Vai kāds šeit zin, ja es pērku, teiksim Expedia.com lapā maršrutu, kurā pirmo posmu izpilda AirBaltic, otro AirBerlin un trešo AA (maršruts uz Karību salām caur ASV), vai man būs vēl atsevišķi jāmaksā par bagāžu AirBaltic posmiem? Viss maršruts ir vienā biļetē, un man nav arī īsti skaidrs, kura aviokompānija šajā gadījumā skaitīsies biļetes izdevēja.
Biļetes izdevējs nav būtisks.
1. aprīlī stājās spēkā «IATA (International Air Transport Association) Resolution 302 related to baggage provision». Pamatdoma ir tāda, ka turpmāk savenotajiem reisiem attiecībā uz visiem posmiem būs spēkā Most Significant Carrier (MSC) bagāžas noteikumi. Most Significant Carrier ir tas, kurš izpilda starpkontinentālo lidojumu vai kā citādi ir pats svarīgākais. Kurš Tev veic starpkontinentālo reisu, AB vai AA?
AB. Pēc viņu noteikumiem, 20 kg bagāža ir bez maksas.
Tad pēc manas saprašanas 20 kg bez maksas ir visiem posmiem. Varbūt kādam ir praktiska pieredze ar to, cik šī rezolucija ir ieviesta dzīvē?
Man ir biļete uz Lisabonu un vienu posmu izpilda Baltics, bagāža ir iekļauta un par to atsevišķi nemaksāju. Vēl pabrīnījos, bet redz izrādas ka tā regula darbojas.
Man tikko pašai bija šāds pats jautājums. Lidošu piektdien Pekina-> Brisele (Hainan Airlines) -> Riga (AirBaltic).
Hainan Airlines ir 30 kg bagāža un 10 kg rokas bagāža un man Latvia Tours apstiprināja, ka spēkā būs Hainan Airlines bagāžas noteikumi arī uz savienoto reisu, ko izpilda AirBaltic. Tā ka laikam tiešām šī regula jau tiek pielietota.
Ui, šis jau strādā no 01.04.2011. Respektīvi attiecas uz visiem lidojumiem, kas rezervēti sākot ar 01.04.2011.
AirBaltic man savā feisbukā arī paši apstiprināja, ka spēkā būs galvenā pārvadātāja bagāžas noteikumi.
Vai tas pats attiecās arī uz rokas bagāžu? jo man no 4 lidojumiem 3 ir ar Emirates, kur atļautā rokas bag. ir 12kg, bet pirmajam lidojumam no rīgas ar air baltic ir atļauti tikai 8kg.
Labs jautājums… It kā rezolūcijā ir runa par "baggage allowance", kas iekļauj gan nododamo, gan rokas bagāžu. Bet esmu redzējis pāris aviosabiedrību lapās norādes, ka tā tomēr neattiecas uz rokas bagāžu. Pajautā Airbaltic, ko viņi saka?
Nesaprotu tomēr kā ir ar lidojumiem Eiropā - lidošu RIX-CDG-BOD ar BT+AF, tātad man Balticam ir jāmaksā par bagāžu un AF - nē?
Pērkot uz/no US atsevišķi, ne kā savienotos, ar SAS un BT, turpceļā BT nekaitināju un lidoju bez nododamās, savukārt atpakļceļā abi 23kg aizgāja uz rix, kā biju viņus iečekojis un neviens neko, pats jau neuzmākšos.
Nedaudz ne pa tēmu, bet nesen sanāca lidot ar Air Baltic uz Parīzi (tālāk ar AF uz JFK) un patīkams bija pārsteigums, ka man kā ekonomiskās klases pasažierim pasniedza svietmaizi un ūdeni. Kā vēlāk izsecināju, tas bija tāpēc, ka biļetes bija izsniedzis AF un Air Baltic izpildītais reiss biļetē bija kā AF codeshare.
P.S. Par bagāžu te jau visu izrunāja un tā ir, ka visu nosaka galvenais pārvadātājs jeb garākā pārlidojuma veicējs.
Tu dabū maksimumu no MSC (most significant carrier) un lidojumu izpidošās aviosabiedrības atļautās bagāžas.
Tavā lidojumā MSC ir AirBaltic (jo pirmais izpilda nozīmīgāko reisu — reisi Eiropā ir līdzvērtīgi, garumam nav nozīmes). AirBaltic izpildītajā posmā jāmaksā par bagāžu, AirFrance nē.
Ja būtu piemēram lidojums Rīga-Liepāja (BT) un tālāk ar AirFrance, tad MSC būtu AF (jo pirmais izpilda starptautisku reisu), un posmā RIX-LPX arī būtu bezmaksas bagāža, jo AF bagāžas noteikumi ir devīgāki kā BT. Tāpat ja ar AF lidotu no Parīzes tālāk uz Ņujorku (tad AF pirmie izpilda starpkontinentālu reisu), viņu noteikumi attiektos uz BT posmu RIX-PAR.
Ja būtu piemēram lidojums Rīga-Liepāja (BT) un tālāk ar AirFrance, tad MSC būtu AF (jo pirmais izpilda starptautisku reisu), un posmā RIX-LPX arī būtu bezmaksas bagāža, jo AF bagāžas noteikumi ir devīgāki kā BT. Tāpat ja ar AF lidotu no Parīzes tālāk uz Ņujorku (tad AF pirmie izpilda starpkontinentālu reisu), viņu noteikumi attiektos uz BT posmu RIX-PAR.
Labs piemērs, cerams, ka AirFrance tuvākajā laikā apsvērs lidošanu uz Liepāju, citādi man kā bijušajam liepājniekam skumji, ka tā lidosta tur nīkst nost ...
Labs piemērs, cerams, ka AirFrance tuvākajā laikā apsvērs lidošanu uz Liepāju, citādi man kā bijušajam liepājniekam skumji, ka tā lidosta tur nīkst nost ...
Neesi vienīgais no vēja pilsētas. Man arī skumji uz to skatīties. Mans pirmais lidojums kā reiz bija no Liepājas uz toreiz vēl Ļeningradu un atpakaļ.
Nu pats iebliezu oftopiku un vēl citus rāju Vainīgs. Centīšos tā nedarīt.
Nav jau te cietums, kur viss stingri pēc reglamenta, var arī nedaudz offtopikā iebrauktu.
Juris
Cik es sapratu no regulas MSC Eiropas ietvaros ir vienmēr pirmais, nevis tas kurš izpilda lidojumu starp valstīm, jo tā ir viena IATA Area.
Nē, iekšzemes reisi ir 'zemāka nozīmes' kā starpvalstu. Ja ceļojums vienā IATA sub-area (piemēram Eiropā) un biļetē ir gan iekšzemes, gan starpvalstu lidojumi, tad pirmais starpvalstu lidojums nosaka MSC.