Sabojāts čemodāns

14 replies [Last post]
Ilmis
Offline
Joined: 08/02/2011
Posts: 465
Last seen: 13 hours ago

Nemācēju atrast forumā, varbūt jau tas ijau r aprakstīts. Jautājums vai ir iespējasm no lidsabiedrības piedzīt kaut ko par sabojātu čemodānu? Bija lidojums ar Ryanair  un konstatējām, ka lāgā nevelkas ārā čemodāna rokturis. Citādi vizuāli nekādi bojājumi nebija. Tikai mājās, izkrāmējot čemodānu un attaisot oderi, izrādijās, ka tās roktura stienis ir kārtīgi palauzts (nu piemēram, kāds ar kāju uzkāpis virsū, bet no ārpuses drēbē nekādas pēdas nav redzamas). Jautāju veikalā čemodānu pārdevējiem un tie minēja, ka nav jau pirmā reize un ka no lidsabiedrības 7 dienu laikā varot iesniegt sūdzību un saņemt atlīdzību. Lidostā, savukārt pateica "ja jau izgājāt ārā no bagāžas saņemšanas vietas, tad tikai caur Ryanair mājaslapu var iesniegt pieprasījumu". Par apdrošināšanu vēl neesmu pētījis (bija gan tika X kartes), bet gribēju saprast ppirmkārt ar lidsabiedrību, jo tagad tuvojas 7 dienu termiņš. 

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

Es braucu uz lidostu un lūdzu info-centrā, lai ielaiž iekšā pie Lost&found, kur rakstīju aktu par bojātu koferi. Jāpievieno boarding pass bija, cik atceros. Tiesa, nebija ryanair, bet BT reiss

zahuj
Online
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 2 min ago

110. pants. Pretenzijas pieteikšana

 

Citos šā likuma 109. panta otrajā daļā noteiktajos gadījumos pretenzija jāiesniedz pārvadātājam nekavējoties, bet ne vēlāk kā:

1) septiņu dienu laikā no reģistrētas bagāžas saņemšanas dienas tās iztrūkuma vai bojājuma gadījumā;

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4784
Last seen: 1 day ago

Vien interesanti, ka visas pretenzijas parasti sniedz aviosabiedrībai, kaut tās darbinieki parasti bagāžai pirkstu nav piedūruši.

zahuj
Online
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 2 min ago

jtt wrote:

Vien interesanti, ka visas pretenzijas parasti sniedz aviosabiedrībai, kaut tās darbinieki parasti bagāžai pirkstu nav piedūruši.

baigi dīvaini tu te spriedelē... pārvadājuma līgumu pasažieris noslēdz ar aviokompāniju, tādēļ tam ir pilnīgi vienalga, kas piedur pirkstu bagāžai, bet par sliktu piedūrienu atbilld aviokompānija, loģiski. tā tik vēl trūka, ka atgriežoties no ceļojuma būtu jāapzina visi handling aģenti pa ceļam un no tiem jālūko piedzīt kompensācijas.

aviokompānija, protams, pēc tam no saviem apakšniekiem var piedzīt, ko vien vēlas un var.

zahuj
Online
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 2 min ago

Janochka wrote:

Es braucu uz lidostu un lūdzu info-centrā, lai ielaiž iekšā pie Lost&found, kur rakstīju aktu par bojātu koferi. Jāpievieno boarding pass bija, cik atceros. Tiesa, nebija ryanair, bet BT reiss

pie ielidošanas durvīm ir divas klausules - viena RIX, otra Havas, tur arī jāuzzvana un ielaidīs.

Ilmis
Offline
Joined: 08/02/2011
Posts: 465
Last seen: 13 hours ago

Jā, no info centra aizsūtīja pie klausulēm, bet klausulē atbildēja, ka dažādām lidsabiedrībām ir dažādas politikas un konkrēti Ryanairam, ja izgāji ārā, tad jāsniedz caur mājaslapu. Kādām citām var pretenziju iesniegt lidostā.

zahuj
Online
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 2 min ago

Nu tad jau nebūs melots - jāsniedz mājaslapā.

Ilmis
Offline
Joined: 08/02/2011
Posts: 465
Last seen: 13 hours ago

Mājaslapā pieļauj iesniegt tikai papildus informāciju jau lidostā iesniegtajai sūdzībai (kur jau jābūt piešķirtam lietas numuram). Nekādas citas formas nav.

"This form is to make a claim for checked in baggage which has already been reported to Ryanair as damaged or misplaced at your arrival airport"

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

nu tad jāizlido ar to koferi vēlreiz, ar citu aviokompāniju Wink

zahuj
Online
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 2 min ago

Neatļāvos šito ieteikt, jo tas taču ir ārkārtīgi neētiski!! Piedod, SAS, par to reizi, kad nopirki man jaunu čemodānu, jo BT jau nepirktu.

zaksis
Offline
Joined: 09/02/2011
Posts: 6146
Last seen: 1 year ago

Janochka, respect vienreiz māsai šo arī ieteicu darīt Smile

Aringa
Aringa's picture
Offline
Joined: 11/07/2016
Posts: 1505
Last seen: 1 week ago
Location: Ozolnieku novads

Man arī pieredze ar čemodānu un BT. Nolauza riteni ultra light “amerikānim”, kam riteņiem garantija 10 gadi. Amerikāni vienkārši neapzinās tāda BT eksistenci. Čeki, par gadu jaunu koferi ar visam bildēm tika iesniegti pēc lidojuma, atraidīts koferis ar sūdzību un bildēm īsi PIRMS lidojuma. Ko domājat-figu! Nebēdāju, aliekspress par 20eur atradām līdzīgu riteņu komplektu, virs piestiprināja un koferis kā jauns. Bet veikals , kur pirku-TK.Maxx gan atdeva naudu par koferi, pēc bilžu un aviobiļešu uzrādīšanas. Bija pārsteigti par tādu ...brutalitāti. Riteņa pamats bija pie kofera, bet , ne smalkāka un trauslākā, ass bija izrauta ar visu riteni... ak jā-koferi man atstāja. Noformēja kaut kādus papīrus, parakstījos, sabildēja koferi un atdeva man ar visu naudu.

He-he

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15328
Last seen: 40 min ago
Location:

Šoreiz dikti grūti saprotams. Koferis pirkts fiziskā veikalā LV? Vai internetveikalā?

Ar ko tad BT pamatoja atteikumu?

P.S. BT jau paši pie riteņa nolaušanas nav vainīgi - tas gan nenozīmē, ka nav atbildīgi par to.

Aringa
Aringa's picture
Offline
Joined: 11/07/2016
Posts: 1505
Last seen: 1 week ago
Location: Ozolnieku novads

orsons21 wrote:

Šoreiz dikti grūti saprotams. Koferis pirkts fiziskā veikalā LV? Vai internetveikalā?

Ar ko tad BT pamatoja atteikumu?

P.S. BT jau paši pie riteņa nolaušanas nav vainīgi - tas gan nenozīmē, ka nav atbildīgi par to.

Čemodāns tika pirkts TK.Maxx Minhenē, klātienē. Koferis no 2 gadus iepriekš iznākušas kolekcijas ar 70% atlaidi. Garantijas sertifikāts klāt. 10 gadi “ritošajai daļai”. BT atteica tāpēc, ka es pati esmu salauzusi savu koferi. Vārdi citi, bet ideja šāda. Neko citu negaidīju. Acīmredzot uzskata, ka viņu klienti ir blēži un godīgi ļaudis lido ar citām aviokompānijām.  Strīdēties - nu nezinu, mans laiks un nervi dārgāki. Pie tam tiešām, pat ja ražotājs negarantētu man naudas atdošanu, es par to neraizētos. 

He-he