Ir atkal atgriezušies laiki, kad ar vilcienu var izbraukt maršrutu Tallina-Rīga-Viļņa, tiesa, gan ar "maziem" līkumiņiem. No rītdienas pa brīvdienām sāk kursēt vilciens līnijā Viļņa-Daugavpils-Viļņa. Tā jau ar laiku var pat katru Turmantas reisu davilkt līdz Daugavpilij.
Lietuvas dzelzceļa uzņēmums "LTG Link" nodrošinās pasažieru vilcienu starp Latvijas un Lietuvas galvaspilsētām, vilciens kursēs katru dienu; pirmais reiss plānots 27. decembrī. Standarta biļete braucienam no Rīgas uz Viļņu maksās 24 eiro.
Vilciens no Viļņas izbrauks katru dienu plkst. 6.30, no Kaišadores – plkst. 7.14, no Šauļiem – plkst. 8.51, no Jonišķiem – plkst. 9.30. Jelgavā vilciens ieradīsies plkst. 10.06, bet Rīgas Centrālajā stacijā – plkst. 10.43.
Vilciens no Rīgas uz Viļņu katru dienu aties plkst. 15.28, no Jelgavas – plkst. 16.08. Šis vilciens Šauļus sasniegs plkst. 17.21, bet Viļņu – plkst. 19.51.
Ilgs aptuveni 4 stundas un 15 minūtes.
Biļetes varēs iegādāties "LTG Link" tīmekļa vietnē www.LTGLink.lt un mobilajā lietotnē
Laiki gan "draudzīgi" tikai lietuviešiem. Sešos no rīta dzīties atpakaļ uz mājām nav prātīga doma.
24 EUR Rīga-Viļņa nav pa lēto, bet arī autobusi mūsdienās pa velti vairs neved. Un komforts vilcienā nesalīdzināmi labāks.
Tas jau skaidrs, ka LT klientiem "draudzīgs" vilciena grafiks, bet skaists un moderns izskatās tas gan
Stipri līdzīgs "Lietuvas dzelzceļa" vilciens jau gadiem ilgi kursē maršrutā Viļņa - Kauņa. Cena nedaudz svārstās atkarībā no ātruma. Lietuviešiem tā ir ikdiena.
Viļņa-Kauņa kursē Škoda divstāvu elektrovilciens. Bildē ir kāds no PESA 730ML dīzeļiem. Normāls reģionālais vilciens, bet salīdzinājumā ar mūsu ritošo muzeju pilnīgi cita pasaule. Šovasar gadījās izbraukt Mockava-Kauņa-Kaišdore-Šauļi, ļoti patīkams pasākums.
Lietuvieši varēs pārņemt visus mūsu neelektrificētos maršrutus, jo pašiem dīzeļi nebūs vajadzīgi. Klaipēdas līnija no Kaišdores tiek elektrificēta, vilcienu iepirkums uztaisīts, Stadler FLIRT jau ražošanā. Īsajiem maršrutiem bateriju vilcieni pasūtīti.
Smieklīgākais idiotisms ir tas, ka lai arī vilciens laikam jau pieturēs, piemēram, Jelgavā, aizbraukt no Rīgas līdz Jelgavai nebūs iespējams. Kaut kādi likumi - konkurence vietējiem pārvadājumiem/nav licence vai vēl kaut kas tādā stilā. Tipiskais LV idiotisms. 1 reiss dienā - kāda tur konkurence......
Kādēļ nebūs iespējams aizbraukt līdz Jelgavai? Pieķēdēs pie staba un nelaidīs laukā? Nopērc biļeti līdz Šauļiem, un kāp laukā Jelgavā!
To jau vajadzētu saprast, ka nevis "Tipiskais LV idiotisms", bet birokrātija, kas darbojas visur Eiropā (un ne tikai). Nedomāju, ka leišiem ir interese saskaņot maršrutu Latvijas Autotransporta direkcijā dēļ pāris pasažieriem Jelgavas-Rīgas posmā.
Interesanti, ka aviācijā ir Eiropas vienotās debesis, un, piemēram, Ryanair nav nekādu problēmu lidot Spānijas vai Polijas iekšzemes reisos, neko speciāli nesaskaņojot.
Bet sauszemes transports it kā nemaz nebūtu ES.
Smieklīgākais idiotisms ir tas, ka lai arī vilciens laikam jau pieturēs, piemēram, Jelgavā, aizbraukt no Rīgas līdz Jelgavai nebūs iespējams. Kaut kādi likumi - konkurence vietējiem pārvadājumiem/nav licence vai vēl kaut kas tādā stilā. Tipiskais LV idiotisms. 1 reiss dienā - kāda tur konkurence......
Tā ir kaut kāda Latvijas stulbo likumu specifika. Atcerieties, kāds "cepiens" sākās, kad LUX EXPRESS sāka vietējos pārvadājumus posmā Rīga - Birži - Daugavpils. Latvijas valsts draudēja gan ar tiesu, gan ar licences atņemšanu LUX EXPRESS, bet beigu beigās izrādījās, ka LUX EXPRESS ir Igaunijas licence pārvadājumiem maršrutā Tallina- Rīga - Birži un Lietuvā izsniegta licence parvadājumiem Birži-Daugavpils. "Dautrans" un DAP (Daugavpils autobusu parkam) gauži nepatika tas, ka LUX EXPRESS-im katrā reisā uz Biržiem vai Daugavpili bija padaudz brīvbiļešu un arī cena par labāku un kvalitatīvāku busu (internets, krēslu TV) bija zemāka nekā Daugavpils pārvadātājiem. COVID-19 visu pārtrauca, bet, pateicoties Latvijas valsts kretīnismam mums tagad vispar nav komercreisu uz Daugavpili ar autobusu jeb, precīzāk, ir viens padārgs buss caur Vecumniekiem un Ilūksti, bet ne katru dienu.
Interesanti, ka aviācijā ir Eiropas vienotās debesis, un, piemēram, Ryanair nav nekādu problēmu lidot Spānijas vai Polijas iekšzemes reisos, neko speciāli nesaskaņojot.
Bet sauszemes transports it kā nemaz nebūtu ES.
Man vairāk riebjas tas, ka te Latvija tiek lamāta par īpaši stulbajiem likumiem, it kā citur būtu savādāk. Krakova-Viļņa poļi aizvelk līdz Mockavai - pieturai pilnīgā nekurienē, un liek visiem kāpt laukā, lai pārsēstos uz lietuviešu vilcienu. Jo poļu lokomotīve, lūk, nav sertificēta Lietuvas dzelzceļa nesen uzbūvētajām sliedēm līdz Kauņai.
Aviācijā kaut kā izveidojušies globāli likumi (lai gan ir, kas iet savu ceļu, piemēram, psrs un krievija, ), kas ļauj lidot visiem uz visurieni. Ierobežot var tikai drošības standarti un iekšējā tirgus sargāšana, kas starp ES valstīm, protams, nav nekādi argumenti.
Ar dzelzceļu ir sarežģītāk - dažādi sliežu platumi, vagonu gabarīti, elektrifikācijas spriegumi, signālu sistēmas, saziņas valoda - noder tirgus "sargāšanā". Visam pāri - subsīdijas. Aviācijā kas tāds nebūtu iespējams, valsts subsīdijas ir nogremdējušas ne vienu vien operatoru.
Zināms progress gan ir, parādās starpvalstu operatori ar interesantiem piedāvājumiem.
Interesanti, ka aviācijā ir Eiropas vienotās debesis
FYI. Ja runa ir par SES https://en.m.wikipedia.org/wiki/Single_European_Sky, tad tas ir nedaudz cits koncepts, galvenokārt vērsts uz flow of traffic, maršrutu optimizēšanu + īsceļu nodrošināšanu, fleksiblu gaisa telpas izmantošanu.
Interesanti, ka aviācijā ir Eiropas vienotās debesis, un, piemēram, Ryanair nav nekādu problēmu lidot Spānijas vai Polijas iekšzemes reisos, neko speciāli nesaskaņojot.
Bet sauszemes transports it kā nemaz nebūtu ES.
Man vairāk riebjas tas, ka te Latvija tiek lamāta par īpaši stulbajiem likumiem, it kā citur būtu savādāk.
Ir vai bija bikiņ savādāk lietuviešiem. Ar Klaipeda - Karalaučiai (lasi - Kaļiņingrada) starpvalstu busu agrāk (līdz COVID-19) drīkstēja oficiāli braukt arī līdz Jodkrantei un Nidai turpat Lietuvā. Tagad buss nekursē vispār. Ar Rīgas - Šauļu (apkalpoja Lietuvas pārvadātājs) busu esmu neoficiāli par 1 -2 EUR braucis līdz Jelgavai, jo pirmais tarifa maiņas iecirknis šiem Jonišķos. Dialogs beidzās ar : "Ņera Jelgavos stotele. Arba Joniškiai arba Šiauliai. Doukite 1 EURO".
Ir vai bija bikiņ savādāk lietuviešiem. Ar Klaipeda - Karalaučiai (lasi - Kaļiņingrada) starpvalstu busu agrāk (līdz COVID-19) drīkstēja oficiāli braukt arī līdz Jodkrantei un Nidai turpat Lietuvā. Tagad buss nekursē vispār. Ar Rīgas - Šauļu (apkalpoja Lietuvas pārvadātājs) busu esmu neoficiāli par 1 -2 EUR braucis līdz Jelgavai, jo pirmais tarifa maiņas iecirknis šiem Jonišķos. Dialogs beidzās ar : "Ņera Jelgavos stotele. Arba Joniškiai arba Šiauliai. Doukite 1 EURO".
Ja Klaipēda-Karalauči izpildīja Lietuvas pārvadātājs, tad pilnīgi loģiski, ka bija reģistrēts Lietuvas dienestos un varēja ņemt pasažierus Lietuvā. Kaut kas savādāk būtu, ja tie būtu krievi, kas vizinātu starp Jodkranti un Klaipēdu. Savulaik Nordeka izpildīja Rīga-Liepāja-Klaipēda, ar kuru, protams, varēja braukt arī no Saldus līdz Rīgai.
Kas kontrolēs to lietuviešu autobusu no Rīgas līdz Jelgavai, lai viņš "izsit" biļetes? Mūsējos pārbauda Autoceļu direkcija, bet uz lietuvieti tas neattiecas, ja viņa maršruts tur nav reģistrēts. Arī Lietuvas attiecīgajam dienestam gar viņu nav nekādas daļas.
Atliek uztaisīt saskaņošanas procedūru birokrātiski sarežģītu un dārgu, un "tirgus aizsardzība" strādā. Un to taču visi vēlas - "izvēlies vietējo preci", "pērc vietējo" utt. Un neesam te unikāli, visā pasaulē tas tā notiek.
Savulaik Nordeka izpildīja Rīga-Liepāja-Klaipēda, ar kuru, protams, varēja braukt arī no Saldus līdz Rīgai.
Varēja, jā padomju laikos, tikai biļete no Rīgai līdz Liepājai maksāja 4.55 rub 4.30 vietā parastā busā.
Kopš neatkarības atjaunošanas ar šo autobusu līdz Liepājai (un tātad arī līdz Saldum) aizbraukt vairs nevarēja neatkarīgi no pārvadātāja, un tāpēc tas maršruts vairs nebija interesants, un pamazām iznīka. Tagad līdz Klaipēdai var aizbraukt tikai caur Šauļiem, bet arī ar to busu līdz Jelgavai nopirkt biļeti neizdosies - kaut pārvadātājs ir no Latvijas. Tāpat nevar legāli, piemēram, ar Rīga - Tallina aizbraukt līdz Salacgrīvai.
Kas LTU trainā?
Vai mūsu loterijas trafficā interesantāk?
Darbu kāds ir kavējis? Apdrošināšana? Ko viņi?
Pārspīlēju.
Ir tik nopietnā sēžamvietā, kā raksta?
Savulaik Nordeka izpildīja Rīga-Liepāja-Klaipēda, ar kuru, protams, varēja braukt arī no Saldus līdz Rīgai.
Varēja, jā padomju laikos, tikai biļete no Rīgai līdz Liepājai maksāja 4.55 rub 4.30 vietā parastā busā.
Kopš neatkarības atjaunošanas ar šo autobusu līdz Liepājai (un tātad arī līdz Saldum) aizbraukt vairs nevarēja neatkarīgi no pārvadātāja, un tāpēc tas maršruts vairs nebija interesants, un pamazām iznīka. Tagad līdz Klaipēdai var aizbraukt tikai caur Šauļiem, bet arī ar to busu līdz Jelgavai nopirkt biļeti neizdosies - kaut pārvadātājs ir no Latvijas. Tāpat nevar legāli, piemēram, ar Rīga - Tallina aizbraukt līdz Salacgrīvai.
Jā, tas ir kaut kāds dīvains Baltijas valstu kopējais stulbums. Vācijā, piemēram, ar FLIXBUS, kurš kursē no Parīzes uz Hamburgu, var aizbraukt no Brēmenes līdz Hamburgai, ar līdzīgu starpvalstu busu, kuram galapunkts bija Amsterdama, bet sākuma punktu neatceros, reiz braucu Pa Beļģiju no Ģentes līdz Briselei. Arī Sarajevo - Budva - Ulcinj starpvalstu busā Bosnijas-Hercegovinas busā pasažieri pārvietojās tikai vienas valsts teritorijā un brauca vien dažas pieturas.