Pēdējā intervijā Sportacentram Kaspars Daugaviņš neapmierināts par to, ka Latvijas olimpiešiem nav noorganizēts čarterreiss uz Pekinu un nācās lidot ar savienojumu caur Helsinkiem:
https://sports.tvnet.lv/7457957/daugavins-kritize-latvijas-olimpiesiem-n...
Man ir tāds pavisam dumjš jautājums - vai airBaltic rīcībā gadījumā nav sarkanbaltsarkanā lidmašīna? Vai nebūtu loģiski organizēt čarterreisu Latvijas olimpiskajai izlasei tieši ar šo lidmašīnu no Rīgas uz Pekinu? Turpinu domu tālāk - vai gadījumā airBaltic vairākuma akciju pakete nepieder Latvijas valstij? Turklāt airBaltic ir arī Lietuvas un Igaunijas krāsās darinātas lidmašīnas - tās varēja čarterēt mūsu kaimiņiem. Kas te īsti notiek - labā roka nezina, ko dara kreisā?
Cik nu es sekoju olimpiādei, galīgi man tā, ka visi dalībnieki, sportisti, treneri ielido vienā dienā un pēc noslēguma visi vienā dienā lido atpakaļ.
Parasti pēc sacensībām ātri vien tiek braukts mājas.
Ir starpība kurā no 17 dienām ir starts.
Sportisti nelido visi kopā vienā dienā ne turp un arī atpakaļ lido pa mazām porcijām. Domā, ka valstij baigi izdevīgi būtu 5x šurpu turpu lidināt praktiski tukšu lidmašīnu ar dažiem sportistiem? Noteikti izdevīgāk ir iesēdināt kādos regulārās aviosatiksmes savienotos reisos kur komforts tālajiem lidojumiem būtu labāks nekā A220 un to dzīt uz Pekinu kur pa ceļam jāveic tāpat viena nosēšanās.
Kāds BT sakars ar LOK organizatoriskajām spējām?
Cik nu zinu, tad daudzi lido ar AY, daži ar LH, bet Kreipāna kungs gan ar TK.
Kurā sporta veidā startē tāds Kreipāna kungs?
BT nemaz nav atļauja ielidot Ķīnā ) Gan jau čarteri var organizēt kaut kāds šhunjhuņj ar BT lidmašīnu, bet tas ir vēl viens papildus solis organizēšanā.
Plus.. Kāpēc lai tiem tūristiem tērētos par čarteri?
Pēc maskām gan lidoja uz Ķīnu pandēmijas sākumā. Ar diezgan lielu pompu.
Par to maksāja (400-500 tūktoši EUR par reisu) attiecīgie uzņēmēji, kas šos testus iepirka - attiecīgo iepirkumu izvarētāji, tur nebija nekādas labdarības.
Lielais pomps patiesi bija pārmērīgs, jo sūdu jau vien tur atveda ar BT, daudz vairāk atveda citas kompānijas, tik tas neparādījās preses slejās, jo nebija tām citām kompānijām nolūks pēc tam no valsts izspiest pusmiljardu.
vai gadījumā airBaltic vairākuma akciju pakete nepieder Latvijas valstij? Turklāt airBaltic ir arī Lietuvas un Igaunijas krāsās darinātas lidmašīnas - tās varēja čarterēt mūsu kaimiņiem. Kas te īsti notiek - labā roka nezina, ko dara kreisā?
Tas, ka kontrolpakete pieder valstij, nepadara uzņēmumu par kabatas kantori, kas var rīkoties ar saviem resursiem kā ienāk prātā. BT konkurē starptautiskā tirgū un nevar pildīt akcionāra iegribas pat ja tādas būtu izteiktas. BT nodarbojas ar biznesu un nav valdības aviobāze, kur var pasvilpt pēc bezmaksas lidmašīnas, kad savajagās.
vai gadījumā airBaltic vairākuma akciju pakete nepieder Latvijas valstij? Turklāt airBaltic ir arī Lietuvas un Igaunijas krāsās darinātas lidmašīnas - tās varēja čarterēt mūsu kaimiņiem. Kas te īsti notiek - labā roka nezina, ko dara kreisā?
Tas, ka kontrolpakete pieder valstij, nepadara uzņēmumu par kabatas kantori, kas var rīkoties ar saviem resursiem kā ienāk prātā. BT konkurē starptautiskā tirgū un nevar pildīt akcionāra iegribas pat ja tādas būtu izteiktas. BT nodarbojas ar biznesu un nav valdības aviobāze, kur var pasvilpt pēc bezmaksas lidmašīnas, kad savajagās.
Nē, nav tiesību pasvilpt. Akcionāram nav tiesību iejaukties uzņēmuma operatīvajā darbībā. Šāda jaukšanās var rezultēties ar nepieciešamību ieguldīt kārtējos nodokļu maksātāju miljonus, jo uzņēmums nebūs konkurētspējīgs.
Nezinu, kā tagad C19 laikos, bet pirms pandēmijas ne vienā vien nopietnā uzņēmumā iekšējā politika bija "nelidot visiem kopā", jo diemžēl nebūt ne sen ir bijuši skumji precedenti. Arī Latvija tādā veidā zaudēja izcilu hokejistu. Zaudēt visu olimpisko delegāciju (vai kaut vai "tikai" hokeja izlasi) būtu pavisam bēdīgi.
Es domāju ka 90 % Latvijas iedzīvotāju dzīvotu labāk, ja valsts ļautu BT bankrotēt.
Vivat la roi! Un otriem 90% ne silts, ne auksts par tāda BT eksitenci.
Šeit jau atkal izvilkts no konteksta. 1. Airbaltic nemaz nedrīkst nolaisties Ķīnā,jo tas ar Covid tagad ir atļauts tikai dažām aviokompānijām. 2.Čarteris ar spēlētājiem un delegāciju bija, bet tikai no Helsinkiem. 3. Daugaviņš runā par čarteru no Rīgas uz Helsinkiem, kas nemaz nebūtu tik dārgi un neiespējami. 4. Ielidojot tomēr 7 bija + Covid jūtīgais tests, tad divas dienas testi ik pēc 12h un 5 tika ārā no kazarmām, pēc tam pārējie. Karsums tomēr pēc pirmās spēles atkal dabūja iet izolēties, no kuras vēl nav ticis ārā. Vai vainīgs bija neesošais čarteris, neviens neuzzinās, bet kaut kādi attaisnojumi jāmeklē arī par to ka netikām tālāk.