Apvienotie Arābu Emirāti + Omāna

6 atbildes [Pēdējā ziņa]
Dunduri
Nav tiešsaistē
Kopš: 26/05/2010
Ziņas: 811
Manīts: pirms 16 st

Tikšana uz Omānu:
 Pa tiešo no Eiropas ir samērā padārga, bet lētāks variants iznāk, lidojot uz Dubai, kur no Rīgas var kombinēt dažādos variantos. Mēs lidojām ar turkiem (250 Ls). No Dubai uz Muscat dienā ir kādi 8-10 reisi ar vairākām avio kompānijām. Biļete turp-atpakaļ no 50Ls.
Te gan ir viena problēma – UAE vīza, kas ir dārgs prieks, tādēļ turpceļā sameilojāmies ar lidostu un noskaidrojām, ka 1 un 3 Terminal ir savienoti un tādēļ starp tiem var viegli pārvietoties. 2terminālam ir shuttle service – ap 1h līdz 1/3 terminālim. Lielākā problēma ir bagāža Tur meitene no lidostas servisa (customer [dot] care [at] dubaiairports [dot] ae)  ieteica: ” request from your airline to transfer your luggage to your onward flight. If they are unable to do so, kindly email the Marhaba Service at the airport who will assist you with this. Their email address is : Jyoti [dot] bhagwani [at] dnata [dot] com or marhaba [at] marhabaservices [dot] com
Mēs nolēmām ar šito neņemties un turpceļā lidojām ar rokas bagāžu.

Auto
Īre nav tik lēta kā Eiropā, tomēr to kompensē degvielas cena – ap 0,17Ls/l. Ja ir vēlme apskatīt dabas objektus, tad labākā izvēle būs džips. Lētākais variants, kuru atradām, bija vietējais kantoris Al Maha Rent a Car  www.alhajiryoman.com/rentacar.htm,  pārstāvis:  ajay [dot] krishnan [at] alhajiry [dot] com. Netā cenas nav, bet rakstot e-pastu, tās atsūta. Mēs īrējām Toyota Fortuner 28,-OMR/day ap (56 eur). Lielākoties limits ir 200km/day. Mēs pārtērējām limitu par 130km un piemaksājām 21 OMR.
Ja ir mērķis palikt tikai Muscat, arī tad bez auto nav, ko iesākt, jo pilsēta ir izstiepta 60km garumā.
Ceļi ir ļoti labi stap pilsētām. Naktīs lukturi visas trases garumā, esot kkur radari, bet nemanījām.  Visur norādes angliski. Ārpus lielajiem ceļiem norādes pazūd un jārēķinās ar meklēšanu. Bet!!! Vietējie izcili runā angliski. Arī mazos miestiņos.

Cilvēki
Mēs sastapāmies tikai ar ļoti atvērtu un draudzīgu attieksmi. Cilvēki ļoti labprāt gan parādīja ceļu, gan tāpat papļāpāja, pat uzsauca ēstuvītē sulas un ēdienus. Protams, tiek ieteikts ģērbjoties respektēt vietējo jūtas, kas nozīmē neatsegt plecus un ceļgalus. Tiek ieteikts lauku apvidos peldēties t-krekliņos un garākos šortos.

Sadzīve
Viesnīcas ārkārtīgi dārgas, vidējās klases praktiski nav. Ēšana viesnīcās dārga, bet vietējās ēstuvēs ļoti lēta. Mums topā bija svaigo augļu/sulu kokteiļi (aseer)  - izmēģinājām n-tos variantus. Ap 0,5l glāze maksājaap 0,5=0,8Ls. Lauku rajonos visi ēd ar rokām, tādēļ aiz jostas jāaizsprauž dakša, lai vienmēr pa rokai Smile. Cenas veikalos neatpaliek no mūsējām. Sudraba izstrādājumi lētāk nekā LV, tomēr joprojām cena iespaidīga.

Daba
Stipri vienveidīga. Tie, kas bijuši Ēģiptē, sacīja, ka tur arī tā izskatoties – tuksnešaini, akmeņaini lauki, kalni, kuru struktūra argādina no karjera saraktas grants kaudzes. Bet!  Izņēmumi ir kanjoni un Wadi (šauras ielejas starp kalnu grēdām), kā arī lielie kalnu masīvi – tas ir tas, ko skatīties Omānā. Kā arī tuksnesis (bet tas ir tomēr lētāk sasniedzams no Dubai).

Maršruts
Bijām Omānā tikai 5 dienas,  bet vajadzētu biškuc vairāk.
Mūsu maršruts: Muscat – Sur – Nizwa – Muscat.

1.diena Muscat-Sur
Maršruts daļēji  iet gar jūru, kur var nopeldēties (oktobra sākums, +40C, veldzes nekādas). Pa ceļam apstājāmies pie Bimmah Sinkhole (Hawiyat Najm Park), kur plakanuma vidū ir liels caurums ar dzidri zilu ūdeni.
Galvenais dienas mērķis ir  Wadi Shab – auto jāatstāj pirms wadi un tad ar kājām jāsoļo iekšāstarp kalniem (tie te ir monolīti, smuki). Skaistas palmas, n-tie dzidri zilie ezeriņi (varbūt ziemā tā ir jau upe), kāpšana pa klinšu bluķiem, meklējot ceļa turpinājumu – tā pāris h, kamēr nonāk līdz palielam ezeriņam, kura beigās klints sienas sašaurinās līdz kādiem 30-40cm. Te nu vajag iznirt caur šo sašaurinājumu (ap 4-6m) un tad nu nonākam apaļa dīķīša vidū, kur līst ūdenskritums, līdz kura augšai ir iespējams aizrāpties. Un pēc tam ceļš atpakaļ.
Viens no skaistākajiem haikiem. Jārēķinās, ka daudz būs jāiet pa ūdeni, bet viss fiksi izžūst.
Sur ir pilsēta ar savu fortu (tādi ir katrā pilsētā), pili, kuģu būvētavu (vērts apskatīt), krastmalu
Tālāk gar Sur ir Ras Al Jinz, kur tiek rīkotas ekskursijas bruņurupuču vērošanai. Tas notiek vai nu ļoti agri no rīta vai pēc 9 vakarā. Jāpiesakās reservations [at] rasaljinz-turtlereserve [dot] com. Mēs diemžēl netikām
Ap Sur vēl ir interesantas vietas, kuras neapskatījām (18 riet saule) – Wadi Tiwi, Qalhat ar Tomb of Bibi Miriam

2.diena Sur - Nizwa
Brauciens uz Nizwu. Hmm.. diezgan ilgi ap 300 km) un garlaicīgi. Te jāizvēlas, vai šajā dienā apmeklēt Wadi Bani Khalid vai kalnu masīvu – Jebel Akhdal. Lai paņemtu abus, jāstartē agri. Mēs bijām Jebel Akhdal. Vēl pa vidu maršrutam ir tuksnesis – Sharqiya (Wahiba) sands. Pašiem iekšā nevajadzētu braukt, bet ekskursijas ir ļoti dārgas. Izdomājām, ka tuksnesi labāk apskatīsim no Dubajas.
Jebel Akhdal ir augstkalnu masīvs, kurā ielaiž tikai ar 4WD. Skaistas kalnu ainavas, augšā mazi ciematiņi, saulriets. Skaisti, bet teorētiski... var arī aizstāt ar Jebel Shams apmeklējumu.

3.diena Nizwa - Muscat
Nizwa un apkārtne.
Principā, ja laiks ir ierobežots, tad es ieteiktu braukt tikai uz Nizwu un te palikt 2-3 dienas, jo apkārtnē ir gan iespaidīgi kalni, gan Wady, gan alas, gan forti un pilsētas.
Nizwā pašā ir vairāki tirgi (souq, izrunājas „sjūk”), kas ir pilsētu lielākie „objekti”. Protams, forts. Šī ir viena no zaļākajām Omānas pilsētām – daudz dateļpalmu. Tuvumā vēl divas pilsētiņas ar fortiem – Bahla (viens no iespaidīgākajiem no ārpuses) un Jabrin (greznākais, kuru apskatījām).
Jebel Shams – kalnu masīvs, kurā ir daudz  hiking variantu (var man rakstīt, aizsūtīšu Pdf kartes), ja temperatūra to atļauj. Mums bija ap +42C lejā, kalnos, protams, mazāk, bet.... karsti, traki karsti.
Viena no iespaidīgākajām vietām iekš Jebel Shams ir Wadi Ghul (tādas norādes gan nav. Jāskatās, kur ir norāde uz An Nakhur). Šo vietu dēvē par Arābijas lielo kanjonu. Pasākums ir kādu 10 km brauciens pa kanjona apakšu. Bez 4WD neiespējams un arī ar to – ļoti lēnām un uzmanīgi, jo ceļš ir ... neceļš. Ir vietējo džipu piedāvājumi, bet traki dārgi. Brauciens ir ļoti iespaidīgs – vietām klintis paceļas abās pusēs ap 1000m. Un tā līdz ceļa galam un tad atpakaļ. Ziemā, iespējams, pēc lietavām ceļš varētu būt neizbraucams. Iespējams noiet šo ceļu arī pa kanjona augšējo malu (ja +C to atļauj..)
Te visapkārt vēl n-tie varianti, kur doties – Snake George, vairāki Wadi, kā arī kalnu ceļš via Hatt&Wadi Bani Awf uz Muscat – tas gan esot kādu 4h pasākums, pie kam ceļš neesot labi marķēts. Nezinu teikt, mums tam laika nesanāca.

4.diena Muscat
Diving – Damanayat islands. Izcili skaista daivinga vieta – lejā ļoti silts, zivju lērums – rajas, murēnas, bruņurupuči, jūras zirdziņu, nu, un „parastās” krāsainās Smile. Mēs daivingojām no Muscat Civl Aviation Club – „Global Scuba”, kas iznāca ap 90eur (enquiries [at] global-scuba [dot] com) . Atpakaļ no daiva ir ap 13-14, tādejādi var paspēt arī apskatīt pilsētu.
Muscat. Hm.... Nu, godīgi sakot, vairāk kā vienu dienu pilsētai nav īsti jēgas veltīt. Ja tirgi un forti jau iepriekš apskatīti, tad atliek Corniche (iela gar jūru),  Grand Mosque, pāris muzeji. Bet atkal centrālais jautājums – karstums, kurš stipri samazina vēlmi daudz staigāt apkārt (staigājošu vietējo dienā praktiski nav, visi pārvietojas tikai auto un izkāpj pie veikaliem Smile).

5.diena (nepilna) ap Muscat
Ja to negribās veltīt Maskatai, tad var pabraukt apkārt  - Wadi Mayh (plats, ar auto izraucams un ļoti sauss wadijs), jūras piekrastes miestiņi Yitti, turpat blakus ieklīdām smalko sea resort rajonā, kur var apskatīt, kā izskatās Omāna, ja tur ir zaļa zāle Smile.
Iesaka arī pabraukt pretējā virzienā no Muscat – uz Seeb, kas esot mierīga jūrmalas pilsētiņa.

Tālāk jau Dubai ar savu stikls-tērauds-asfalts-kondicionieri-shopping malls.
Ja vēlme uzbraukt Burj Khalif (augstākajā pasaules celtnē), tad biļete jāpērk I-netā, kur tā 4x lētāka nekā uz vietas
No Dubai bijām 2 ekskursijās, kuras piedāvā ļoti daudzi tūroperatori:
Musandam Dibba tour – brauciens uz Omānai piederošo pussalu. Skaistāk esot pussalas otrajā pusē, bet Dibbas pusē nav nepieciešamas papildus ne Omānas vīza, ne arī otrreizēja UAE vīza. Viss pasākums ietver braukšanu ar kuģīti uz pussalas piekrasti, pāris h peldēšanos, snorkelēšanu. Pa ceļam pietura pie paklāju tirgoņiem, kamieļiem (tikai pabarojām). Pēc pilsētas svelmes – itin ok, kaut gan pussalas krastus grūti nosaukt par gleznainiem...
Otra tūre –pēcpusdienas tuksneša safari, kas bija iespaidīga dragāšana pa tuksneša kāpām ar džipiem (var piemaksāt par iespēju sēdēt priekšā), pēc tam a-la-beduīņu camp (nu, te jau masu tūrisms pilnā izpausmē).

Nopirku Netā pēdējos Lonely Planet aprakstus, tādēļ varu aizsūtīt Pdf Omānu, Emirātus, ja plānojas brauciens.

Nixija
Nav tiešsaistē
Kopš: 05/08/2011
Ziņas: 148
Manīts: pirms 2 ned

Labdien!

Ir doma par Omānu +UAE. Izlasot Dunduri aprakstu, gribētu papildus pajautāt, kā bija ar dzīvošanu? Kur īsti palikāt, ja viesnīcas dārgas un vidējās klases vispār nav...

Sofija

Dunduri
Nav tiešsaistē
Kopš: 26/05/2010
Ziņas: 811
Manīts: pirms 16 st

Tā kā īrējām auto, tad varējām apmesties ne tik ļoti centrālās vietās, vairāk ārpus pilsētas - lētākās vietās. Kā arī pāris vietās palikām pie CS cilvēkiem - esam priekš viņiem pietiekoši eksotiskas valsts pārstāvji, tādēļ nebija grūti atrast hostu

Nixija
Nav tiešsaistē
Kopš: 05/08/2011
Ziņas: 148
Manīts: pirms 2 ned

Dunduri, tā kā esam šajā ziņā iesācēji, vai vari ieteikt, kā šadu hostu varam meklēt?

Sofija

Janochka
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/10/2011
Ziņas: 841
Manīts: pirms 22 ned

Nixija rakstīja:

Dunduri, tā kā esam šajā ziņā iesācēji, vai vari ieteikt, kā šadu hostu varam meklēt?

https://www.couchsurfing.com/

Nixija
Nav tiešsaistē
Kopš: 05/08/2011
Ziņas: 148
Manīts: pirms 2 ned

Paldies, skatīšos!

Sofija

sunfuns
Nav tiešsaistē
Kopš: 13/06/2011
Ziņas: 1209
Manīts: pirms 37 ned

Paldies par rakstu, atsauc atmiņā mūsu pašu ceļojumu uz Omānu (11 dienas) 2014 gada martā. Esmu jau piemirsis cik tieši tērējām par viesnīcām, bet nu jā tik lēti kā riktīgajā Āzijā noteikti nav. Vairāk uz Vācijas/Francijas cenu līmeni par 3&4 zvaigžņu iestādījumiem. Bez mašīnas tur galīgi nav ko darīt. Mēs īrējām parastu un beigās drusku nožēlojām ka nebija tomēr džips jo bez tā īsti uz tuksnesi netiek. Tiesa gan ar vienu mašīnu un bez pieredzes tādā braukšanā doties prom pavisam no ceļiem nav īsti gudra doma tāpat. Sulas un augļi tiešām bija izcili. Mūsu laikā temperatūra svārstījas ap +25-30. 

Ja ir laiks iesaku aizbraukt arī līdz dienvidu Omānai (Salāla). Ceļš ar mašīnu gan ir ļoti garš un garlaicīgs. Mēs lidojām ar Oman Air (fiksētas cenas, ap 100 eiro turp atpakaļ) un īrējām tur jaunu auto. Daba tur ir pavisam savādāka jo vasarā daudz līst, tūristu ļoti maz. Pludmales nostādītas ar kokospalmām. Viena tuksnesīga, bet smilšaina 5 km pludmale ar ūdens temperatūru +28 bija mums vieniem pašiem. Atradām vēl pamatīgu atlaidi uz luksusa 5* kūrortu uz divām dienām. Parasti es par tādiem neinteresējos, bet nu ja Eiropas trīs zvaigžņu cenas līmenī tad var arī pamēģināt Smile

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns