Tā kā esam aktīvā tūrisma cienītāji, tad Norvēgija ir mūsu iecienīts galamērķis. Šī gada jūnijā devāmies tur jau 5-to reizi (zināmā mērā, pateicoties AirBaltic lidojumu tīklam)
Alesund (AirBaltic to sauc par Olesunna) mūsu variantā bija 4-dienas vālā vakarā turp, 1-dienas agrā rītā atpakaļ. Biļetes (paldies forumam un atlaižu kodam) - ap 50Ls cilvēkam. Tā kā nakšņojām, izmantojot CouchSurfing, tad viesnīcu cenu te nebūs.
Auto īre 3 dienām (www.argusrentals.com) ap 160Ls. Auto ņēmām nāk.dienas rītā pilsētā, jo 4 dienu cena jau bija +100EUR (atgriešana lidostā). Autobuss no lidostas uz pilsētas centru - 100NOK (8,6Ls).
Norvēģijā nevajadzetu veltīt laiku pilsētām. Te jabauda daba - fjordi, ūdenskritumi, ielejas, klintis utt. Te gan jāsaka, ka Alesund kā reiz ir foršs izņēmums. Pilsēta pilnībā nodega pag.gadsimta sākumā un tika no jauna uzcelta visa jūgendstilā. Tā patiešām ir burvīga. Pilsētas vidū ir kalns Aksla, no kura paveras skaists skats uz pilsētu un apkārtējām saliņām. Tur ir arī paliels akvārijs, kura galvenā fīča ir kinozāles ekrāna izmēra akvārijs, kurā var kā kino sēdēt un skatīties "zivju dzīvi" (cena laikam ap 12Ls).
Bet tad jau projām no pilsētas un ar prāmi uz Moldi (ap 12Ls). Moldi teorētiski arī var apskatīt (to dēvē par rožu pilsētu un tur ir brīvdabas muzejs), bet lielāku interesi izraisa netālu (uz 64.ceļa) esošā "troļļu baznīca" (trollkyrka), kas ir ala kalna galā. It kā - nu kas tur īpašs? Bet ir. Lai tur nokļūtu, kārtīgi jāpasvīst kādas 1,5-2h rāpjoties kalnā. Tālāk priekšā ir šaura ala, kur ir tumšs kā peklē (lukturīši obligāti) un pa kuru tek ūdens straume (pa akmeņiem lēkājot var gan saglabāt kājas sausas). Ala nonāk nelielā baltā marmorveida (limestone) cellē, kurā pa palielu griestu caurumu iekšā gāžas ūdenskritums. Ja vēl paveicas un iespīd saule, tad ir uhhh!!!! Virs šīs alas ir vēl augstāk arī citas. Turp-atpakaļ ar visiem ah-un-uh jārēķina šim pasākumam kādas 4-5h.
Tālāk atrodas inženierbūves meistardarbs - Atlantijas ceļš, kas ir ceļu un tiltu virkne pāri nelielām saliņām. Atsevišķi tiltiņi ir ļooooti vizuāli iespaidīgi.
Un tam visam blakus Atlantijas okeāns, gar kura krastu var izlēkāties pa akmeņu laidumiem un apskatīt krabjus, medūzas uc jūras radības.
Nākamajā diena var iebraukt Kristiansundā (pilsēta....) vai apmest loku ap zvejnieku ciematiņu Bud, kurš atrodas uz salas raga, un tādēļ okeāna trakošana vēl jo vairāk jūtama. Te ir arī nez-kāda militārā ekspozīcija ar visu lielgabalu, kurš no pakalna vēro draudus no okeāna puses. Tālāk Sunndalsora virzienā. Turp ir dažādas ceļu kombinācijas, bet vajadzētu izvairīties no E39 pie Hogset - tur maksas tunelis esot ap 200NOK. Ceļā jebkurā variantā būs fjordi, n-tie ūdenskritumi.
Netālu no Sunndalsora ir Innerdalen - skaista ieleja, kur var doties pa kalnu takām un paskatīties no augšas uz ieleju un burvīgo kalnu ezeriņu.
Pēdējā dienā griežam Alesund virzienā, izmetot loku caur Litledalen un Eikesdalen, kura arī ir skaista kalnu ieleja, kas gan uzved samērā augstu kalnos. Šis ir maksas ceļš - 5NOK (bet var paplivināties šlagbauma aizmugures sensora priekša, un tad tas atveras bez visiem NOK-iem). Jūnijā te vēl bija pilns ar sniegu un tāds Islandes iespaids. Te, protams, klinšu skati, ūdenskritumi, kalnu upes. Arī viens no Norvēģijas iespaidīgākajiem ūdenskritumiem Mordalfossen, uz kura augšu ved taka (ap 1h). Smieklīgi, bet vareno ūdenskritumu "ieslēdz" tikai no 20.jūnija, kad atver HES-u.
Tālak uz Andalsnes, kur sākas Trollstigen - ļoti stāvs serpentīnu ceļš, protams, komplektā ar ūdenskritumiem. Ielejas daļā te arī paliela aiza. Un tad jau atpakaļ uz Alesund.
Kopumā tas iznāca ap 700km. Benzīns 12NOK/l.
Lieki atgādināt, ka ēdiens ir nežēlīgi dārgs. Statoil kafijas krūzīte 20NOK, saldējums 30NOK. Ja nakšņojat kempingu mājiņās - par gultas veļu jāmaksā papildus. Bet to visu kompensē dabas skaistums, kuru, pateicoties gaišajiem ilgajiem vakariem (pat pāri pusnaktij), var baudīt pat naktīs. Kā arī neskaitāmie kalnu taku maršruti.
Šādi īsie 3-5 dienu maršrutiņi sanāk arī no Stavanger un Bergen (te sanāca AirBaltic neslēpta reklāma). Tūrisma birojos ir ļoti daudz reklāmas materialu par katru vismazāko reģionu. Un pie tam bagātie norvēģi šos materiālus jums laipni par brīvu atsūtīs arī uz jūsu Latvijas adresi. Tos var pasūtīt visos Norvēģijas atsevišķo reģionu saitos, ka arī lielajā http://www.fjordnorway.com/en/.
Jā, mēs noteikti brauksim atkal. Vienīgi Norvēgijas laika apstākļi....
Apraksts labs. Ja izpilda mājas darbu maršruta sastādīšanā, tad var atrast daudz interesantu apskates objektu, kuriem cits pabrauktu garām.
kārtējo reizi (4-to) bijām Fjord Norway 3-dienniekā (ideāli iznāk ar AirBaltic lidojumiem). Mums 1 biļete turp-atp uz Bergenu iznāca 35 Ls.
Gribētu iedvesmot apmeklēt Norvēģiju tieši rudenī, jo krāsas dievīgas. Un pilnīgi vienalga, vai starts no Stavangeras, Alesundas vai Bergenas - visur atradīsies gan fjordi, gan ūdenskritumi, gan kalnu pārejas. Kempingi Norvēģijā ir piemēroti arī rudens aukstākam laikam un aprīgoti ar radiatoriem. Ja savulaik sapelnīti Eurobonus punkti, uzaicinot draugus un mājdzīvniekus pievienoties Eurobonusam, tad ar tiem labi var nopirc dažādus Scandic hoteļus (no 7000p). Numuri 2-vietīgi, bet no virsmatračiem var arī trešajam midziņu iekārtot . Auto 3 dienām atradām par 115Eur. Kurš
Te (sekojot pēdējā laika tradīcijām) pāris bildes:
oj, iznāca milzu bildes. Nez, kā jūs tās mazākas iekšā dabūjat??
Ieteiktu apmeklēt arī Svalbardu un Faroe salas. Nu tas tā. Dažādībai, ja patīk šādi skati.
P.S. Bildes ir o.k.
Dunduri, paldies! Skaists apraksts un bildes burvīgas, tik ekrānā nesalien.
Vismaz man datora ekrāns par mazu.
Norvēģija oktobrī?
Man jau vasarā tur bija auksti
Bet paldies! Bildes labu labās
Omg, es sāk satraukties, pēc 3 ned plānots pavandīties pa Oslo un apkārtni, visi apraksti pārsvarā ir par vasaras laiku. Nestādos priekšā
ko sagaidīt?
Ap Oslo arī ziemā nav īpaši auksti (LV parasti sals ir daudz lielāks), Golfa straume regulē temperatūru. Pēc 3 ned. būs, kā patreiz LV ap +5+8C, mitrs vējains. Ir nācies vairākas reizes būt Oslo novembrī, decembrī. Vienīgi dienas vēl jūtami īsākas, kā Rīgā - ļoti maz gaišā laika lai ko apskatītu.
Esam Norvēģijā 1x ņēmuši raftingu oktobra sākumā, 1x arī canyoning oktobrī (tas ir hidrotērpā upē pusguļus uz muguras slīdi pa straumi, kkur ielec no kraujas, kkur apej krācēm riņķī). Auksti, bet adrenalīns reāli uzsilda. Šīgada sep beigas absolūti nebija aukstākas par LV laiku un, kāpjot kalnos, pilnīgi nesalst
Man patīk norveģu laika ziņu lapa http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/langtidsvarsel.html precīza un noderīga, ja ceļo ar auto. Tā ka šogad dienvidnorvēģijā laika apstākļi īpaši neatšķiras no Latvijas. Labākais periods nesalīt, nesasalt un nepalikt kādā kalnā lavīnu dēļ, ir jūnijs, jūlijs, augusts, ar piebildi, ja patiešām karsta vasara . Esmu bijusi Bergenā vairākas reizes, salīt nesanāca, tā ka nemaz tik traki nav. Kam patīk plašumi, kalni, ūdenskritumi, ekstrēmas pārvērtības, droši var doties un ļauties valdzinājumam. Sevišķi no Kristiansandas dienvidos līdz Kristiansundai ziemeļos un pieķert vēl gabaliņu klāt līdz Trondheimai...
Zeme, kurā ar dažām dienām nepietiek...kontrasti un krāsas!
Vīgelanda parks Oslo...
Kragero maza piejūras pilsētiņa ar jūras veltēm un ūdens priekiem!
Fister fjords
Slēpošana Saudā
kaut kā tik bildes man te nesanāk pievienot uzreiz visas Langfossens sanāca
Tiem, kas grib paceļot pa Norvēģiju ar auto un lasa krieviski, varu ieteikt plašu brīnišķiga ceļojuma atskaiti no žurnāla "Katera i jahti" foruma. Apceļoti Norvēģijas ziemeļi no Pēterburgas ar mašīnu un buru jahtu piekabē. 5456 km pa sauszemi, 638 km pa fjordiem. Daudz grafiskā materiāla un saišu:
http://forum.katera.ru/index.php?/topic/43300-po-severnoi-norvegii-na-mikrukhe-i-avto/
Principā, lieāko daļu jūras maršruta iespējams veikt arī ar kajaku, vai kādu citu kompaktējamāku peldlīdzeki.
brrr, pat jūlijā iznāk upurēt vienīgo normālo mēnesi LV, lai nokļūtu oktobrī-aprīlī. Kamēr vēl ir saule, tad ciešami, bet viņa agri slēpjas lielo kalnu galotnēs.
Šausmīgi žēl, ka Norvēģija nav Polijā, lai ar patiesu prieku braucot uz EU 2x būtu jābrauc cauri )
Norvēģijā arī saule jūrā krīt tāpat kā Latvijā Un kāpas arī tur ir! Un februārī kalnos var smuki nosauļoties
Paldies par idejām, mēdzu apstāties Olesunnas apkaimē
Pirms nedēļas Norvēģijas Statoilā nopirku 1 kg cukura pa 3,50 EUR
Norvēģijā arī saule jūrā krīt tāpat kā Latvijā
Nu, dažās vietās krīt, krīt, bet tā arī nenokrīt Pirms neilga laika Nordkapā redzēju Sajūta ir ļoti jocīga - pusnaktī pilnīgi gaišs un saule atrodas ziemeļos virs paša horizonta. Un tad, uz rīta pusi, jau pēc pusnakts, atkal sāk celties augšā. Tas ir apbrīnojami!
Un vēl - pēc nostāstiem to ir tā grūti pat stādīties priekšā, ka visu diennakti pilnīgi gaišs! Nebeidzama diena gandrīz divu ceļojuma nedēļu garumā Naktīs, kemperī, lai varētu gulēt, ir jātaisa ciet visas žalūzijas, pa kurieni varētu iespīdēt gaisma, lai vismaz kaut kāda nakts sajūta būtu !
http://www.rundskuer.no/fpics.php?id=melshornet_hareid_360
ar prāmi uz Hareidu no Alesundas/ 150 norvēgu kronas/ musnaudās apm12 eriki/
Melshornetā 668 m virs j.l. biju pati augšā, forši. Tik abas reizes februārī. Kāpiens gana ekstrēms gan akmeņi, gan sūnas ar ūdeņiem. Augšā piedēvām vēl sniegputenis uznāca.
http://www.rundskuer.no/oversiktskart/virtualtour.html
pa šo lapu mazliet var paceļot, lai saprastu, kur ir kāre būt..
Norvēģija - tas ir forši! Šovasar, jūlijā izmetām apm. 4800 km līkumu 14 dienās - Tallina- Nordkaps-Lofotu salas- Stokholma - mājas. Iegriezāmies Rovaniemi pie Santa Klausa , salasījām baravikas Somijā, kuras vēlāk kādas trīs dienas ēdām, Tankavārā saskalojām sev zeltu - kādi 0,0000001 grami katram , izbraukājām krustām šķērsām ar kemperi salu, uz kuras Nordkaps - Mageroya, Altā apskatījām senos klinšu zīmējumus, Lofotu salās izvizinājāmies ar līdzpaņemto motorolleri (324 km vienā dienā), tad Bodo Aviācijas muzejs, un uz mājām. Tas tā - galvenajos vilcienos. Ar lielāko prieku mēs arī nākošgad tur aizbrauktu. Tad tas būtu jau mans 8. ceļojums uz Norvēģiju. Atšķirībā no dienvidu virziena valstīm - Norvēģija šķiet tik tuvu! Nav jātešas cauri ne LT, PL, ....., nobrauktie kilometri līdz skatāmajām vietām ir daudz mazāki nekā braucot uz dienvidiem. Ar prāmi pāri un jau esam klāt. Nākošgad varētu vairāk pakāpelēt pa kalniem, varētu pāris dienas veltīt zivju ķeršanai un, protams, jāizdomā vēl kādi eksotiskie maršruti lai vizinātos ar motorolleri. Šogad ar motorolleri neaizbraucām līdz Lofotu salas pašam galam, jo bija diezgan lietains laiks. Iespējams, tas varētu būt nākošgad viens no vizināšanās maršrutiem. Pie Nordkapa motorolleri ārā nemaz nevilkām, jo bija tikai +4 grādi un stindzinošs vējš. Tas būtu bijis diezgan ekstrēmi. Un, faktiski, saliņa Mageroya ir diezgan maziņa - tikai apm. 40 km diametrā - īsti nebūtu bijis kur ieskrieties
Patīkami ir arī tas, ka Skandināvijā nav problēmas ar nakšņošanas vietas atrašanu (atšķirībā, piemēram, no Spānijas). Izņēmums - Stokholmas apkārtne, bet šī problēma ir atrisināta, jo Stokholmas centrā ir atrasts labs kempings. Ir patīkami, ka nav problēmas ar ūdeņu izliešanu un ieliešanu kemperī. To var izdarīt gandrīz katrā benzīntankā, vai vienkārši vietās, kas tam paredzētas (uz ko norāda daudzās ceļazīmes). Arī viena nobrauktā kilometra cena, par ko es jau rakstīju, braucot uz Skandināviju, sanāk lētāka nekā braucot uz dienvidiem. Neskatoties pat uz to, ka pie Nordkapa DD maksāja 1,64 EUR/l, mazā kilometra izmaksa ir lēnās braukšanas dēļ.
Pievienojos iepriekš rakstītajiem viedokļiem, ka Norvēģijā ir vērts atgriezties vēl un vēl.
Šķiet, ka šī lētā valsts arī mūs paķers, jo neko bez kempinga un 4-pakas jogurta nevajag! Pārējais viss uz riteņiem līdz! Paskatīšos, kā man beigsies Fair Play kašķis ar ceļu naudas iekasētājiem. Ja šamie atzīs savu kļūdu, tad ir cerības akurāti ierasties atkal un atkal! Mazdrusciņ nogaidīšu. Pret straumi netriecos nekur. Nekad. Tikai pa. Gribētos vēl. Ar visu brašo komandu. Dēls tagad vienmēr sauc paskatīties par NOR ziemas ceļu glābējiem. TV.
Sveiki, Dunduri!
Trepēs iesiet? Stairway to heaven. Led Zeppelin, šķiet.
Bāāāācccc! Ne katram. Par cenu šoreiz paklusēšu.
Es pas. Tualeti vajadzētu pusceļā.
https://www.seatrade-cruise.com/ports-destinations/floating-stairway-opens-norways-nordfjord