(Pārlieku atsevišķā tēmā — Juris)
Sveiki. Īsti labi nepārzinu šo forumu, tādēļ jautāšu šeit. Gaidu kādu atbildi...
Situācija tāda. Caur booking esmu rezervējusi, kā izskatās, apartamentu. To darot, ļoti steidzos... Parasti rezervēju tkai viesnīcas, ar apartamentiem nav pieredzes. Tad nu tā. Uz epastu atnāk ziņojums ar action required un tur man ir links, kurš lūdz aizpildīt agreement formu - līgums? Viss būtu labi, bet tur man prasa norādīt visus kartes datus, visu, ieskaitot cvc... Un tas lūk mani uztrauc. Nākamajā dienā atnāca epasts, ka reservation confirmed ar pielikumā failu ar move-in information, key and access information. Un, pats galvenais, kontā ir rezervēta nauda, summa nav no mazajām (400euro). Vai tas būtu uztverams, ka man uz to pirmo epastu vairs nevajag atbildēt? Kā minēju, viss iet caur booking - varbūt man tas pirmais līgums būtu jāpilda, ja kaut kā pa tiešo rezervētu... Nauda ir rezervēta, bookingā rāda, ka visi payments pa tiešo property (nerāda PAID). Kaut kur aprakstā vēl bija rakstīts, ka tiks iekasēta pilna summa, ja rezervē mazāk kā 14 dienas pirms palikšanas datuma, kas šajā gadījumā tā ir.
Mans galvenais jautājums - ja nauda jau ir rezervēta, vai man viņiem vēlreiz būtu jāsūta savi kartes dati?!
Vai tā tiks noņemta automātiski, no rezervēta pārejot uz samaksātu?
Pateicos par palīdzību.
Es aizmirsu piebilst, ka rezervācija ir Amerikā - Kalifornijā. Ja tas ko maina...
Es saprotu, ka to formu, kas vēlreiz prasīja kartes datus, neaizpildīji? (Pieņemu, ka, rezervējot caur booking.com, vienreiz jau kartes datus savadīji.)
"Uz epastu atnāk ziņojums ar action required un tur man ir links, kurš lūdz aizpildīt agreement formu - līgums? Viss būtu labi, bet tur man prasa norādīt visus kartes datus, visu, ieskaitot cvc..."
no kā tas ziņojums?. Ja ne no booking sistēmas, tad aizmirsti uzreiz..
Šeit links ar abiem epastiem, ko saņēmu.
Zem tā "click here to begin" atveras tā forma, kur prasa kartes datus, adresi utt. Otrajā bildē jau apstiprinājums, pielikumā fails ar atslēgas kodu. Izskatās, ka sūtīti caur booking, bet ko es saprotu...
Viņi vienkārši grib pārnodrošināties, ka Tu tiešām autorizē viņus noņemt naudu no savas kartes. Kartes dati, pēc visa spriežot, viņiem jau ir, no bookinga. Nekas baigi neparasts te šajā darbībā nav.
Bet tad man nevajag neko vairāk aizpildīt? Ja nauda uz konta ir rezervēta, tad viss ok, tā nonāks pie viņiem un rezervācija ir apstiprināta?
Nu, ja jau prasa, tad vajag. Es taču rakstīju, ka viņi grib būt 100% droši,ka Tu pa tiešo autorizē viņus noņemt Tavu naudu, nevis pastarpināti, kā tas ir šobrīd caur booking.
Iegāju kontā - nauda ir noņemta, aizgājusi pie host. Tad visam vajadzētu būt kārtībā?
Nu es nezinu, vari, protams, nelikties ne zinis, ja vajadzēs, paši uzrakstīs vēlreiz, bet var arī gadīties, ka atskaita naudu atpakaļ, ar paskaidrojumu, ka neesi autorizējusi viņus to noņemt. Mazums kādi viņiem tajā galā likumi un noteikumi.
P.S. Prātīgi laikam būtu atbildēt un pavaicāt, kam viņiem tos kartes datus, ja nauda jau paņemta. Vai arī aizpildīt līgumu, kartes datus atstājot tukšus (ierakstīt kaut ko tipa "sent via booking.com).
Pievienoju agreement. Jums tiešām liekas normāli ievadīt visu par karti, vēl nofočēt to , kā arī ID, un sūtīt viņiem? Tā ir standarta procedūra? Esmu ļoti apjukusi. Atvainojos, ka foto tik milzīgi
Trūkst vēl tikai lūgums kaut ko ar western union aizskaitīt... pilnīga krāpšana.
Bet tas taču tiek sūtīts caur booking extranetu. Var jau aizrakstīt viņiem, ka booking lapā nebija nekas rakstīts par attālinātu līguma slēgšanu un kartes datu nosūtīšanu (ja nebija), un, ka nevēlies to darīt. Bet nu tie Global Luxury Suites tur pilns bookings, un pēc krāpniekiem šie īsti neizskatās.
Es viņiem aizrakstītu, lai iet pupās, vienīgo līgumu esi noslēgusi ar booking.com, ar to viņiem jāpietiek, kādēļ vēl kaut kas jāslēdz; naudu arī paņēmis booking.com, kādēļ gan būtu jāmaksā divreiz.
Un aizrakstītu arī pašam bukingam, lai pasūdzētos, ka Global Luxury Suites Tevi lieki apgrūtina ar kaut kādām liekām un ķēpīgām procedūrām, un prasa naudu atkārtoti.
Tas gan neattaisno ķēpīgo procedūru, bet es saprotu, ka naudu ir paņēmusi viesnīca (apartamenti) no kartes, kuras datus saņēmuši no booking. Un netiek mēģināts ņemt vēlreiz, vnk grib paprasīt klienta piekrišanu, ka viņam patiešām pret to nav iebildumu.
Jādomā, ka bez booking viņiem ir vēl citi rezervācijas kanāli, un procedūra ir universāla visiem rezervēt gribētājiem.
Es ar nekadas papildus lapas neko ieksa nevaditu - man ir "ligums" ar booking.com un pietiek.
Vispār ASV dažādus brīnumus, pie mums nepieņemamus, novērojis.
Piemēram galdiņa rezervēšana restorānā, eksursijas pieteikšana pa telefonu.
Bez mazākajām šaubām, pa telefonu tiek nosaukti kredītkartes dati, vārds uzvārds, derīguma termiņš, par CVC neieklausījos.
Ja man Latvijā kāds pa telefonu gribētu saņemt kartes datus- droši vien, ka pasūtītu ļoti tālu...
Ja nauda paņemta, tad neko tur vairāk nav jāsūta. Amerikāņu standarta prakse savus kartes datus mētāt kur ienāk prātā. Viņiem chargeback darbojas labāk, nekā citur pasaulē, tāpēc šie nesatraucas. Cik tur ir vietas, kur kartes čipu ir redzējuši.
Es neko nesūtītu!
UK tā arī ir parasta prakse nosaukt gan datus gan CVC pa telefonu pirkumu apmaksai. Neviens par to nestreso. Domāju, ka ir mazāk šmaukšanās gadījumu, kā ar "nohakerētiem" datiem. Chargeback ir nevainojams.
Bet ja jau viņiem visi kartes dati jau ir, tad kādēļ tos nenorādīt vēlreiz līgumā? Ko tas maina?
...
Ja man Latvijā kāds pa telefonu gribētu saņemt kartes datus- droši vien, ka pasūtītu ļoti tālu...
Man bija tāda neomulīga sajūta, kad telefoniski taisot rezervāciju TALLINK un lai to uzreiz apmaksātu vajadzēja nosaukt visus kartes datus. Nekur tālu nepasūtīju, iedomājos ka esmu ASV un nosaucu Pagaidām guļu mierīgi
Bet ja jau viņiem visi kartes dati jau ir, tad kādēļ tos nenorādīt vēlreiz līgumā? Ko tas maina?
Manuprāt, maina tikai to, ka kartes dati parādās vēl vienā vietā, kas nedaudz palielina iespēju tiem kaut kur aizklīst pa kreisi - kaut vai nevērīga vai negodprātīga darbinieka dēļ. Mēs taču nezinām, kādas viņiem ir procedūras elektroniski saņemto līgumu apstrādei un glabāšanai. Varbūt izdrukā un pēc laiciņa sakrauj čupā pie tualetes.
...
Ja man Latvijā kāds pa telefonu gribētu saņemt kartes datus- droši vien, ka pasūtītu ļoti tālu...
Man bija tāda neomulīga sajūta, kad telefoniski taisot rezervāciju TALLINK un lai to uzreiz apmaksātu vajadzēja nosaukt visus kartes datus. Nekur tālu nepasūtīju, iedomājos ka esmu ASV un nosaucu Pagaidām guļu mierīgi
Tā kā man ir Visa karte ar kuru pērkoties krājas punkti + pie laba apgrozījuma nav jāmaksā mēneša maksa,tad visur kur iespējams maksāju ar kārti. Tāpēc esmu arī apdrošinātājiem saucis visu kartes datus, pirmajā reizē bija tā kā ir. Bankā strādā paziņa,kuram jautāju vai ir droši, viņi saka,ja pirkts ar karti tad ar vienu iesniegumu bankā viegli dabūt naudu atpakaļ,ja nu kāds noņem bez tavas ziņas.
Manuprāt, maina tikai to, ka kartes dati parādās vēl vienā vietā, kas nedaudz palielina iespēju tiem kaut kur aizklīst pa kreisi - kaut vai nevērīga vai negodprātīga darbinieka dēļ. Mēs taču nezinām, kādas viņiem ir procedūras elektroniski saņemto līgumu apstrādei un glabāšanai. Varbūt izdrukā un pēc laiciņa sakrauj čupā pie tualetes.
Un kā booking pats sūta kartes datus viesnīcām, lai tās varētu autorizēt kartes? Fakss vai e-pasts, kurš klasiskā ķēdes viesnīcā, visticamāk, uzreiz tiek akurāti izdrukāts?
Kartes datu drošība jau labu laiku ir sāpīga tēma. Pirms kādiem gadiem biju pārsteigts, kad Varšavas dzīvoklī no manis nepaņēma naudu, bet iedeva POS termināļa čeku, kurā bija autorizēta karte bez manas klātbūtnes.
Un kā booking pats sūta kartes datus viesnīcām, lai tās varētu autorizēt kartes? Fakss vai e-pasts, kurš klasiskā ķēdes viesnīcā, visticamāk, uzreiz tiek akurāti izdrukāts?
Nē, pa faksu un e-pastu nesūta, rāda sistēmā uz ekrāna, var apskatīt tikai noteiktu laiku un reižu skaitu.
Vecajā pasaulē un jo īpaši USA (gandrīz) neviens netērē savu naudu, bet bankas (kredītkarte). Tur arī problēmu gadījumos ieslēdzas bankas, tāpēc pilsoņi īpaši nesatraucas (negatīvā puse - ļoti viegli nozagt visus datus). Latvijā bankas naudas tērētāji ir mazākums, kaut Sarkanajā grāmatā vairs nav ierakstāmi, vairākums tērē tikai savu nopelnīto un pret to arī attieksme cita (arī banku attieksme cita).
No otras puses, rezervējot caur booking.com viesnīcu, tajā ierodoties kredītkarti paprasa, dokumentu reizēm arī, un parakstīties liek.
Jūlijā maksāju par kruīzu internetbankā, viss kā parasti, slepeni bet pēc pāris nedēļām kredītkarti nobloķēja, esot bijusi datu noplūde Tallinkam.. Pāris dienās uzbūvēja jaunu, ar to pašu derīguma termiņu.
Uz klāja norēķinājos ar citu karti, tā ka pie vainas drošais maksājums.
Ar amerikāņiem var būt joki. Arī biju caur Booking.com rezervējusi un jau apmaksājusi viesnīcu-viesnīcai tas netraucēja naudu paņemt otro reizi-tiesa pie ierašanās un palūdzot kredītkarti ķīlas naudai. Sekoja mēneša ilga skaidrošanās ar Booking.com, kur man apstiprināja, ka šis esot normāli ASV , un paši man atskaitīja naudu, apstiprinot, ka ar Vašingtonu tālāk tiks galā paši. Tā kā viesnīcas (apartamentā)centieni inkasētā vēl mani nespētu pārsteigt. Ziņo booking.
Man poļi ir pamanījušies paņemt naudu dubultā bez jebkādu veidlapu aizpildīšanas. Tikai pēc booking iejaukšanās atskaitīja atpakaļ.
Vairāk saskatu amerikāņu vietējo dīvainību, vēloties kaut kā nodrošināties. Bet, kā jau orsons minēja - nav labi, ka kredītkartes dati mētājas apkārt. Varbūt vajag mēģināt komunicēt un teikt, ka booking taču ir visi dati.
nav ispējas citu rezervāciju uztaisīt? Laikam esāt aizdomīgi, tāpēc tie jautā jūsu datus.
Piem. aviokompānijas bieži jautā, ja kartes nav 3D secure, aizsūtīt kartes datus un dokumenta skanu. Vienreiz nopirku pie Korean pa taisno... Pipec pavadīju 30 min.. pie checkin geita, aizpildot visus dokumentus. tie noskanēja karti, nokopēja manu pasi. Es biju kartes īpašnieks.