Nesen bijām ceļojumā uz Austrālijas dienvidrietumiem (Pērtu). Lidojums bija ar Emirates no Dublinas caur Dubaiju uz Pērtu un atpakaļ tieši tāpat, tikai ar stopover Dubaijā. Te nelieli punkti, kas var noderēt kādam plānojot līdzīgu ceļojumu.
Emirates lidojums
Emirates serviss, manuprāt, bija augstā līmenī, ļoti laipna apkalpošana no stjuartēm, bet tas, iespējams, kā pagadās ar flight crew konkrētajā lidojumā. Mums visos četros trāpijās ļoti labs flight crew. No Dublinas viņiem ir divi reisi dienā un, ja lido ar otro, tad, diemžēl, tad kad check-in ir atvērts pirmajam, iečekoties otrajam nevar, jāgaida, kad check-in atvērs otreiz. Check-in atver aptuveni 4 stundas pirms lidojuma.
Vietas aizmugurē, manuprāt, ir ideālas, ja brauc divatā. Mēs sēdējām trīs reizes 46. rindā un vienu reizi 47. rindā, jo 46. vairs nebija brīvu vietu, ko rezervēt. Ekrāns priekšā bija novirzīts par pāris centimetriem, bet to pilnīgi nevarēja manīt. Vienīgā neērtība, kas bija, bija tas, ka krēsli ir tādi kā emergency exit (nevar pacelt rokturi starp krēsliem uz augšu un tajos ir ēdiena galdiņš). Tā vismaz bija 46. rindā noteikti, par 47. vairs īsti neatceros. Otra sīkā problēma bija tāda, ka dēļ nelielā novirzījuma, pasašieris, kas atrodas ejas pusē nevar nolaist galdiņu, kas ir priekšā esošajā sēdeklī, nākas izmantot to, kas iebūvēts rokturī, tāpēc varbūt arī tādi krēsli.
Divi no reisiem bija tuvu pie pilniem, bet otros divos reisos bija arī brīvas vietas, viens pat bija nogūlies pa trīs krēsliem vidējā rindā.
Lidmašīnas ir labas, Boeing 777-300ER. Reisā DUB-DXB ir lieliska IFE sistēma ar lielākajiem ekrāniem, kādus ekonomiskajā klasē esmu redzējis, iespējams, ka tik pat lieli un tāda paša modeļa, kā jaunajās Iberia lidmašīnās (reisā MAD-JFK), šķiet ap 13-14" un touchscreen darbojās ideāli.
Lidojumā DXB-PER piešķīra arī nelielu amenity kit, kurā bija zobu birste, zobu pasta, acu aizsegs un zeķes. Sīkums bet patīkami. DUB-DXB tādu nedeva, varbūt ir limits uz lidojumiem, kas ir virs 10 stundām.
Esot aizmugurē tā arī ir pirmā grupa, ko izsauca uz boarding pēc biznesa, pirmās klases, bērniem un citiem, kam ir lielāka priority. Atcerējos vēl kādu niecīgu mīnusu, sēžot aizmugurē. Flight crew augšā esošajos bagāžas nodalījumos uzglabā somas ar kaut kādām lietām, kas nepieciešamas lidojumam (amenity kit, austiņas un vēl kaut kas), līdz ar to nav tik daudz vietas bagāžai, bet nekad nebija problēmu ar novietošanu jebkurā gadījumā.
Rokas bagāžai ir limits 7kg un to pie check-in skatās diezgan strikti. Lai arī iečekotajai bagāžai ir lielāks limits, kā parasti (neatceros precīzi cik), to arī skatījās diezgan strikti un DXB pat bija speciāls lodziņš blakus check-in, kur samaksāt par pārsniegto bagāžu.
Pērta un Austrālija
Pērtā īrējām automašīnu no Europcar Peth City filiāles, jo tur sanāca vislabākā cena, labāka nekā caur jebkuru aģentu, kuri piedāvā mašīnas tikai no lidostas. Viss noritēja gludi un pat sarunāju bezmaksas atgriešanu lidostā. Apdrošināšana bija caur i4chire, bet nebija problēmu un ne par ko nepiesējās, nauda jau noņemta un nekādas papildus maksas nav pierakstījuši. Ja iespējams, varu ieteikt ņemt prepaid-fuel (ko mēs neizdarījām), jo cena viņiem ļoti konkurētspējīga (šķiet lidostā bija rakstīts 1.34 AUD par litru). Degviela vispār lēta Austrālijā, Pērtā ap 1.39 AUD par litru, citās pilsētās līdz 1.55 AUD par litru. Viņiem darbojas sistēma ar divām lielveikalu ķēdēm, kuras sadarbojas ar divām uzpildes ķēdēm. Ja iepērcies par konkrētu summu (laikam vismaz 30 AUD, bet nepārbaudīju un neatradu, kur tas rakstīts), tad ar to čeku benzīntankā vienai uzpildei atlaide 0.04 AUD par litru. Woolworth ar Caltex un Coles ar Coles Express (kas ir Shell, bet ne visi, tie, kuriem apakšā rakstīts Coles Express).
Pērtā iesaku pavadīt 2-3 dienas. Vienu dienu var veltīt Kings Park, kas ir ļoti liels un tur pietiek ko darīt visu dienu - botāniskais dārzs, dažādas takas, skatu tornis, skats uz pilsētu, memoriāls. Vienu dienu var pavadīt apskatot pašu pilsētu, kurā ir diezgan interesanta arhitektūra un Rietumaustrālijas muzejs (bezmaksas / par ziedojumiem), ļoti noderīgi, lai saprastu Austrālijas iedzimtos un kā briti izpletās Austrālijā. Noteikti iesaku aizbraukt uz Heirisson salu pilsētas centrālās daļas dienvidos, kuras kreisajā pusē ir rezervāts un ir iespēja redzēt ķengurus nosacīti brīvā dabā (rezervātā), viņi no cilvēkiem pārāk nebaidās un tiem var pieiet pavisam klāt.
Pirms brauciena neticēju, bet tagad pats pārliecinājos, ka pludmales Austrālijā ir ļoti skaistas ar ļoti baltām smilšu kāpām, bet tomēr tik līdzīgas, ka pēc laika jau sāk visas likties līdzīgas un nedaudz apnikt. Okeāna ūdens arī bija ledusauksts, tā kā ne reizi pat nenopeldējāmies, iespējams, ka tuvāk vasarai viss mainās. Ļoti skaistas likās daudzās pludmales Esperancē, bet arī citur nevarēja īsti smādēt, bet ja jāizvēlas tās, kuras vislabāk palikušas atmiņā, tad es teiktu, ka tās. Ja būtu iespēja, tad laikam pludmales apmeklētu mazāk un koncentrētos uz citām lietām.
Mūsu maršruts bija aptuveni sekojošs:
Lietas, kas iespiedušās atmiņā un noteikti ieteiktu izdarīt:
Rietumaustrlijas dabas parkos darbijas šāda sistēma - ir bezmaksas parki un ir maksas parki. Noskaidrot, vai parks ir maksas, var šajā lapā - http://parks.dpaw.wa.gov.au/park-finder. Ja atrodot parku, rakstīts Entry Fees Apply, tad maksas. Ja nav nekas tāds rakstīts, tad bezmaksa (īpaši uzrakstīts, ka tas ir bezmaksas, nebūs). Ieejas maksa visos parkos ir 12 AUD no mašīnas. Ar vienu tādu atļauju var braukt vairākos parkos vienas dienas ietvaros (piemēram, Stirling Ranges un Porongurup var lieliski apvienot vienā dienā). Var paņemt atļauju vienam mēnesim pa 44 AUD, bet mēs neņēmām un beigās izbraucām plusos, jo bijām tikai kādos 4 maksas parkos, kurus apvienojām 3 dienās. Tas viss ir par Rietumaustrāliju, jo katrā štatā ir cita sistēma.
Kalgoorlie pati par sevi ir interesanta pilsēta un pasaulē lielākā atvērtā zelta raktuve arī ir iespaidīga, bet, lai līdz tai aizbrauktu jārēķinās ar vismaz 2 pilnām dienām (viena turp, viena atpakaļ). Ja nebrauc ar auto starp Adelaidi un Pērtu, tad neesmu 100% pārliecināts, vai ir vērts turp braukt. Mums bija cerība, ka starp Esperance un Kalgoorlie vai starp Kalgoorlie un Perth redzēsim īsto Austrālijas outback, bet tas tomēr tāds nebija, jo viss bija diezgan blīvs ar dažādiem kokiem un krūmiem. Lai redzētu īsto outback, laikam jābrauc uz adelaidi vai worlds longest shortcut uz Austrālijas ziemeļaustrumiem (tas gan iespējams tikai ar 4x4). Pa ceļam starp Espreance un Kalgoorlie, ir tikai viens intereses punkts - Norseman, ar interesantu vēsturi un skatu punktu. Starp Kalgoorlie un Perth, izbraucām caur Wave Rock, kas atrodas aptuveni maršrutā redzamās kartes vidū. Izbraucām no rīta ap 8:00 un bijām Pērtā ap 21:00, pa lielam vis diena aizgāja braucot, bet Wave Rock bija foršs. Pa ceļam starp Kalgoorlie un Perth neredzēju nevienu tīkla viesnīcu vai lielajās OTĀs redzamu viesnīcu, kur varētu pielietot kādus kuponus vai kā citādi ietaupīt, tāpēc izlēmām nobraukt visu ceļu vienā dienā.
Vēl iesaku vai nu vienu dienu nakšņot pie dabas (ārpus pilsētas) vai veikt speciālu izbraucienu, jo debesis patiešām izskatās zvaigžņotākas Austrālijā. Redzējām Piena ceļu tik spožu, kā vēl nekur. Bet tad tiešām jāpabrauc nost no pilsētu gaismām vismaz kādi 100km.
Dubaija
Atceļā bija stopover Dubajā, kas likās pat interesantāka par Austrāliju, jo Austrālija bija pārāk rietumnieciska.
Palikām viesnīcā Deirā, kas ir vairāk līdzīga Āzijai, savukārt Jumeirah ir daudz modernāka, kur atrodas arī lielākā daļa augstceltņu un apskates objektu.
Iesaku aiziet uz Jumeirah Mosque, kas ir vienīgā mošeja, kur laiž iekšā arī rietumniekus. Tur katru dienu (izņemot piektdienas) no rīta 10:00 ir guided tour par ļoti simbolisku samaksu (laikam 10 AED no cilvēka), kur pastāsta par islāma reliģiju, ļauj apskatīt mošeju un uzdot dažnedažādus jautājumus. Jāierodas vismaz 15min pirms sākuma, lai nopirktu biļeti, iepriekš jāpiesakās nav.
Uzbraucām arī Burj Khalifa (maksāja aptuveni 25 EUR no cilvēka). Iesaku obligāti nopirkt biļeti vismaz mēnesi pirms tam internetā, jo laiki ap saulrietu tiek izpirkti ļoti ātri un apskates dienā ierodoties vispār viss var būt izpārdots. Skats, protams, iespaidīgs, bet tā kā atrodies pārāk tālu (augstu) no citām augstceltnēm, tad tik ļoti nejūt to augstumu. Rockafeller center NYC tādā ziņā "liekas" augstāks, iespaidīgāks.
Metro ir kondicionēts un lēts, bet piektdienās ir slēgts līdz pulksten 13:00 dienā, jo ir lūgšanu laiks, tāpēc to iesaku ņemt vērā.
Ceru, ka kaut kas noderēs. Ja kas konkrēts jautājams, droši prasiet!
Sveiks! Šobrīd plānoju ceļojumu uz Austrāliju (aptuveni 2 nedēļas, kaut kad ziemā). Plāns tikai aptuvens, bet, protams, jāizšķiras par vienu krastu - rietumu, vai austrumu. Kāpēc Tu izvēlējies rietumus? Vai austrumos esi bijis jau senāk?
Kādu ķenguru un koala lāci arī sanāca redzēt?
Izvēlējos rietumkrastu, jo domāju, ka uz austrumiem jau tāpat vēl aizbraukšu un tobrīd bija lētāka cena. Principā redzēt un darīt vairāk ko ir tieši austrumos. Bet parunājot ar austrāļiem/ceļotājiem sapratu, ka vislabākais ir ziemeļrietimi, tikai tur vajag braukt ar 4wd mašīnu pa nekurieni. Ķengurus redzēju daudz - gan brīvā dabā, gan parkos, diemžēl.arī vienu notriektu, kā te gadās ar stirnām. Koala lāčua gan nemanīju. Uzskatu ka katram AU reģionam vajag ap 2 nedēļām, jo valsts ir liela un attālumo milzīgi.
Ar Ziemeļrietumiem domā Dārvinu un to pusi?
Jā, to par laiku saprotu, tāpēc arī šobrīd cenšos izšķirties par austrumiem vai rietumiem. Abi 2 nedēļās nav iespējami (un ilgāk paņemt atvaļinājumu nav tik reāli). Protams, esmu vēl jauns un nākotnē var sanākt aizbraukt arī uz to pusi, par kuru šobrīd izvēle nekritīs. Liekas, ka austrumos ir vairāk pilsētas un tādas lietas, kuras, protams, gribās redzēt, bet Austrālijas ceļojums nebūtu Austrālijas, ja nevarētu izbaudīt tās lielisko klimatu, kādu parku vai ko tamlīdzīgu. Esmu vairāk nature guy. Tiesa, Austrālijas daba ir pilna ar viskautko bīstamu.
Koalas lāčus noteikti rietumos neredzēsi, jo tur tie ir tikai zoo dārzos. Koalas brīvā dabā ir tikai austrumu pusē - no Melburnas līdz Brisbenai. Dingo, kamieļi ir tikai rietumu pusē - tos austrumu daļā nelaiž uzceltais "dingo" drāšu žogs vairāk tūkstošu km garumā. Tas, ka tika ieraudzīts tikai viens beigts ķengurs ir kaut kā ļoti optimistisks novērtējums - ir brīžiem redzēti beikti ķenguriņi un citi dzīvnieciņi pat ik pa 100m uz ceļa, bet tas vairāk raksturīgi Tasmānijā.
Vispār rietum un ziemeļaustrālija ir pat zināmā mērā eksotika pat austrāļiem - tie to drīzāk pazīst no TV filmām nevis ceļojot. No Sidnejas noteikti ir lētāk aizbraukt paceļot uz Bali, Vjetnamu, Singapūru, Malaiziju nekā uz valsts rietumu daļu.
Jā, to par laiku saprotu, tāpēc arī šobrīd cenšos izšķirties par austrumiem vai rietumiem. Abi 2 nedēļās nav iespējami (un ilgāk paņemt atvaļinājumu nav tik reāli).
Es pirmajā braucienā uz Austrāliju biju 1 nedēļu Kērnsā (un ap to), 1 dienu Brisbenā, nedēļu Melburnā un nedēļu Sidnejā, un man tas pec tam likās ideālais maršruts. Ja mazāk laika un tuvāka daba, var nedēļu Kērnsā + sadalīt nedēļu pa Meburnu un Sidneju. Ķengurus un koalas atskatījos gan brīvā dabā, gan zooloģiskos dārzos (kur arī izčamdīju).
Juri - sounds like a great route, paldies! Kas tieši Kērnsā ir tāds īpašs, ka nodzīvoji veselu nedēļu? No Kērnsas uz lejasgalu ar mašīnu pārvietojies? Liekas, ka tas ir ērtākais veids, bet nedaudz baida pretējā braukšanas puse.
Visur starp pilsētam lidoju.
Kērnsa ir laba tādā ziņā, ka orientēta uz dabas tūristiem / budžeta ceļotājiem / studentiem / uzdzīvotājiem utt. Var par pāris dolāriem ar busu aizbraukt pastaigāt pa lietusmežiem (ap Kurandu) un aizstaigāt līdz iespaidīgajam Barron ūdenskritumam, var aizbraukt pasnorkelēt Barjerrifā, var aizbraukt uz mazajām saliņām ar paradīzes pludmalēm, var aizbraukt uz nelielu, bet ļoti labu zoo, var uzcept ķengura steiku pilsētas pludmalē vai parkā uz municipālajiem bezmaksas gāzes griliem, var braukt lētās tūrītēs pa apkārtnes interesantākajām dabas vietām un ūdenskritumiem, var uzkāpt pakalnā pie pilsētas, kur labākās lidmašīnu vērošanas vietas pasaulē un pa ceļam var satikt savvaļas valabijus, tītarus un, ja paveicas, kazuārus (cassowary), utt.
Oressa kādu laiku padzīvoja Austrālijā un tepat ceļakājā uzrakstīja aprakstu par Kērnsu: http://www.celakaja.lv/forumi/kajam-gaisa-australijas-ziemelos-kernsa
P.S. Man vēl oftopiks par kamieļiem. Neesmu bijis Austrālijā, varbūt irl tie kamieļi izskatās skaisti un iespaidīgi, bet viņi Austrālijā ir ievazāti tāpat kā truši vai žurkas un nodara tikai ļaunumu Austrālijas dabai. Principā vislabāk būtu, ja Austrālijā viņu nebūtu.
(Palasīju, ka valdība cenšas kamieļu skaitu kontrolēt, bet sastopas ar pretestību, jo diemžēl ir cilvēki, kuriem nav nekādas sajēgas par to, kas būtu labāk dabai.)
Vēl Kērnsā dzīvo ļoti jauks večuks, kas tīri hobija pēc, lai pakomunicētos ar cilvēkiem, izīrē divriteņus. Cena smieklīga, 10 dolāri par nedēļu. Pieveda riteņus uz viesnīcu un pēc nedēļas atbrauca pakaļ. Jim the Bike Man, tālrunis 0740 332 262.
Vārdusakot, manuprāt Kērnsa nodrošina visu, ko cilvēki sagaida no tropiskās un zaļās Austrālijas. Vienīgi tuksnesi, outback tur nedabūt.
Izklausās tieši tas, ko vēlos redzēt no Austrālijas! Kā ar palikšanu - Tev tās bija viesnīcas? Cik saprotu, diezgan dārgi?
Ja, dzīvoju viesnīcā. Austrālijā nekas nav lēts, bet Kērnsā salīdzinoši nebija tik dārgi. Ir vairāki Ibis, ko var dabūt ar pamatīgām atlaidēm Accor lielo izpārdošanu laikā, ir Holiday Inn, ko var cerēt dabūt uz Pointbreaks, ir daudzi lēti hosteļi, kur pilns ar jauniešiem no visas pasaules, un arī Airbnb daudzi tīri pieņemamu piedāvājumu.
Es te tā skatos un baigi vēl gribētos tajā laikā paspēt aizšaut arī līdz vidienei - slaveno sarkano akmeni ar sarkanajiem ceļiem apskatīt. Bet laikam jau tur lidojums ir vienīgā jēdzīgā opcija. Bet laikam jau tas neattiecas tikai uz šo gadījumu starp AU pilsētām... )
Šogad Austrālijā izbraucu šādu maršrutu: Melburna-Uluru(lidojums)-Sidneja (lidojums)-Melburna (nakts vilciens). Tieši par to vidieni visspilgtākie iespaidi no ceļojuma. Bet arī Great Ocean Road pie Melburnas un Blue Mountains pie Sidnejas ļoti iespaidīgi dabasskati. Neesmu vēl saņēmies uzrakstīt ceļojuma apskatu.
Jā, man tieši tāda pati doma par maršrutu, pieķerot vēl Kērnsu klāt. Ap kādām 2 - 2,5 nedēļām visu plānojot tagad lēnām kopā. Uz Uluru laikam jau tikai Quantas no SYD/MEL lido? Kur paliki tajā vidienes apkārtnē, īrēji mašīnu, vai kā tur pārvietojies? Ļoti interesētu pieredze.
Jā, man tieši tāda pati doma par maršrutu, pieķerot vēl Kērnsu klāt. Ap kādām 2 - 2,5 nedēļām visu plānojot tagad lēnām kopā. Uz Uluru laikam jau tikai Quantas no SYD/MEL lido? Kur paliki tajā vidienes apkārtnē, īrēji mašīnu, vai kā tur pārvietojies? Ļoti interesētu pieredze.
Uz Uluru lidoju ar JetStar, tas ir vietējais lowcosters, bet tāpat būs dārgāk nekā starp citām pilsētām, ilgāku laiku čekoju akcijas tajā virzienā, bet neko tā arī nesagaidīju. Uz vietas arī izvēle ierobežota. Dzīvot droši vien nāksies Yuluru ciematiņā jeb Ayer Rock Resort. Ja neizvēlas nakšot teltī, tad vienīgā cenas ziņā sakarīgā iespēja tur ir četrvietīgās mājiņas bez ērtībām Outback Pioneer Hotel&Lodge. Auto īreju no Hertz, lai gan arī dārgi, ar to esmu apmierināts, jo ar Promo kodiem krietni nositu sākotnējo cenu un arī klasi viņi bez maksās piešķira augstāku, nekā biju rezervējis. Nezinu, kādas vēl tur ir iespējas bez auto, redzēju daudz AAT King tūristu autobusus, laikam viņi ir tur pārsvarā organizē tūres. Par cenām gan neinteresējos. Biju trīs dienas: 1) Uluru, 2) Kings Canyon (jābrauc ap 350 km vienā virzienā) 3) Kata Tjuta. Pēdējam labprāt būt veltījis vairāk laika, tā kā varēja vēl vienu dienu klāt.
Ļoti bieži ir vienvirziena speciālie piedāvājumi auto īrei no Alice Springs uz jebkuru lielo austrumkrasta pilsētu. Vajag parakt - varbūt sanāk. Man bija Hertz pa apt. $10 dienā + nodokļi un bez km ierobežojuma. Standarta auto īre ārpus lielajām pilsētām ir padārga dēļ tā ka ir jāmaksā par km (parasti tikai 100 km dienā ir iekļauti).
Uluru ir 5 stundu brauciena attālumā no Alises un tad var doties uz Adelaidi, piemēram., un paceļam pārnakšņojot Coober Pedy. Uz Alisi lidojumi ir caurmērā lētāki nekā uz Uluru.
Vakar iegādājos beidzot biļetes uz AUS (Emirates, padārgi, bet mums visērtākais variants, jo derēja tik konkrēti datumi).
Mūsu maršruts novembrī plānojas sekojošs - Adelaide - Alice Springs (izbrauciens uz Uluru) - Cairns (bet paliksim droši vien Port Douglas) - pa austrumu krastu uz leju līdz Rockhampton vai Brisbane (ar apstāšanos interesantākās vietās) - Sydney - Melbourne - uz mājām. Kopumā mēnesis ar pāris dienām.
Orientējamies uz AirBnB, izņemot Adelaidi, kur paliksim viesnīcā.
Izklausās lieliski! Iekšējie pārlidojumi arī jau sapirkti?
Starp citu, lai vadītu auto AUS, nevajag special permit vai pietiek ar mūsu tiesībām? Braucam tomēr pa pretējo pusi.
Austrālijā pilnīgi droši pietiek ar LV tiesībām. Nevajag nekādas International driving licence.