Autonomas ABC?

16 atbildes [Pēdējā ziņa]
Krii
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/09/2013
Ziņas: 203
Manīts: pirms 6 ned

Sveiciens!

Ir pienākusi tā reize, kad šķiet, ka ceļojumā bez auto neiztiksim. Ņemot vērā to, ka zināšanu trūkums un rezervēšanas kļūdas var maksāt ļoti dārgi, vēlos lūgt padomu - galvenokārt apdrošināšanas jautājumā. Konkrētajā gadījumā auto plānojam nomāt Itālijā. 

Gandrīz visos piedāvājumos, ko izskatu par pieņemamiem, tiek piedāvāts:

Bojājumu apdrosināšana (CDW)
Ja automašīnas virsbūve tiks bojāta, vienīgais, par ko Jums var nākties maksāt no Bojājumu apdrošināšanas segtajiem remontdarbiem, ir bojājumu pašrisks. Šī apdrošināšana ir derīgai tikai, ja ievērojiet nomas līguma noteikumus. Tā nesedz citas automašīnas daļas (piemēram, stiklu, riepas, interfere, jumtu vai šasiju) vai maksas (piemēram, par automašīnas vilkšanu vai ) vai jebko, kas atrodas tajā (piemēram, bērnu sēdeklītis, GPS sistēmas ierīces vai personīgās mantas).
Civiltiesiskā apdrošināšana atbildībai pret trešajām personām (TLP)
Šis apdrošinājums sedz automašīnas vadītāja atbildību par miesas bojājumiem un kaitējumu īpašumam, kā tas ir minēts noteikumos. Apdrošinājums nesedz automašīnas vadītāja miesas bojājumus vai automašīnas bojājumus. Šis apdrošinājums ir derīgs tikai tad, ja tiek ievēroti nomas līgumā minētie noteikumi.
Zādzības apdrošīnāšana (TP)
Ja automašīna tiek nozagta, jums būs jāapmaksā tikai tas summas atlikums, kuru nenosedz apdrošinājums. Šis apdrošinājums ir derīgs tikai tad, ja tiek ievēroti nomas līgumā minētie noteikumi.

Vai ar šo ir pietiekami? Cik saprotu, tad CDW nesedz izdevumus par jumta, sliklu, riepu bojājumiem (lai gan jumts, manuprāt, ir arī virsbūves sastāvdaļa, bet nu OK). Kas notiek, ja tiek bojāts kas tāds, kas nav CDW apdrošināts?

Skatījos, ka ir iespēja papildus apdrošināt savu pašrisku (LV piemēram IF piedāvā kā papildopciju ceļojumu apdrošināšanai), bet, ja pareizi sprotu, tad pašriskā netiek  iekļauti CDW norādītie izņēmumi?

Iespējams, ka es par daudz par šo domāju un satraucos, bet kā saka - ''better safe than sorry''. 

Kā papildu jautājums - vai kāds ir nomājis auto ar Revolut, N26 vai parasto Citadeles X darti. Nelaimīgā kārtā SWED ZK vakar aprija bankomāts.. 

 

 

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 9999
Manīts: pirms 1 st
Kur:

Manuprāt, Citadelei visas X kartes ir kredītkartes statusā, bet Tu vari to aplikācijā pārbaudīt. Tas nozīmē, ka gandrīz droši derēs.

Revolut un N26 ir debetkartes, tās arī der visai bieži, bet bez garantijas, atkarīgs no konkrētās autonomas un valsts. Par pārējiem jautājumiem neizteikšos.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2349
Manīts: pirms 10 st
Kur: SEA

Es ieteiktu no autonomas ņemt pašu lētāko apdrošināšanas līmeni (bet tā lai ir vismaz kaut kāds segums, savādāk teiksim ASV var burtiski bez tā uztaisīt rezervāciju), un pārējo daudz lētāk parasti ir piepirkt no atsevišķa apdrošināšanas kantora, nevis no autonomas. Piemēram, Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams icarhireinsurance.com, tur arī stikli utt. ir apdrošināmi. Par to, vai if apdrošināšanā iekļauti stikli utt., no viņu noteikumiem nevar viennozīmīgi saprast. Uzraksti viņiem e-pastu ar jautājumu.

smaartinsh
Nav tiešsaistē
Kopš: 13/10/2011
Ziņas: 281
Manīts: pirms 2 ned

Es arī izvēlos autonomas pašrisku apdrošināt atsevišķā apdrošināšanā - tā ir lētāk. Parasti ņemu uz gadu. Bet, protams, ir neērtības - jāmaksā liels depozīts, rūpīgāk jāskatās mašīnas stāvoklis paņemšanas brīdī, jāfiksē visi defekti, jāprasa lai tie tiktu atzīmēti līgumā, un tāpat ir iespējamība, ka kaut kas tiks ieturēts un nāksies skaidroties (man tā bija pēdējā nomā - ~3 mēnešus pē nomas novilka maksu no kartes, pēc tam nācās skaidroties par ko, izrādās par švīku, kas jau bija paņemšanas brīdī, nosūtīju foto, atgrieza naudu) vai iesaistīt apdrošinātāju - papildus laiks un nervi. Ja nav žēl maksāt vairāk par mieru, tad jāņem pilnā apdrošināšana no nomas kantora. Ja ņemsi papildus apdrošināšanu no brokera rezervējot internetā, tad to arī nomas kantoris neatzīs un piedāvās savu lai nebūtu jāmaksā depozīts. 

smaartinsh
Nav tiešsaistē
Kopš: 13/10/2011
Ziņas: 281
Manīts: pirms 2 ned

Un es nedomāju, ka Tu par šo par daudz domā - domāju uz šo nomas kantori pelna daudz vairāk kā uz pašu nomu. 

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2349
Manīts: pirms 10 st
Kur: SEA

Jā, auto paņemšanas brīdī ir labi apiet riņķī mašīnai un visu nobildēt - un tuvāk nobildēt vietas, kurās bieži ir bojājumi - bamperi, spoguļi, spārni, diski. Vēl labāk ja autonomas darbinieks redz, ka Tu visu bildē - tas viņus var motivēt nemēģināt krāpties. Protams, visu 100% nobildēt nav iespējams. Ir dzirdēts par to, ka mēģina piešūt bumbas par bukti uz jumta, un man pašam bija pieredze ar Enterprise LGW lidostā, kuri centās apgalvot, ka es uzsitu bukti priekšējā bampera apakšā (vietā, kuru nevar redzēt, stāvot blakus mašīnai). Bet par laimi, 100% zināju, ka neesmu pārkojies ne ar ko priekšā, un tas bojājums nebija mans, tāpēc pēc pusstundu ilgas diskusijas viņi tomēr atšuvās.

bebrs
Nav tiešsaistē
Kopš: 17/10/2015
Ziņas: 53
Manīts: pirms 1 st

shustrik wrote:

Jā, auto paņemšanas brīdī ir labi apiet riņķī mašīnai un visu nobildēt - un tuvāk nobildēt vietas, kurās bieži ir bojājumi - bamperi, spoguļi, spārni, diski.

Kāds reāli ir uzvarējis strīdu tieši pateicoties fotogrāfijām kas uzņemtas paņemot automašīnu? Es parasti arī visu nobildēju, bet sajūta ka tas derēs kā pierādījums man šķiet ir bulšits, varbūt tikai sirdsmieru mazliet uzlabo... Autonoma taču ir piefiksējusi pati visus defektus, un paņemot automašīnu tu paraksties ka automašīnas stāvoklis ir atbilstošs. Papildus, ja strīdu risināsi ar savām fotogrāfijām, vienmēr var apšaubīt to uzņemšanas laiku un vietu.

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 2979
Manīts: pirms 2 st

Bildes tak var noglabāt kādā mākonī. Vai tad tas ir apstrīdams?

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2349
Manīts: pirms 10 st
Kur: SEA

bebrs wrote:

Kāds reāli ir uzvarējis strīdu tieši pateicoties fotogrāfijām kas uzņemtas paņemot automašīnu? Es parasti arī visu nobildēju, bet sajūta ka tas derēs kā pierādījums man šķiet ir bulšits, varbūt tikai sirdsmieru mazliet uzlabo... Autonoma taču ir piefiksējusi pati visus defektus, un paņemot automašīnu tu paraksties ka automašīnas stāvoklis ir atbilstošs. Papildus, ja strīdu risināsi ar savām fotogrāfijām, vienmēr var apšaubīt to uzņemšanas laiku un vietu.

Pāris komentārus augstāk tak ir piemērs šādai situācijas atrisināšanai:

Quote:

~3 mēnešus pē nomas novilka maksu no kartes, pēc tam nācās skaidroties par ko, izrādās par švīku, kas jau bija paņemšanas brīdī, nosūtīju foto, atgrieza naudu

Esmu lasījis daudz sliktas atasuksmes par autonomām un to nepamatoti piestādītiem rēķiniem par bojājumiem, bet neesmu dzirdējis par gadījumiem, kad autonoma neatzītu uzņemtas bildes - domāju, ka tas ir diezgan eksotisks gadījums. Ir gan daudz dzirdēts, ka vienkārši neatbild uz centieniem apstrīdēt bojājumu piedziņu.

Esmu pēdējos 6 gados īrējis auto ap 70 reizēm, tos katru reizi nobildējot (cenšos to darīt kad autonomas darbinieks nodod man mašīnu) un man nekad nav bijušas problēmas ar nepamatoti piestādītiem bojājumiem kopš es esmu sācis to darīt. Vienīgā škrobe, ka telefonā ātrāk beidzās vieta bildēm, ja glabā tajā vairākus desmitus foto no padsmit dažādiem auto, ik pa laikam nākās dzēst :D

Mana teorija ir ka autonomās, kas krāpjās ar bojājumiem, darbinieki piefiksē, kuri klienti bildē auto, un nemaz necenšās krāpties ar tādiem sarežģītiem klientiem. Ja kāds strādā kādā Latvijas autonomā, kas ar šo nodarbojās (tādas pavisam noteikti ir) - var forumā anonīmi padalīties ar pieredzi Smile

runcels23
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2015
Ziņas: 1143
Manīts: pirms 50 min

Apdrošināties vajag,bet ne pie viņiem,jo tā tur ir ļoti dārga, parasti jāapdrošina pašrisks. Deposits gan būs jāatstāj paliels,tāpēc izmantot kredītkarti. Es jau šo minēju,bet Spānijā nododot auto, pieņēmējs uzreiz piegāja pie šofera durvīm un ar atslēgu mēģina atslēgt durvis un nedarbojas, par to paprasa 200€...skaidrs ka tas jau bija iestudēts, jo nepaņēma viņa apdrošināšanu, ar pulti visas durvis aizslēdzas un atveras, un kurš gans ar atslēgu mēģina atslēgt un aizslēgt visas durvis.

jtt
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/11/2014
Ziņas: 3106
Manīts: pirms 45 min

Interesanti, ka pēc visiem šiem šausmu stāstiem (internetā to ievērojami vairāk un daudzās valodās), autonomas bizness tomēr vēl nav iznīcis Wink

runcels23
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2015
Ziņas: 1143
Manīts: pirms 50 min

jtt wrote:

Interesanti, ka pēc visiem šiem šausmu stāstiem (internetā to ievērojami vairāk un daudzās valodās), autonomas bizness tomēr vēl nav iznīcis Wink

Tas ir tikai biznes, ja iznomā mašīnu par 1€ dienā tad jāatrod cits veids,kā nopelnīt...tad piedāvā/uzspiež savu apdrošināšanu,ja to nepaņem, tad var sagatavoties kaut kādām mahinācijām. Virs 25€ dienā šādas mahinācijas būs mazāk, bet nav arī tas izslēgts,jo katrā firmā ir savi darboņi, kuri grib papildus nopelnīt...bet ja paņem viņu apdrošināšanu tad vispār nododot nepaskatās uz mašīnu.

jtt
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/11/2014
Ziņas: 3106
Manīts: pirms 45 min

Tā kā neesmu autonomu klients un varbūt nekad nebūšu, līdz manīm īsti nenobrauc visas šīs ķermeņa kustības ar apskatēm, fotografēšanām utml. Auto var nodot agrā rītā iemetot atslēgas kastītē kaut kur lidostas stūrī un aizlidot. Starplaikā līdz autonomas darba laika sākumam nezināmas personas auto var sašvīkāt, nolauzt spoguļus, izsist lukturus utt. (šodien populārie BML riots) vai vispār aizdedzināt (FR nacionālais sports) un vienalga bizness zeļ. Šo nesaprotu.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2349
Manīts: pirms 10 st
Kur: SEA

jtt wrote:

Tā kā neesmu autonomu klients un varbūt nekad nebūšu, līdz manīm īsti nenobrauc visas šīs ķermeņa kustības ar apskatēm, fotografēšanām utml. Auto var nodot agrā rītā iemetot atslēgas kastītē kaut kur lidostas stūrī un aizlidot. Starplaikā līdz autonomas darba laika sākumam nezināmas personas auto var sašvīkāt, nolauzt spoguļus, izsist lukturus utt. (šodien populārie BML riots) vai vispār aizdedzināt (FR nacionālais sports) un vienalga bizness zeļ. Šo nesaprotu.

Ja Tu gribi pateikt, ka autonomas darbinieki var paši speciāli bojāt savus auto lai noplēstu naudu no klientiem, tad šaubos ka tas bieži notiek. Manuprāt pēc tā nav vajadzības, jo viņu vietā to regulāri izdara klienti, autonomai atliek tikai rūpīgi apskatīt auto un atrast bojājumus.

Kāds risks, ka auto tiek sabojāts nejauši vai trešo personu dēļ un Tev par to jāatbild pastāv, bet priekš tā ir pašriska apdrošināšana. Tīrai krāpniecībai tā tomēr nav domāta.

zahuj
Nav tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 3738
Manīts: pirms 18 st

Dīvaini tā sanāk - no klienta allaž par bojājumiem naudu noplēš naski, bet tak tās mašīnas vispār nekad nelabo.

DJ
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/01/2013
Ziņas: 407
Manīts: pirms 5 st
Kur: Rīga

Protams, ka virsbūves remonts neatmaksājas. Kāda švīka vairāk, mazāk, tāpat pēc 2 gadiem prom uz austrumiem;)

Tas pats ar slēpošanas inventāru:)

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2349
Manīts: pirms 10 st
Kur: SEA

Jā, es domāju, ka mazas buktes un skrāpējumus jebkurā autonomā (arī Hertzos un Avisos) remontē salīdzinoši reti - praktiski nekad. Biznesa modeļa sastāvdaļa jebkurā autonomā ir vai nu iekasēt naudu par papildus apdrošināšanu, vai nu iekasēt naudu no tiem, kas sabojā auto, bet apdrošināšanu nepērk. Un visādas citas papildus maksas ("administrative fee" par sodu apstrādi, papildus izmaksas par maksas ceļu izmantošanu, utml.). Negodīgās autonomās papildus tam - censties iekasēt naudu no tiem, kas auto nemaz nav bojājuši.