Situācija sekojoša, Estonian atcēlis reisu uz kuru man nopirktas biļetes, bet man par to nav paziņojis, uz ko varu šādā situācijā pretendēt (par laimi laicīgi pamanīju, reiss bija paredzēts 30.08 no ARN uz RIX pl.10:20)
Šobrīd vari pretendēt uz to, ka piešķirs vietu citā reisā; ja līdz izlidošanai būtu mazāk kā 2 nedēļas vai 1 nedēļa, tad iestātos tiesības uz kompensāciju, ja jaunais lidojums atšķiras no vecā par vairāk stundām, kā regula 261/2004 pieļauj.
Vai varu aviokompānijai prasīt atpakaļ naudu par atcelto reisu, jo nākamais reiss ir vairāk nekā pēc 4h vēlāk nekā atceltais, un tas man vairs īsti neder.
Jā, vari prasīt naudu atpakaļ, bet ko Tu saproti ar «nākamais reiss»… Vietā vari prasīt reisu, ko izpilda arī cita aviosabiedrība, ne Estonian. Nav garantēts, ka tā viegli arī piešķirs, bet mēģināt var.
Ok,paldies par info!
Tak tas Estonian air ir viena sušķu kompānija, lai neteiktu vairāk,par atcelto reisu alternatīva lidojuma vietā man piedāvāja vienīgi atgriezt naudu vai lidot 4h vēlāk, kam arī beigās piekritu, jo mājās taču jātiek. Tagad maitas atcēluši arī šo reisu !!!! Man par to protams vēl neviens nav paziņojis, labi ka pats ik pa brīdim čekoju savas rezervācijas. Jautājums sekojošs, ja viņi man nepaziņo par atcelto reisu mazāk kā 2 nedēļas pirms lidojuma, cik lielu kompensāciju varētu no viņiem prasīt? Tagad šākā tā jāmeklē alternatīvs lidojums pašam.
Kompensāciju apjomi atkarīgi no attāluma, norādīti te: http://www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf
Ko domā ar «šākā tā jāmeklē alternatīvs lidojums pašam»?
Tā kā Estonian air šajā datumā no ARN uz RIX vairs citu reisu nav, tad jāmeklē alternatīvs lidojums. Kad viņiem prasīju par iepriekšējo atcelto reisu, lai pārcēļ mūs lidojumam ar Finnair, viņi man atbildēja, lai ņemot atpakaļ naudu un pats pērkot lidojumu ar Finnair. Tāpēc šobrīd domāju pirkt lidojumu ar Norwegian, bet attiecībā uz jau otro atcelto Estonian reisu gaidīt, līdz paliek mazāk par 2 nedēļām līdz lidojumam un tad prasīt kompensāciju. Pēc regulas sapratu, ka šādā gadījumā pienakas 250 EUR kompensācija.
Alternatīvs lidojums viņiem jānodrošina jebkurā gadījumā. Kamēr bija savs reiss, protams, ka negribēja likt citā aviosabiedrībā un maksāt tiem. Ja nebūs citas izejas, pārliks uz Finnair vai kādu citu. Ja ar to visu neiekļausies regulas noteiktajās stundās no sākotnēja lidojuma, tad papildus pienāksies kompensācija. Nekas nav pašam jāpērk.
Tad tagad pilnīgi droši varu prasīt no viņiem alternatīvu lidojumu ar citu aviokompāniju?
Nu nezinu, kā tur to regulu interpretē,pieņemu, ka viņiem tajā dienā citu reisu no Stokholmas nav, bet ja citās dienās ir, tad viņi, visticamāk piedāvās dienu vēlāk vai ātrāk. Man līdzīgi ir bijis ar gan AirBaltic, no kuriem pēc ilgām pārrunām tādos gadījumos var izspiest savienoto reisu ar citu aviokompāniju, gan ar Ryanair, no kuriem neko nevar izspiest. Kaut kā nestādos priekšā, ka Rainis man piedāvātu savienoto lidojumu (ko šī kompānija principā nepiedāvā) ar kaut ko citu. Ja Estonian ieņems līdzīgu pozīciju, tad piedāvās vien lidot citā datumā.
Ja ir vairāk kā 2 nedēļas, viņi tikpat labi var piedāvāt reisu nākamā dienā, jo īsti laika ierobežojuma alternatīvām nav.
Tāpēc šobrīd īsti nezinu ko man darīt, lidojums citā dienā man galīgi neder, tā kā atlidosim no USA, tad vēl vienu dienu dirnēt ARN nu galīgi negribās.
Es pagaidītu, ko viņi ziņos, ja neko, tad 13 dienas pirms lidojuma painteresētos, ko piedāvās. Vai 6 dienas, ja spēcīgāki nervi. Bet katram sava pieeja.
Varbūt nopirktu apdrošināšanu, kas palīdz reisu atcelšanu gadījumā.
Kāda ir starpība starp 13 dienām pirms lidojuma un 6 dienām?
Samazinās pieļaujamā novirze no sākotnējā lidojuma, skaties regulā precīzās stundas.
OV atcēlušu RIX-TLL-RIX rīta un vakara reisus, lēnām sāk atcelt lidojumus vasaras lidojumiem. Noteikumi parrezervēšanai: Rebook only to next OV flight or full refund.
Domaju ka tas ietekmes visus tos, kam ir TBS lidojums, kaut ne isti nesaprotu, kā viņi sasēdinās visus tajā 30vietīgajā lidmašīnā, ja no 3 reisiem diena paliek tikai viens. Iespejams ka tiem kas parrezerves velak vienkarši nebus vieta. Otra alternativa ir prasit lai atceļ pirmo segmentu un pašam doties uz TLL. Diez, viņi tad refoundos kaut ko daļēji? Šis vēl būs temats turpmākajās dienās/nedēļās.
Noteikumus viņi var izdomāt kādus grib, tikpat labi varēja rakstīt "no refund, no rebooking", nozīme tam tāpat nekāda. Eiropas regulām un valsts likumiem tomēr ir nedaudz lielāks spēks…
Reālais scenārijs ir tāds, ka nāksies pārlikt uz citu aviosabiedrību reisiem, lai kā arī šiem negribētos.
Kāds te nesen kaut ko minēja, ka Estonian Air būšot visnotaļ aktuāla tēma tuvājakā laikā ... Tieši tā arī būs, tikai diemžēl, negatīvā nozīmē!
Laikam tomēr negaidīšu kad būs palikušas 13 vai 6 dienas pirms lidojuma, būs jāsāk aktīvi komunicēt tagad, negribās man atvaļinājuma laikā USA stresot par to kā nokļūšu mājās pēc garā pārlidojuma.
to: mandm, kur izrāvi šādu info par to pārrezervēšanu?
Piemēram ar mani neviens nav sazinājies no OV un painformējis par reisa atcelšanu
Atzīšos, ka nesaprotu, par ko īsti uztraukties. Neredzu 'slikto' variantu, izņemot gadījumu, ka pats tagad sazinies, un, tā kā ir vairāk kā 2 nedēļas, viņi pārliek uz nākamo dienu bez kompensācijas, kas Tev rada neērtības, bet, lai mēģinātu izkarot reisu tajā pašā dienā, sanāk daudz niansētāka strīdēšanas par to, vai piedāvātais ir «pielīdzināmu apstākļu pārvadājums līdz galamērķim pēc iespējas agrāk». Tāda vismaz ir mana izpratne par šo situāciju. Protams, ja par spīti racionāliem spriedumiem tas vienalga liek uztraukties, tad jārīkojas.
Šeit cilvēki apraksta identisku situāciju ar EasyJet, kur galu galā nācās iesniegt prasību tiesā:
www.flightmole.com/forum/showthread.php?t=1465
Pēc prasības iesniegšanas un pirms iztiesāšanas EasyJet piekrita atlīdzināt visus izdevumus, kas ir saistīti ar cita lidojuma rezervēšanu, tā kā ir skaidrs, ka likums šajā gadījumā ir pasažiera pusē. Ja tev nespiež tā nauda par biļetēm, es ieteiktu neakceptēt "refund" opciju, spiest viņus lai rerouto tev ērtos laikos (t.sk. vēlākos posmos draudot, ka rezervēsi pats un piedzīsi no viņiem naudu), bet ja neizdodas - rezervēt alternatīvas biļētes pašam un mēģināt piedzīt no viņiem šos izdevumus. Protams, tas ir tā vērts tikai ja alternatīvas biļetes ir dārgākas par jau nopirktajām.
tie kas rezervējuši pa taisno no OV tos kaut kā atstājuši novārtā, aģentūras savukart saņēmušas info cenšās jau risināt situāciju. Tiesa gan skatos ka ir dienas, kad ir atstāti divi reisi, savukārt lidošīna nomainīta uz ATR. Pagaidām visas izmaiņas tikai lidz septembra sakumam, jo septembrim pārdod vēl reisus ar vecajiem laikiem.
Ja nebūtu nākamā dienā jāstrādā, man tīri labi patiktu, ka pārliek uz nākamās dienas reisu, un pēc regulas apmaksā transportu, viesnīcu, ēšanu, un, ja vēl pārcelšanu izdara ar novēlošanos (<2 nedēļas pirms lidojuma), tad piešķir 250 EUR kompensāciju. 1 dienas ekskursija pa Tallinu, par kuru piemaksā, nav tas sliktākais variants manā skatījumā. Bet tad pašam skaidri jāzina, kas Tev pienākas, un jāspēj to pieprasīt.
Alternativās biļetes jau šobrīd ir 2x dārgākas par tām, kuras nopirku no OV. atliek vien iedomāties cik šīs alternatīvās biļetes maksās 6dienas pirms paredzētā lidojuma?
007edgars, it kā Estonian saitā rāda, ka 30/08 ir savienojums 08:40 ARN-TLL-RIX ar vēl pieejamām brīvām vietām. Ja tev sākotnējais lidojums bija 4h agrāk, vai tad šīs variants tev nederēs?
Ja nebūtu nākamā dienā jāstrādā, man tīri labi patiktu, ka pārliek uz nākamās dienas reisu, un pēc regulas apmaksā transportu, viesnīcu, ēšanu, un, ja vēl pārcelšanu izdara ar novēlošanos (<2 nedēļas pirms lidojuma), tad piešķir 250 EUR kompensāciju. 1 dienas ekskursija pa Tallinu, par kuru piemaksā, nav tas sliktākais variants manā skatījumā. Bet tad pašam skaidri jāzina, kas Tev pienākas, un jāspēj to pieprasīt.
Diemžēl nākamajā dienā ir jābūt darbā, kā arī mājas nepacietīgi gaidīs 2 bērni, kuri jau tā atstāti mājās (viņiem arī ļoti patīk ceļot) + vēl 1.septembris. Kā arī es tik labi nepārzinu, kas šādos gadījumos pienākas, tāpēc liels paldies jau iepriekš par sniegtajiem padomiem.
007edgars, it kā Estonian saitā rāda, ka 30/08 ir savienojums 08:40 ARN-TLL-RIX ar vēl pieejamām brīvām vietām. Ja tev sākotnējais lidojums bija 4h agrāk, vai tad šīs variants tev nederēs?
Mēs ielidojam no ORD 07:50, sākotnējā variantā bija nopirktas biļetes uz reisu 10:20, to atcēla un mūs pārcēla uz 14:45 uz TLLun tālāk 18:00 uz RIX,bet šis reiss uz RIX tagad arī atcelts.
Nu tad raksti vai zvani viņiem un saki, ka Tev tajā dienā jānokļūst no ARN uz RIX, citi varianti nav apspriežami, uz kādu reisu piedāvā pārlikt. Vari piebilst, ka gan Tu, gan viņi labi zina Estonian pienākumus, ko atcelta reisa gadījumā uzliek regula 261/2004, un nav vērts tērēt laiku par to klīrējoties.
Ņemot vērā to, ka posms ARN-TLL nav atcelts, es domāju, ka viņi īpaši neprotestēs pret TLL-RIX biļetes iegādi no airBaltic. Savādāk viņiem būš jānodrošina viesnīca un transports TLL, kas viņiem izmaksās gandrīz vai to pašu naudu.
es ieteiktu nestrēbt kartu, man ir informācija ka OV runā ar BT par opcijām pārrerūtēt savus atceltos reisus uz BT reisiem.