(Izceļu atsevišķā tēmā — Juris)
Ryanair drīz dabūs pa ausīm. CAA sākusi izmeklēšanu par vietu piešķiršanas algoritmiem: www.caa.co.uk
Lielbritānijā notiek diskusijas par pasažieru izmētāšanu pa salonu, bet nez vai tām būs arī pozitīvs rezultāts.
https://www.joe.ie/news/ryanairs-controversial-separated-seating-plan-so...
Ryanair drīz dabūs pa ausīm. CAA sākusi izmeklēšanu par vietu piešķiršanas algoritmiem: www.caa.co.uk
Nu bet tad jau daudzām aviokompānijām jādod pa ausīm. Vienīgā strapība - iespēju robežās citas aviokompānijas tomēr sēdina kopā vienas rezervācijas PAX-us. Cik esmu "čekojies" RYANAIR-ā līdz ar jaunās kārtības ieviešanu - vienmēr "izlec" brīdinājums, ka automātiskā vietu ierāde nozīmē sēdēšanu katram atsevišķi dažādās rindās. Beidzamo reizi RYANAIR pat sūtīja paziņojumu dažas dienas pirms FREE CHECK-IN, ka par sēdēšanu kopā būs jāmaksā. Ja cilvēki nelasa RYANAIR brīdinājumus pirms CHECK-IN, paši vainīgi. Ja vietu sāk pietrūkt, beidzamos FREE CHECK-IN PAX-us sasēdina prioritārajās vietās, to tak "ceļakājieši" zina.
Viestur, visas citas zināmās aviokompānijas sēdina kopā, ja vien ir iespējams, Ryanair izmētā tīšām.
Nu bet tad jau daudzām aviokompānijām jādod pa ausīm. Vienīgā strapība - iespēju robežās citas aviokompānijas tomēr sēdina kopā vienas rezervācijas PAX-us.
Par šo starpību tad arī ir sākta izmeklēšana pret Ryanair…
Izmeklēsana pret Ryanair? Ryanair tur pieminēts tikpat daudz kā citas aviokompānijas.
Ryanair izteikti izceļas starp pārējām aviosabiedrībām aptaujas rezultātos.
Es gan nedomāju, ka viņiem var ko piesiet, nav taču solījuši, ka sēdinās blakus.
Visticamāk sūdzības par šo Ryanair jauno niķi pamudinājusi sākt izmeklēšanu.
Ryanair izteikti izceļas starp pārējām aviosabiedrībām aptaujas rezultātos.
Es gan nedomāju, ka viņiem var ko piesiet, nav taču solījuši, ka sēdinās blakus.
Es domāju ka no drošības viedokļa, tomēr Ryanair pārkāpj.... Un kas ja visādas omītes kuras nesaprot angļu valodu lido un viņas izsēdina vienas un neko nesaprotošas. Vai arī pasažieru pienākums ir maksāt, lai lidot būtu droši?
Un ja kas gadās, kurš to gaļu sašķiros, ja pussalons nesēž savās vietās, bet ir samainījušies lai sēdētu blakus?
Tieši kādā ziņā viņu lidojums kļūs drošāks, ja mīļotais mazbērniņš sēdētu nevis divas rindas tālāk, bet blakus? Un ko nozīmē "sašķirot", ja kaut kas (kas tieši?)"gadās"?
Tas man liekas nedaudz aiz matiem pievilkti… Ja CAA neiebilst, ka cilvēki, kas nesaprot angliski, mēdz lidot vieni paši, tad nevar būt arī iebildumu pret atsevišķu izsēdināšanu.
Turklāt drošības instrukcijas atskaņo vairākās valodās.
Tieši kādā ziņā viņu lidojums kļūs drošāks, ja mīļotais mazbērniņš sēdēs nevis blakus, bet divas rindas tālāk? Un ko nozīmē "sašķirot", ja kaut kas (kas tieši?)"gadās"?
Nevis divas rindas tālāk, bet salona otrā galā. Un tā vietā, lai evakuētos, mēģinās sabļaut mazbērniņu vai viss kārtībā...
Tieši kādā ziņā viņu lidojums kļūs drošāks, ja mīļotais mazbērniņš sēdēs nevis blakus, bet divas rindas tālāk? Un ko nozīmē "sašķirot", ja kaut kas (kas tieši?)"gadās"?
Ja lidmašīna avarē, tad zinot kur kuram jāsēž, tomēr ir vieglāk zināt kuru gaļas gabaliņu kurā zārkā krāmēt.
Ā, bet man likās, ka mēs runājam par drošību, nevis apbedītāju ērtībām.
Sanāk, ka tās aviokompānijas, kurās pasažieri paši var izvēlēties vietas, ir diezgan nedrošas? Vismaz apbedītājiem.
Ja runa ir par naudas izspiešanu, tad var jau vēl ieviest arī ekspress bagāžas izsniegšanu par 5 GBP. Tie kas samaksā, tiem izsniedz kā parasti, bet tiem kas žmoti - pusstundu vēlāk speciāli aizkavējot.
Tā jau sen notiek lielākajā daļā tradicionālo aviokompāniju, tikai citā formā - tiem pasažieriem, kas par biļeti samaksājuši vairāk vai aviokompānijas ieskatā ir vērtīgāki par citiem, somas uz konveijera nonāk pirmās. Vismaz tā vajadzētu būt.
Juri, u.c. virsrakstā ir lieki, neviena cita aviokompānija tā nedara.
Bet pēta visas aviosabiedrības. Esmu pārsteigts, kādēļ Emirates procents tik augsts (22%), ja viņi to nedara speciāli (domājams). Un kādēļ Ryanair tik zems (35%), ja no prakses zinām, ka dara speciāli. Varbūt daļa aptaujāto pēdējoreiz lidojuši ar Ryanair tad, kad jaunā sistēma vēl nebija ieviesta.
...kādēļ Ryanair tik zems (35%), ja no prakses zinām, ka dara speciāli.
Tāpēc ka nelasi virsrakstu tabulai 35% no tiem kas lidoja, nesamaksāja un nesēdēja kopā. 37% samaksāja par sēdvietām un sēdēja kopā. Pārējie sadalās starp:
Emirates gadījumā vai nu statistiskā kļūda (22 aptaujātie lidoja ar Emirates un nesēdēja kopā), vai nu kaut kāds stulbs izsēdināšanas algoritms (7 no viņiem teica, ka nevarēja izvēlēties vietas blakus, jo tās nebija pieejamas).
Skaidrs, paldies. Uzskatāmāk algoritmu raksturotu, ja CAA procentuāli norādītu cik no tiem, kas nesamaksāja, tika izsēdināti atsevišķi.
Kādi ir pierādījumi, ka Ryanair apzināti sēdina atsevišķi? Ja speciāli nesēdina kopā, tad ir gandrīz 100% varbūtība, ka nejauši izvēlētas vietas neatradīsies blakus. Pat no pēdējām 3 vietām varbūtība trāpīt blakus ir tikai 50%. Un varbūtību samazina, piemēram, algoritmā iestrādātais mērķis vienmērīgi sadalīt svaru, kas ļauj taupīt degvielu. Domāju, ar šādu pretargumentu visi čīkstētāji varēs droši doties pa taciņu.
Skaidrs, ka nesēdināšana blakus ir kretīniska, bet Ryanair vienmēr un neslēpti tāds ir bijis.
Tas jau atkarīgs no formulējuma, bet es neredzu lielu atšķirību starp 'katram atsevišķi piešķir nejaušu vietu' un 'speciāli sēdina atsevišķi'. Ryanair nav muļķi, zina rezultātu nejaušai izkaisīšanai pa salonu. Svaru var sadalīt arī izmētājot cilvēku grupas, ne atsevišķas personas. Manuprāt šis arguments neko būtiski nemaina, viņiem nav pienākuma sēdināt blakus.
Nedaudz mani pārliecina arguments, ka avārijas nosēšanās laikā visi panikā meklēs savus radus un draugus, ne organizēti virzīsies uz izeju. Pret cilvēka dabu nevajag cīnīties, ja no tā iespējams izvairīties.
Kad oktobra beigās lidojām no Atēnām uz Varšavu, lainera salons šķita kā milzu šaha turnīra telpa. Tika izdarīti dažnedažādi viltīgi un ne tik viltīgi gājieni ar pārsēšanos. Piem., flanga atklātnes, Kizericka gambīts, trīszirdziņu aizsardzība utt. Pie manis pirms lidojuma vērsās kāda poļu dāma ar agrāk nezināmu atklātni. Es tik plikšķināju acis un solīju, ka viss būs Ok-i, lai tik samolots uzņem augstumu. Viņa bija tik enerģiska, ka bija saveidojusi vēl rezerves atklātni un vīru aizrāva uz astes galu. Šā visa rezultātā (Baltijas aizsardzība) pie manis rindā izveidojās až divas brīvbandinieka vietas un man tik atlika pasvilpt, lai savējie šurpu nāk.
RYANAIR piedāvā domāt, risināt, kombinēt un tas mūsu mašinizēti-elektronizētajā laikmetā nav maz. Slikti, ka pakojoties salons līdzinās Bābeles tirgum Nebukadnecara II laikā.
Kas notiks ar angliski nerunājošām Vecmuterītēm un mazbērniem man nav ideju.
"Speciāli sēdina atsevišķi" ir pat visai viegli pierādīt - bezmaksas reģistrācijas sākumā vieninieki tiek sēdināti tikai vidū, lai pēc tam fiziski vairs nebūtu iespējams cilvēkus sasēdināt kopā. Šāds algoritms turklāt pasargā no pārlieku laipniem lidostas darbiniekiem, ar kuriem citās aviokompānijās reizēm izdodas ko sarunāt.
Būtiskākais ir tas, vai pirms biļetes iegādes pircējs ir informēts par vietu piešķiršanas principu. Un no biznea ētikas viedokļa nekādas pretrunas nesaskatu - kretīniskā vietu piešķiršanas sistēma nekādi nav pretrunā ar Ryanair solījumiem un publiski veidoto tēlu.
Lirika par radinieku meklēšanu avārijas gadījumā diez vai kādu interesēs. Aviācijā ir ļoti konkrētas drošības prasības, un Ryanair tās pilda. Un, piemēram, Emirates EK-521 gadījums parāda, ka lielāka problēma evakuācijas brīdī ir bagāžas meklēšana plauktos un vēlme uzfilmēt visu notiekošo, nevis rūpes par radiniekiem https://youtu.be/nUg7zOBB3Ig
Tā nav nekāda lirika, tā ir viegli paredzama cilvēku rīcība…
Pierādīt jau nu ir diezgan vienkārši - izlido n-tās reizes un paskaties, kā izsēdina. Rezultāti liecina, ka ir ļoti zema varbūtība, ka algoritms ir nejaušs - mazāk nekā izredzes vinnēt loterijā
Ryanair jau var taisnoties ka naudas trūkuma dēļ algoritmu paņēmuši no kādas augstskolas eksāmenu komisijas.
Te būs vietā vecais labais teiciens (kaut otrādi) - pat, ja darīsi darbu par 3 kapeikām, rezultātu prasīs par rubli.
Te profiņi raksta, ka vienas ģimenes "izmētāšana" pa visu salonu nav nekas labs, pat bīstams pasākums: https://www.telegraph.co.uk/travel/news/splitting-up-families-on-flights...
Par šo jau bija strīds. Un kā raksta beigās secināts, tad pasažierus vairāk uztrauc savu mantu grābšana, nevis radinieku meklēšana. “Passengers seemed to be more concerned with their… possessions rather than their own safety or the safety of fellow passengers,” - ko līdzīgu toreiz jau apgalvoju.
Uztrauc gan mantu grābšana, gan ģimenes locekļi, kas sēž velns zina kur. Nemaz neuztrauc pārējie svešie pasažieri. Diezgan loģiski un cilvēcīgi.