(Pārceļu atsevišķā tēmā — Juris)
Uzjautāšu šeit. Saņēmu epastu no izīrētāja kompānijas, bet itāļu valodu nezinu, kāds var sīkāk paskaidrot par ko un cik jāmaksā?
Paldies.
Šobrīd Tev novilks no kartes (ja neesi tālredzīgi karti nobloķējis) 50€ + PVN "komisiju" par Tavu datu nodošanu policijai. Diezgan skarbs tarifs, vidēji Eiropā ir 20-40€.
Policijai sodu, ja ir tāda vēlēšanās, varēsi maksāt, kad pa pastu saņemsi paziņojuma oriģinālu (gadās arī, ka nesaņem). Ko esi pārkāpis - ta velns viņu zina!
Šobrīd Tev novilks no kartes (ja neesi tālredzīgi karti nobloķējis) 50€ + PVN "komisiju" par Tavu datu nodošanu policijai. Diezgan skarbs tarifs, vidēji Eiropā ir 20-40€.
Policijai sodu, ja ir tāda vēlēšanās, varēsi maksāt, kad pa pastu saņemsi paziņojuma oriģinālu (gadās arī, ka nesaņem). Ko esi pārkāpis - ta velns viņu zina!
Karti nobloķēju,sodu būtu gatavs samaksāt, ja zinātu par ko un cik... bet nu komisiju 50€ + PVN, gan liekas skarbi. Kādas ir sekas,ja viņi no manis nevar novilkt un nedabūs tos 50€? Pie viņiem vairs gan jau auto nevarēšu ņemt, vēl kas?
Izskatās pēc Itālijas klasikas - iebrauci ZTL zonā un pat nepamanīji (apzīmējumu varēja arī nemaz nebūt), bet šī neuzmanība tur dārgi maksā.
Izskatās pēc Itālijas klasikas - iebrauci ZTL zonā un pat nepamanīji (apzīmējumu varēja arī nemaz nebūt), bet šī neuzmanība tur dārgi maksā.
Man ir aizdomas,kur tas varēja būt. Vienkārši iebraucu ielā,kur palikusi bija viena josla,jo gar malām nolikti auto,tāpēc braucu uz priekšu un iebraucu vecpilsētā,bet turpat pie zīmes apgriezos(citur nebija vietas fiziski apgriezties) un braucu atpakaļ. Labi ja 3m biju aiz zīmes un uzreiz izbraucu, laikam tikai piefiksē nummuru,ka šķērso zonu un viss.
Karti nobloķēju,sodu būtu gatavs samaksāt,ja zinātu par ko un cik...bet nu komisiju 50€ + PVN,gan liekas skarbi. Kādas ir sekas,ja viņi no manis nevar novilkt un nedabūs tos 50€? Pie viņiem vairs gan jau auto nevarēšu ņemt, vēl kas?
Sekas nebūs, ''komisijas'' nedabūšana ir pārāk niecīga summa un nav arī autonomas tiešie zaudējumi, lai dēļ tā kāds baigi ceptos. Varbūt vienīgi tieši tajā pašā vietā no tā kantora nevajadzētu ņemt.
Vienīgais, naudu viņiem var arī izdoties ''novilkt'', jo karte jau ir tikusi autorizēta, ir gadījies, ka arī debetkarti iedzen mīnusā. Iespējams, viens no variantiem, kas var strādāt, ir uzlikt kartei dienas maksimālo transakciju apjomu, teiksim, 10€ - daudzas Latvijas bankas to atļauj, un arī pati karte nav gluži jāmet ārā, sīkumiem noderēs. Banku eksperti zinās labāk. Arī no kartes, kam dienu iepriekš bija beidzies termiņš, man vienreiz autonoma nespēja neko noņemt. Parasta kartes bloķēšana internetbankā gandrīz nekad nepalīdz.
P.S. Pašu sodu maksāt nav nekādas jēgas IMHO, ja vien negrasies pārcelties uz Itāliju, bet nu te tūlīt uzradīsies ekspertu grupa, kas apgalvos, cik tekoši Eiropā strādā starprobežu sodu piedziņa, un, ka no tā nekur neizspruksi. Man uz nagliņas ir kādi 20+ Francijas, UK un Šveices sodi, viss mierīgi.
Nobloķēju aplikācijā un pamēģināju Revolut TOP up, nevar to izdarīt...tad saprotu,ka arī nomas kantoris to nevarēs. Rīt jāiet uz banku un jāsakārto lietas. Visticamāk jāmaina karte,kas arī būs drošāk,jo gada laikā daudzās vietās esmu savu karti vadījis.
Nobloķēju aplikācijā un pamēģināju Revolut TOP up, nevar to izdarīt...tad saprotu,ka arī nomas kantoris to nevarēs.
Kļūdains pieņēmums, kā jau es minēju, nomas kantora rīcībā jau ir kartes autorizācija, un tā dod iespējas viņiem noņemt naudu arī no bloķētas kartes. Bet daži triki tomēr mēdz nostrādāt, piemēram, dienas limita uzstādīšana zem pieprasītās summas (tikai man viedoklis, var arī nenostrādāt). Bet vispār dīvaini, ka nav jau paņēmuši, ja reiz viņu vēstule jau tikusi līdz Tevīm.
Nobloķēju aplikācijā un pamēģināju Revolut TOP up, nevar to izdarīt...tad saprotu,ka arī nomas kantoris to nevarēs.
Kļūdains pieņēmums, kā jau es minēju, nomas kantora rīcībā jau ir kartes autorizācija, un tā dod iespējas viņiem noņemt naudu arī no bloķētas kartes. Bet daži triki tomēr mēdz nostrādāt, piemēram, dienas limita uzstādīšana zem pieprasītās summas (tikai man viedoklis, var arī nenostrādāt). Bet vispār dīvaini, ka nav jau paņēmuši, ja reiz viņu vēstule jau tikusi līdz Tevīm.
Piekrītu, parasti noņem naudu un tad paziņo par to, jo gan jau daudzi cilvēki iedomājušies bloķēt karti. Man bija pirms mēneša gadījums, saņēmu epastu un uzreiz iegāju bankā, bet bij jau paspējuši noņemt.
Biežāk gan ir, ka noņem, bet neko nepaziņo .
Izskrēju cauri pēdējam mēnesim, nav nekas noņemts. Aizgāju uz banku un man teica,ja karte ir bloķēta arī aplikācija, tad no kartes neko novilt nevarot...cita situācija,ja beidzies termiņš,jo tad vēl kamēr pārejas periods,tad karte varot arī darboties pēc termiņa. Gaidīšu, tad cik saprotu pastā, ziņu par pārkāpumu...tikai neatceros vai nomas kantorim pareizu adresi norādīju,jo pareizus datus tik bieži trešām personām nedodu.
Tā vispār nav slikta doma - nomas kantorim dot izdomātu adresi, lai nebūtu jākrāj visāda makulatūra pastkastītē.
Vinji tiesas procesu neveiks @ LV iestades?
Es būtu tās lietas nodevis mūsu parādu piedzinējiem. Tie ir ļoti naski uz peļņas gūšanu. Bet, ja jau tādas pieredzes nav, tad var dzīvot droši.
Ne mūsu, ne ārzemju parādu piedzinēji neko nevar izdarīt, ja pats nemaksā. Bet 50€ dēļ, kas turklāt ir negūtie ieņēmumi, nevis tiešie zaudējumi, neviens uz tiesu nevilks. Tādu sīkumu dēļ pat melnajā sarakstā neliek.
Orson, Tu neesi informēts kā strādā parādu piedzinēji. Summas sastāv no 50 eiro rēķins un 500 eiro - piedzīšanas izdevumi un uz tiesu.
Orson, Tu neesi informēts kā strādā parādu piedzinēji. Summas sastāv no 50 eiro rēķins un 500 eiro - piedzīšanas izdevumi un uz tiesu.
Neesmu gan informēts, neviens mani uz tiesu vēl nav aizvilcis ...
Bet ārvalstu autonomas pilnīgi droši, ka noraksta zaudējumos bez lielām bēdām savas ''komisijas'' ko nevar novilkt no klienta kartes kādu laiku pēc īres perioda beigām. Pārbaudīts vairākkārtīgi.
Orson, Tu neesi informēts kā strādā parādu piedzinēji. Summas sastāv no 50 eiro rēķins un 500 eiro - piedzīšanas izdevumi un uz tiesu.
Vai peec LV likumiem piedziishanas izdevumi var buut lielaakie par paraadu? Laikam peec 2008. gada krizes bija pienemts likums, ka procenti un piedzina nevar buut lieelakie par paraadu.
Šito likumu studijā. Ja parāds ir 10 centi, tad piedzīt nevar vairāk par 19 centiem. Kaut kā TV stāta par citiem gadījumiem. Paliek VID parādā 1 centu un saņem uzrēķinu ka maz neliekās.
Varbūt kaut kas ir dzirdēts par kredītiem un procentiem, bet ne par parādu kā tādu.
Varbūt ir kāds jurists te un var pastastīt?
Pēc tiesu prakses līgumsods un nokavējuma procenti nevar pārsniegt pamatparāda apjomu. Piedziņas izdevumi gan - kādi ir, tādi ir.
Autonomas atvilktie ~50€ ir tikai maksa par autonomas kantora sniegto "pakalpojumu" - informācijas par vadītāju sniegšanu policijai. Tas nav sods.
Pašu sodu policija sūtīs uz adresi, kas tika norādīta autonomas līgumā. Ja norādīta nepareiza adrese, Jums ir paveicies.
Ja pārkāpums noticis 5. oktobrī, tad pirmā kvīts no policijas varētu būt februārī-martā. Sods par ZTL būs ap 100€, pie nosacījuma, ja tas tiek nomaksāts 5 dienu laikā. Ja šis termiņš tiek nokavēts, 60 dienu laikā būs jāmaksā jau ap 140€. Un ja arī tas tiek nokavēts - pamatsumma dubultojas un sods būs ap 230€. Tāda ir Itālijas administratīvo sodu sistēma. Vēl pastāv iespēja 60 dienu laikā no pirmā paziņojuma dienas apstrīdēt uzlikto sodu.
Kopā no policijas nāks 3 paziņojumi. Otrais paziņojums būs ierakstītā vēstulē ar paziņojumu par saņemšanu. Ja esat nolēmis sodu nemaksāt, šo paziņojumu visiem spēkiem vajadzētu "nesaņemt". Trešā vēstule atkal būs parasta, neierakstīta par soda apmaksas termiņa iztecēšanu. Ja visi termiņi tiks ignorēti, pēc dažiem gadiem saņemsit pirmo vēstuli no Itālijas parādu piedziņas kantora, kurā pamatparādam būs pieskaitīti piedziņas izdevumi 50€ apmērā. Kas notiek tālāk un cik nopietni jāuztver šie piedzinēji, pagaidām man nav zināms.
Pirms kādiem 10 gadiem bija kaut kas līdzīgs. Pēc ceļojuma pa Itāliju, pēc aptuveni gada autonoma, no kuras ņēmu mašīnu, no kartes noņēma 3 x 80 EUR (precīzi neatceros). Uzreiz zvanīju tai pašai autonomai, tikai vietējam pārstāvim. Man paskaidroja, ka tā summa (kā jau te daži minēja) ir tikai par autonomas administratīvajiem izdevumiem - par adreses nodošanu policijai, par katru pārkāpumu ~ 80 eur.
Drusku vēlāk pa pastu pienāca tikai 1 soda kvīts / protokols, tas pats itāliski. Cik tur varēja noprast no tā rakstītā, tad pats pārkāpuma sods sastādīja apmēram 30 eur, bet pārējais atkal visādas administratīvās izmaksas un gala rezultātā sods, kas jāsamaksā policijai arī ap 80 eur. Noignorēju.
Pēc tam, pēc kādiem gadiem 5 pienāca vēstule no kaut kādas itāļu parādu piedziņas firmas, ka policija parādu nodevusi viņiem. Atkal viss italiski (un te jautājums - tikpat labi hakeri varētu piekļūt nesamaksāto sodu datu bāzei un izsūtīt fiktīvus rēķinus. Kā lai es zinu, ka viņi patiešām pārstāv policiju?). Noignorēju.
Un tagad domāju - vai nākamajā reizē, kad būšu Itālijā, nepaķers mani pie dziesmas? Bija dzirdēts gadījums par Vāciju, kur lidostā čali paņēma ciet un ielika cietumā, jo nebija ieradies tiesā.
Un tagad domāju - vai nākamajā reizē, kad būšu Itālijā, nepaķers mani pie dziesmas? Bija dzirdēts gadījums par Vāciju, kur lidostā čali paņēma ciet un ielika cietumā, jo nebija ieradies tiesā.
Atslābstiet taču, administratīvo sodu nemaksātājus dažu desmitu vai simtu apmērā nekur pasaulē ar policiju netvarsta, tas čalis, ko paņēma ciet, droši vien bija izsludināts meklēšanā vai vismaz izdota pavēste piespiedu atvešanai uz tiesu - šaubos, vai tiesa bija par soda kvīts nesamaksāšanu.
Autonomai (un līdz ar to arī policijai) ārzemēs nav nekādu uzticamu datu personas identificēšanai - tikai vārds, uzvārds, adrese (ja iedota īstā; pēc paša vārdiem) un dokumenta - pases vai ID kartes un tiesību numurs. Mūsu personas kodu tur neviens nepazīst. Visi šie dati dzīves laikā var mainīties, un, ja notikums bijis pirms 5-6 gadiem, tad visai ticams, ka dokumenti jau mainīti (bet, ja nav mainīti, tad pirms nākamā brauciena var nomainīt, ja ļoti bail, pirmām kārtām jau vadītāja apliecību). Viss. Nepazīsti tu nekādu Jāni Bērziņu, kas Itālijā pirms n-tajiem gadiem kaut ko pārkāpis, mums tādu ir tūkstošiem!
Paldies par šo informāciju!
Acīmredzot veiksmīgi tiku vaļā nejauši no līdzīgiem sodiem no Venēcijas (Latvijas numuri). Nebija laika aiziet uz pastu, viņi jau bija paguvuši nosūtīt atpakaļ (pēc 30 dienām). Pastniece teica, ka izskatījies pēc soda vēstulēm (viņas zina ). Ierakstītās vēstules bija atsūtītas 7 mēnešus pēc braukāšanas pa Itāliju. Neko citu tā arī neesmu saņēmusi.
.
Savukārt LT administratīvos sodus piedzen mūsu CSDD, jo viņiem līgums. Lietuvā, nedēļas laikā, ja atzīsti pārkāpumu, var maksāt 50% no minimālā soda, bet diemžēl viņi diskriminē citu valstu pilsoņus un mums jāmaksā pilnu. Man gan bija uztaisījuši mazu atlaidīti un apvienojuši divas administratīvās lietas 120+30€ vienā un par mazāko nebija jāmaksā.
Kā tev tur viss beidzās ar to sodu?
Es arī šodien e-pastā saņēmu uz mata tādu pašu sodu. Tas ir par kustību ierobežotas kustības zonā. Sodi gan nenormāli.
Interesanti, ka viņi man adresētajā vēstulē Latvijas vietā norādījuši Lituania Tāpēc arī pa pastu neko neesmu saņēmusi. Laimīgā kārtā kredītkartei, kuru izmantoju auto īrei, augustā beidzās termiņš, bet paziņojumu par sodu saņēmu tikai šodien. Viņi neko vairs nevar novilkt no manas kartes - cerams
Man čoms bieži un daudz braukā pa Itāliju. Ne-vietējiem ir ļoti viegli kļūdīties un iebraukt pilsētas zonās. Attiecīgi viņam ir neskaitāmas soda kvītis pienākušas par pilsētu zonām. Viņš jau vairs vienkārši neiet pakaļ ierakstītajām vēstulēm. Nevienu sodu nav maksājis un vecākajām nesamaksātajām kvītīm droši vien jau ir gadi 10. Nekādi ierobežojumi, vai piedzinēji līdz šim brīdim nav bijuši. Cik sapratu, lielākais risks, ir, piemēram, ja gribētu pārcelties uz pastāvīgu dzīvi Itālijā - tad tur paskatītos administratīvo pārkāpumu vēsturi, vai arī ja uz ceļa apstādinās policija. Tiesa, viņu pat vienreiz apstādināja uz ceļa policija, bet tad par kaut kādu pārkāpumu bija jāmaksā uz vietas sods, kas uzreiz tika samaksāts un policija pat nepaskatijās "kriminālo" vēturi.
Nez vai ir kāda datubāze, kurā nomas auto lietotājus - nemaksātājus tā varētu salikt. Ja arī ir kādi piedzinēju, ļoti apšaubu, ka itāļu poličiem būtu šāda elektroniska iespēja izčekot visu. Ja arī būtu, kur pierādījums, ka tieši tā persona ir "tā persona"?
Tas, ka nomas kantorim ir sava blacklist klientu bāzē, tas droši vien ir.
Nomas kantori savus bleklistus veido pēc tiesībām - nomaini tās, un principā esi tīrs. Kredītkarti, protams, arī nevajag lietot tādu, ar kuru jau kādas ziepes sanākušas.
Cītīgākie Eiropā varbūt arī pases/ ID kartes numuru piefiksē, tās arī ir maināmas lietas.
Policijā, jādomā, tas pats princips - ja VA ir cits numurs, viņi nevar būt pārliecināti,ka esi tas pats cilvēks.