūsu vidējie pensionāri pa tādām viesnīcām dzīvojās...visi jau nav AB (neatšifrēšu, bailes ka tik mani neiekausta) līmenī
Par svara pārsniegšanu, man tālajā ?2003?. gadā no Slovākijas puses iebraucot Austrijā pusfriči golfiņu ņēmās svērt. Tā kā tajā laikā vēl cenas starpība starp SK un A degvielai, pārtikai, šmigai utt. bija milzīga un tika vairumā tai plānotajai nedēļai sapirkta + vēl mēs 4 cilvēki ar visām slēpēm/zābakiem, rezultātā pa smagu , bet tiku vaļā ar 4!!! aliem Austriešu!!! varasvīriem un šie vēl taisnojās, ka sods būtu simtos mērams.
Tu ko, golfiņš var pārsniegt 3500 kg? Jebšu vienkārši pārsniedza tehniskajā norādīto pilno masu?
Līdz 25 gadiem guļ pieturās pļavās, zem tilta, alās. Pēc 25 hosteļos. Pēc 35 2* viesnīcelēs. Pēc 45 3* viesnīcās bez brok. Pēc 55 3* ar brok. Pēc 65 4* bez.brok. Pēc 75 4* ar brok. Pēc 85 5-7* ar All Inclusive, pēc 90, atvainojos, cemetrijā!
Tēma vispār par gulēšanu transporta līdzekļos, nevis nekustamos īpašumos.
25 gadu vecumā mana parastā guļvieta ārpus mājas bija nestuves RAF-2915 busiņā, bet pēc statusa iegūšanas - upgrade uz RAF-2914. Tā ka pēc tāda plašuma krātiņos sadalīts bulku vāģis ir pilnīga degradācija
Tu ko, golfiņš var pārsniegt 3500 kg? Jebšu vienkārši pārsniedza tehniskajā norādīto pilno masu?
Da nē, kādas 3.5t??????? )) Pilnā masa, kas norādītas teh. pasē tika pārsniegta ap 100 kg, laikam, precīzi gan vairs neatceros, katrā ziņā nosēdies autiņš bija rihtīgi. Atpakaļceļā vairs svara problēmu, protams, nebija, viss liekais tika atstāts "kapitālistiem"