AA hroniski kavē lidojumus

8 atbildes [Pēdējā ziņa]
valdemars
Nav tiešsaistē
Kopš: 12/01/2010
Ziņas: 45
Manīts: pirms 3 ned

Pēdējo trīs nedēļu laikāceļojuma laikā uz Gvatemalu AA nokavēja divus starpkontinentālos lidojumus. FRA-DFW par 3st, kā rezultātā nokavēts reiss uz Gvatemalu. Ja neskaita sabojātu dienu pārējo atrisināja ar Marriot vaučeri un 3x ēdināšanas vaučeriem par daudz maz piettiekamu summu. Atpakaļcela ir bēdīgāk. Reiss DFW-FRA ar nepārtrauktu lidojuma atcelsanu ik pa 1-2 st, terminālu un lidmašinas nomaiņu, kas arī nebija tehniskā kārtibā. Kopumā reiss aizkavējās par apm 10st, un tika nokavēts Lufthansas rīta reiss uz Rīgu. Lufthansa atteicās mainīt rīta biļetes uz vakaru atsaucoties, ka par lētu pirktas. Nācās pirkt nākamajā dienā pirk LOT reisu FRA-WAW-RIX. Varbūt kāds var padalīties ar informāciju, vai ir kādas cerības atgūt un kā naudu no AA par biļetēm un nakti Frankfurtē? Laikam nevienam neieteikšu izmantot AA. Lidmašinas diezgan briesmīgā stāvoklī, nekādas izklaides lidojuma laikā, ēdiens slikts u.t.t.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Prasīt viņiem naudu par biļetēm un nakti Franfurtē protams var, cerības kaut ko dabūt minimālas, jo pēc noteikumiem viņiem nekas nav jāmaksā (kā saprotu, LH lidojums bija pirkts atsevišķā biļetē). 

Ja tā būtu Eiropas aviosabiedrība vai vismaz lidojums būtu no Eiropas ar jebkuru aviosabiedrību (kā turpceļā), tad pienāktos kompensācija pēc regulas 261/2004. Bet uz citzemju aviosabiedrību lidojumiem uz Eiropu regula neattiecas.

Var gan mēģināt dabūt kompensāciju par kavēšanos turpceļā (ja kavēšanās bija 3 stundas vai vairāk), jo tiesas (ECJ) lēmums paredz, ka 3 vai vairāk stundas pielīdzināmas reisa atcelšanai, un par to savukārt pienāktos kompensācija (600 EUR Tava garuma lidojuma) plus aprūpe, ko jau saņēmi. Bet arī šo nebūs viegli izkarot, kaut taisnība Tavā pusē.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 1 ned
Kur: Stokholma

Ja jau te pacēlās tēma par Eiropas regulām un kompensācijām, pajautāšu arī sev vienu sasāpējušu jautājumu. Ja pareizi saprotu, tad regula darbojas uz visiem lidojumiem no Eiropas un uz lidojumiem uz Eiropu, ja to izpilda Eiropas aviosabiedrība. Un te nav svarīgi no kā biļete ir pirkta, svarīgs ir "operating carrier".

Mana situācija ir sekojoša. Man ir biļete, kas pirkta no KLM un visi lidojumi biļetē uzrādās kā KLM/KLM codeshare lidojumi. Lidojums atpakaļceļā no ASV sākotnēji tika paredzēts ar Delta (KLM codeshare lidojums). Tad šis tiešais lidojums tika atcelts (mani par to vēl joprojām nav informējuši, pats paskatījos iekš checkmytrip) un tā vietā iedots savienotais lidojums ar diviem Delta lidojumu numuriem, bet abi "operated by Air France".

Jautājums sekojošs vai uz atceļu no ASV attieksies regula vai nē? Turklāt
1) vai tā attieksies uz faktu, ka mani nav informējuši par lidojuma atcelšanu un aizvietošanu ar citiem lidojumiem, kas ielidos vairāk kā 3 stundas vēlāk (viņi gan var vēl paspēt mani informēt, bet ja neinformē, tad kā skaitās - operating carrier sākotnēji bija Delta, tad viņi var likt mīksto?)
2) Vai tā attieksies uz reālā lidojuma kavēšanos, jo starp savienotajiem reisiem ir diezgan maz laika un ja starpkontinentālais reiss aizkavējas, tad sanāk nokavēt arī otro (te it kā operating carrier ir Air France, bet reisa numurs ir Delta)

Situācija visai interesanta Smile

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Pareizi saproti, uz kādām aviosabiedrībām kādos virzienos attiecas regula.

Domāju, ka nebūs spēkā uz paziņošanu par izmaiņām, jo par to atbildīga aviosabiedrība, kas veic izmaiņas, un tā nav Eiropas aviosabiedrība.

Savukārt ja AirFrance kavēsies, tad pilnīgi skaidrs, ka regula ir piemērojama.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 1 ned
Kur: Stokholma

Paldies, tā arī domāju, gribēju tikai kādu papildus apstiprinājumu savām aizdomām.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

P.S. Valdemāram atpakaļceļam būtu līdzējusi apdrošināšana, kas ietver nokavētu tranzītu.

cepelins
Nav tiešsaistē
Kopš: 21/05/2010
Ziņas: 322
Manīts: pirms 1 st

Sarezgitos gadijumos kad nekas nespid var meginat iesaistit kadu no jau ES praktizejosiem uznemumiem, Latvija vel tadi nav dzirdeti EUclaim, Flightright, Fairplane u.c.

No 261 regulas gan nevajadzeja izrietet dalijumam, ka lidojot no ASV uz ES lidostu sodu par 261 regulas parkapsanu maksa tikai ES sabiedribas, jo galvenais lai viens no lidojuma galiem butu ES lidosta.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 1 ned
Kur: Stokholma

Nevajadzēja, bet diemžēl izriet.

cepelins rakstīja:

No 261 regulas gan nevajadzeja izrietet dalijumam, ka lidojot no ASV uz ES lidostu sodu par 261 regulas parkapsanu maksa tikai ES sabiedribas, jo galvenais lai viens no lidojuma galiem butu ES lidosta.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

cepelins rakstīja:
No 261 regulas gan nevajadzeja izrietet dalijumam, ka lidojot no ASV uz ES lidostu sodu par 261 regulas parkapsanu maksa tikai ES sabiedribas, jo galvenais lai viens no lidojuma galiem butu ES lidosta.

Nav taisnība. 

3. pants

Darbības joma

1. Šo regulu piemēro:
a) pasažieriem, kas izlido no lidostas kādas dalībvalsts teritorijā, uz kuru attiecas Līgums;
b) pasažieriem, kas izlido no trešās valsts lidostas uz lidostu kādas dalībvalsts teritorijā, uz kuru attiecas Līgums, ja vien viņi šajā trešā valstī nav saņēmuši atlīdzinājumu vai kompensāciju un par viņiem nav rūpējušies un ja attiecīgo reisu apkalpojošais gaisa pārvadātājs ir Kopienas pārvadātājs.

http://www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf