Nacionālā aviokompānija sāk aizvien vairāk krist uz nerviem. Ja kāds vēl nezina, tad kopš 1. jūlija par visiem pirkumiem uz borta (ēdiens vai taxfree) ar bankas karti jāmaksā 2% komisija. Un tagad, burtiski pāris dienas atpakaļ ieviests vēl viens jaunums – reģistrējoties internetā, vietu izvēle vairs netiek piedāvāta – jāņem par labu tas, ko sistēma piešķirs. Diezgan loģiski, laikam neviens neizmantoja viņu dāsno piedāvājumu par 3€ rezervēt vietu jau biļešu pirkšanas procesā.
Rezultāts būs garākas rindas pie bagāžas nodošanas / iečekošanās, kad cilvēki prasīs, lai samaina vietas…
Agrāk, ja kaut kādu iemeslu dēļ nevarēja čekoties internetā, tad lidostā, lidojot diviem cilvēkiem, iedod, piemēram, vienam 8. rindu, otram 14-to. Ja prasa, lai samaina kopā, tad iedod vienam 22A, otram 22E, vai vienkārši noburkšķ, ka lidmašīna pilna. Galu galā protams izrādās, ka brīvas ir vairāk kā 1/3 vietas. Es necerētu uz AirBaltic darbinieku/-ču laipnību vietu samainīšanā!
orsons21
25.07. lidojumā no Kijevas pirku uz borta tax-free preces ar SEB Visa Electron, komisija 2% nebija jāmaksā, paņēma tieši tik, cik bija norādīta cena.
Vēl jau arī nesenie grozījumi lounge apmeklējumos iemet vēl dažas darvas karotes jau tā piecūkotajā medus mucā... ar BalticMiles Executive statusu un ekonomisko biļeti lounge vairs netiek...
Kādai biļetes klasei jums vietas neļāva izvēlēties online check-inā?? Man bija tas pats, bet pirkta pamata klases (lētākā) biļete, tāpēc tā «nepārdzīvoju». Diez tā pat ir economy vai economy flex biļetēm??
Un interesanti, kā ar tām biļetēm, kas, piemēram, pirktas mēnesi atpakaļ, sanāk, ka arī iemetīs vietas, kur pagadās
Tad iespējams, kas tas spēkā tikai ar kredītkartēm, nevis ar debetkartēm, tik smalki nepētīju. Bet ēdienkartē ierakstīts šis fakts par komisiju ir, un arī stjuarte mani laipni brīdināja.
Un interesanti, kā ar tām biļetēm, kas, piemēram, pirktas mēnesi atpakaļ, sanāk, ka arī iemetīs vietas, kur pagadās
Es lidoju uz Barselonu un atpakaļ 15-25. augustā, biļetes bija pirktas edreams.ch, turpceļā ļāva izvēlēties vietas, atpakaļ ne. Cilvēks, kas uz to pašu Barselonu bija lidojis pāris dienas vēlāk (ap 18. augustu) teica, ka viņam neļāva jau turpceļā. Biļetes bija pirktas tik sen, ka tad jaunmodīgās klases vēl nebija ieviestas, visticamāk jau, ka tas būs gan pamata, gan ekonomiskai klasei.
Sanāk, ja veikšu check-in internetā, sistēma kaut kadā, sev vien zināmā kārtībā norādīs vietas? Un, ja čekošos pie lodziņa lidostā, tad lielāka iespēja sev vēlamākas vietas izvēlēties? Ja viens rezervācijas nr., tad vismaz cerams, ka atsevišķi neizsēdinās.
Nu, pie lodziņa vismaz var paprasīt vietu pie ejas vai pie loga, kā jau tas tradicionāli kopš senseniem laikiem pieņemts, internets neko tādu nepiedāvā (man iedeva vietu pa vidu, bet pie loga izrādījās brīva!).
Kā jau iepriekš rakstīju, pēc manas pieredzes lidostā ir vismaz 50% varbūtība, ka vienas rezervācijas pasažierus izsēdinās atsevišķi. Pēdējais tāds gadījums bija lidojot ar sievu un zīdaini ...
Super, tas nozīmē, ka gimenēm ar bērniem pastāv iespēja sēdēt atsevišķi )) Būs jautri
Bet es taču pie check-in viņu lapā redzēšu kādas mūsu rezervācijai vietas piešķirtas?
Biju iegājusi savā rezervācijā un vietas ļauj izvēlēties par papildus maksu, sākot no 12 EUR un līdz pat 22 EUR.
Protams! Kā tad tu savādāk zināsi, kur piesēst?
Ryanair sistēma jau sāk izskatīties bez maz vai simpātiskāka. Tur, laicīgi iestājoties rindā, ir vietu izvēle...
Vietas pie logiem noteikti būs atstātas par maksu līdz pēdējam. Tāpēc, ceļojot trijatā, kopā sēdēt ir maz ticams.
Man liekas, ka vietas pie loga par maksu ir stulbums. Man varētu piemaksāt, es tur neietu sēdēt, un tā ir vairumam manu paziņu, kas ir garāki par 1.80 m
Savukārt kopā sēdēšanas/konkrētu vietu jautājums vienmēr ir atrisināms esot pietiekoši uzstājīgam. Nesen bija jālido 6 segmenti ar kājas traumu, kuru tā vizuāli nevar redzēt, bet man pašai ir jūtams un pamatīgi, visās lidmašīnās izdevās dabūt ejas, tāpat arī pieredze lidojot darba darīšanās esmu uztajīgi teikusi, ka man ir biznesa tikšanās ar konkrēto cilvēku un man ir JĀSĒŽ blakus un citi varianti neder. Ja ne citādāk, tad vienmēr ir izdevies vienoties lidmašīnā ar stjuartēm, ka viņas palūdz kādu pārsēsties. Un ar ģimeni lidojot esmu arī teikusi, ka tas cilvēks nerunā angliski, baidās vai lido pirmo reizi vai dajebko citu, un vienmēr ir atraduši iespēju sēdēt blakus. Kasīšanās pēc nekad tā vietas neesmu prasījusi, bet cik ir bijusi vajadzība, vienmēr izdevās sarunāt.
Lidmašīnā jau visu var sarunāt, stjuartes parasti ir daudz laipnākas, un pārējie pazažieri arī visnotaļ pretimnākoši, bet visīstākās cilvēknīdējas parasti strādā pie AirBaltic reģistrācijas galdiņiem (par Rīgu neko īpaši sliktu nevaru teikt, tas vairāk attiecas uz citām lidostām).
Tā jā, sarunāt, bet sākums bišķi izklausījās pēc kasīšanās gan… Nav aviosabiedrības pienākums nodrošināt biznesa tikšanos, aviosabiedrība ir apņēmusies nogādāt no punkta A uz B. Uzstājība varbūt der, ja jāpanāk kaut kas, kas iekļauts cenā. Ja ir vēlme pēc negarantētām ekstrām (sēdēt kopā ar biznesa partneri), domāju, ka paziņojums, ka «man JĀSĒŽ blakus un citi varianti neder, mums ir biznesa tikšanās» biežāk panāks pretējo efektu kā iecerēto…
Man ir gadījies ari kad neizdodas sarunāt. Un mēs ar sievu sēžam kats atsevišķi. Tas gan nebija ar BT bet ar KLM. Bet vispār tas ir sviests, ja nevarēs reģistrējoties iečekot vietas kuras vēlos. Man liekas ka pārsvarā aviokompānijās to jau var izdarīt ja ne pērkot biļeti tad vismaz pēc tam online. No biznesa viedokļe saprotu kāpēc tā. Bet domāju ka BT neapzinās kādu slogu tas uzliks meitenēm kas strādā check in RIX lidostā.
Es pat tam īsti nepiekritīšu, angļiem ir labs teiciens – «Penny smart, pound foolish». Zaudēt var daudz vairāk kā iegūt šādas muļķošanos ar vietām dēļ.
Es biju domāji to tā, ka neviens nemaxāja 5EUR lai pērkot biļeti rezervētu savu vietu.
Bet vispār jau ir nesaprotama tā BT politika. Ja BalticMiles Executive netiek iekšā RIX loundžā, tad man nav interese speciāli izvēlēties BT lai kur lidotu ja cenas ir līdzīgas. Man gadā sanāk ap 20-25 segmenti ar BT. Bija doma pielidot trūkstošos 5-10 klāt. Bet nu nav jēgas. Labāk krāšu BT miles Picērijās u.t.t. Kamēr visi citi partneri nav attapušies ka BT miles ir vājas
Es gan nesaprotu. Tikko sēdēju un domāju ar ko lidot (pie vienādi augstas cenas zsv brīvdienās) - AirBaltic vai Ryanair. Lai kā es ienīstu Ryanair rindas un burzmu, bet iespēja tikt automātiski iesēdinātai kaut kur B vietā starp diviem svešiem keksiem mani absolūti nevilina. Tātad šoreiz Ryanair.
Piebilstot par vietu rezervēšanu pie biļetes pirkšanas - es tik daudz reižu esmu pēc veiksmīgas iečekošanās iepriekšējā dienā pārmesta pie geita kaut kur citur lidmašīnas "pakaļā" ar tekstu "ziniet, mums lidmašīnas tips nomainījās", ka maksāt par vietas izvēli piecus mēnešus pirms lidošanas ar AirBaltic ir pārāk naivs optimisms.
airAsia ir šis pats princips, kad vietas pie online iečekošanās tiek noteiktas automatiski, novēroju, ka parasti vienkārši pēc kārtas sākot no priekšas un tā no labās uz kreiso pusi tiek piepildīta lidmašīna. Tas nav slikts biznesa modelis, it sevišķi tālajos lidojumos, kad tiešām vietas izvēle ir svarīga. Pats pēc automātiskās vietas piešķiršanas piemaksāju, lai pārsēstos vēlamajā vietā, līdz ar to domāju, ka tas strādā, lai aviokompānija nopelnītu papildus ienākumus, līdz ar to bāzes cenu saglabājot zemu un piedāvājot nogādāt no punkta A uz B.
Un ja nu lidaparāts aizpildās tikai uz 1/2 vai 1/3? Tad viss svars uz purngalu?
Man sanača lidot ar pustukšu Raini un tad stjuartēm nācās pārsēdināt cilvēkus uz citām vietām.
Es arī tā sapratu, bet domāju, ka tas nestrādās, tikai būs papildus iemesls, par ko dusmoties uz AirBaltic.
Jā, diez kas būs nākamais, kas sekos... Pilnīgs sviests. Pietiek jau ar to ka Bombardier lidmašīnās pat pie loga ir neērti pagulēt - tagad pat tas vairs nebūs iespējams. Un mums aizpagājušo nedēļ 6 kolēģiem visiem iemeta vietas pie ejas, kaut gan lidmašīna bija tikai pa pusei piepildīta.
Arī par punktiem brīvbiļetes dabūt kaut cik vēlamajos laikos ir acīmredzami neiespējamā misija. Manai kolēģei vispirms 2 mēnešus neskaitīja punktus par lidojumiem (aizbildinoties ar tehniskām problēmām) un tad, kad beidzot tos dabūja, piedāvāja par punktiem vienu reisu turp mēneša sākumā un atpakaļ mēneša beigās. Lieki piebilst, ka vajadzēja atpakaļ pēc 4 dienām.
Es vēl saprotu, ka var šādi "kāst" naudu pie superlētajām biļetēm, bet ja man pāris reizes ir nācies lidot uz Helsinkiem par 300-400 Ls ekonomiskajā klasē rezervējot divas nedēļas iepriekš, tad tas manuprāt vairs nav adekvāti.
Uzmanīgi pārlasi pašu BT noteikumus - man ir gadījies skaidrot viņiem viņu pašu noteikumus Tā kā uzstāju uz savu, viņu sākotnējā atbilde bija, ka viņi nezin kā tehniski viņi varētu realizēt manu likumīgo lūgumu un man piemērotu risinājumu rada pāris dienu laikā...
Starp citu, ja nekļūdos, par Ryanair, ja reisa laiks mainīts vairāk kā par 2 stundām, pieļauj opciju par biļetes atpakaļ nodošanu
Man šodien automatiski BT normali sadalija vietas – visi četri blakus, ta ka domaju pa agri cepties
Mēs arī bijām vairāki cilvēki, vietas bija kopā, bet abas reizes kad čekojāmies, vietas iedeva salona beigās, lai arī bijām vieni no pirmajiem, kas vispār iečekojās..man nav problēmas sēdēt pēdēja rindā, bet fakts, ka nav iespēja izvēlēties vietu kur sēdēt ir mazliet absurda.
Pieņemu, ka lidosi ar Dash? Man iedeva tieši tās pašas vietas
Mēs arī bijām vairāki cilvēki, vietas bija kopā, bet abas reizes kad čekojāmies, vietas iedeva salona beigās, lai arī bijām vieni no pirmajiem, kas vispār iečekojās..man nav problēmas sēdēt pēdēja rindā, bet fakts, ka nav iespēja izvēlēties vietu kur sēdēt ir mazliet absurda.
Pieņemu, ka lidosi ar Dash? Man iedeva tieši tās pašas vietas
Ja neesi trokšņu un vibrācijas piekritējs, tad sēdēt aizmugurē Dashā arī ir vislabākais.
Pieņemu, ka lidosi ar Dash? Man iedeva tieši tās pašas vietas
Laikam DASH, jo 70+ sedvietas,
pačeko rezervacijas noskaidroju BT sedvietu cenniku:
[ibimage==1988==Preview==Preview==blank==null]
Vel pa leto tirgo Emergency sedvietas, jo Austrian prasa €70