Drīz došos ceļojumā, it kā viss ir labi un skaisti, bet satrauc tas, ka lidojums sanāk ar divām nesaistītām kompānijām. LIdoju caur frankfurti un laiks starp reisiem ir 4h. Ja lidotu vasarā tad nesatrauktos, bet ziemā visādi brīnumi var notikt (atmiņā stāv kā reisu uz Liepāju aizkavēja pa 3h laika apstākļu dēļ). Ir doma apdrōšināties kādās 5 kompānijās uz vienu dienu, lai nezaudētu naudiņu dēļ lidmašīnas aizkavēšanās. Cik palasīju dažu apdrošinātāju noteikumus, tad kompensāciju izmaksā ja kavējās vairāk par 2h dēļ kā nepaspēj uz savienoto reisu.
Vai šads joks ar vairākiem apdrošinātājiem ietu cauri?
Kāda motivācija apdrošināties vairākos? Nepaspēšanas gadījumā saņemt 5x summu jeb kādi citi iemesli?…
Konkrēti Balta sedz 150 EUR, cik skatijos neviens nesedz vairāk par 200EUR, bet aviobiļetes kopā izmaksāja ~380Ls. Sakarā ar to ka braucam divatā tad summa kopā sanāk iespaidīga. Apdrošināšana maksā aptuveni 1 EUR/dienā. Apdrošinos 4 kompānijās. Sliktākajā gadījumā palieku Frankurtē un meklēju kādu pēdējā brīža piedāvājuma, labākajā gadījumā zaudēju 4 EUR.
Nu ideja nav slikta, man likās, ka varētu būt 2 šķēršļi – 1) apdrošinātāji nemaksās, ja ir tāds pats līgums ar citiem 2) tranzīta nokavēšana netiek apdrošināta.
SEESAM piedāvā Platīna programmu, kas maksā 6 EUR dienā, minimālā summa 30 EUR / 5 dienas un tā ietver arī nokavētu tranzītu, kā gadījumā tiek segta summa līdz 1500 EUR. Pēc citiem noteikumiem visam jābūt ok, jo minimālajam laikam starp reisiem jābūt 2h.
http://vivalatour.lv/viva/content/?cat=184
Zvanīju un runāju ar vairākām apdrošināšanas kompānijām par šo tēmu. Neiegrimstot niansēs "kavēšanās(aizkavēšanās utt)" nozīmē nokļūšanu uz lidostu un apdrošināšanas kompānija neko nesedz par reisa kavēšanos. Pastāv arī dārgās polises par kurām rakstīja Santa. Lai nu kā, bet laiku piekdien sola labu.
Juri tu man rakstīji par kautkādu mistisku DNS-varbūt vari uzrakstīt kas tas ir ,lai es un pārējie zin kas tas ir un kā to izmanto.
Pīpmani – atgādini lūdzu precīzāk kontekstu, grūti iedomāties, kādā sakarā es būtu pieminējis DNS…
Atcerējos, es pieminēju, ja ceļojums ar tradicionālām aviosabiedrībām, var palūgt lai pirmā lidojuma izpildītāji ieraksta PNR (Passenger name record) komentāros, ka tālāk lido ar tādu un tādu aviosabiedrību tikos un tikos. Nekādus pienākumus šo savienojumu nodrošināt tas viņiem neuzliek protams, bet vismaz būs zināms Tavs tālākais maršruts, un, ja kāds gribēs, varēs šo informāciju ņemt vērā un iespēju robežas palīdzēt, ja būs kavēšanās pirmajā reisā.
Citēju SEESAM noteikumus:
"Nokavēts tranzīts
Apdrošināšana nokavēta tranzīta gadījumā ir spēkā tikai tad, ja šāds risks minēts apdrošināšanas polisē*
Ja apdrošinātās personas apdrošināšanas polisē minēts nokavēta tranzīta risks ar noteiktu apdrošinājuma summu un ja apdrošinātā ceļojums sastāv no vairākiem, savienojošiem, tranzīta braucieniem, no kuriem pirmais ir avio lidojums, un tas aizkavējas vai īslaicīgi tiek atcelts tehnisku iemeslu vai slikto laika apstākļu dēļ neatkarīgi no kavējuma laika, sakarā ar ko apdrošinātais, ierodoties tranzīta punktā, nokavē savu nākošo braucienu, apdrošinātājs apmaksā apdrošinātajam radušos papildus izdevumus, lai tas turpinātu paredzēto ceļojumu ar tādu pašu transporta līdzekli vai ar alternatīvu transporta līdzekli, kā arī apdrošinātā papildus izdevumus par viesnīcu tranzīta punktā, nepārsniedzot kopējo apdrošinājuma summu, kas norādīta apdrošināšanas polisē nokavēta tranzīta gadījumā.
Kā ceļojuma tranzīta punkts var būt ārvalstu osta, lidosta, vilcienu vai autobusu stacija, prāmja terminālis, kur apdrošinātajam paredzēts pārsēsties uz citu transporta līdzekli, lai turpinātu iesākto ceļojumu.
Apdrošināšana nesedz apdrošināta izdevumus, ja:
- tranzīta periods, tas ir periods starp avio lidojumu sarakstā paredzēto ierašanās laiku tranzīta punktā un ceļojuma uzsākšanas laiku ar nākošo transporta līdzekli ir 2 stundas vai mazāk;
- tranzīta periods, tas ir periods starp avio lidojumu sarakstā paredzēto ierašanās laiku tranzīta punktā un ceļojuma uzsākšanas laiku ar nākošo transporta līdzekli ir 12 stundas vai vairāk;
- tranzīta punktā apdrošinātai personai tiek atteikta vieta lidmašīnā sakarā ar vietu trūkumu;
- tranzīts nokavēts sakarā ar to, ka ierašanos tranzīta punktā ir kavējušas oficiālas varas iestādes;
- novēlota ierašanās izbraukšanas vietā notikusi sakarā ar satiksmes uzņēmuma pieļautām nepilnībām satiksmes organizēšanā, kompjūtera dēļ vai kļūdu dēļ, kuras pieļāvis darbinieks, kas atbildīgs par apdrošinātā ceļojuma organizēšanu un plānošanu."
Mani komentāri:
* Šāds risks ir pie minētās dārgās programmas
Es gribeju precizet - kas isti ir tranzits, ko citi apdrosinataji nesedzot? Ja man ir 2 ryanair lidojumi ar 3h laiku starp tiem Charleroi, tad apdrosinasana sedz izdevumus par jauna lidojuma iegadi, ja 2.lidojums nokavets 1. Lidojuma kavesanas del? Apdrosinatajs saka, ka sedz par lidojuma kavesanos izdevumus, bet kas ir saja tema apspriestais tranzits?
Precizeju, ka soreiz runaju par bta (zinu, ka slikta slava, bet nak bonusa amex).
Un vel jautajums - ja celo 2 cilveki, abi kopa nujurina naksno, kopa biletes pirktas utt, vai var katram but sava apdrosinasana atseviski nemta ( vienam amex, bet otram piepirkta kur citur), ja jasedz viesnicas izdevumi, tad dalu sedz viens, dalu otrs?
Un kas ir tas apliecinajums par lidojuma kavesanos un iemesliem, kas apdrosinasanai jauzrada, lai sanemtu kompensaciju? Kur tadu var sanemt?
Atvainojos par garumzimju un mikstinajuma zimju trukumu - saja ierice man nav iespejas pie tadam pieklut sakariga veida.
Frosh, tranzīts, kā mēs te lietojam šo vārdu, vienkārši ir pārsēšanās star 2 lidmašīnām.
Tev jāskatās precīzi savā līgumā un BTA noteikumos, vai 1) Tev šāds risks (nokavēts tranzīts) ir apdrošināts 2) kādos gadījumos apdrošinātājs sedz radušos zaudējumus. Tur parasti ir pieminēts, kādam bija jābūt minimālajam ieplānotajam starplaikam, lai nokavējot zaudējumus segtu. Ja no noteikumiem īsti nesaproti, iekopē te atbilstošās daļas, mēģināsim kopīgi izprast.
Par viesnīcas apmaksu, ja apdrošināti abi ceļotāji — noteikumos parasti ir rakstīts, ka apdrošinātājs sedz radušās papildus izmaksas, ne vairāk. Un ka krāpšanās gadījumā patur iespēju neizmaksāt kompensāciju vispār. Tā ka viesnīcas izdevumus vari iesniegt vienam apdrošinātājam vai otram, vai sadalīt uz pusēm, bet, ja ir vēlme iesniegt abiem pilnu summu un saņemt apmaksu dubultā, vajag rēķināties ar risku.
Apliecinājumu par reisa kavēšanos vai atcelšanu es prasu no aviosabiedrības pārstāvjiem vai nu lidostā, vai pēc tam pa e-pastu.
"22.1. Apdrošinātais risks ir: 22.1.1. regulāra lidojuma aizkavēšanās vai atcelšana saistībā ar laika apstākļiem; 22.1.2. regulāra lidojuma aizkavēšanās vai atcelšana saistībā ar lidmašīnas tehnisko stāvokli; 22.1.3. vietas atteikums lidmašīnā saistībā ar vietu trūkumu lidmašīnā (double booking)."
Vai mēs būt vēl kādi citi iemesli, ko aviosabiedrības (Ryanair) norāda kā kavēšanās iemeslu?
" 23.4. Reisu atiešanas-pienākšanas laiku nesakritības iestāšanās gadījumā, Pielikumā Nr.2. pozīcijā šim riskam noteiktās apdrošinājuma summas robežās, BTA atlīdzina: 23.4.1. izdevumus saistībā ar aviobiļešu pārformēšanu vai jaunas ekonomiskās klases aviobiļetes vai cita transporta veida biļetes iegādi, kas aizvieto neizmantoto biļeti, ja par jauno biļeti Klients ir norēķinājies ar attiecīgu Bankas maksājumu karti, kopā ar kuru tika nodrošināta ceļojumu apdrošināšana, ka arī izpildoties zemāk minētiem nosacījumiem: 23.4.1.1.2. nav mazāka par 2 (divām) stundām, ja iepriekšējais reiss ielido un nākamais reiss izlido no vienas un tās pašas lidostas un, ja aviobiļetes tika rezervētas pārvadātāja mājas lapā Internetā;"
Es ielidoju Charleroi 13os un nākamā lidmašīna ir 16os, tad būtībā, ja pirmais lidojums kavējas vienalga cik ilgu laiku, bet tā rezultātā nokavēju nākamo lidojumu, tad man tās izmaksas atlīdzinās, kas radīsies, lai iegādātos jaunas biļetes? Man vel neskaidrs, tas par "ja aviobiļetes tika rezervētas pārvadātāja mājas lapā Internetā;" ir domāts tikai par nokavētajām vai arī par jaunajām biļetēm? Un, ja nākamais lidojums tad sanāk tikai nākamajā dienā, tad viesnīca/ēšana tiks segtas šim? Jo par viesnīcu un ēšanu ir tikai runa pie reisa kavēšanās vai atcelšanas.
...un, ja aviobiļetes tika rezervētas pārvadātāja mājas lapā Internetā...
Nez, kas šitais par sviestu? Atkal meklē ieganstus, lai nemaksātu? Tātad tripot nevar... turklāt reizēm atsevišķas kombinācijas nemaz nav nopērkamas pārvadātāja lapā.
Frosh, var būt vēl visādi reisu aizkavēšanās / atcelšanas iemesli — streiki, apkalpes piedzeršanās , apkalpes maksimālo darba stundu limits utt.
Ja kaut kas nav pieminēts (viesnīca un ēdināšana), tad par to visticamāk nemaksās.
Biļetes pirkšana pārvadātāja mājaslapā manuprāt attiecas tikai uz sākotnējām biļetēm.
Ja attiektos tikai uz sākotnējām biļetēm, tad tas droši vien tiktu kaut kā konkretizēts. Tā ka to manuprāt vajadzētu kārtīgi izcelt, lai nerodas pārpratumi. Kāpēc tāds punkts ir ierakstīts, protams, ir interesanti. Varbūt pie atbildes var nonākt, mēģinot saprast, kādiem gadījumiem tas ir paredzēts.
Juri, tad sanāk, ka jebkuru citu kavēšanās iemeslu dēļ nekas netiek nemaz atlīdzināts? Nav patīkami.
Ja tas nosacījums par biļetēm mājaslapā paredzēts kā vēl viens aizbildinājums kompensācijas neizmaksāšanai, tad varētu arī attiekties uz jauno biļeti, jo 1) lidostā bieži vien nav pieejams (bezmaksas) internets, 2) daudzas aviosabiedrības mājaslapā nepārdod biļetes uz reisiem, kas izlido pēc dažām stundām, un droši vien ir vēl daudzi iemesli, kādēļ var nebūt iespējams jauno biļeti nopirkt mājaslapā, bet nāksies lidostas biļešu kasēs.
Jā, ja apdrošinātājs ir uzskaitījis, kādos aizkavēšanās/atcelšanas gadījumos (laikapstākļi + tehniskas problēmas) kompensācija pienākas, tad viņš ar to skaidri norāda, ka citos gadījumos neizmaksās.
Pārlasīju vēlreiz, par "jauno" biļeti prasīts vienīgi tas, lai norēķinātos ar attiecīgo maksājumu karti. Savukārt "vecajām" jābūt pirktām "pārvadātāja mājaslapā internetā".
Ja apdrošināšanas pārstāvis teiks — arī jaunā biļete bija jāpērk mājaslapā — es neredzu, kuru noteikumu punktu viņam pretnostatīt, lai pierādītu, ka nevajadzēja vis.
neizlaižot būtiskas nianses noteikumos (tās neiekopējot), viss kļūst skaidrs:
23.4.1.1.ielidošanas un izlidošanas laiku starpība starp savienojuma lidojumiem:
23.4.1.1.2. nav mazāka par 2 (divām) stundām, ja iepriekšējaisreiss ielido un nākamais reiss izlido no vienas un tās pašas lidostas un, ja aviobiļetes tika rezervētas pārvadātāja mājas lapā Internetā
te tā kā skaidrs, ka runa ir tikai par savienotajiem lidojumiem...
neizlaižot būtiskas nianses noteikumos (tās neiekopējot), viss kļūst skaidrs:
23.4.1.1.ielidošanas un izlidošanas laiku starpība starp savienojuma lidojumiem:
23.4.1.1.2. nav mazāka par 2 (divām) stundām, ja iepriekšējaisreiss ielido un nākamais reiss izlido no vienas un tās pašas lidostas un, ja aviobiļetes tika rezervētas pārvadātāja mājas lapā Internetā
te tā kā skaidrs, ka runa ir tikai par savienotajiem lidojumiem...
Uz biļetēm, kas pirktas OTA mājas lapās, šis neattiecas un nestrādā. Nav pārvadātāja mājas lapa
Bet neredzu, kāpēc tas var neattiekties uz Ryanair lapā pirktajiem paša veidotajiem savienojumiem - kur gan citur kā ryanair mājas lapā šīs biļetes pirkt Ja vienīgi kaut kur pie terminiem ir nodefinēts, kas ir savienojuma lidojums
P.S. Ko BTA vai kāds nu tas kantoris bija, saka par šādu gadījumu kompensēšanu? Vēlams, rakstiskā formā
neizlaižot būtiskas nianses noteikumos (tās neiekopējot), viss kļūst skaidrs:
23.4.1.1.ielidošanas un izlidošanas laiku starpība starp savienojuma lidojumiem:
23.4.1.1.2. nav mazāka par 2 (divām) stundām, ja iepriekšējaisreiss ielido un nākamais reiss izlido no vienas un tās pašas lidostas un, ja aviobiļetes tika rezervētas pārvadātāja mājas lapā Internetā
te tā kā skaidrs, ka runa ir tikai par savienotajiem lidojumiem...
No kā tieši Tu to secini?
Ja tas attiektos tikai uz savienotajiem lidojumiem, tad jau vispār šis punkts ir absurds, jo, savienotā lidojuma nokavēšanas gadijumā aviokompānija vienmēr (izņemot, kad lido Lei Fengs, protams ) nodrošina bezmaksas pārcelšanu uz citu reisu un vajadzības gadījumā viesnīcu un ēdināšanu. Ko tad te vēl darīt apdrošinātājam?
No kā tieši Tu to secini?
Ja tas attiektos tikai uz savienotajiem lidojumiem, tad jau vispār šis punkts ir absurds, jo, savienotā lidojuma nokavēšanas gadijumā aviokompānija vienmēr (izņemot, kad lido Lei Fengs, protams ) nodrošina bezmaksas pārcelšanu uz citu reisu un vajadzības gadījumā viesnīcu un ēdināšanu. Ko tad te vēl darīt apdrošinātājam?
vai dieniņ!!! vai tad EK regula uz visu pasauli tagad jau attiecas?
p.s. bija man reiz Balta apdrošināšana, Ryanair kavējās par daudz stundām dēļ miglas - paēdu lidostā, paēdu uz Ryanair reisa, Balta visu samaksāja... Ryanair tik varēja nopriecāties par papildus biznesu.
Kāds tam sakars ar ES regulu? Visā pasaulē aviobiļete ir līgums, kas paredz noteiktu saistību izpildi no aviokompānijas puses. Konkrēti, nogādāt pasažieri no punkta A līdz punktam B. Neviena aviokomānija nevar atteikties no līguma izpildes tāpēc vien, ka pati nokavējusi iepriekšējo reisu. Pasažieris jebkurā gadījumā tiek pārlikts uz citu reisu, pretējā gadījumā tie jau būs tiesu darbi par līguma neizpildi. Teorētiski, protams, tas iespējams ir, bet nu praksē Lei Fenga gadījums ir pirmais, par ko nācies dzirdēt.
Vietās, kur nav stingra regulēšana no valsts puses, aviokompānijas var mēģināt izvairīties no ēdināšanas, naktsmīnes un citu izdevumu apmaksas - bet ne no nogādāšanas galapunktā. Bet diskusija bija tieši par to, lai apdrosināšana segtu jaunas biļetes pirkumu.
jādomā divreiz - piemēram, nepaspēju uz otro reisu, man piedāvā lidot ar nākamo reisu stingri ievērojot noteikumus - ar to nākamo reisu, kas ir pēc 3 dienām, protams - un gulēt varu uz lidostas soliņa un ēst paša pirkto maizi (ārpus EK regulētas teritorijas, protams). bet - es labāk lidoju ar citas aviokompānijas reisu tajā pašā dienā un labi paēdu uz apdrošinātāja rēķina.
Es nesaprotu, kāpēc nevar sazvanīties vai sarakstīties(paranoiskāk noskaņotie) ar apdrošinātāju un visu nesaprotamo noskaidrot. Kad ņēmu IF apdrošināšanu šādam gadījumam, viņi man nepārprotami pateica, ka "savienotie" lidojumi ir domāti nesavienotie.
Māri, tāpēc, ka ir jautājumi, ko nezinātājs labprātāk noskaidro pie citiem zinošākiem cilvēkiem, kam nav mērķis ko noslēpt. Un arī tāpēc, ka atbildes dažkārt tik ātri nenāk no šāda veida iestādēm.
Bet atbildi saņēmu nupat sekojošu:
"Labdien.
Savienotie reisi nozīmē, ka lidojums ir ar pārsēšanos.
Ja reiss ir aizkavējies vai atcelts, jaunās biļetes nav obligāti jāiegādājas pārvadātāja mājas lapā.
Lidojuma atcelšanas vai aizkavēšanās gadījumā tiek kompensēti izdevumi par viesnīcu, transportu, ēdienreizēm, jaunas biļetes iegādi vai pārformēšanu."
Nu, ja sarakstoties ar apdrošinātāju, rodas aizdomas, ka viņš kaut ko mēģina noslēpt, tad, protams, labāk apdrošināties pie kāda cita. Ja aizdomas rodas, pat vēl nesarakstoties, tad... Arī varbūt pie kāda cita?
Es sapratu, ka apdrošināšana ir "par velti" (līdzi kredītkartei), un cilvēks grib saprast, ko no tās reāli varēs izspiest, pat ja rodas iespaids, ka apdrošinātājs nav pats godprātīgākais.
Īpatnēji, ka vēstulē sola apmaksāt viesnīcu, bet noteikumos tas nav minēts.
Vajadzētu palīdzību no kāda pieredzējušāka palīdzību.
Tātad 08.10.2015. bija ieplānoti lidojumi ar Ryanair no Barselonas (BCN) ar izlidošanas laiku 10.20 uz Mančestru (MAN) ar ielidošanas laiku 12.00 un tālāk no Mančestras (MAN) ar izlidošnas laiku 14.00 uz Rīgu (RIX) ar ielidošanas laiku 18.50 (norādīti vietējie laiki). Tā kā laikam 08.10.2015. notika Francijas gaisa satiksmes kontrolieru streiks tad izlidošana no Barselonas aizkavējās un Mančestrā ierados aptuveni 14.30, kā rezultātā nokavēju tālāko lidojumu uz Rīgu. Pirms ceļojuma biju iegādājies Swedbank ceļojuma apdrošināšanu, ar ko apdrišināju arī neparedzētas izmaiņas ceļojumā. Pirms tam arī http://www.expertflyer.com/ pārbaudīju minimum connetion time Mančestras lidostai (MAN) un 2 stundas ur pietakams paŗsēšanās laiks. Esmu sazinājies ar Swedbank un tie apstiprināja, ka it kā apdrošināšanas gadījums ir iestājies, tāpēc nepieciešmas iesniegt visus neplānoto izdevumu čekus un apliecināju pa r lidojuma kavēšanos no lidsabiedrības vai lidostas. Mančestras lidostā jau gribēju uzreiz dabūt no Ryanair apliecinājumu par lidojuma kavēšanos, bet viņa teica, ka kavēšanās nav notikusi viņu vainas dēļ un viņi tādus aoliecinājumus neizsniedz utt. Nolēmu, ka atgriezīšos meģināsu caur e-pastu dabūt no Barcelonas (BCN) vai Mančestras (MAN) lidostas apliecinājumu par lidojuma kavēšanos. Pirmdien nosūtīju e-pastu abām lidostām un saņēmu atbildes, ka tapliecinājums par lidojuma kavēšanos no Ryanair, kuriem arī uzrakstīju e-pastu) vai Spānija Aviācijas drošības un drošības aģentūrai (AESA), vai UK Civilās aviācijas asociācijai (CAA), jo viņiem nav pieejas, lai tādu apliecinājumu izsniegtu. Vai tiešām tā ir? Jo lasot citu pieredzi, domāju, ka nav nekādu problēmu dabūt apliecinājumu no lidostas. Varbūt Swedbank pietiek ar lidojuma informācijas izdruku no lidostas mājaslapas?
Tagad otra daļa, kas vairāk atbilstu citai tēami, bet turpināšu tepat. Tā kā nokevēju lidojumu 08.10.2015. no Mančestras uz Rīgu tad nākamajai dienai nopirku biļetes savienotajam lidojumam no Mančestras (MAN) ar plānoto izlidošanas laiku 10.50 uz Briseli (BRU) ar plānoto ierašanās laiku 13.10 un no Briseles (BRU) ar plānoto izlidošanas laiku 14.00 uz Rīga (RIX) ar plānoto ierašanās laiku 17.40, ko nodrošina Brussels Airlines (lidojumu Brisele-Rīga izpilda AirBaltic). Tā kā lidmašīnai, ar kuru bija jālido, pirms nosēšanās Mančestrā radās tehniskas problēmas un tai sanāca nosēsties Londonā, izlidošana aizkavējās par 1 h 30 min, kā rezultātā protams nokavēju reisu nākamo lidojumu uz Rīgu. Pirms izlidošanas no Mančestras nākamo lidojumu no Briseles uz Rīgu jau pārcela uz vakara AirBaltic reisu, kurš Rīgā bija plānots ielido 22.50, bet beigās ielidoja 23.00. Briselē ierodoties izsniedza arī kuponu ēdienreizei 15 euro vērtībā. Tad beigās pēc regulas sanāk tā, ka mana ierašanās galamērķī ir bijusi ar vairāk nekā 3 h kavējumu un no Brussels Airlines varu pieprasīt kompensāciju 400 euro apmērā, jo lidojums virs 1500 km, ja esmu pareizi visu sapratis. Pirmdien arī uzrakstīju Brussels Airlines kompensācijas pieprasījumu atsaucoties uz http://www.celakaja.lv/forumi/regula-2612004-un-savienotie-lidojumi norādītajiem avotiem, vienīgais es nepievienoju nekādu apliecinājumu par lidojuma kavēšanos. Par to, ka ir tehniskas problēmas informēja sākotnēji jau lidostā un pēc tam arī pilots stāstīja. Kādam varbūt ir līdzīga pieredze ar Brussels Airlines. Kādas ir manas izredzes? Cik ilgi viņi izskata to?
kaut kā dīvaini - gadu atpakaļ, kad Ryanair reiss izlidoja ar kavēšanos, jau otrā galā ieejot mailā, Ryanair bija atsūtījis izziņu par reisa kavēšanos - kas arī derēja apdrošinātājam...
un nosūtot Ryanair šo formu: https://www.ryanair.com/doc/faqs/INSURANCE%20CONFIRMATION%20DELAY_EN.pdf pa pastu - atpakaļ saņemsi Ryanair izziņu, arī pa pastu.
P.S. tavs teksts ir sarakstīts tik... ka nav vēlmes lasīt tālāk jau par 1 daļu..