Sadauzīts čemodāns, bojājums pamanīts tikai mājās

24 replies [Last post]
zvēri
Offline
Joined: 15/01/2014
Posts: 35
Last seen: 10 weeks ago

(Pārlieku atsevišķā tēmā — Juris)

Turcija izlidota, bankomāta liras iztērētas, tagad nākamais jautājums par sabojātu bagāžu Smile lidināja mūs Smartlynx. Diemžēl faktu atklāju tikai mājās, līdz ar to man nav bagāžas sabojāšanas akta, kas teorētiski būtu jāīzņem lidostā.

No apdrošinātāja - Vadoties pēc noteikumiem:

(41.2) Apmaksā tikai, ja šo faktu pārvadātājs atzinis rakstiski, norādot izmaksātās kompensācijas lielumu vai atteikumu to izmaksāt.

Smartlynx prasa aktu. Kā man ar viņiem apieties, lai vismaz kaut ko kompensē? Cietajam koferim ielauzts stūris, vispār, izskatās kādu gabalu vilkts pa asfaltu Smile

zaksis
Offline
Joined: 09/02/2011
Posts: 6146
Last seen: 1 year ago

Kāda apdrošināšanas kompānija Tev bija/ir?

zvēri
Offline
Joined: 15/01/2014
Posts: 35
Last seen: 10 weeks ago

Balta.

zmejs
zmejs's picture
Offline
Joined: 08/01/2014
Posts: 1172
Last seen: 11 hours ago

Nja, "saldais paritis" Balta plus Smatlynx.

Es neteretu laiku....

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 3 hours ago

tas, protams, ir ārkārtīgi neētiski, bet jādodas tik nākamajā lidojumā un zem sitiena jānostāda nākamais upuris - aviokompānija.

zaksis
Offline
Joined: 09/02/2011
Posts: 6146
Last seen: 1 year ago

Ar apdrošinātāju es neieteiktu ''krāmēties'', bet zaudēt jau tāpat neko nevari, ja nu vienīgi laiku ... Smile

zvēri
Offline
Joined: 15/01/2014
Posts: 35
Last seen: 10 weeks ago

​Cienījamā ... kundze.

Lūdzu, esiet informēti, ka saskaņā ar Monreālas Konvencijas 31. panta 1. punktu par Dažu Starptautisko Gaisa Pārvadājumu Noteikumu Unifikāciju (turpmāk - Monreālas konvencija) – ja pēc bagāžas saņemšanas nav bijis sastādīts bagāžas bojājuma konstatēšanas akts, tiek uzskatīts, ka bagāža saņemta bez bojājumiem. Tā kā bagāžas saņemšanas laikā akts par bagāžas bojājuma konstatēšanas faktu netika no pasažiera puses pieprasīts, tad pamatojoties uz Monreālas konvenciju, tas uzskatāms par pirmreizēju pierādījumu, ka piegādes brīdī bagāžai bojājumu nav bijis. Tādējādi nevar izslēgt, ka bagāžas bojājums ir noticis pēc bagāžas piegādes, kad pasažieris jau ir saņēmis bagāžu. Par to aviokompānija SmartLynx Airlines atbildību uzņemties nevar.

 

Mjā Smile

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 3 hours ago

viņu minētais pants saka:

1. Reģistrētās bagāžas vai kravas saņemšana bez sūdzības pieteikšanas no tādas personas puses, kura ir tiesīga to saņemt, ir prima facie pierādījums tam, ka tā ir piegādāta labā stāvokli un saskaņā ar pārvadājuma dokumentu vai ierakstu, kas saglabāts ar 3. panta 2. punktā un 4. panta 2. punktā minēto citu līdzekļu palīdzību.

Savukārt nākamais nosaka, ka sūdzību var pieteikt 7 dienu laikā no bagāžas saņemšanas:

2. Zaudējumu gadījumā personai, kura ir tiesīga saņemt bagāžu vai kravu, tūlīt pēc zaudējuma atklāšanas, bet reģistrētās bagāžas gadījumā ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc saņemšanas un kravas gadījumā ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc saņemšanas dienas jāiesniedz sūdzība pārvadātājam.

 

zvēri
Offline
Joined: 15/01/2014
Posts: 35
Last seen: 10 weeks ago

Fantastiski, paldies! Nav tā, ka patīk strīdēties, bet reizēm liekas, ka valda tāda kā visatļautība šo kompāniju vidū.

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

zahuj wrote:

viņu minētais pants saka:

1. Reģistrētās bagāžas vai kravas saņemšana bez sūdzības pieteikšanas no tādas personas puses, kura ir tiesīga to saņemt, ir prima facie pierādījums tam, ka tā ir piegādāta labā stāvokli un saskaņā ar pārvadājuma dokumentu vai ierakstu, kas saglabāts ar 3. panta 2. punktā un 4. panta 2. punktā minēto citu līdzekļu palīdzību.

Savukārt nākamais nosaka, ka sūdzību var pieteikt 7 dienu laikā no bagāžas saņemšanas:

2. Zaudējumu gadījumā personai, kura ir tiesīga saņemt bagāžu vai kravu, tūlīt pēc zaudējuma atklāšanas, bet reģistrētās bagāžas gadījumā ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc saņemšanas un kravas gadījumā ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc saņemšanas dienas jāiesniedz sūdzība pārvadātājam.

es braucu speciāli uz lidostu ar tukšu koferi un boarding pass dažas dienas pēc lidojuma, gāju pie info desk, tad viņi ielaiž sterilajā zonā pie Lost & found, kur uzraksta aktu.

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

Man tikko kaut kas sniedza līdzīgu pieprasījumu, par ratiem, aizveda mājās un tikai pēc pāris dienām atklāja, ka kaut kas salauzts, lidostā teikuši, ka 7 dienu laikā no atlidošanas var sniegt, galvenais, lai ir visas birkas. Ergo beigās salaboja bojājumu tāpat.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Man jau izveidojies ieradums, saņemot bagāžu, to rūpīgi apskatīt (pat ja pirmajā acu uzmetienā izskatās neskarta), lai izvairītos no šādām situācijām, kad jātērē laiks atkārtotai braukšanai uz lidostu. Iesaku šādu ieradumu. Smile

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

vēl ja laiks pagājis un koferis ir ciešamajā stāvoklī - var ar to aizlidot nākamajā ceļojumā un uzreiz atgriežoties Rīgā uzrakstīt aktu. Arī šādi tika darīts.

anins
Offline
Joined: 13/04/2010
Posts: 233
Last seen: 10 hours ago

Swed apdrošināšana līdzīgā gadījumā izmaksāja atlīdzību, neprasot aviokompānijas atteikumu vai bojājumu aktu. Paskaidroju, ka bojājumu pamanīju tikai mājās un viss bija ok. 

arizona
Offline
Joined: 20/11/2015
Posts: 168
Last seen: 10 weeks ago

tikko divreiz divos braucienos ģimenei tika sabojāti divi čemodāni - katru reizi bojājumu ieraudzīju pēc lidojuma - mājās un viesnīcā. Abās reizēs apdrošinātāji apmaksāja labojumus (Ergo) un čemodāna nomaiņu (Swedbank). Aizsūtīju tikai iekāpšanas pasi un čemodānu servisa/remontdarbnīcas vērtējumu. Vienā reizē bija uzliets virsū līmveidīgs šķidrums - apdrošinātājs samaksāja arī par drēbēm kompensāciju. Swedbank gan ir pašrisks (30 euro).

morāle - apdrošinātājiem jāraksta pieprasījums un jāpaskaidro - man abos gadījumos viņi neprasīja apstiprinājumus ne no aviokompānijas, ne no lidostas.

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

Atmaksā arī aviokompānija. Nav obligāti jābūt apdrošināšanai.

zvēri
Offline
Joined: 15/01/2014
Posts: 35
Last seen: 10 weeks ago

O, pašai sava tēma Smile

Kā Smartlynx aizsūtīju zahuj minēto tekstu, tā viņi vairs man neatbild. Prasu Baltai kā rīkoties. Saprotu, ka vajadzēja nočekot lidostā/braukt atpakaļ uz lidostu taču šoreiz nesanāca. Negribu arī stiept koferi uz remontdarbnīcu pēc vērtējuma. Gribu, lai samaksā savu nodarījumu un man nav jātērē laiks Smile Ja nesanāks, tad būs jādara, kā Janochka ieteica.

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

Man vakar United saplēsa šonedēļ pirktu jaunu čemodānu un tas arī bija tik netīrs, ka ceļot nost no bagāžas lentas, visas drēbes netīras. Nodevu viesnīcā tīrīt, plānoju iesniegt apdrošinātājam. Somu šodien it kā skatīsies United, bet īpašas cerības neloloju.

Gigi
Offline
Joined: 19/01/2010
Posts: 829
Last seen: 5 hours ago

Turki bojātā vietā izsniedz jaunu čemodānu bez iebildumiem - tikko Turcijā čemodāna maiņas process aizņēma tik vien, cik ierakstīt veidlapā reisa un telefona numurus un pārkrāmēt mantas, lai atstātu viņiem bojāto čemodānu.

Gigi

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

Man United arī piedāvāja vietā - mazu un smagu, es atteicos. Viens Turkish čemodāns man arī pie vecākiem garāžā stāv, savi 7 kg laikam sver Smile

Gigi
Offline
Joined: 19/01/2010
Posts: 829
Last seen: 5 hours ago

Linca, nav nemaz tik traki ar tā čemodāna svaru Smile Protams, ka ir redzēti vieglāki, bet tik nenormāli smags ar tas čemodāns nav un tie paši turki pieļauj 30 kg... Rokasbagāžas čemodāna vietā dabūju vidēja izmēra, kuru forši var paplašināt - tāpat citādi būtu jāpērk kas lielāks mājupceļam.  

Gigi

robijs2
Offline
Joined: 23/03/2016
Posts: 262
Last seen: 11 hours ago

2024: RIX, LPA, DXB, SGN, DAD, HAN, HKG, HEL, VCE, CIA

bepino
Offline
Joined: 30/01/2013
Posts: 281
Last seen: 6 hours ago

Šodien atlidojot uz Rīgu arī cietajam koferim divi stūri iesisti. Uzrakstīju iesnieguju un Turkish teica ka varu ņemt jaunu koferi vietā. Uz vietas lidostā gan nebija mana izmēra kofera tādēļ teica, lai braucu uz biroju. Ja koferi nepatiks, tad atdos naudu

propers
Online
Joined: 19/06/2014
Posts: 4770
Last seen: 4 min ago
zvēri
Offline
Joined: 15/01/2014
Posts: 35
Last seen: 10 weeks ago

Par tēmas oriģinālo koferi - Balta sakās "vienoties" par samazinātu kompensāciju, jo noteikumos esot rakstīts, ka obligāti nepieciešams akts no aviokompānijas.