Vai joprojām iespējams izņemt Air Baltic bagāžu Rīgas lidosatā bez maksas (bez problēmām), ja neturpinot lidojumu un starpā ir 10 stundas pa dienu?
Pat ja būtu 30min starp reisiem, vari pieprasīt somu un pēdējo posmu nelidot, ja tāds plāns.
To pēdējo posmu vispār plāno lidot vai nē?
Jā, pēdējo posmu netaisos izmanot. Kādreiz esmu tā darījis, tik iedomājos, varbūt tagad tas pēkšņi kļuvis par maksas pasākumu, jo avio kompānijām tas droši vien nepatīk.
Domā, elpošanu lidmašīnā arī ieviedīs par maksas pasākumu, jo aviokompānijām droši vien nepatīk, ka tur gaiss jāpadod ?
Ja kāds atsakās atdot Tavu somu, vari droši saukt policiju.
Kā jau orsons saka. Par bagāžas pārvadāšanu esi samaksājis. Tas ir Tavs privātīpašums. Ja kāds to negrib atdot vai pieprasa naudu par atdošanu, tā kvalificējas kā zādzība vai izspiešana un principā vari saukt policiju.
Brīnos, cik ļoti cilvēki ir gatavi akceptēt tādu hipotētisku un nelikumīgu aviosabiedrības rīcību.
Zādzība nu gan tā nebūtu. Viņi ir uzņēmušies somu nogādāt no punkta A līdz punktam B, viņiem nav saistību izsniegt Tev bagāžu kaut kādā citā punktā C. Nav nekādu garantiju, ka soma vispār lido ar tām pašām lidmašīnām (kaut gan parasti, protams, tā ir). Līdzīgi, kā būtu stulbi teikt, ka Latvijas pasts ir nozadzis Tavu paciņu, ja Tu to esi viņiem nodevis sūtīšanai uz Zanzibāru, un pēc tam vairs Tev neatdod, arī aviokompānijai nebūtu pienākuma Tev izsniegt Tavu bagāžu starppunktā, ja vien nebūtu drošības noteikumi, kuri uzspiež viņiem izņemt bagāžu no lidmašīnas, ja paxis atteicies lidot. Bet nekas gan (izņemot labu gribu un pretīmnākšanu pasažieriem) neliegtu viņiem par to prasīt naudu, jo īpaši gadījumos, kad dēļ tā viņiem rodas papildus izmaksas.
Bagāža jau ir punktā X (Rīgā).
Tā ir tikpat bezjēdzīga prātošana kā apgalvot, ka nopērkot biļeti A-B-C, Tu neesi apmaksājis posmu A-B un nedrīksti kāpt ārā.
Ja viņiem rodas papildus izmaksas, izsniedzot man bagāžu, nav problēmu, varu aiziet tai pakaļ pats.
Nav mana problēma un prasība.
Jūs nu gan daudz polemizējat! Ļoti solīdi jāpaskaidro atbildīgajiem darbiniekiem, ka ir pamatotas aizdomas par kuņģa un zarnu trakta saslimšanu, tāpēc nekavējoties jādodas pie tuvākā speciālista. Nepieciešama bagāža! Paldies! Viļņas kolēģis (kad tas būs iespējams) vēlāk ieradīsies ar auto, lai mani kopā ar bagāžu nogādātu Viļņā. Vai tad tas ir tik sarežģīti? Tā jau var aizrunāties līdz tam, ka Māris arī tūlīt savas versijas sāks cilāt!
3 gadu obligātais dienests mani ir iemācījis duci lāču no meža izrunāt.
Man gan liekas necienīgi (un nevajadzīgi) sacerēt pasakas un melot tāpēc vien, lai saņemtu savu īpašumu…
3 gadu laikā iemācītos! Reizēm vieglāk, nekā sapīties 77 paragrāfos.
Cik atceros obligātajā dienestā trīs gadi bija tikai jūrniekiem. Kur tu jūrā mežu un lāci atradi?
Bagāža jau ir punktā X (Rīgā).
...varu aiziet tai pakaļ pats.
Nu ja Tu vari pats, neradot viņiem papildus izmaksas tā izdarīt, tad protams. Nevari? Tad jau Tu prasi papildus pakalpojumu, kuram viņi varētu noteikt cenu.
Zādzība būtu, ja aviokompānija atteiktos bagāžu izsniegt. Ja viņi izsniedz pret samaksu par sniegtajiem extra pakalpojumiem un ņemot vērā, ka pasažieris lauzis savstarpēji noslēgto līgumu, tad tā ir normāla rīcība, kas atbilst attiecīgajai situācijai. Policija tur daudz nepalīdzēs.
Es neieteiktu sacerēties uz baigi vienkāršu savas bagāžas dabūšanu šādos gadījumos. Vai nu arī pirms tam kārtīgi pārlasīt garos pārvadātāja noteikumus, kuriem jāpiekrīt, pērkot biļeti. Ļoti šaubos, ka aviokompānijas pārstāvis raudādams aizskries pakaļ čemodāniem, tiklīdz izdzirdēs policijas piesaukšanu.
Varbūt priecīgi viņi nebūs, bet praksē bagāžu izsniegs un naudu par to neņems. Vienkārši nevajadzētu to uztvert tā, ka tas kaut kādu iemeslu dēļ Tev pienākās par brīvu
VIsmaz pāris gadus atpakaļ tas bija vienkārši, kādas 5 reizes esmu pārtraucis ceļojumu un dabujis bagāžu Rīgas lidostā un citur bez problēmām, ja neskaita 3 h čemodāna gaidīšanu LHR. Ja nemaldos, 8 stundas starp lidojumiem vismaz agrāk ļāva oficiāli pieprasīt bagāžu. Neesmu pāliecināts vai nav maninījuešies noteikumi, ja kādam tas zināms, lūdzu uzrakstiet.
Nu ja Tu vari pats, neradot viņiem papildus izmaksas tā izdarīt, tad protams. Nevari? Tad jau Tu prasi papildus pakalpojumu, kuram viņi varētu noteikt cenu.
Par bagāžas izsniegšanu ir samaksāts, tas nav nekāds papildus pakalpojums. Paši vainīgi, ja atsakās to reģistrēt līdz Rīgai, tā automātisku standarta procedūru padarot par komplicētu ar papildus cilvēku iesaistīšanu.
Zādzība būtu, ja aviokompānija atteiktos bagāžu izsniegt. Ja viņi izsniedz pret samaksu par sniegtajiem extra pakalpojumiem un ņemot vērā, ka pasažieris lauzis savstarpēji noslēgto līgumu, tad tā ir normāla rīcība, kas atbilst attiecīgajai situācijai. Policija tur daudz nepalīdzēs.
Māri, Māri…
Kāda vēl līguma laušana? Vai vari norādīt kur AirBaltic noteikumos rakstīts, ka pasažieris apņemas izmantot iegādāto biļeti? Turklāt visus posmus?
Un pa ja kāda iemesla dēļ AirBaltic domā, ka esmu viņiem parādā, tas viņiem nedod tiesības patvaļīgi arestēt vai konfiscēt manu īpašumu. Tāpat kā man nav tiesību pēc savas iniciatīvas savākt AirBaltic lidmašīnu vai ofisa krēslu, ja uzskatu, ka Airbaltic man nav samaksājuši 600 EUR kompensāciju. Abos gadījumos parāda jautājums risināms tiesas ceļā, nevis pašam sevi ieceļot par tiesu izpildītāju…
Par bagāžas izsniegšanu ir samaksāts, tas nav nekāds papildus pakalpojums.
Ir samaksāts par bagāžas izniegšanu galamērķī, par bagāžas izsniegšanu starpposmā gan nekas nav samaksāts.
Paši vainīgi, ja atsakās to reģistrēt līdz Rīgai, tā automātisku standarta procedūru padarot par komplicētu ar papildus cilvēku iesaistīšanu.
Bet nu... pats vainīgs, ka pērc biļeti, kas neatbilst Tavam ceļojumam? Protams, ka Tev būtu vienkāršāk, ja bagāžu reģistrētu līdz Tavam patiesajam galamērķim. Varbūt vēl vienkāršāk būtu, ja neiekasētu samaksu par biļetēm vispār?
Kāda vēl līguma laušana? Vai vari norādīt kur AirBaltic noteikumos rakstīts, ka pasažieris apņemas izmantot iegādāto biļeti? Turklāt visus posmus?
5.4. Biļetē iekļauto Kuponu secība un izmantošana
5.4.1. Jūsu iegādātā Biļete ir derīga pārvadājumam tikai Biļetē norādītajā maršrutā – no izlidošanas vietas caur paredzētajām Apstāšanās vietām līdz galapunktam. Visi Biļetes Kuponi ir jāizmanto pilnībā un Biļetē norādītajā secībā...
Formāli pienākums izmantot visus posmus ir noteikts (tāpat kā daudzām citām lidsabiedrībām). Tas, ka reāli viņi nepiemēro nekādas sankcijas (nekādas arī īsti, man šķiet, tajos noteikumos nav noteiktas), un ka Tu neatzīsti šāda pienākuma uzlikšanu par taisnīgu, ir cits jautājums.
Paldies šustrik, es tādu punktu ātrumā neatradu (AirBaltic lapā noteikumi neparocīgi prezentēti un saite uz pdf nestrādā). OK, līgums tātad tiek lauzts.
Nu tad ņem varbūt atpakaļ savu diezgan nederīgo ieteikumu par policijas piesaistīšanu?
Cīniņš ar vējdzirnavām iet pilnā sparā
Visvienkāršākais - reģistrēt bagāžu līdz izkāpšanas lidostai. Mūslaikos ar šķidrumu ierobežošanas noteikumiem savu vēlmi nav pat speciāli jāpamato. Ja nu vienīgi pārsēšanās laiks ir tik īss, ka fiziski nav iespējams saņemt un atpakaļnodot bagāžu. Tad cīņa
Nu tad ņem varbūt atpakaļ savu diezgan nederīgo ieteikumu par policijas piesaistīšanu?
Kādēļ nederīgo? Vai Tu kaut kādā veidā jūties pierādījis, ka es drīkstu arestēt AirBaltic lidmašīnu, ja domāju, ka viņi man ir parādā?
5.4. Biļetē iekļauto Kuponu secība un izmantošana
5.4.1. Jūsu iegādātā Biļete ir derīga pārvadājumam tikai Biļetē norādītajā maršrutā – no izlidošanas vietas caur paredzētajām Apstāšanās vietām līdz galapunktam. Visi Biļetes Kuponi ir jāizmanto pilnībā un Biļetē norādītajā secībā...
Formāli pienākums izmantot visus posmus ir noteikts (tāpat kā daudzām citām lidsabiedrībām). Tas, ka reāli viņi nepiemēro nekādas sankcijas (nekādas arī īsti, man šķiet, tajos noteikumos nav noteiktas), un ka Tu neatzīsti šāda pienākuma uzlikšanu par taisnīgu, ir cits jautājums.
Cik viegli pa savam izskaidrot noteikumus, ja tos citē izgraizītus un bez turpinājuma! Izlasot citātu, var padomāt, ka tiešām, pasažieris pērkot biļeti un pieņemot šos noteikumus, uzņemas kādu pienākumu lidot tieši tā, kā norādīts. Izrādās, atkāpšanās no noteiktās secības un apjoma vienkārši padara biļetei nederīgu:
5.4.1. Jūsu iegādātā Biļete ir derīga pārvadājumam tikai Biļetē norādītajā maršrutā – no izlidošanas vietas caur paredzētajām Apstāšanās vietām līdz galapunktam. Visi Biļetes Kuponi ir jāizmanto pilnībā un Biļetē norādītajā secībā. ....(kāpēc bija te jānogriež?) ....Ja Biļetē norādītā Kuponu secība netiek ievērota, tad Biļete var tikt atzīta par nederīgu.
5.4.2. Ja Biļetē norādītā Kuponu izlietošanas secība vai citi nosacījumi to izmantošanai netiek ievēroti, piemēram, Jūs neierodaties uz kādu no Biļetē norādītajiem lidojumiem, Mēs vai lidojumu apkalpojošais Pārvadātājs ir tiesīgs atcelt kādu vai visus no Jūsu Biļetē iekļautajiem, bet vēl neizmantotajiem lidojumiem, tajā skaitā Jūsu atpakaļceļa lidojumu.
Turklāt man argumenti, ka bagāžas izsniegšana ir 'papildpakalpojums', liekas tik aiz matiem pievilkti, cik vien iespējams. Kā mēģinājumi attaisnot krāpšanu 'jā, brauciens ar taksi 10 EUR kā vienojāmies, bet somu izcelšana no bagāžnieka 100 EUR, nē, paši to nevarat darīt, neļaušu'.
Lidosta ir vieta, kur tiek izsniegta bagāža (es to neprasu izvilkt lidojuma laikā), bagāža atrodas šajā lidostā, tā ir pasažiera privātīpašums, pasažieris to pieprasa, tātad tā jāatdod.
Visa tā 'ir samaksāts par izsniegšanu XXX nevis YYY' ir absurda piekasīšanās, kas pretrunā ar veselo saprātu. Kas nākamais, 'ir samaksāts par bagāžas izsniegšanu 15:10, bet jūs labprātīgi aizkavējāties tualetē, tagad ir 15:30, nedosim'? Man tas liekas baltiem diegiem šūts.
Es vēl saprotu, ja ar to nodarbojas aviosabiedrību pārstāvji, mēģinātu ar samežģītiem argumentiem neveiksmīgi pierādīt muļķīgu apgalvojumu, ka, nopērkot lidojumu A-B-C, cilvēks nav nopircis lidojumu A-B, bet mans ieteikums būtu vienkārši akceptēt faktu, ja pārdod komplektu lētāk kā vienu sastāvdaļu, saprātīgi cilvēki pirks komplektu un izmantos tikai to, ko viņiem vajag.
Cik viegli pa savam izskaidrot noteikumus, ja tos citē izgraizītus un bez turpinājuma! Izlasot citātu, var padomāt, ka tiešām, pasažieris pērkot biļeti un pieņemot šos noteikumus, uzņemas kādu pienākumu lidot tieši tā, kā norādīts.
Protams, ka uzņemās pienākumu - pērkot biļeti uzņemās pienākumu šos noteikumus ievērot. Man gan nešķiet, ka es esmu apgraizījis kaut ko, kas maina citētā fragmenta nozīmi. 5.4.1 punkta daļa par Kuponu izlietošanas secību neievērošanu īsti neattiecās uz Kuponu neizmantošanu (5.4.1 punktā minēti abi pienākumi).
Izrādās, atkāpšanās no noteiktās secības un apjoma vienkārši padara biļetei nederīgu:
Atkāpšanās no noteiktās secības nav tas pats, kas biļetes nepilnīga izmantošana. Formāli 5.4.2 punkts paredz sankciju par nepilnīgu izmantošanu, bet konkrētajā gadījumā tā sankcija nebūtu piemērojama, līdz ar to neredzu baigās jēgas to citēt. Tas, ka sankcijas faktiski nav, gan nenozīmē, ka pasažierim nav pienākuma.
VIsmaz pāris gadus atpakaļ tas bija vienkārši, kādas 5 reizes esmu pārtraucis ceļojumu un dabujis bagāžu Rīgas lidostā un citur bez problēmām, ja neskaita 3 h čemodāna gaidīšanu LHR. Ja nemaldos, 8 stundas starp lidojumiem vismaz agrāk ļāva oficiāli pieprasīt bagāžu. Neesmu pāliecināts vai nav maninījuešies noteikumi, ja kādam tas zināms, lūdzu uzrakstiet.
Neskatoties uz mūsu aizrautīgajām matu skaldīšanas diskusijām , reālajā dzīvē nekas nav mainījies, bagāžu mierīgi saņemsi.
Visvienkāršāk, protams, ir uzreiz iečekot līdz plānotajam galamērķim. Man īldz šim neviens nav atteicis, ieskaitot to vienu reizi, kad darbinieks (MIA) pie sevis noburkšķēja, ka īsti likumīgi jau tas neesot.