Vēršos pie zinošiem, pieredzes bagātiem ceļotājiem
Zinu, ka Ryanair nav savienotie reisi, bet daudzi tāpat izmanto iespēju pašiem plānot lidojumus, laikus un lētāk nokļūt galamērķī. Man interesē Gran Canaria, uz nedēļu, rudenī - laika posmā - okt.beigas līdz nov vidus. Liekas, ka lētākais variants ir caur Londonu Std, drošības nolūkos, lai nenokavētu nākamo reisu, nakšņojot un lidojot tālāk nākamajā dienā. Lasu, ka daudziem viss kārtībā, bet lasu arī, ka Ryanaiar mēdz bieži pārcelt laikus, dienas, kas šādā gadījumā nojauc arī otru lidojumu un neļauj arī rezervēt nakstmītni, auto nomu.... Padalieties, lūdzu, kā rīkoties. Vai tomēr drošāk meklēt kaādas citas alternatīvas, kur ir savienotie reisi.... vai mēģināt caur aģentūrām (lindatravel piedāvā rezervēt lēto sabiedrību lidojumus. Bet nedomāju, ka rezervējot caur viņiem, ja Ryanair kaut ko maina, būs risinājums). Vai varbūt ceļojumu apdrošināšana līdz šādā gadījumā? Gribas pa normālu naudiņu pašiem ceļot, nevis lauvas tiesu atdot aģentūrai.
Un, ja tomēr paliekam pie Ryanair, cik īsti laicīgi droši ir pirkt biļetes - vai šomēnes pērkot uz okt.beigām/nov.vidu ir par agru? Varbūt vēl nogaidīt? Cik skatos cenas mainās.... - te augšā, te lejā, te vispār nav tajos datumos, te atkal lejā... Vai drošāk nogaidīt tās 5-7 nedēļas pirms lidojuma un tikai tad pirkt?
Un kā ar ziemas/vasaraa laika maiņu, vai vienlaikus tiek sākas arī ziemas lidojumu saraksts?
Priecāšos par jebkuru pieredzi!
Ceļojuma aģentūras neko nelīdzēs ar Ryanair, bet apdrošināšana gan. Es atstātu starp lidojumiem vismaz 2 stundas un paņemtu Swedbank apdrošināšanu, kura sedz attiecīgo risku. Ryanair parasti izmet akcijas lidojumiem pāris mēnešus pirms, tā kā, ja vien tas nav kaut kāds īpašs pasākums, kurā varētu būt viss izpārdots, es pagaidītu līdz augustam-septembrim, lai pirktu biļētes uz oktobri/novembri.
Un starp citu, man subjektīvi liekas, ka salīdzinot, piemēram, ar BT, Ryanair nemaz tik bieži jau izsludinātus reisus nepārceļ. Protams, nokavēt var reiss jebkurai lidsabiedrībai.
Paldies shustrik par viedokli.
Tad apdrošināšu un skatīšos biļetes vēlāk. Brauciens nav nekas piesaistīts konkrētiem datumiem. Patreiz skatos, kas ir izdevīgāk.
Es regulari lietoju ryanairu un par cenam gandriz droshi varu pateikt ka labaka cena bus 5-8 ned pirms lidojuma ka jau pati(s) mineji.Man ir bijis mazakais laikam kadas 40 vai 50 min starp reisiem.Un jaa, neesmu vel saskaries ar tadu problemu ka ryanair atcel vai maina lidojuma laikus. Atceros mes uz Kanarijam laidam caur Milanu, ar nakshnoshanu Milana sanaca 100 Ls turp biletes (4 lidojumi) plus viesnica laikam bija kadi 50 eur.
Patreiz pirkt būtu jēga ja gadās īpaši laba cena (neko tādu gan patreiz vēl nemana), arī ziemas grafiks vēl īsti nav nokomplektēts (var notikt izmaiņas). Stansted ir viens no variantiem (iespējams, ka ērtākais ņemot vērā reisu daudzumu), bet vajag paskatīties arī citus variantus un savienojumus. Ja bez nakšņošanas tad tiešām vajadzētu swed apdr. (lojāla šadiem riskiem, pirkt labāk uz akciju, gadās aptuveni 2x gadā), bet ja brauc atpūsties tad labāk bez stresa ar nakti viesnīcā (teiksim Stansted), izgulēties, paēst brokastis un tad lidojums (var arī apvienot ar Londonas apmeklējumu, laicīgi pērkot easybus ir par 2gbp). Nakts viesnīcā netikai minimizē risku saistībā ar lidojuma laika maiņu, bet arī padara procesu mazāk nogurdinošu un vairāk piemērotu atpūtai (par finansiālo pusi var diskutēt un arī par to vai šādi lidojot tiek pazaudēta diena vai tieši otrādi iegūta).
Nakšņošana Londonā (vai citā vietā, ja tomēr būs cits savienojums. Skatījos, ka, piem., Brisele arī ir ok) ir iekļauta mūsu plānā gan atpūtas aspekta nolūkā, gan risku mazināšanas nolūkā. Negribas atpūšoties braukt stresot, vai paspēšu un arī fiziski tas ir nogurdinošāk. Faktiski, lielākais risks, kas paliek - viena no lidojumiem izmaiņas no Ryanair puses, kas traucētu paspēt uz nākamo vai vispār izmantot. Bet nu šim gadījumam, tad nodrošinos ar Swed apdrošināšanu (viņiem 10-11.jūn, starp citu atlaides 30%, varbūt kādam noder. Es vēl diemžēl laikus nezinu, būs jāpērk vēlāk).
Cik zinu tad datumus vēlāk var mainīt (drošības labad var pazvanīt uz swed apdr. un noprecizēt). Lidojot ar nakšņošanu caur Stansted mazliet pagrūti iedomāties, kā vajag samainīt atcelt reisus lai rastos problēmas (ja pāris stundas starp reisiem tad risks ir vienmēr, īpaši ja ņem vērā, ka rudenī mēdz būt slikti laika apstākļi - man paziņa novembra sākumā lidoja uz Londonu no RIX, miglas dēļ reisu atcēla, šos ar busu veda līdz Kauņai un tad Ryanair lidojums līdz Stansted (sanāca +6 stundas).
Sazvanījos ar Swedbanku, diemžēl datumus nevar mainīt (apdrošināšanas atlaides iet gar degunu). Nākamās atlaides solīja uz novembri.
Reisu izmaiņas, kavēšanās, kuru dēļ tiktu kavēts nākamais reiss (arī, ja tie nav savienotie reisi) viņu apdrošināšana sedz, polisē jāatķeksē neparedzētas izmaiņas lidojumiem.
Bet var atcelt polisi kādas laikam 14 dienas pirms (vai arī jebkurā dienā pirms polises spēkā stāšanās datuma? neesmu pārliecināts), un saņemt pilnu prēmijas atmaksu. Tā kā ja datumi tev ir +/- zināmi, tikai nav pilnas pārliecības par tiem, tad jau var tik un tā pirkt un sliktākajā gadījumā saņemt atmaksu un tad pirkt par pilno cenu.
Bet var atcelt polisi kādas laikam 14 dienas pirms (vai arī jebkurā dienā pirms polises spēkā stāšanās datuma? neesmu pārliecināts), un saņemt pilnu prēmijas atmaksu. Tā kā ja datumi tev ir +/- zināmi, tikai nav pilnas pārliecības par tiem, tad jau var tik un tā pirkt un sliktākajā gadījumā saņemt atmaksu un tad pirkt par pilno cenu.
šis ir variants, ko varētu izmantot.
Ryanair politika - viņi nodrošina lidojumu tikai no punkta A uz B ( piemēram Rīga-Brisele). Bet ja esi iepircis lidojumus ar to pašu Ryanair tālāk, tad uz pašu atbildību. 2013.gada novembra beigās iepirkām Rīga - Brisele, Brisele- Tenerife ar vienu nakti Briselē. Tieši pēc nedēļas nāca Ryanair ziņa uz epastu, reiss Rīga-Brisele ar 2014.gada februāra sākumu vai janvāra beigām ( jau īsti neatceros), atcelts. Naudu 2 nedēļu laikā ( pēc reisa) atmaksās. Vai, ja raksti iesniegumu, tad ātrāk, 2 nedēļas pēc iesnieguma. Pusi decembri "svīdām". Zvanījāmies uz apkalpošanas centru, lūdzām vismaz samainīt biļetes no Rīgas uz kādu citu lidostu, kura savoenota ar Tenerifes lidojumu. Nekā. Mums jau bija rezervēta viesnīca, un kā jau sviestmaizes likums diktē - bez atcelšanas un maiņas iespējas. Un vēl autiņa noma Gold Car arī ar tādu pašu nosacījumu. Kaut plīsti, bet vajadzēja tikt termiņā. Vienīgais ko atradu Varšava ( Molin)-Brisele. Tā sanāca veselu dienu braukt ar autiņu uz Varšavu ( ziema tu izrādījās ar sniegu un puteņiem, kad Latvijā šogad ziemu zaļa zāle). Ņemt papildus vienu nakti viesnīcā, ja nu pa ceļam kas noplīst. Tā nu secinājumi, lidojumus šad tad atceļ un tad viss smuki sastādītais saraksts " kaķim zem astes".
Bēdīgi... bet tapēc jau tā ir zemo izmaksu kompānija (
Ja pareizi saprotu Swed zelta kartes ipasniekam, kur apdrosinasana jau ir ieklauta, noperkot Ryanair biletes ar Swed karti sis lidojums automatiski apdrosinas?
Ryanair politika - viņi nodrošina lidojumu tikai no punkta A uz B ( piemēram Rīga-Brisele). Bet ja esi iepircis lidojumus ar to pašu Ryanair tālāk, tad uz pašu atbildību. 2013.gada novembra beigās iepirkām Rīga - Brisele, Brisele- Tenerife ar vienu nakti Briselē. Tieši pēc nedēļas nāca Ryanair ziņa uz epastu, reiss Rīga-Brisele ar 2014.gada februāra sākumu vai janvāra beigām ( jau īsti neatceros), atcelts. Naudu 2 nedēļu laikā ( pēc reisa) atmaksās. Vai, ja raksti iesniegumu, tad ātrāk, 2 nedēļas pēc iesnieguma. Pusi decembri "svīdām". Zvanījāmies uz apkalpošanas centru, lūdzām vismaz samainīt biļetes no Rīgas uz kādu citu lidostu, kura savoenota ar Tenerifes lidojumu. Nekā. Mums jau bija rezervēta viesnīca, un kā jau sviestmaizes likums diktē - bez atcelšanas un maiņas iespējas. Un vēl autiņa noma Gold Car arī ar tādu pašu nosacījumu. Kaut plīsti, bet vajadzēja tikt termiņā. Vienīgais ko atradu Varšava ( Molin)-Brisele. Tā sanāca veselu dienu braukt ar autiņu uz Varšavu ( ziema tu izrādījās ar sniegu un puteņiem, kad Latvijā šogad ziemu zaļa zāle). Ņemt papildus vienu nakti viesnīcā, ja nu pa ceļam kas noplīst. Tā nu secinājumi, lidojumus šad tad atceļ un tad viss smuki sastādītais saraksts " kaķim zem astes".
Saskaņā ar Eiropas regulu, viņiem būtu jānodrošina Tev nokļūšana sākotnēji izvēlētajā galamērķī, tātad no Rīgas uz Briseli. Ja viņi atceļ savu reisu, tad lai nodrošina ar saviem vai citu aviokompāniju savienotajiem reisiem. Bet cik ir lasīts, tad ar RYANAIR šajā jautājumā iet ļoti smagi... Nez cik daudzi savas likumīgās tiesības ir izcīnījuši... Vai Latvijas PTAC būtu palīgs? Identiskā jautājumā ar AirBaltic PTAC varētu palīdzēt, bet vai viņiem rokas sniedzas līdz RYANAIR, nezinu...
Edžus, viss pilnīgi pareizi, Ryanair bija jānodrošina nokļūšana maršrutā Rīga-Brisele. Man nav ziņu par cilvēkiem, kas šādā gadījumā būtu gājuši pie PTAC, bet tas būtu jādara, un PTAC paši apgalvo, ka viņu lēmumi aviosabiedrībām ir saistoši.
Naudu 2 nedēļu laikā ( pēc reisa) atmaksās. Vai, ja raksti iesniegumu, tad ātrāk, 2 nedēļas pēc iesnieguma.
Ryanair nekad tādu bulšitu nav rakstījis - Regula paredz naudu atmaksāt 7 dienu laikā un no noklikošanas uz linka 7 dienu laikā nauda iepeld kontā.
Zvanījāmies uz apkalpošanas centru, lūdzām vismaz samainīt biļetes no Rīgas uz kādu citu lidostu, kura savoenota ar Tenerifes lidojumu. Nekā.
bet vai lūdzāt izpildīt Regulu, piemēram: "mainīt maršrutu, izmantojot pielīdzināmu apstākļu pārvadājumus, līdz to galamērķim pēc iespējas agrāk" - acīmredzot nē, jo mini, ka prasījāt to, ko viņiem nav jānodrošina.
nav dzirdēts, ka kāds gūtu panākumus šāda veida strīdos ar Ryanair. Varbūt kādam ir zināms pretpiemērs?
Nav dzirdēts, ka kāds būtu gājis tālāk, uz PTAC. Tas, ka Ryanair paši atsaka dot citu reisu, ir ceļakājā vairākkārt ziņots.
Nu tad gaidam atskaiti no atilo - viņa(-s) gadījumā izklausās, ka zaudējumi bija samērā palieli, viņam(-ai) varētu būt tieša motivācija mēģināt iet šo ceļu.
Es tikai nocitēšu kādu frāzi no PTAC 29.12.2011. ziņojuma par drošības nodevu:
lai kaut ko panāktu, pirmkārt jau jābūt papīriem kārtībā tā teikt. ja nebūs rakstisks pieprasījums nodrošināt savienotos reisus un tam pretī rakstisks atteikums tos nodrošināt, neko jau PTAC nevarēs līdzēt.
.... un tam pretī rakstisks atteikums tos nodrošināt, neko jau PTAC nevarēs līdzēt.
Pēc šīs loģikas sanāk, ka aviokompānija mierīgi var likt mīksto vai atšūt pasažieri tikai mutiski, un neviena institūcija neko tai nevarēs padarīt?
.... un tam pretī rakstisks atteikums tos nodrošināt, neko jau PTAC nevarēs līdzēt.
Pēc šīs loģikas sanāk, ka aviokompānija mierīgi var likt mīksto vai atšūt pasažieri tikai mutiski, un neviena institūcija neko tai nevarēs padarīt?
visai loģiski, ka būs jāspēj pierādīt vismaz to, ka rakstiski esi kaut ko prasījis (atteikums tomēr nebūs tik obligāts). protams, ka nederēs apgalvojums, ka visu decembri zvanījos uz Ryanair.