Darbinieku streiku gadījumā aviosabiedrībām iespējams jāmaksā kompensācija

20 replies [Last post]
orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 5 hours ago
Location:

(Izcelšu atsevišķi — Juris)

http://jauns.lv/raksts/arzemes/278229-es-nak-klaja-ar-zinu-kas-nopietni-...

Varbūt drīz tā sērga beigsies, vai vismaz ies mazumā.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX
Janka2014
Janka2014's picture
Offline
Joined: 07/09/2014
Posts: 981
Last seen: 6 hours ago
Location: RIX

Te gan virsrakstu man liekas vajadzētu papildināt, minot, ka Aviokompānijas darbinieku streiku gadījumā...

ATC torņi, lidostu darbinieki u.c. joprojām var streikot visapkārt Eiropai, ietekmēt lidojumu grafikus aviokompānijām un par to nemaksāt kompensāciju.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Labi. Smile

Tiesas pamatojums loģisks, kā jau mēs daudzkārt esam forumā runājuši — ja aviosabiedrībai ir iespēja šo streiku pārtraukt, piekrītot streikotāju prasībām, tad nevar teikt, ka streiks ir ārpus viņu kontroles. No otras puses, prasības var būt pārspīlēti augstas…

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1771
Last seen: 6 hours ago

Pie tam spriedums ir par streiku, kurš nemaz nebija streiks.

Dzeltenais portāls tāds dīvains, raksta par izmaiņām ES likumdošanā, kas izrādās tikai viens konkrēts tiesas spriedums, un tas nav gluži viens un tas pats. Mūsdienās to sauc par žurnālistiku, “Skycop” pašreklāmas putrā savārot kopā dažādas lietas?

Iespējams, ka M. Stonkus ir taisnība, un drīzumā nekādus streikus neatzīs par ārkārtas apstākļiem. Tas gan noteikti cels uz augšu biļešu cenas. Visiem.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

trafs wrote:

Tas gan noteikti cels uz augšu biļešu cenas. Visiem.

Šo argumentu vienmēr izmanto patērētāju, darba ņēmēju utt tiesību paplašināšanas gadījumā. Un es nepaslinkošu un kā vienmēr atkārtošu, nē, tas varbūt cels aviosabiedrības izmaksas, bet tās nav dzelžaini saistītas ar biļešu cenām.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 5 hours ago
Location:

Man par pēdējo atcelto lidojumu (kas acīmredzmi bija streika dienā) AF atsūtīja e-pastu spāņu valodā (rezervēts caur rumbo.es), ka lidojums atcelts dēļ "operational reasons" (iztulkojot). 

Ja jau tā, tad loģiski būtu, ka kompensācija pienākas. Nez, viņi pēc tam vēl var spirināties pretī, ja jau paši minējuši iemeslu, kam vajadzētu būt viņu kontrolē?

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

To neviens nevar apsolīt, ka nespirināsies, bet pēc šāda formulējuma kompensācija pienākas.

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1771
Last seen: 6 hours ago

Juris wrote:

Šo argumentu vienmēr izmanto patērētāju, darba ņēmēju utt tiesību paplašināšanas gadījumā. Un es nepaslinkošu un kā vienmēr atkārtošu, nē, tas varbūt cels aviosabiedrības izmaksas, bet tās nav dzelžaini saistītas ar biļešu cenām.

Saista tādēļ, ka par visu jāmaksā patērētājam. Viens no biznesa pamatlikumiem ir tāds, ka pieaugošas izmaksas nedrīkst segt no peļņas. Pretējā gadījumā bizness kļūst neinteresants, neattīstās, iznīkst. Var runāt tikai par to, kā tiks paceltas biļešu cenas, nevis vai, jeb cik prasmīgi tas tiks noslēpts.

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

Mani interesētu kad varētu būt izmaiņas par kompensāciju par pārlieku agru ielidošanu. Aizvien biežāk dzirdu par gadījumiem, kur pārliek uz iepriekšējo reisu pat 2 dienas iepriekš! Ja kaut kas tāds jau ir, labprāt uzzinātu.

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1771
Last seen: 6 hours ago

Linca wrote:

Mani interesētu kad varētu būt izmaiņas par kompensāciju par pārlieku agru ielidošanu. Aizvien biežāk dzirdu par gadījumiem, kur pārliek uz iepriekšējo reisu pat 2 dienas iepriekš! Ja kaut kas tāds jau ir, labprāt uzzinātu.

Varbūt problēma tomēr ir agrākā izlidošanā, nevis ielidošanā? Un par to taču jau ir paredzēta kompensācija! Regulā šāda situācija ir precīzi aprakstīta.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Regulā ir jāievieš plašāka laika izmaiņu definīcija. Pašlaik tur ir runa tikai par reisu atcelšanu un laika limitiem aizvietojošam lidojumam šajā gadījumā. Aviosabiedrības no tā izvairās, paziņojot, ka reiss nav atcelts, bet gan pārcelts.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

trafs wrote:

Var runāt tikai par to, kā tiks paceltas biļešu cenas, nevis vai, jeb cik prasmīgi tas tiks noslēpts.

Ja tas būs tik prasmīgi noslēpts, ka biļetes maksās tikpat cik iepriekš, neredzu iemeslu sūdzēties.

Kad Ryanair sāka lidot uz Berlīni, AirBaltic samazināja savu biļešu cenas 2x, būs jāiet mācīt AirBaltic biznesa pamatlikumi, acīmredzot viņi no tā neko nejēdz. Smile

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1771
Last seen: 6 hours ago

Juris wrote:

Ja tas būs tik prasmīgi noslēpts, ka biļetes maksās tikpat cik iepriekš, neredzu iemeslu sūdzēties.

Protams! Pārdošanā galvenais, lai klients paliek apmierināts.

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

trafs wrote:

Linca wrote:

Mani interesētu kad varētu būt izmaiņas par kompensāciju par pārlieku agru ielidošanu. Aizvien biežāk dzirdu par gadījumiem, kur pārliek uz iepriekšējo reisu pat 2 dienas iepriekš! Ja kaut kas tāds jau ir, labprāt uzzinātu.

Varbūt problēma tomēr ir agrākā izlidošanā, nevis ielidošanā? Un par to taču jau ir paredzēta kompensācija! Regulā šāda situācija ir precīzi aprakstīta.

Parasti izlidošana tieši arī ir vaina, jo citreiz 1-2 dienas iepriekš nav aktuāli lidot īsāka brauciena dēļ - neatmaksājas vispār braukt.

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1771
Last seen: 6 hours ago

Linca wrote:

Parasti izlidošana tieši arī ir vaina, jo citreiz 1-2 dienas iepriekš nav aktuāli lidot īsāka brauciena dēļ - neatmaksājas vispār braukt.

Tagad sapratu, par ko ir runa. Loģiski, ka pienāktos kompensācija ari šādā gadījumā. Tiešām nav kāds precedents iztiesāts?

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Manuprāt šādos gadījumos vienmēr var teikt, ka jaunais laiks neder, un aviosabiedrība piedāvās reisu pēc iepriekš paredzētā izlidošanas datuma, nevis pirms. Un apmaksās viesnīcu. (Ja pareizi saprotu, ka Linca domā atpakaļlidojumu uz mājām.)

Kompensācija pienākas abos gadījumos (lido ātrāk vai vēlāk), ja lidojuma atcelšana notikusi pēdējā brīdī (< 2 nedēļas pirms lidojuma).

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

Vai nesanāk tā, ka ja pasaka, ka pārceļ, nevi atceļ, izlido/ielido ātrāk, tad nepienākas kompensācija? 

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Jā, 'pārceļot' reisu, aviosabiedrība var izvairīties no kompensācijas maksāšanas.

propers
Online
Joined: 19/06/2014
Posts: 4770
Last seen: 4 min ago

Juris wrote:

Jā, 'pārceļot' reisu, aviosabiedrība var izvairīties no kompensācijas maksāšanas.

Bet tas taču nav gadījumā ja ir palikušas mazāk kā 14 dienas? Ja tālā nākotnē esošu reisu pamaina, es vēl saprotu Smile Un tad arī vienas dienas ietvaros. Tad plānojot pārsēšanos ar nakšņošanu varētu izvairīties no problēmām.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Parasti lidojumu sarakstu maina tālā nākotnē, bet nekas neliedz to darīt arī lidojumiem tuvāko 14 dienu laikā un tā izvairīties no kompensācijas maksāšanas.