ASV - Rietumkrasts - 2018

27 replies [Last post]
Kārlis88
Offline
Joined: 26/04/2012
Posts: 18
Last seen: 8 weeks ago
Location: Rīga

Aptuvenais maršruts -

Kopējais ceļojuma laiks – 19 dienas. Jūnijs, 2018

ESTA noformēšana aizņēma 5min. Toreiz vēl apstiprinājums bija uzreiz. Derīguma termiņš 2 gadi.

Lidojums ar Norwegian.

Rīga – Kopenhāgena – Losandželosa, kopējais ilgums ap 14h.

Oklenda – Stokholma – Rīga, kopējais ilgums ap 16h.

Biļešu cena vidēja, jo vajadzēja diezgan noteiktus datumus, 450eur ar rokas bagāžu 8kg. Klāt tika piepirkta viena nododamā bagāža. Pirkām aprīlī, lidojām jūnijā. Neņēmām par papildus maksu ēdināšanu, bet gan abos virzienos sagatavojām sev līdzi to, kas pašiem labpatīkas. Ja izvēlaties sēdvietas, tad forši būs paņemt pie logiem lidmašīnas labajā pusē, jo lidojot pāri Grenlandei un Labradoras pussalai, būs uz ko paskatīties. Sēdvietu pētīšanai var izmantot www.seatguru.com 

1.-3. diena – Losandželosa, Holivuda, Malibu

1. diena. Ielidojot LAX pēcpusdienā, ir ap 27c silts, izejot pārbaudes, turpat pie lidostas izejas tiek meklēts Shuttle bus, ar Alamo iniciāļiem. Tie kursē katras 10-15min. Pēc iekāpšanas brauciens ap 20min. Ierodoties ir variants vai nu doties pie letes, vai izmantos pašapkalpošanās automātu. Pie automāta pa 5min tikām galā, pirms tam iesaku onlainā uztaisīt check-in. Ievadu abu šoferu datus. Depozīts no kredītkartes netiek ieturēts. Auto tika ņemts caur netflights. Cena ar praktiski pilnu apdrosinasanu (iznemot logus un riepas), automātiski iekļautiem diviem šoferiem, 19 nomas dienas, ap 420 eur. Netflights jau standartā dod pilnu apdrošināšanas komplektu. 

Izvēlēta vidējo SUV kategorija, un pirms tam noskatīts ka ja būs, jāņem labi nokoplektētās Mazda CX5. Tā arī notiek, iecerētais auto gaida starp vairāk kā 15 automašīnām, 2018.gada, ar 18k noskrietām jūdzēm. Blakus stāvēja gan  Hyundai, KIA, Nissan, Jeep, bet tā kā plānots braukt daudz, tika ņemts auto ar ko ir forši braukt. Kāpjam iekšā, braucam pie izejas vārtiem, parādam dokumentus, un piektdienas vakara LA pilsētas satiksmē iekšā. Pasteidzoties ar info uz priekšu, kopā sanāca nobraukt ap 3500km. ASV braukt ir ļoti ļoti viegli. Dažas nianses - visi rīkojumi par satiksmi lielākoties ir uzrakstīti, tikai jālasa; lielākajā daļā krustojumu pie sarkanā var griesties pa labi, ja nav uzrakstīts savādāk; vienādas nozīmes krustojumos pāri pirmais brauc tas, kurš pirmais piebraucis (neeksistē labās rokas likums); amīši brauc diezgan kusli. Maksas ceļus nesastapām. Navigācijai 95% izmantojām Here offline maps, 5% google onlain maps. 

Degvielai cenu čekošanai var izmantot gasbuddy aplikāciju. Lētākā degviela ceļojuma laikā bija Nevadā. Ap 2.70-2.80 usd/gal par Regular E87. Kaut gan vēlāk sāku liet Premium (kas tāpat ir E91-92), jo tomēr starpību labi jūt uz serpentīniem parkos un pie labākas degvielas patēriņš arī mazinās. Parku tuvumā cenas aug un var svārstīties pat + 1-2$. Nāves ielejā iekš Panamint Springs dažus galonus no indiāņiem nācās piepirkt par ~5usd. Izvēlētajai auto ar 2.5l dzinēju vidējais patēriņš nostājās pie 32MPG, ko vērtēju kā normālu. Respektīvi, uz katrām 1k jūdzēm vajadzētu rēķināt ~150usd degvielai. Tāpat benzīntankos vai automātos nu jau ir iespējams liet pilnu bāku ja izmanto kredītkarti (bez maksāšanas skaidrā un staigāšanas uz kasi 2x lai paņemtu atpakaļ depozīta pārpalikumu)

Turpat pie lidostas tiek atrasts vietējais pārtikas veikals kā arī AT&T. Nopērkam prepaid karti hotspotam, kam toreiz piedāvājumā bija 10GB cena ap 45$/mēn. Draudzīgā meitene vēl uzlika auto subscription, kas nozīmē automātisku atjaunošanos nākam mēness, bet ietaupa dažus dolārus. To var atcelt pēctam ielogojoties kontā. AT&T laikam tomēr ir visplašākais pārklājums, jo izņemot dziļus parkus, zona bija vienmēr. Tā kā nekādi servisi netika ierobežoti, uz diviem lietotājiem 10GB tā vien bija.

Jārēķinās, ka pārtika tāpat būs padārga. Bet nu pusfabrikātu izvēle viņiem ir plaša. Ja brauc vasarā un taisa sev līdzņemšanai ēdienu pa dienām - var iepirkt putuplasta ledus kasti un sapildīt ar ledu. Ledus viņiem ir diezgan brīvi pieejams gandrīz visur, pārsvarā bez maksas.

Tālāk dodamies uz North Hollywood, pie Airbnb hostiem. Izvēlētās naktsmītnes cena ap 70$/d. 10min attālumā no Universal studios, 20min attālumā no Hollywood boulevard.

Vispār, paliekot LA, būtu labi izvērtēt, kur tieši ir plānots palikt. Piemēram, varbūt nepalikt Compton (Airbnb un bookingā tur ir vienas no zemākajām cenām), savādāk kā baltam tūristam tur tā pastaigāties pievakarē vai vakarā nebūtu pati labākā doma.

Lai arī sākotnēji tika plānots, ka pārsvarā pilsētās pārvietosimies ar sabiedrisko, laika taupīšanas, stresa mazināšanai steidzoties un ērtību nolūkā pārsvarā tika izmantots uber/lyft, ar "car pool" opciju. Tādejādi cenas LA un Sanfrancisko takšiem manuprāt bija kaut kur pa vidu mūsu Taxify un Yandex līmenim. Piemēram, pavēlā vakarā no Venice Beach uz North Holywood ar Car pool cena bija ap 25usd. Ja būtu izmantojuši auto LA un SF apskatei, par stāvēšanu visdrīzāk būtu samaksāts daudz vairāk.

2. diena. Ap 8:00 lecam iekšā Uber un braucam uz Universal studios, lai būtu tieši uz atvēršanu. Biļetes tika pirktas iepriekš uz noteiktu dienu oficiālajā lapā, cena ap 120$/gb. Labāk ierasties agri jau ap 9:00 un labāk plānot darba dienās, jo rindām pieaugot uz populārākajām atrakcijām var sanākt nostāvēt lielāko dienas daļu gaidot. Rindas pieaug līdz ~40-120min. Iesaku izmantot aplikāciju ,kas onlainā ziņo par gaidīšanas laiku un sastādīt plānu. Noteikti iesaku apmeklēt Harija Potera/ Water world / Jurasic park atrakcijas un izbraukt Studious tour. Pagaršot Butterbeer (nav alus) un Krusty burger/Duff. Šis ir labs parks kompromisiem, ja nav laika apmeklēt arī Six flags Magic mountains, jo arī šeit būs pietiekami daudz atrakciju, un mēreni amerikāņu kalniņi. Noteikti jāierezervē ap 6-7 stundām kā minimums parkam.

Pēc parka ar Uber dodamies uz Holivudas zīmi. 15min brauciens. Mēs vēlējāmies pēc iespējas tuvāk tikt zīmei no priekšas, ne aizmugures. Iesaku, braukt līdz Lake Hollywood park un tālāk iet uz augšu 10min ar kājām (tā vieta atrodas netālu no Garcinia Cambogia). Zinot, kur jāiet, var nokļūt manuprāt tuvākajā legālajā vietā zīmes apskatei. 

Turpat tālāk ar kājām uz Grifith observatory (La La Land cienītāji zinās), no Holivudas zīmes tas ir ap 1.5 stundu (ap 6km) gājiens pa līdzeniem celiņiem pakalnos, gan sastopot garāmejošu koijotu, gan tālumā apskatot LA. Muzejs ir bez maksas, ja vien nav vēlme doties iekšā observatorijas kupolā. Tālākais vakars sagaidot saulrietu un apskatot pilsētu naktī. Vietējais autobusiņš bez maksas noved līdz Holivudai, kur tālāk ar Uber uz mājām.

2.diena. Ar Uber uz Hollywood boulerward. Ar 1h apskatei pilnīgi pietiks, lai apskatītu sev interesējošās zvaigznes, nofotografētos pie Ķīniešu teātra (var ieiet iekšpusē skvērā). Kopumā apkārt ir ļoti uzmācīga publika. Tālāk aizbraucam uz Farmers market pusdienās, un tālāk jau ar autobusu uz Santa monica beach/pier (End of route 66), Venice beach. Noteikti iesaku ierēķināt pavairāk laika pludmalei, hipiju un pārējo dīvaiņu apskatei. Sabiedriskā transporta kustību var plānot caur Los Angeles sabiedriskā transporta aplikāciju. Autobusos pieņem tikai naudu skaidrā, un atlikumu neizdod ja pat būs vairāk. Metro Tap karti vismaz mums neizdevās nopirkt pašapkalpošanās automātā, jo parastie kioski vēlā vakarā jau bija slēgti. .

3. diena. Lecam mašīnā un braucam uz Beverly hills. Forši būs izbraukt Mullholland road. Mēs braucām virzienā no North Hollywood un tad griezāmies lejā uz Holywood bulvāri. Mašīnu Beverly hills var atstāt bez problēmām palmu alejās, netālu no zīmes, dodamies apskatē.

Tālāk ceļš caur Santa Monica un ved uz Malibu. Malibu vairs neviena pludmale nav slēgta un brīvi var doties gar pludmali aplūkojot okeānu, kā arī no okeāna vietām 4-5m attālumā esošās villas. Ierēķināt, ka var sanākt brist pa ūdeni. Piesēdām pie villu trepītēm, no kuras vēlāk iznāca tās īpašnieki staidzināt suni. Bet prom praktiski neviens nedzen, ja uzvedīsies civilizēti. Laikam jau pieraduši pie nemitīgiem tūristiem. Tāpat iesaku netālu esošo Malibu, Seafood fresh fish market ceļmalas kafejnīcu pusdienām, lielas seafood porcijas ap 15-20$/pers. Šīs bija vienas no labākajām pusdienām visa ceļojuma laikā. Saulriets un vakars tiek pavadīts LA, Venice beach, Baywatch ainās redzētajā pludmalē.

4/5/6. diena. No LA braucam uz Lasvegasu. Pa ceļam iebraucām Calico ghost town. Iebraukšana 7$ personai. Interesanti bija, bet noteikti iesaku Oatman tā vietā.

Kā intereses punkts vēl var būt Mojave tuksnesis ar nebeidzamajiem Joshua trees laukiem, kas ir gandrīz vai vienīgais vērā ņemamais augs , kas palicis pāri pēc iepriekšējo gadsimtu intensībās lopkopības, jo, lopiem, redz, nav garšojuši kaktusiem līdzīgie koki. 

Tālāk uz Lasvegasu. Pa ceļam apskatam Lasvegas sign. Neliela rinda un 5min pastāvot rindā bildes iegūtas. Iepriekš tur esot, ir gadījies, ka var simboliski nobildēties ar Elvisu utml. par nelielu dzeramnaudu.

Viesnīca tika rezervēta un cenu krituma dēļ vairākkārt pārrezervēta caur booking, rezultātā palikām Ballys, pašā Strip sirdī. Ar skatu un Bellagio strūklakām un Paris torni no 14. stāva. Cena par nakti ap 80$ iekļaujot resort fee. Bonusā 9$ kupons brokastīm katrai personai ar ko samērā labi varēja iztikt. Rezervējot Ballys, jāskatās, lai istaba būtu Jubilee tornī, jo tikai tas ir vērsts uz stripu, kā arī ir renovēts.

Las Vegasā labas viesnīcas var būt ļoti lētas (arī pieskaitot resort fee), visbiežāk labākas cenas būs rezervācijām darba dienās. Kā arī to cenas ir mainīgas, tādēļ bookingā pār-rezervējām, kad cena 2x nokrita par nakti ap 20$.

Ja ir auto, tad parking fee dienā ir 10$, kas tika ieviests 2017.gadā lielākajā daļā Stripa viesnīcu. No tuvākajām centrālajām vietām, kur nolikt Stripā mašīnu bez maksas 2018.gadā bija Venetian parkings. Tas tā, ja kāds vienkārši grib atbraukt un pastaigāt dienu pa pilsētu/vai ekonomēt.

Tāpat, ieliekot 20$ pasē var reāli cerēt uz labākas istabiņas piešķiršanu pie check-in. Mums sanāca. Bilde zemāk.

Ballys baseins bija normāls, bet tā kā viesnīca ir zem Ceasers tīkla, brīvi var iet uz citu viesnīcu baseiniem, kā piemēram, Paris, Flamingo utml.  Tāpat var pasekot līdzi, noteiktās dienās un laikos baseinos spēlē DJ.

Citi sūdzas, ka uz Stripa nevar lēti paēst, bet var – piemēram, Dennys. Ap 12$. Jāņem vērā, ka tās ir amerikāņu porcijas un bieži vien uz diviem var ņemt vienu.

Ja ir vēlēšanās apmeklēt ļoti labu restorānu un paķert romantiku, iesaku Wynn Lakeside. Laicīgi jārezervē galdiņš. Cenas nebūs zemas. Turklāt sākot no 20:00 ik pa pusstundai ir (dīvains) šovs blakus galdiņiem esošajā baseinā.

Ja sanāk braukt vasaras sezonā un gribas pool party ar pazīstamiem DJ, tad Encore Wynnā būs laba izvēle.

Ja ir vēlme kārtīgi noēsties labākajā bufetē LV – Caesers Bacchanal buffet. Ieteikums, iet max vēlu uz pusdienām, bet novilkt laiku līdz vakariņām, ja vien vēders to spēj.

Pa Lasvegasu pārvietojāmies ar sabiedrisko, kas maksā 8$ dienā. Iegādājams caur RTC aplikāciju. Bet arī vajag rēķināties, ka jāstaigā būs padaudz. Mums dienā sanāca ap 13-15km.

Ar to pašu autobusu var mierīgi tikt līdz Downtownam, Fremont street. Tāpat iesaku kazino spēlēt tur, jo gan automātiem (25c), gan galdiem (5$) ir mazākas min likmes. Ilgāk sanāks uzspēlēt ar lielāko varbūtību aiziet plusos. Tāpat tur kaut kā likās, ka free alko dzērienus (Coronas, JD, vai ko nu pasūti) spēlējot nes naskāk nekā uz Stripa. Katrā ziņā, iesaku neko no alko nepirkt Fremont uz ielas, ja nevēlas par JD+cola atstāt 15$ kā es pirmajā reizē.

Obligāti esot LV vajag apmeklēt kādu no šoviem, varbūt nepažēlot $, un aiziet uz kādu no populārākajiem. Cenas variē no 30$ līdz 150-200$. Man kaut kā šķiet, ka nevajag iet uz lastminute biļešu kioskiem, jo tur tas piedāvājums nav nemaz tik labs. Riskants, bet labs variants ir iet uz pašu šovu tieši pirms sākuma un kaulēties par pāri palikušajām biļetēm viņu kasē. Vai arī pirkt caur oficiālo vegas.com. Paši bijām uz Vegas! The Show.

Ja ir laiks, var aizbraukt no LV netālu esošajiem Redrocks kalniem.

7. diena. Agri no rīta devāmies uz Hoover dambi. Iesaku paņemt Damb tour (30$), kas noved lejā līdz pašām dambja turbīnām un iepazīstina ar tā vēsturi. Tā kā nav pieejamas rezervācijas, biļetes pārdod uz vietas. Derētu tur būt jau ap 8:30 no rīta, jo reāli tūrē tikām ap 10-10:30. Dambis ir 40min no LV Stripa. Mašīnu nevajag atstāt maksas stāvvietā pie visitor centra (10$), bet gan pārbraukt pašu dambi un atstāt aiz tā esošajos bezmaksas. Pastaigas laikā (10min) vēl sanāks apskatīt dambi papildus. Pēc tam var aiziet ar kājām uz jaunuzcelto tiltu, kas ved pāri kanjonam. No tā pavērsies labs kopskats uz dambi.

Tālāk ceļš uz/pa Rout66. Brauciens caur Kingman, uz Oatman. Šajā braucienā varēja sākt izjust Ameriku parasto, kur lielie tūristu bari jau iet secen. Oatman ir ciemats kalnos, kas kā jau daudzas, bija kalnraču pilsētiņa, par ko liecina vecā apbūve un uz katra stūra klīstošie ēzeļi. Mūsdienās praktiski visi ienākumi nāk tikai no tūrisma. Ja ir vēlme, var laicīgi rezervējot palikt tā laika vecmodīgā viesnīcā, kur kādreiz nakšņoja Clark Gable, vai arī vienkārši paņemt milkshake kokteili bārā, kas viss vienuviet noklāts ar $$ zīmēm. Uz galvenās (vienīgās) ielas katru dienu 14:00 notiek labdarības šovs ar bankas laupīšanu. Bija interesanti.

Tāpat izbraucām Kingman-Seligman vēsturisko Route 66 posmu. Itkā jau nekā nav, parasts lielceļš ar paralēlu dzelzceļu kas ved pa nekurieni, bet uz asfalta atstātās Route 66 zīmes sanāca nobildēties. Kā arī jau atkal paķērām to īpašo amerikas plašumu sajūtu, kad skaties kurā virzienā vēlies, nekā nav, tikai lielceļš.

Tālāk mūsu ceļš veda cauri Sedonai, lai gan apskatīt to nebija plānots. Ja ir laiks, veltiet tai  min. 1-2 dienas. Braucot no LV puses uz Sedonu, obligāti dodaties pa 89/89a šoseju dienas laikā. Pa ceļam būs tādas spoku pilsētiņas kā Jerome un kopējie skati būs ļoti labi. Ja laicīgi var rezervēt, Sedonas ciematiņā ir vienreizējas vietas kur palikt pa nakti.

8/9. diena. Pa nakti bija palikts netālu no Flagstaff, pie Humphreys peak kalna, Airbnb (ap 60$ nakts). Līdz Grand Canyon South Rim Village bija aptuveni 40min. Pie kanjona vārtiem bijām ap 10:00, bet tāpat jārēķinās ka var būt garas auto rindas sezonā. Ja ir plānots apmeklēt vairākus parkus, tad tepat ceļakakājā iesaku nopirkt Nacionālo parku karti. Atpelnīsies vairākkārtīgi. Ja par kartes pārbaudi no Reindžeru pusies, tad jāsaka ka parakstu uz kartes salīdzināja tikai 2x visa ceļojuma laikā (no kādām 15x), vienreiz GC un vienreiz Yosemites. Pirmo parka dienu bija plānots pavadīt pa augšu, un, ja ir doma tikai staigāt gar kanjonu, tad der kāpt autobusā pie Visitor centra un braukt ar iekšējo bezmaksas autobusu līdz sarkanā maršruta galam (Hermits rest) un gar kanjona malu ejot vai pārkāpjot busos virzīties atpakaļ (vai arī rīkoties tieši pretēji). "Trail of Time" ir ļoti interesanta. Tā arī diena paies. Šī arī bija vienīgā diena, kad ceļojuma laikā bija lietus, tāpēc, ja laika prognozes rāda kaut kādu iespējamību ar lietu, iesaku paņemt līdzi lieku apgērbu, temp. var nokrist mierīgi zem 20c pat karstā dienā. Bet dēļ lietus/mākoņiem, saulriets kanjonā būs daudz skaistāks un klinšu krāsas kontrastainākas ar gandrīz garantētu varavīksni kanjonā!

Pusdienās izbraucām ārpus ciemata (15min ceļā), jo netālu esošajā pilsētiņā pretstatā GC Village ļoti ierobežotajam piedāvājumam, būs daudz lielāka izvēle siltām pusdienām sākot no Burger kinga līdz vietējam steiku restorānam. Parkā un tā tuvumā ir diezgan daudz briežu, tie arī īpaši nebaidās no cilvēkiem, tā ka vadot mašīnu mazliet piesardzības netraucēs.

Nākošo dienu sākām agrāk un gājām lejā kanjonā. Vienā dienā līdz upei un atpakaļ, ja vien nav ļoti labs fiziskais, nevajadzētu plānot. Turklāt, ja ir plānots palikt lejā pa nakti, vajag atļauju, kuras diezgan ātri izķer un vajag rezervēt laicīgi. Vienas dienas ietvaros, sezonā, kad ir ap 40c karsts, tālāk par Skeleton point netikām, kas arī bija absolūtā spēju robeža, nesteidzoties 8h kopā lejā/augšā. Pa ceļam reindžeri noteikti apjautāsies, kāds maršruts ir paredzēts.  Jo, der atcerēties, ka lejā ir viegli kāpt, bet pēc tam vēl ir jātiek atpakaļ augšā. Temperatūra būtiski pieaug kāpjot uz leju, un droši vien tā arī bija virs 40c. Ūdens papildināšana ir ļoti limitēta (pieejama pie Indian garden, kas ir pie Bright angel trail) un mūsu maršrutam uz diviem cilvēkiem līdzi ņēmām 6l ūdens, kas tā vien bij'. Mums saprotamos, vēsos laikapstākļos var apskatīt variantu par South Kaibab-Tonto-Bright angel trail, kas tāpat ir 20+km gara. Un izmantot offline karti ar iezīmētām takām.

10.diena. Pa nakti tika palikts Kanab, Airbnb (ap 50$ nakts), diezgan labas naktsmājas , kas ir pusceļā starp Page/Lake Powell un Zion. Pirmā diena tika veltīta atpūtai. Apskatīts Horshoe bend. Antilopes kanjons tika izlaists. Page, Lake Powell ir amerikāņiem tusiņu ezers. Būtībā tā ir daļa no HES celtniecībā uzpludinātā Glen canyon. Ezers ir līdz 120 metriem dziļš ar kanjonu klinšu galiem virs ūdens, un stiepjas 180km garumā. Kā izklaides iespēja var paņemt ūdens moci uz dienu un uz nebēdu laist iekšā ezerā un tā mazajos kanjonos. Netālie Skylite Boat rentals būs labākais/lētākais variants, kur izīrēt moci. Ja ņem uz dienu, kopumā īre/degviela/nomas-auto ar piekabi izmaksās ap 280$. Ar ūdens moci var mierīgi laist ezerā apmēram 60km dziļumā, pa vidu ir pieejama degvielas uzpilde. Un tad tikpat arī atpakaļ. Skylite čaļi iedos karti un apstāstīs. Vēl variants ir turpat iekš Page paņemt laivu tūri, ko piedāvā vietējais kantoris-monopolists, tūres cena ir 30-140$ robežās ar iespēju tikt līdz Arizonas simbolam – Rainbow bridge national monument. Vai arī doties raftingā lejpus dambim.

Ņemiet vērā ka uz Laka Powell mainās laika zona par 1h, un šī iemesla dēļ var gadīties pārpratumi.

11. dienā no Kanab dodamies uz Zion. Visskaistākā iebraukšana parkā ir no austrumu puses pa 89->9 šoseju, kur ceļš uz parku vijās cauri kanjoniem un serpentīniem. Plānots doties iekš The Narrows (upi, kas plūst caur kanjonu). Sezonā iesaku braukt laicīgi. Ja nav brienamo apavu, pie Visitor centra pirms parka rietumu puses ieejas ir Outback īre, kur adidas brienamās kurpes, termozeķes un divas nūjas var izīrēt pa 20$. Kolīdz kurpes dabūtas iesaku braukt ar mašīnu un nolikt to pie ceļa pagrieziena uz Floor of the Valley road - Narrows (tālāk apmeklētāji ar savām mašīnām nedrīkst braukt, orientieris ir Virgin river tilts).  Šajā parkā arī kursē iekšējais autobuss. Pie Visitor centra rindās var nākties gaidīt stundām, bet autobusi starppieturās ņem visus braukt gribētājus un tas aiztaupīs ilgu gaidīšanu. Narrows ir pēdējā busa pietura, no kuras ir ap 15min gājiens gar Virgin upi līdz Narrows sākumam. Ja ir plānots iet nopietni, tad priekš Narrows iziešanas turp/atpakaļ vajag rezervēt vismaz 5-6h. Ja ir atļauja, tad var iet arī tālāk par Big Spring, bet tas jau cits stāsts. Laicīgi parka mājas lapā vajag vērot potenciālos laika apstākļus, jo flash floods riska dēļ Narrows var tikt slēgts. Ja sākumā upē liekas ka ir daudz cilvēku, tad ejot arvien tālāk, bieži vien upē būsiet vieni. Jārēķinās, ka sākotnēji upes dziļums ir ap 20-40cm, bet upes augštecē sašaurinājumos vietām ūdens var būt 1-1.5m dziļš. Jūnijā ūdens bija ap 18-20c silts. Dzeramo ūdeni īpaši daudz var neņemt līdzi, jo ik pa laikam no klintīm tek avoti. Arī vajag rēķināties, ka varēs/vajadzēs peldēties ja gribēsies tikt uz priekšu.

12.dienā devāmies no Kanab atpakaļ uz Zion. Bet šoreiz tika izvēlēta kāpšana uz Observation point. Parkā ir daudz un dažādu taku, populārākā noteikti ir Angels landing (lejup attēlā labās puses klints), kas skaitās arī ekstrēmākā taka ASV, jo ir pietiekami šaura, lai būtu grūtības griezties atpakaļ vai izmaniīties ar pretimnācēju. Tā kā sevi izaicināt ejot pa 40-60cm platu klints dzegu vairāku simtu metru augstumā nebijām gatavi, devāmies takā, no kuras galapunkta pavērtos skats uz visu ieleju. Jārēķinās, ka kopējais ilgums augšup/lejup būs ap 5-6 stundām, kopā ap 13km. Bet kāpiens ir interesants, jo taka ved pa "slot" kanjoniem. Ir arī iespējams atvieglot maršrutu, ejot pa East Mesa trail taku kas sākas ārpus ielejas, tad kāpšanas praktiski nebūs un iešana būs viegla.

13. diena Nakti pārlaiduši netālu no Death valley, devāmies medīt karstāko sastapto temperatūru. Ceļš veda uz Dantes view, no kura paveras skats uz ieleju. Tālāk Zabriskie point, Devils golf course ar saulē sparkšķošiem sāls vižņiem un galamērķi – Badwaters. Auto termometrs sasniedz +53c, tā ka svīst ciet gan brilles, gan pašas acis. Tālāk iesaku izbraukt caur Artists road. Būtībā vasarā grūti ir paveikt vairāk, kā izlekt no mašīnas, sabildēt, un lēkt atpakaļ. Ielejā ir arī veikals un benzīntanks, rančo, tā ka gluži nekuriene arī tur nav.

Tālāk ceļš veda uz Bishop, kas ir pie Sierra Nevada kalniem ar sniegotām virsotnēm. Skaista pilsēta un kalni. Ja sanāk, iesaku aizbraukt uz kalniem, nonākot no 50c+ knapos 10c. Nakšņošana Bishop, ceļmalas hotelī (80$) , starppietura uz Yosemites.

14.diena. Ja ir atvērts Tioga road (vidēji veras vaļā Maija otrā pusē, parka mājas lapā var apskatīt), tad no austrumiem braucot tas ir labākais veids kā braukt uz Yosemite valley. Gleznainas ainavas garantētas 60km garumā. Maršruta kartē atzīmētais ar sarkano krāsu. Ja šis ceļš ir ciet, var nākties pamatīgi pārplānot maršrutu, jo līkums būs dienas brauciena ilgumā apbraucot Sierra Nevada kalnus vai nu no Ziemeļiem vai Dienvidiem. Nonākot Yosemite valley, noliek mašīnu un tālāk ar bezmaksas autobusiem. Mašīnai brīvu vietu bija atrast pagrūti. Pirmajā dienā apskatījām zemākos ūdenskritumus, izgājām īsās ielejas takas. Atpūtāmies. Ja ir vēlme palikt ielejā, var rezervēt gultas vietas kempingos. Bet kā jau visur, jārezervē laicīgi. Zemāk foto no Tioga road.

Nebija plānots palikt Yosemites divas dienas, bet tā kā parks bija tik labs (manuprāt labākais ceļojuma laikā), meklējām nakts mājas. Sezonā, pēdējā brīdī kaut ko sakarīgu par normālu ciparu atrast būs pagrūti. Mašīnā nakšņot nedrīkst parku teritorijā ja vien tas nav treileru parks (liela iespējamība ka rendžers pa nakti pamodinās un labākajā gadījumā aizdzīs, sliktākajā uzliks sodu). Šis te attiecas prakstiski uz visiem lielākajiem parkiem. Jēdzīgākais variants bija netālu (40min brauciens) no ielejas rančo "Yosemite Paradise Inn", kārtīgos amerikāņu laukos daudzu "hummingbirds" sabiedrībā, Airbnb, (bet cena ap 180$). 

15. diena. Kamēr Latvijā Jāņu vakars, mēs  pārgājienam izvēlējāmies Panorama trail, kas sākas Glacier point (parka klinšu augšdaļā) un beidzas atpakaļ Yosemite valley. Nolikām mašīnu ielejā pie Yosemite Falls parking, Camp 4, un tā kā parka transports (pavisam agrās rīta tūres par maksu neskaitu) nekursē maršrutā uz Glacier point, sākām stopēt ar līdzi paņemtu lielu kartona plakātu ar uzrakstu  "to Glacier Point". Stopēšana ir rekomendējams veids kā tikt augšā. 10min laikā bijām jau mašīnā, kuru vadīja kolumbiešu tūrists un pēc 40min jau galapunktā. Kas interesanti, viņš pa gabalu mums pabraucot garām speciāli meta rinķus caur stāvlaukumiem, lai, mūs-stopētājus, varētu paņemt tomēr. Var, protams kāpt ar kājām uz Glacier point pa Four mail trail, bet tur tas kāpums ir paliels 6.5km garumā, un arī divas takas vienā dienā būs pagrūti veikt. Panorama trail garums ir 13.5km un iziešana paņem ap 5-6 stundām nesteidzoties, bet tā ir salīdzinoši viegla, jo tiek iets no augšas uz leju. Tikai vienuviet ir ap 2km garš kāpums. Ja pie apskates punktiem, kā piemēram, Glacier point, tūristu bija padaudz, tad uz pašas takas to bija tikpat daudz cik lietainā dienā Mežaparkā. Ceļā, ja nemaldos, bija 4 ūdens kritumi ar iespēju arī izpeldēties netālu no tiem. Peldēt virs ūdens krituma gan ir savs risks, bet pie mierīgas (ne)straumes tas ir to vērts. Manuprāt, šī ir labākā un gleznainākā taka ko iet Yosemites, parasts tūrists bez sagatavošanās, jo ir laiks parkā pavadīt visu dienu.

16.diena. Nakšņots Los Banos motelī (50$), tālāk ceļš veda uz Monterey. Skaista piekrastes pilsēta, no intereses objektiem varētu būt akvārijs vai kāda zivju restorāna apmeklējums. Tālāk ceļš pa 1. lielceļu gar okeāna piekrasti uz Sanfrancisko. Mums gan nebija daudz laika, bet kā opcija varēja būt pabraukt garāku posmu pa piekrastes šoseju jau sākot no Los Angeles puses.

17/18/19. diena. Palikšana Sanfrancisco, Ingleside rajonā, Airbnb (ap 60$ dienā). Bija gaidīts, bet tāpat pārsteidza ļoti vēsais laiks, ap 10c..15c. Lai gan dienu iepriekš bija ap +25c. Varbūt tapēc arī pret pilsētu kā tādu mūsu pēc-ceļojuma iespaids ir palicis diezgan vēss kā pret laiku, tā pret tās iedzīvotājiem. Tomēr baigi jūtams bija šīs, vienas no dārgākajām pasaules pilsētām, uzliktais slogs cilvēkiem, ātrais "kapātāju' ritms un nodurtās galvas ejot pa ielu. Bet ko gan var gribēt no pilsētas, zinot tās vēsturi.

Tā kā pilsētas apskatei bija tikai divas pilnas dienas, tad tika lemts par labu BigBus 2 dienu Deluxe biļetei (70$). Gan dēļ operatīvās pārvietošanās pa pilsētu, galvenajiem apskates objektiem, gan dēļ iekļautajiem walking tours. Pirms tam, piemēram, daudz gan tika skatītas tripadvisor aprakstītās izklaides iespējas, tur var pasmelties idejas. Atsevišķi tika piepirks klāt Alcatraz dienas apmeklējums (38$). Biļetes jāpērk diezgan laicīgi, un ja sanāk, night tour varētu būt pat interesantāka par dienas ekskursiju.

Ja sanāk braukt uz Oklendu, vai lidostu, tad iesaku klasisku amerikāņu burgernīcu, Val’s Burgers. Samaksa tikai skaidrā, bet pāri ceļam ir ATM.

___

Tāds nu bija mūsu ceļojums. Vai atskatoties pēc pusgada kaut ko tajā mainītu? – Nē! Tikai censtos pielikt vēl dienas klāt un papildināt, un smērētu stiprāku saules krēmu, Kalifornijas saule ļoti dedzina. Noteikti pēc gadiem šo ceļojumu gribētos atkārtot.

Brauciens tika sākts plānot 3mēn pirms lidošanas. Pirms brauciena tika rezervētas naktsmītnes 16 no 19 naktīm. Parkos/ to tuvumā ātri izķer labākās/lētākās vietas. Neplānojot iepriekš, var sanākt dārgi maksāt. Par izmaksām runājot, divām personām, viss kopā ieskaitot tēriņus uz vietas, sanāca ap 4.8k EUR.

Tātad, uz ātro padomājot papildinātu ar ko  - Sedona, Monument valley, Sequoia national park, Marble canyon, Glen canyon neappludināto daļu, Flagstaff meteor crater, Museum of Northern Arizona, Napa valley, Antelope canyon u.c. Varbūt Havasupai falls, kaut gan price/performace manuprāt tam ir nesamērīga.

Ceru, ka kādam sniegtā info un pieredze noderēs, paldies.

Ja kādam ir jautājumi par niansēm, droši jautāt, jo kaut kādas detaļas noteikti izlaidu.

Daudz tika skatīti šie youtuberi, kas labi palīdzēja sagatavoties braucienam - 

Yellow Productions

- Jacob life in Las Vegas

- Wolters World

 

Gatisk
Offline
Joined: 20/06/2013
Posts: 343
Last seen: 1 day ago

Ļoti sakarīgs apraksts. Ja došos šajā virzienā, noteikti pārlasīšu.

Shura80
Shura80's picture
Offline
Joined: 02/11/2009
Posts: 666
Last seen: 1 week ago

Mega apraksts! Sen jau sapņoju ar ģimeni doties uz ASV Rietumkrastu! Saprotu, ka jūnijs šādam braucienam ir piemērotākais laiks?

Kārlis88
Offline
Joined: 26/04/2012
Posts: 18
Last seen: 8 weeks ago
Location: Rīga

Shura80 wrote:

Mega apraksts! Sen jau sapņoju ar ģimeni doties uz ASV Rietumkrastu! Saprotu, ka jūnijs šādam braucienam ir piemērotākais laiks?

Mēs jūniju (alternatīva septembra sākums) vēlējāmies normāla siltuma, mazo nokrišņu daudzuma dēļ, un tāpēc, ka atsevišķas vietas kalnos dēļ sniega agrākos mēnešos varētu būt slēgtas vai brienot Zionas Narrows, kājas saltu. Jārēķinās, ka sezona tieši sāk jūnijā uzņemt apgriezienus, un var sastapties ar rindām, lieliem cilvēku puļiem, augstām temperatūrām parku pārgājienos utt. 

Snorke
Offline
Joined: 23/05/2013
Posts: 506
Last seen: 1 day ago

njāāāā (ar skaudību noelšos) Smile

 

 

 

Atis
Offline
Joined: 20/04/2012
Posts: 515
Last seen: 11 weeks ago

Shura80 wrote:

Mega apraksts! Sen jau sapņoju ar ģimeni doties uz ASV Rietumkrastu! Saprotu, ka jūnijs šādam braucienam ir piemērotākais laiks?

Nav tik viennozīmīgi. Jūnijā Arizonā, Nevadā un Jūtā temperatūras paliek visai augstas un tuvojoties 40 grādiem ēnā neko vairāk par īsu pastaigu dienas vidū mūsu ziemeļnieku iekšas parasti nespēj izturēt. Šajos apgabalos top laiks ir aprīļa vidus - maija vidus.

Sjerra Nevada kalnos toties tikai jūnija vidū ir diezgan stabili izkusis sniegs, bet Oregonā var būt pat jāgaida līdz jūlijam atsevišķās vietās. 

ASV Rietumkrastā salīdzinoši nelielā platībā, pateicoties kalniem un tuksnešiem ir visai atšķirīgs klimats, tādēļ jāskatās detalizētāk uz galvenajiem ceļamērķiem, lai pateiktu labāko laiku.

Tādā ziņā mazāk var kļūdīties ar septembri, septembra beigām, kad vasaras negaisi un vērtas (tas vairāk uz iekšzemi attiecas, nevis CA piekrasti) pāriet un karstums mazinās. Bet viss pēc karstajām vasarām var būt izkaltis un pēdējos gados tad sākas ugunsgrēku sezonas.

Lelle
Lelle's picture
Offline
Joined: 29/12/2015
Posts: 278
Last seen: 1 week ago

Pirmo reizi dzīvē sagribējās uz ASV, lasot Tavu aprakstu Smile Paldies!

kumins
Offline
Joined: 15/04/2009
Posts: 49
Last seen: 2 weeks ago

Ļoti iedvesmojošs stāsts, labs ievads mana ceļojuma plānošanai 2020.gadā vasarā.

Aiznākamgad ir plānā šis krasts, jo galvenais mērķis ir piedalīšanās Pasaules čempionātā Rogainingā, kas notiks stāstā aprakstītā Sierra Nevada apkaimē. Daba bildēs izskatās fantastiski. https://www.wrc2020.com/

Homosapiens
Offline
Joined: 27/06/2018
Posts: 10
Last seen: 1 year ago

Raksts tiešām labs, atceros kā es pats daudzkārt pārlasīju katru sakarīgu rakstu pirms brauciena uz ASV rietumkrastu. Paldies Ceļakājiešiem - Oksaiv, Atis, Linca u.t.t. Daudz informācijas ieguvu ne tikai no pašiem rakstiem, bet arī no komentāriem, kas bija pievienoti. Paldies par ceļojuma aprakstu, esmu par 100% pārliecināts, ka kāds viņu jau ir 5x pārlasījis un ieviesis korekcijas savā ceļojuma plānojumā.

p.s. Jūtos vainīgs, ka tā arī neesmu saņēmies uzcept savējo.

Asstrida
Offline
Joined: 26/07/2016
Posts: 150
Last seen: 2 days ago

SUperigs apraksts, vai izdevīgi ir ceļot ar autobusu no Los Angelos uz Sanfrancisko, Las Vegasu, Lielo kanjonu? Tā kā plānos ir braukt uz šīm vietām, protams, apskatot gribētos vel kādu nacionālo parku, tad īsti nav nekadasaprāta par autobusiem, vilcieniem, lai nokļūtu uz šīm vietām, parsvarā visurs aprakstos ir par auto nomu.

Atis
Offline
Joined: 20/04/2012
Posts: 515
Last seen: 11 weeks ago

Starp lielajām pilsētām ir iespējami gan pavisam lēti autobusi (īpaši akcijās pērkot, var arī par dažiem dolāriem dabūt), Greyhound, Flixbus u.c. Ir arī dārgāks un retāks Amtrak vilciens. Bet tas tikai starp pilsētām, uz parkiem ar sabiedrisko praktiski neiespējami, ja nu uz Lielo Kanjonu ir dārgs tūristu vilciens. Bez nomas ir vai nu stopēšana vai braukt ar velo, ja ir izturība un daudz laika. Attālumi gan ir milzīgi. 

Asstrida
Offline
Joined: 26/07/2016
Posts: 150
Last seen: 2 days ago

Skatos , ka ir visadas trīs, četru dienu tūres no Los Angelosas uz Lielo Kanjonu un pec tam uz Las Vegasu, 

sunfuns
Offline
Joined: 13/06/2011
Posts: 1209
Last seen: 37 weeks ago

Ir protams arī autobusu tūres uz galvenajiem objektiem no lielajām pilsētām, bet tomēr ja vispār ir braukšanas tiesības stipri iesaku šo variantu. Pa ASV laukiem ir viegli braukt.

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns

Asstrida
Offline
Joined: 26/07/2016
Posts: 150
Last seen: 2 days ago

Liakam jāmeklē līdzbraucēji, kam ir tiesības. Grin

 

Atis
Offline
Joined: 20/04/2012
Posts: 515
Last seen: 11 weeks ago

Pat, ja braucējs ar mazu pieredzi un uz ceļa ne visai drošs, manuprāt, ASV ir reti labi piemērota ērtai braukšanai. Plati un ērti ceļi, lielas un platas stāvvietas, ērti un labi norādījumi, maz ceļazīmju. Mīnuss ir drausmīgie sastrēgumi atsevišķu lielpilsētu tuvumā.

Asstrida
Offline
Joined: 26/07/2016
Posts: 150
Last seen: 2 days ago

un kāda ir normāla cena par auto nomu uz divam nedeļām?

Atis
Offline
Joined: 20/04/2012
Posts: 515
Last seen: 11 weeks ago

Atkarīgs no štata un auto klases, bet ar iekļautu apdrošināšanu un bez īpašām prasībām būtu normāli ap 20-25 USD/dienā iekļauties. Benzīns aptuveni divas reizes lētāks kā Latvijā, bet tas ļoti atkarīgs no štata (dažādo akcīzes nodokļu dēļ).

Ja brauc pilsētās, var būt ļoti augsta maksa par auto novietošanu, lielpilsētu centros līdz 10 USD stundā. Bet vienmēr var labus risinājumus atrast ar daudz zemāku cenu (lielveikalu stāvvietas u.c.), ja iepriekš paplāno.

sunfuns
Offline
Joined: 13/06/2011
Posts: 1209
Last seen: 37 weeks ago

Nav jau arī īpašas vajadzības braukt pa lielpilsētām. Ja es tagad plānotu ceļojumu uz dienvid Kaliforniju tad tulīt no LA lidostas prom nacionālo parku virzienā.

Pirms gadiem sešiem braucām pusotru nedēļu citā rajonā ar Yellowstone kā galveno mērķi. Nekas lielāks par Jelgavu tur pa ceļam nebija.

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns

bepino
Offline
Joined: 30/01/2013
Posts: 281
Last seen: 1 day ago

Vai līdz Yellowstone parkam pa ceļam no Las Vegasas vai Sanfrancisko ir kaut kas ievērības cienīgs? Žēl to kumosu plēst tikai dēļ viena parka

bagatibu_sala
Offline
Joined: 06/01/2015
Posts: 214
Last seen: 1 year ago

bepino wrote:

Vai līdz Yellowstone parkam pa ceļam no Las Vegasas vai Sanfrancisko ir kaut kas ievērības cienīgs? Žēl to kumosu plēst tikai dēļ viena parka

No SF var izbraukt 50. ceļu - America's Loneliest Road. Nevaru gan teikt, vai to varētu saukt par ievērības cienīgu. Bet pašam domāju būtu interesanti izbraukt.

bagatibusala.wordpress.com

iglici
iglici's picture
Offline
Joined: 25/04/2013
Posts: 680
Last seen: 2 days ago

Manuprāt Yellowstona nac. parks nav vērts lai uz to dzītos. Tas galvenais geizers ir nu tik švaks, ka radījis velti iztērētā laika sajūtu. tas tāpēc, ka tas laikam ir visizreklamētākais dažādās filmās, bet realitātē - nu tā... Bizoni gan ir jauki. Bet tas tik mans subjektīvs vērtējums...

sunfuns
Offline
Joined: 13/06/2011
Posts: 1209
Last seen: 37 weeks ago

Paga - vai tad tiešām braucat no San Francisco uz Yellowstone nevis Yosemite??? Man patika gan viens, gan otrs bet nu Yellowstone no San Francisco ir vairāku dienu brauciens (1500 km).

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns

daugava
Offline
Joined: 04/12/2008
Posts: 98
Last seen: 1 year ago

Gribu visus pabrīdināt būt uzmanīgiem Sanfrancisko " līkumainajā ieliņas " tuvumā. Riktīgs tūristu slazds. Izsit mašīnas aizmugures stiklu un izvāc visu vērtīgo.

asaris52
Offline
Joined: 27/11/2018
Posts: 152
Last seen: 7 weeks ago

Var nedaudz precīzāk - kura ir tā "līkumainā ieliņa"?

ievisija
Offline
Joined: 10/03/2013
Posts: 877
Last seen: 4 weeks ago

Droši vien domāta Lombard Street.

2022: RIX, MLA, VNO, FRA, LAX, CDG, HEL, JFK, LAS, DFW, PRG, VIE, MAD, BER
http://my.flightmemory.com/ievisija

UnaU2
Offline
Joined: 28/02/2018
Posts: 8
Last seen: 2 years ago

SF ir 'slavena' ar vietejiem zagleniem, kas to vien dara, ka mekle masinas, kuras to ipasnieki kaut ko tajas redzama vieta ir atstajusi. Sargiet savas mantas. Noparkojoties neatstajiet neko masinas salona, visu bagaznieka. Tas attiecas ari uz vietam arpus SF. Visa bagaza ir jatur bagaznieka. Un ja vel Josemitos esat, tad pat cepumu drupacas ir jaiztira, jo laci labi saoz edienu un sabojas masinu, meklejot edamo.

 

@bepino

No Lasvegas braucot, pa celam sanam Zion un Bryce Canyon nacionalie parki. Blakus Yellowstone NP ir vel viens nacionalais parks, Grand Teton. Ja kulies visu to celu lidz Yellowstone, tad butu greks neiebraukt ar Grand Teton.

artursp
Offline
Joined: 09/11/2012
Posts: 436
Last seen: 20 hours ago

Offtopiks, bet nu mašīna nav seifs, redzamā vietā NEKO vērtīgu nevajadzētu atstāt nekur pasaulē. Arī ar bagāžnieku jābūt piesardzīgiem, jo virinot kāds var redzēt, ka atstājat spoguļkameru, datoru vai vēl ko; lielai daļai mašīnu tikt bagāžniekā caur salonu (izsitot logu) nav nekādu problēmu. Mūsdienu "gudrajām" mašīnām ar t.s. keyless entry un iedarbināšanu bez atslēgas pat sist logu var nebūt nepieciešams - zagļiem tikai atliek pastiprināt signālu/imitēt atslēgu, kamēr, piemēram, sēžat restorānā vai guļat viesnīcā, un mašīna vaļā un/vai prom...

Aringa
Aringa's picture
Offline
Joined: 11/07/2016
Posts: 1505
Last seen: 1 week ago
Location: Ozolnieku novads

Atskaiti nerakstīšu. Vien piebildīšu, ka Zionas nacionālais parks un Džošua koka nacionālais parks ir emocionāli iespaidīgi. Ziona fascinē. Ceļš uz Karmelu no Zionas ir atsevišķa stāsta vērts. Jāredz. Tāpat kā viss Jūtas štats. Nāves ielejā jutos apburtā Zabriski point. Un 66 ceļš no Oatman virzienā uz austrumiem. Elpu aizraujošas klintis un panorāma nekurienes vidū...

120 ceļš uz (no) Josemītu nacionālo parku. Labāk no. 

He-he