Sveiciens ceļakājiešiem!
Sava maģistra darba izstrādes ietvaros vēlos lūgt Jūsu palīdzību atbildot uz jautājumiem par ceļošanas paradumiem un attieksmi pret aviosabiedrībām. Kopumā vajadzētu aizņemt ne vairāk kā piecas minūtes. Aktivitāte saskaņota ar Juri!
Links šeit: https://goo.gl/jiIlIF
Paldies jau iepriekš!
Bija tīri interesanti atbildēt.
Interesanti kaapeec British Airways un Iberia ir kaa viens un tas pats? Manaa uztveree British Airways ir mazliet labaaka, augstaakas klases aviokompaanija, nekaa taa spaanju cernja...
Interesanti kaapeec British Airways un Iberia ir kaa viens un tas pats? Manaa uztveree British Airways ir mazliet labaaka, augstaakas klases aviokompaanija, nekaa taa spaanju cernja...
Tāpēc, ka viņi ir viens un tas pats - salējušies kopā https://www.britishairways.com/en-gb/information/about-ba/iag
Par tām biļešu cenām - īsti pareiza tur mana atbilde nav, jo man nav tādas noteiktas summas, ko biļetēm tērēju "parasti"! Lidoju gan par 10 euro,gan par 300, bet tāds diapazons tur nebija iespējams!
sorry, bet jautājumi gan vairāk atbilst vidusskolas vai koledžas līmenim. Kaut kas salikts, lai tikai būtu izpildīta obligāta maģistra darba prasība, bet tādas īsta mērķa kāpēc vajag noskaidrot atbildes uz šiem jautājumiem nemaz nav. Nerunājot par to, ka atsevišķos jautājumos nav viennozīmīgas atbildes, piemēram par lidojuma izmaksām. Eiropas lidojumiem ir viena cenu amplitūda, bet starpkontinentālajiem cita. Arī par lidojumu laikiem un punktualitāti, imho tās ir dažādas lietas, kuras nav jēga likt vienā jautājumā. Rezultāti no šādiem jautājumiem nav vērtējami, jo nebūs skaidrs, ko anketas aizpildītājs ir sapratis.
Vēl kā trūkums, manuprāt, vajadzēja arī noskaidrot cik bieži gadā lido un vai tas ir darba vai atpūtas nolūkos. Ceļo viens vai grupā(ar ģimeni) pārsvarā. Anketa arī nedot iespēju parādīt, ka katram var būt vairāki uzvedības/izvēles modeļi. Piemēram, darba braucieni un atpūtas, jo parasti avio un pakalpojumu izvēlē diezgan atšķiras. Sevišķi, ja darba braucienus apmaksā klients (vienā gadījumā cenas nozīme var būt 1, bet otrā 5).
Mēs jau nezinām, kādam nolūkam eidim šīs atbildes, varbūt (kā jau aptaujās tas mēdz būt) jautājums nostādīts, lai saņemtu vajadzīgo atbildi (ceru, ka āmurkāņu cirku nevienam nav jāatgādina) nevis veiktu objektīvu izpēti.
Atšķirībā no citām pēdējā laikā redzētajām aptaujām šī ir tīri sakarīga, izdevās pat pabeigt nevis, nospļaujoties par anketētāja aprobežotību, pusceļā iziet no lapas.
Es gan pusceļā apstājos + tā kā aptuveni pusi no saviem lidojumiem veicu ar airBaltic, bet tie aptaujā man būtu jāliek zem "Others", tajā pašā laikā tur ir IB un BA, kuri uz/no RIX nelido vispār. Un ja jau tiek apvienotas aviosabiedrību grupas, tad zem Lufthansas varēja arī pielikt Swiss / Austrian / Brussels Airlines. Piekrītu arī bumbuls teiktajam par cenu amplitūdu - ja lidoju uz Okeāniju, tad tā būs viena, Eiropā būs pilnīgi cita.
Prieks, ka šī tēma ir izraisījusi salīdzinoši daudz diskusiju. Tas nozīmē, ka respondenti nav truli klikšķinājuši atbildes, bet arī iedziļinājušies saturā.
Atbildot uz jautājumiem:
1) osvalds pasteidzās ar atbildi, ka IAG ietilpst gan British, gan Iberia. Līdzīgi kā Lufthansa Group ietilpst Swiss, Austrian un salīdzinoši nesen pievienojās arī Brussels;
2) par vidusskolas vai koledžas līmeni grūti spriest. To varētu nokomentēt kāds pasniedzējs vai profesors (iespējams pats bumbuls), vai ir ievērotas visas prasības izpētes metožu pielietojumā. Aptauja ir daļa no pētījuma, kurā ietilpst ne tikai kvantitatīvās, bet arī kvalitatīvās metodes, tostarp, intervijas ar BT un Finnair pārstāvjiem, aviosabiedrību gada pārskatu analīze, zinātnisko rakstu, kā arī nozares (IATA) un konsultantu (Big 4, BCG) publicētā informācija;
3) maģistra darba mērķis ir noskaidrot, cik ilgspējīgs ir LCC vs FSC biznesa modelis. Apzināti no katra servisa veida ir izvēlēti četri lielākie spēlētāji (vai spēlētāju grupas, sinerģijas) Eiropas tirgū, par kuriem arī ievācu respondentu viedokli. Piekrītu, ka lidojumu izmaksas atšķirās uz dažādām pasaules daļām, taču vidēji iztērētā summa par biļeti nav šī pētījuma subjekts. Mani vairāk interesē, cik nozīmīgi ir piedāvātie papildus servisi un cik pasažieri tērē par šiem pakalpojumiem. Ik sevišķi, ņemot vērā, ienākumu līmeni un demogrāfisko portretu. Biznesa ceļojumi īsti neietekmē patērētāja uzvedību. Vismaz manā uzņēmumā un droši varu teikt par citiem, cena un maksas pakalpojumi diez vai ir izšķirošais faktors. Ja lidojums ir dārgs, šaubos, ka kāds atcels plānoto konferenci vai liks lidot ar Ryanair divas dienas vēlāk. Turklāt korporatīvie klienti lidojot, piemēram, ar BT automātiski tiek Economy Premium klasē ar iekļautu bagāžu un fast track Rīgā. Varbūt šāda prakse ir izņēmums un realitāte ir cita.
Tiešām nesaprotu, kāpēc tur nav BT, jo zinot, ka pasažieris lido ar BT, kaut ko var izsecināt, ņemot vērā pārējās atbildes. Ja esi ar statistiku draugos, tad sapratīsi, ka aptauja, kurā "Other" kategorija sastāda ievērojamu īpatsvaru no kopējām atbildēm, nav uzskatāma par īpaši veiksmīgu aptauju.
Latvijas kontekstā ir citi lielie spēlētāji, atšķirībā, kā tas ir citur Eiropā. Ja Tev ir globāls, visu Eiropu aptverošs pētījums, tad ir jau skaidrāk, kāpēc šādi jautājumi.
maģistra darba mērķis ir noskaidrot, cik ilgspējīgs ir LCC vs FSC biznesa modelis.
Man tāds banāls jautājums - kas ir FSC ? Granulas tās noteikti nav un arī koksnes piegādes ķēdes sertifikācija un ieviešana, spriežot pēc konteksta, tā nav.
Man domāt, ka Full Service Carrier.
Atbildot uz jautājumiem:
1) osvalds pasteidzās ar atbildi, ka IAG ietilpst gan British, gan Iberia. Līdzīgi kā Lufthansa Group ietilpst Swiss, Austrian un salīdzinoši nesen pievienojās arī Brussels;
Bet padomā, vai tad no klienta viedokļa ir būtiski, kam kura aviosabiedrība pieder? Klients vērtē servisu un pakalpojumus, ar ko viņš saskaras, un tas atšķiras aviosabiedrībām, kas ir viena megakorporācija. KLM piedāvā atšķirīgu servisu kā AF, British kā Iberia, un pavisam noteikti Swiss patērētāja acīs būs pilnīgi kas cits kā Eurowings.
Ja būtu aptauja piemēram par akciju tirgu, un Tu prasītu, vai cilvēki grib ieguldīt KLM/AF akcijās, vai Lufthansas grupas utt, tad būtu jēga visas saistītās likt vienā grupā. Ja uz aviosabiedrībām lūkojas no patērētāju skatupunkta, tad manuprāt tāda grupēšana neattaisnojas.
Es sapratu, ka eidis nav kaut kāda vietējā tehnikuma audzēknis, bet ļoti nopietnas starptautiskas skolas students (kaut laikam tikai attālināti un, iespējams, caur starpniekiem) un viņa maģistra darbs ir globālāka mēroga, kur tik sīkas vienības kā nelielas reģionālas aviokompānijas atsevišķi netiek uzskaitītas.
Es patiešām nesaprotu kā ar šo aptauju vari sasniegt izvirzīto mērķi. Būtu jau vien rakstījis kā ir, ka ķeksītim vajag
Re, kur «SmartLynx Airlines» par gandrīz to pašu un vēl kaut ko pasažierus pratinājuši.