Labdien,
Sakiet lūdzu vai kāds var ieteikt ērtu veidu kā ar mašīnu nokļūt Spānijā?
Došos uz divām nedēļām uz Spāniju - tur būs nepieciešams auto, nolemts ir ņemt savu, jo īres maksas, riski utt - nav vēlmes visu to uzņemties.
Kāds ir labākais veids lai tur nokļūtu?
1. Vai ir iespējams ar prāmjiem kautkā nokļūt vismaz līdz Francijai, Spānijas jebkurai daļai?
2. Braukt 2500 km + maksas ceļi?
3. Ar prāmi līdz Vācijai un tad braukt? (minimāls ieguvums.)
4. ?
ērtākais veids, manuprāt, ir auto nogādāt ar treileri un pats ar avio aizlido biznesa klasē.
vēl ērti būtu, ja šoferis ved - pats var darīt ko grib.
Doma ar mašīnu braukt ir, jo brauc 3 cilvēki - ietaupās 3 cilvēku avio biļetes un izdalās tās uz degvielu + ar privāto auto ārzemēs paveras vairāk iespējas kautko apskatīt un piemēram aizbraukt uz to pašu tuvumā esošo Franciju.
Avio šobrīd ir ap 200 EUR cilvēkam, prāmis uz Vāciju, GB ir ap 120 eur 3 cilvēkiem - tātad intresē vai var kautkā ar prāmi tikt piemēram uz Franciju?
Kur ir sākumpunkts? No Latvijas līdz Spānijai ir vairāk kā 2500 km. Kas ir domāts ar "prāmis uz Vāciju, GB"? Prāmis Liepāja-Trāveminde nekādos 120 EUR neiekļaujas.
Ja avio ir 3x200=600 EUR uz visiem, tad tas vienalga ir krietni mazāk par auto izdevumiem līdz Spānijai - degviela, nakšņošanas utt.
Ja ir doma taisīt eirotripu, tad nav jēgas iesaistīt kravas prāmi. Jāplāno interesants maršruts.
Papildus jārēķina dažādas ceļa izmaksas - dažreiz maksas WC, kafijas un ēšanas benzīntankos utml. 2 dienas, arī auto amortizācija.
4 dienas ceļā - var parēķināt arī cik maksā 1 darba diena
ja skatās tikai uz izmaksām un ekonomiju, tad dikti jārēķina vai sanāks ekonomija braucot ar savu auto. ja 4 dienas ceļā uztver kā foršu atvaļinājuma sastāvdaļu - kaifo no braukšanas utt., tad ir ok.
Imho atslēgvārdi šeit ir: vai "kaifo no braukšanas". Ja nē, labāk aizmirsti šo ideju.
Nezinu, ko ieteikt, bet mums kaimiņš brauca ceļojumā, līdz Barselonai aizbrauca un atpakaļ. Bet tas ceļojuma brauciens, gar Francijas piekrasti. Bija starā un ar sajūsmu stāstīja par braucienu.
Mēs ar ģimeni līdz Dubrovnikai un atpakaļ arī aizbraucām. Nekāda vaina, man patika tas ceļojums. Rezervē arī teltis bijām paņēmuši un noderēja, jo ne vienmēr bija naktsmājas brīvas, bet tas Horvātijā bija. Jā, un šoferi divi.
Lēti jau tas nebūs un jāsaprot, ka braukcot ar mašīnu var pieķert līdzi citas valstis ko apskatīt. Es noteikti gribētu aizbraukt ar mašīnu, bet man nav iespēju tik ilgu laiku ceļā pavadīt, ja es brauktu uz Spāniju tad rēķinātu mēnesi turp atpakaļ un vēl tad būtu pa maz, jo tur ir tik fantastiskas valstis pa ceļam ko apskatīt. ceļu ērti aprēķina VIAmichelin, ar diezgan precīzām izmaksām. Ja ir daudz laika dažās vietās var braukt neiekļaujot maksas ceļus.
4. izrēķināt tomēr lidojumu + auto īri uz vietas. no Rīgas uz Madridi var tikt pa 102 eur, no Kauņas vēl lētāk uz vairākām Spānijas pilsētām. Jūnijā, piemēram.
Protams, ir skaistas valstis, ko apskatīt, bet pa ceļam ir garlaicīgas Lietuva, Polija, Vācija, kam man personīgi ļoti žēl laika. Vai nu vēl diennakti zaudēt prāmī... Un nedzīvo jau pēdējo dienu, nav obligāti visai Eiropai jāskrien vienā ceļojumā. Francija var palikt citai reizei.
Pie tam ar auto nomu Spānijā ir priekšrocība, ka diezgan daudz nomas firmu piedāvā bezmaksas auto atdošanu citā vietā. Līdz ar to var mierīgi aizlidot līdz Barselonai, tur padzīvot (lielpilsētās mašīna ir tikai problēmas), tad paņemt auto nomā un beigt ceļojumu piemēram Madridē. Atkal pāris dienas uz vietas padzīvot bez auto un tikai tad lidot uz LV.
Papildus jārēķina dažādas ceļa izmaksas - dažreiz maksas WC, kafijas un ēšanas benzīntankos utml. 2 dienas, arī auto amortizācija.
4 dienas ceļā - var parēķināt arī cik maksā 1 darba diena
ja skatās tikai uz izmaksām un ekonomiju, tad dikti jārēķina vai sanāks ekonomija braucot ar savu auto. ja 4 dienas ceļā uztver kā foršu atvaļinājuma sastāvdaļu - kaifo no braukšanas utt., tad ir ok.
Vēl jau maksas ceļi. PL ap 30 eiro, FR vismaz 100-150, ES 10-100.
Ja ļoti vēlas un ir gatavi nevis steigties, bet lēnām braukt un baudīt apkārtni, tad var iztikt bez maksas ceļiem.
Doma ar mašīnu braukt ir, jo brauc 3 cilvēki - ietaupās 3 cilvēku avio biļetes un izdalās tās uz degvielu ..
Avio šobrīd ir ap 200 EUR cilvēkam,
ViaMichelin rēķina, ka vidējās klases auto brauciens uz Spāniju tikai degvielā un ceļu nodevās vienā virzienā prasīs 340€. Parasti tā arī sanāk, kā viš raksta.
Pieskaiti vēl stāvvietas visur tur, kur auto nebūs vajadzīgs, viesnīcas un pārtiku ceļā, 60% no kārtējās tehniskās apkopes izmaksām (6000 km/ no 10000).
Nu un ar OCTA vien arī būs par īsu, ja bezcerīgi saplīsis auto kaut kur Vidusjūras piekrastē netiek uzskatīts par jauku kvestu.
T.i. ekonomija, salīdzinot ar avio - nekāda. Pasākums, manuprāt, attaisnojas: a) ja ir bail īrēt mašīnu. Bet to var/vajag pārvarēt; b) ja ļoti patīk braukt. Bet tad nav jēga spriedelēt par prāmjiem. c) ja ir kaut kas svarīgs neatliekami apmeklējams pa ceļam. d) ir krava, ko citādi pārsūtīt sarežģīti (piemēram, mīļotais sunītis jāved uz izstādi vai pie līgavas).
Skaists brauciens var uz Spāniju sanākt ja ir laiks braukt vismaz nedēļu vienā virzienā... Piekrītu visiem pārējiem ka lidot un īrēt uz vietas sanāks lētāk.
2015. gada jūnijā bijām ar kemperi un motorolleri bagāžniekā 17 dienās aizbraukuši līdz Kordobai un Granādai Spānijā. Tie bija tālākie ceļojuma punkti. Kopā nobraucām 9323 km ar kemperi un apm. 420 km pa Pireneju kalniem ar motorolleri. Vidējais degvielas patēriņš bija liels: 12,05 l/100 km, jo visu ceļu turēju uz bāņiem maksimāli atļauto ātrumu (PL 140, Francija 130, Spānija 120, u.t.t.) Izmaksas: Degviela 1523,24 eur, maksas ceļi 325,06 eur, stāvvietas 82,60 eur, ieejas biļetes 152 eur, kempingi 189,55 eur. Kopā 2272,45 eur. 7 dienas braucām ar kemperi 700-1186 km vienā dienā, 3 dienas vizinājāmies ar motorolleri pa Pirenejiem, pārējās 7 dienas - pastaigas Pireneju dabas parkā, dažādu muzeju un skaistu vietu apskates. Apskates objektu pa ceļam bija daudz.
http://www.kempericelo.lv/marsruti/params/post/829655/francija-spanija-un-pireneju-kalni
2009. gadā ar vieglo automašīnu nobraucu visu Vidusjūras piekrasti līdz pat Tarifai Spānijā (vai, laikam, pareizāk: Gibraltārā), tad līdz Lisabonai Portugālē un atpakaļ. Pa ceļam Barselona, u.t.t. Kopā 14 dienās 10056 km, kopējā ceļojuma cena 994,45 Ls. Pusi cenas sastādīja dīzeļdegviela, otru pusi viesnīcas, moteļi, teltī kempingos, dažādas ieejas biļetes, u.t.t. Vidējais degvielas patēriņš 6,53 l/100 km. Trīs dienās braucu vairāk par 1000 km/dienā. 7 dienas - 700-1000 km dienā. Atmiņas par ceļojumu - tikai pozitīvas (ja neskaita to, ka atpakaļceļā, Francijā nosprāga turbīna ) .... tomēr pēc katra šāda ceļojumiem neizbēgami, neatvairāmi brieda doma - katru nakti, tomēr, gribās gulēt savā gultā, iet savā dušā, dzīvot savā mājā, .....
10056 km, kopējā ceļojuma cena 994,45 Ls. Pusi cenas sastādīja dīzeļdegviela, otru pusi viesnīcas, moteļi, teltī kempingos, dažādas ieejas biļetes, u.t.t.
Nez kāpēc auto ceļojumu ieteicēji nekad aprēķinam nepieskaita amortizācijas izdevumus, kas uz 10 000 km tomēr ir pāri simtam: 1 eļļas maiņa, eļļas, degvielas, gaisa filtri, 1/6 no 60 000 km (vai ~) "lielās apkopes", riepu nodilums, pāris kannas logu šķidruma, mazgāšana, u.t.t. ?
Man nekas nav pret ceļošanu ar auto, pašam patīk. Bet nevajag izmaksas vērtēt par zemu. Bez tam, kā nesen atklājuši britu zinātnieki, ilgstoša atrašanās pie auto stūres pusmūža cilvēkiem izteikti negatīvi iespaido IQ.
Degviela parasti sastāda apmēram pusi no izdevumiem autotransportam ilgākā laika periodā (pie tam neskaitot nolietojumu).
Nez kāpēc auto ceļojumu ieteicēji nekad aprēķinam nepieskaita amortizācijas izdevumus, kas uz 10 000 km tomēr ir pāri simtam
Jā, parēķināju. Pieņemsim, ka ar kemperi vēlamies aizbraukt uz Spāniju un atpakaļ. Nedaudz pariņķojot pa Spāniju, pieņemsim, ka nobraukums sastādītu 9300 km. Kempera ceļa nodoklis + OCTA+ KASKO+ minimāla tehniskā apkope (paša rokām nomainīta eļļa un eļļas filtrs)=1560 eur. Nolietojums (kempera iegādes cena izdalīta ar prognozējamo nobraukumu kempera mūža garumā un pareizinātu ar 9300 km)=2480 eur. Tātad, sanāk, ka amortizācijas izdevumi kopā kopā ar obligātajiem nodokļiem būtu 4040 eur. Bet no pieredzes zināms, ka šāda ceļojuma degvielas, maksas ceļu, kempingu, ieejas biļešu cena kopā sastāda "tikai" 2272 eur. Piekrītu "K", šie pārējie izdevumi, ko varētu nosaukt "amortizācijas izdevumi", u.c. ir daudz lielāki par parasti rēķinātajiem degvielas, maksas ceļu, kempingu izmaksām.
Tātad, rezumējums: ceļojuma cena uz Spāniju ar auto (kemperi) ir: 4040 eur amortizācija un nodokļi + 2272 degviela, maksas ceļi, kempingi= 6312 eur. Bet tas nav viss. Pie šīs summas būtu jāpieskaita arī pārtikas cena un ceļojumu apdrošināšanas cena, ....
Ja ceļojums ilgst 14 dienas, tad vienas ceļojuma dienas cena =6312eur/14 dienas=450 eur/dienā. Viena kilometra cena 6312eur/9300km=0,68 eur/km.
Nesaprotu, no kurienes ir uzradies aplamais mīts, ka ceļot ar kemperi ir lēti (arguments -neesot jāmaksā par viesnīcām) :) Ceļošana ar kemperi dārdzības ziņā ieņem otro vietu aiz ceļojuma kā tūristam uz starptautisko kosmosa staciju.
Amortizācijas izdevumi atkrīt, ja uzņēmuma auto , un uzņēmums neiebilst, ja nobraucu liekus 10 tūkstošus atvaļinājuma laikā.
Amortizācijas izdevumi atkrīt, ja uzņēmuma auto , un uzņēmums neiebilst, ja nobraucu liekus 10 tūkstošus atvaļinājuma laikā.
Ja aplaupa banku, tad arī jebkura ceļojuma izmaksas ir nulle
Mani savukārt pārsteidz, ka ceļojuma izdevumos tiek ierēķināta pārtika. Jūs ko, cilvēki, mājās palikdami, neēstu?
Amortizācijas izdevumi atkrīt, ja uzņēmuma auto , un uzņēmums neiebilst, ja nobraucu liekus 10 tūkstošus atvaļinājuma laikā.
Tas protams jauki, bet nu principā tas nozīmē ka uzņēmums maksā lielāku algu. Tikai graudā un ar nodokļiem neapliekamu.
Imho pārtika jāierēķina, ja tai plānots iztērēt vairāk naudas nekā ikdienā.
Mani savukārt pārsteidz, ka ceļojuma izdevumos tiek ierēķināta pārtika. Jūs ko, cilvēki, mājās palikdami, neēstu?
Iemesls ir tas pats, kāpēc nerēķina auto un cita inventāra amortizāciju. Praktiskām vajadzībām ir svarīgāk saprast cik tieši lieliem naudas līdzekļiem jābūt makā/kartē, lai ceļojumu varētu izveikt, nevis cik tas patiešām izmaksās. Pārtika jāpērk paša ceļojuma laikā un var sastādīt būtisku % no kopējās naudas plūsmas, tāpēc jārēķina.
Protams, ilgtermiņa budžetam pārtiku parastā patēriņa apjomā ceļojumam nerēķina un dažreiz var pat atmīnusot, ja ceļā ir kas lēts un garšīgs. Piemēram, es rēķinos ar to, ka maijā ēdīšu Atlantijas mencas par velti. Jau tagad veikalā zivju nodaļai eju garām ar nicīgu smīnu.
Nezinu, kurā tēmā lai liek, bet kaut kā likās, ka arī Ceļakājai piestāvētu šis sludinājums