Mēs vēlamies doties ceļojumā - esam apmēram izsrādājuši maršrutu. Ielidojam Malagā (Spānija) , un atpakaļ uz Rīgu no Porto (Portugāle). Vēlamies visam ceļojuma laikam noīrēt mašinu. Mēģināju vairākos saitos, bet neviens nepiedāvā noīrēt, piemēram Malagā lidostā ar atdošanu Portugālē. Atdot auto var, vai nu jebkur Spānijā, vai daži piedāvā Francijā. Varbūt kāds zina autoīres kompāniju, kas to var atļaut?
Nē, nu atrast taču nav pilnīgi nekāda problēma, baksti iekšā kaut vai Ryanair lapā (vai autoeurope, vai jebkur citur) vajadzīgos datumus, un rokā ir!
Cita lieta, ka atdodot citā valstī viss tas pasākums sanāk krietni dārgāk, nekā atdodot citā lidostā tajā pašā valstī, turklāt ne visi meklētāji uzreiz uzrāda galīgo cenu - autoeurope vispār visām vienvirziena nomā gala cenu apstiprina pēc kāda laika (bet, ja nepatīk, var atteikties).
Kaut kāds fufelis www.autoeurope.eu - piedāvā automašinu uz 8 dienām sākot no 706 eiro
ar atdošanu Malagā - 46 eiro. Joks vai?
Tā apmēram arī ir, atdot tajā pašā valstī būs daudz lētāk. Tajā pašā pilsētā - vispār pa lēto!
Nekā nebija - aplūkoju, ja atdot Spānijā pilsētā Huelvā (vistuvākais punkts Portugālei) - 240 eiro
Ryanairam būtu visparocīgāk - turp un atpakaļ lidosim ar to, bet viņiem neatradu piedāvājumu atdot Portugālē
Kā nebija? Atdot Portugālē - 706 EUR, atdot citā Spānijas lidostā - 240 EUR, atdot tupat Malagā - 46 EUR. Vai tad es tā neteicu?
P.S. Man Ryanair piedāvā Malaga - Porto nejaušām 8 dienām jūlijā par 610 EUR ar Goldcar. Man gan pēc noklusējuma ver vaļā Īrijas lapu, es pieņemu, ka tur vēl no rezidences valsts mainās cenas un pieejamība. To gan var neņemt vērā, un izvēlēties to ES valsti, kur izdevīgāk.
Goldcar nekad vairs! Pietiek vienas reizes Tenerifē
Bet nesaprotu vienu - kāda šķirba, kur nodot? Es tak varu paņemt Malagā, izbraukāt visu Portugāli, un atgriezties Malagā. Jāpačeko lidojumi
Goldcar nekad vairs! Pietiek vienas reizes Tenerifē
Bet nesaprotu vienu - kāda šķirba, kur nodot? Es tak varu paņemt Malagā, izbraukāt visu Portugāli, un atgriezties Malagā. Jāpačeko lidojumi
''Šķirba'' tāda, ka Portugālē viņiem kaut kā būs jātiek vaļā no tā auto ar Spānijas numuriem. Eiropa tomēr nav Amerika, kur Čikāgā mierīgi var iedot auto ar Kalifornijas numuriem, un neviens par to nebrīnās. Nacionālās likumdošanas ES valstīs tomēr atšķiras, tāpēc nāksies viņiem gribot negribot to auto atgriezt Malagā vai vismaz jebkur citur Spānijā.
Savukārt, vienas valsts ietvaros cenu atšķirības atdodot citur parasti nav milzīgas, un faktiski atspoguļo uz maksas ceļiem un benzīnu ietaupīto summu (kas būtu jānotērē, ja būtu jākuļas kādus 1000 km atpakaļ uz starta vietu).
Var apskatīties šeit: http://www.imoova.com Reizēm mēdz būt interesanti vienvirziena piedāvājumi auto īrei.
Viss vienkārši - auto noma dara visu (ar cenu), lai šāda veida ceļošanu nesekmētu. Jo cilvēku, kas gribētu šādi ceļot, atrastos miljons. Bet nomenedžēt šādi savu autoparku autonomai - neērti, neizdevīgi.
Nez vai tas par miljonu nav pārspīlēti, ja tas būtu izdevīgi, gan jau būtu specializētas nomas. Mans paziņa, kas savulaik Barselonas lidostas Hertz strādāja (kur labs auto apgrozījums) pietiekoši daudzas reizes lidoja/(dažkārt brauca ar vienvirziena nomas auto) uz citu Spānijas galu, lai visu dienu dzītu atpakaļ citu vienvirziena nomas auto. Nemaz tik labi ar šāda veida īrēm viņiem negāja. Laikam viņiem pat valsts ietvaros nebija vienots autoparks.
Mans paziņa, kas savulaik Barselonas lidostas Hertz strādāja (kur labs auto apgrozījums) pietiekoši daudzas reizes lidoja/(dažkārt brauca ar vienvirziena nomas auto) uz citu Spānijas galu, lai visu dienu dzītu atpakaļ citu vienvirziena nomas auto. Nemaz tik labi ar šāda veida īrēm viņiem negāja. Laikam viņiem pat valsts ietvaros nebija vienots autoparks.
Nu, tā loģiski domājot, gan jau arī ir cilvēki, kam vajadzētu to autonomu pretējā virzienā, tie tad arī pilnīgi bez maksas pārdzītu. Protams, ne vienmēr viss izlīdzināsies pa smuko, reizēm kaut kur veidosies pārpalikums, un kaut kur iztrūkums, bet lielajās lidostās ar 100+ mašīnām kaut kāda izlīdzināšana būtu vajadzīga vien varbūt pāris reizes ceturksnī. To, savukārt, varētu regulēt ar cenu politiku - ja, piemēram, Barselonas lidostā ir izveidojies Malagai piekrītošu auto pārpalikums, var piedāvāt īpaši izdevīgas cenas vienvirziena īrei Barselona - Malaga (un daudz dārgākas cenas pretējam virzienam). Grūtāk, protams, ir mazajās lidostās, kur vispār ir tikai ap desmit auto.
Tas par vienvirziena īri vienas valsts robežās. Uz citu valsti, protams, viss ir nedaudz sarežģītāk, lai gan, ar cenu politiku tāpat var veicināt to, lai mašīnas savās mītnes lidostās atgrieztos pašas. Bet nu, pieņemu, ka tam ir vajadzīgs apņēmīgs menedžments, labā griba, cilvēki, kas seko līdzi flotes kustībai un programmētāji, kas to visu savada datorā un koriģē cenas. Varbūt lētāk un vienkāršāk ir orientēties uz to, ka 95% mašīnu tiek atdotas tu, kur tās paņem.
P.S. Iespējams, ka kaut kad nākotnē šo problēmu varētu atrisināt kāds ''startups'' - Android / iOS aplikācija, līdzīgi kā Uber, Taxify u.c. atrisināja nejauku, krāpniecisku un grūti atrodamu taxi problēmu.
Tikko būs izstrādāts teleports, tā problēma izzudīs pati no sevis. Pašlaik kā senlaikos jādzen cilvēku zirga pajūgā uz otru pasaules malu, lai ved auto atpakaļ. Vien problēma, tam cilvēkam "ceļošanas" izmaksas ir lielākas, kā auto īres cena par dienu. Un jātur plašs šo cilvēku štats, tai skaitā neparedzētiem gadījumiem (kā ceļa tīrītājiem ziemā - ja nesnieg, tā ir nauda skurstenī, bet, ja nemaksāsi, vienīgajā sniegputeņa dienā nebūs, kas tīra). Vienkāršāk ir ar ekonomiskām svirām regulēt situāciju savā labā. Tas pat neminot, ka bizness tiek smagi regulēts no augšas un kā € monētas, neņem pretī jebkurā valstī (šur tur 1 centu gan neņem) neatkarīgi no bildes uz reversa (tā Igaunijā reģistrēts nomas auto drīz vien atrastos Portugālē un Igaunijā, iespējams, nekad vairāk neatgrieztos).
Nu, tā loģiski domājot, gan jau arī ir cilvēki, kam vajadzētu to autonomu pretējā virzienā, tie tad arī pilnīgi bez maksas pārdzītu. Protams, ne vienmēr viss izlīdzināsies pa smuko, reizēm kaut kur veidosies pārpalikums, un kaut kur iztrūkums, bet lielajās lidostās ar 100+ mašīnām kaut kāda izlīdzināšana būtu vajadzīga vien varbūt pāris reizes ceturksnī.
Ļoti drosmīgs pieņēmums, ka neeksistē virzieni, kam tūristi dod priekšroku.
Tāpēc jau es arī minēju, ka cenām vajadzētu būt asimetriskām. Bet lielā daļā gadījumu tiešām cilvēku skaits, kas grib īrēt no A līdz B varētu būt līdzīgs, kā to cilvēku skaits, kas grib īrēt no B līdz A. Summa jau nemainās no saskaitāmo kārtības, viss atkarīgs no tā, kā kurā reizē ērtāk saliekas lidmašīnu reisi, un no kura gala konkrētais cilvēks sācis plānot.
Bet lielā daļā gadījumu tiešām cilvēku skaits, kas grib īrēt no A līdz B varētu būt līdzīgs, kā to cilvēku skaits, kas grib īrēt no B līdz A.
Par šo jau es saku, ka tas ir drosmīgs pieņēmums, kam tomēr vajadzētu pamatojumu. Nedaudz asimetriska cenu struktūra diez vai līdzēs, jo autoīri cilvēki parasti sāk skatīties tad, kad open-jaw avio jau nopirkts, un tad vairs neizmainīt, vai vajadzēs A—>B vai B—>A.
Es gan vienvirziena autoīres cenas paskatos pirms pirkt ''open jaw'' lidojumu, jo pretējā gadījumā var sanākt, kā šīs tēmas autora gadījumā - cenas ir astronomiskas, kas galu galā noved pie tā, kas viss ceļojums ir jāpārplāno, vai arī nopirktās biļetes gluži vienkārši jāizmet.
Orson, reti kurš cits ir tik tālredzīgs. Es gan neesmu tik optimistisks kā Tu par iespēju iznīdēt vienvirziena izmaksas autonomai, bet ar gudrākiem algoritmiem un plānošanu varbūt kādos maršrutos varētu tās samazināt, lai maksa nav vienāda ar 'aizsūtīt darbinieku, lai atved auto atpakaļ'.
Vairākas reizes esmu redzējis piedāvājums Amerikā par sviestmaizi iznomāt mašīnu, lai pārdzītu uz citu pilsētu.