Īsumā par motivāciju

65 replies [Last post]
Budzis
Offline
Joined: 16/05/2016
Posts: 143
Last seen: 5 years ago

A klau.. Es te beidzot biju PASAULI LŪKOTIES un jau sen šo te vēlējos noskaidrot. Kāds var īsumā apskaidrot motivāciju tiem pintiķiem, kas stundu pirms boardinga sākuma aiz neko darīt taisa kolektīvo stāvballīti? Konkrētajā foto 55min līdz “izlidošanai”, kas LCC parasti nozīmē boardinga aptuveno sākumu. Smile Tas ir kkāds teambildina projekts aļa performance vai kā? Lieki laikam piebilst, ka pēc biļetes pārbaudes nākamais tusiņa posms turpinās trepēs, jo uz ļoteni jau nelaiž..

Pieņemu, ka bildes paraksts varētu būt “atrodi ceļakājiešus”, tā kā uz izsmeļošu atbildi ilgi nebūs jāgaida. Smile

P.S. Pēc šī jautājuma izzināšanas piedāvāju tematu “kāda mārrutka pēc līdz ar lidmašīnas noparkošanos jāceļas kājās un jāieņem zemais starts”.

P.S.2. Šādi novērojumi pamatā veikti tieši LCC frontē.

2017: VIE, ATH, FRA, STN, LTN, ARN, HEL, MHQ, AMS, BRU; 2018: HEL, ARN, LTN, FRA, OTP, SOF, VIE, BLL, FCO, SUF, MXP, AMS, DUB2019: MLA, BRU, GDN, uttutjp

BigBigT
Offline
Joined: 15/10/2015
Posts: 441
Last seen: 28 weeks ago

A tu tiki lidmašīnā? Vietas visiem pietika?

Man parasti bail, ka neaptrūkstās vieta

sussurs
Offline
Joined: 23/02/2009
Posts: 785
Last seen: 16 hours ago

LCC gadījumā motivācija tusēt rindā ir spēt ienest salonā rokas bagāžu un atrast viņai vietu. Pat ja līdzi ir tikai mugursoma, tad es pie kājām viņu likt negribu, jo man ir garas kājas Smile Un atdot koferi ne tik negribu, jo līdzi ir dators, nauda un citas lietas, kuras es pēc tam saņemot somu vairs tajā neatradīšu. 

Lekšanai ārā motivāciju gan parasti sev neredzu. Bet pieņemu, ka ja kādam ir stundas savienojums vai aizbraucošs autobuss, tad viņš grib ātri izlekt Smile

 

Snorke
Offline
Joined: 23/05/2013
Posts: 506
Last seen: 1 day ago

man kaut kā sanācis piefixēt.ka visātrāk rindu tomēr sāk ieņemt postpadomju valstu iedzīvotāji - tas ,laikam,jau ģenētiski iestrādāts:jo ātrāk iestāsies rindā,jo lielāka iespēja,ka dabūsi Doktordesu (vietu lidmašīnā) Smile

Es pati personīgi,parasti stājos rindā,kad redzu,ka sākusies iekāpšana.Ja priekšā garāks lidojums,tad stājos agrāk,lai sevi nomocītu ar kājās stāvēšanu un vieglāk būtu nosēdēt ilgo lidojumu - es vienmēr sēžu pie loga (jo nolaižoties man patīk fotogrāfēt pilsētas no augšas) bet tad ir jāceļ augšā arī blakussēdētāji,ja gribu izlocīt kājas ...

lapsa
Offline
Joined: 04/01/2011
Posts: 8
Last seen: 3 years ago

Es arī par šito parasti brīnos, taču bieži ir tā, kā saka sussurs, gribas atrast vietu rokas bagāžai. Lai gan tas ne vienmēr pasargā no mugursomas piespiedu nodošanas, ir gadījies, kad gandrīz visiem pasažieriem vienkārši liek nodot somas pa ceļam uz lidmašīnu.  

Atis
Offline
Joined: 20/04/2012
Posts: 515
Last seen: 11 weeks ago

Es parasti stāvu rindā tad, kad man apnicis sēdēt, gribas kājas izlocīt, jo tāpat jau gaidāma vēl sēdēšana. Turklāt pie LCC geitiem pietiekoši bieži tāpat nemaz nav brīvu sēdvietu - kāda man starpība, vai stāvēt rindā vai stāvēt 20 m nostāk no rindas. Turklāt tad arī vienmēr var mugursomai vietu vieglāk atrast.

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8825
Last seen: 3 hours ago

Pāris reizes ir gadījies un ne tikai LCC, bet arī SAS lidojumos uz ARN, ka manam mazajam koferim vairs nav vietas nevienā plauktā, ja uz iekāpšanu dodies viens no beidzamajiem. Koferis tad jāstutē zem priekšējā sēdekļa uz grīdas, kas ir ļoti neērti kājām. Tā ir mana personīgā motivācija stāvēt rindā, ja ir līdzi koferis. Atteikta iekāpšana gadījumos, kad 100% –īgi visi pasažieri ierodas uz reisu, manuprāt nav saistīta ar Tavu stāvēšanas kārtas numuru dzīvajā rindā un upuri iekāpšanas atteikumam, cik saprotu, tiek izraudzīti ar datorprogrammas palīdzību.

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1768
Last seen: 1 day ago

Rinda pati par sevi ir psiholoģisks fenomens. Lidostā, kur pilns ar cilvēkiem, kuriem nav ko darīt, varētu izveidot rindu uz lidzenas vietas, ne tikai pie vārtiem vai tualetes.

Kofe
Offline
Joined: 15/08/2016
Posts: 443
Last seen: 2 weeks ago

Lai arī ne liela, bet sava jēga tam ir. Ja iekāpšana "pa tiešo", tad vieta koferim. Ja ar autobusu vedīs, labākās vietas izkāpšanai. Man, piemēram, nepatīk stāvēt garajā rindā uz lidmašīnu, kamēr citi pakojas, un neviens garām nevar tikt. Es fiksi norauju jaku, somu zem sēdekļa vai augšā un, bāc, sēdeklī iekšā. Nevis sāku meklēt grāmatu, telefonu, skatīties apkārt utt. Un rindas ir visur. Visagrāk rindu izveidoja PSA, bet visnepieklājīgākie (vīrieši) bija LUX. Tur laikam emancipācija kādam spiežas ārā pa visām vīlēm.. pat pie trapa stumdījās. Tā kā rindas tik ātri nepazudīs, lieki just pārākumu, tajā nestāvot.

Budzis
Offline
Joined: 16/05/2016
Posts: 143
Last seen: 5 years ago

Ghm, vakar iekāpu pēdējais. Vieta somai bija. Un jakai arī. Un vēl palika pāri. Un netālu bija vēl. Tukšu vietu nebija.

2017: VIE, ATH, FRA, STN, LTN, ARN, HEL, MHQ, AMS, BRU; 2018: HEL, ARN, LTN, FRA, OTP, SOF, VIE, BLL, FCO, SUF, MXP, AMS, DUB2019: MLA, BRU, GDN, uttutjp

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15315
Last seen: 26 min ago
Location:

Pēdējais gluži, parasti nepalieku, bet regulāri nākas redzēt, ka pilnībā izpārdotajos Ryanair, Wizzair u.c. zemcenu aviokompāniju reisos vismaz pēdējie 10-20 pasažieri nemierīgi riņķo pa salonu meklējot vietu savai somai. Parasti šis jautājums tiek atrisināts vienā vai vairākos no variantiem:

1. Stjuarti optimizē somu izvietojumu plauktos (nereti pametot burzīgas drēbes vai mīkstas / plīstošas lietas apakšā zem milzīgiem koferiem).

2. Optimizācijas procesā no plauktiem tiek izmestas mazākās somas, un to īpašnieki tiek faktiski piespiesti savu somu turēt zem priekšā esošā sēdekļa (sanāk, tā - jo mazāku somu paņemsi, jo lielāka iespēja, ka tā traucēs lidojuma laikā).

3. Dažas somas tiek sastumtas salona beigās aiz 33 rindas, kā arī brīvajās vietās, ja tādas ir. 

4. Ja galīgi netiek galā, tad kādu somu var arī iebāzt stjuartu darba zonā.

Budzis rakstīja:

Ghm, vakar iekāpu pēdējais. Vieta somai bija. Un jakai arī. Un vēl palika pāri. Un netālu bija vēl. Tukšu vietu nebija.

Ja tas bija Ryanair reiss, tad somu atņemšanas serviss bija labi pastrādājis. Tavējo nemēģināja atņemt?

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 17 hours ago

orsons21 rakstīja:

(nereti pametot burzīgas drēbes vai mīkstas / plīstošas lietas apakšā zem milzīgiem koferiem)

Kas ir viens no iemesliem, kāpēc man nemaz tik ļoti nepatīk iekāpt lidmašīnā pirmajam. Jo pēdējie bieži vien ir tie ar tiem milzīgajiem koferiem, ar kuriem tad nu tiek agresīvi penetrētas agrāk iekāpušo mantas. Grin

k
Offline
Joined: 30/10/2008
Posts: 2205
Last seen: 42 min ago
Location: Rīga

Es lidostā nekad nestāvu rindā, izņemot, protams, tās, kurās nestāvēt nav iespējams (piemēram, uz drošības pārbaudi).
Turklāt, ja uz lidmašīnu ved ar autobusu, tad no tā pirmajam izkāpt vieglāk tam, kurš iekāpis pēdējais.

BigBigT
Offline
Joined: 15/10/2015
Posts: 441
Last seen: 28 weeks ago

ghm, a citām aviokomānijām un citās lidostās lidmašīnām ir gumijas plaukti? #justthinking

Janka2014
Janka2014's picture
Offline
Joined: 07/09/2014
Posts: 981
Last seen: 1 day ago
Location: RIX

Cita mentalitāte - noteikti vairāk tiek vesta reģistrētā bagāža. Ar LCC tomēr vairāk lido cilvēki, kuri cenšās neko papildus nepirkt, līdz ar to tādējādi stiepjot uz borta visu līdz maximumam.

Kofe
Offline
Joined: 15/08/2016
Posts: 443
Last seen: 2 weeks ago

Māris laikam ir ārsts. Penetrēt mantas, to vajag izdomāt Smile

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15315
Last seen: 26 min ago
Location:

Kofe rakstīja:

Māris laikam ir ārsts. Penetrēt mantas, to vajag izdomāt

Laikam ginekologs. Sliktākajā gadījumā proktologs. 

k
Offline
Joined: 30/10/2008
Posts: 2205
Last seen: 42 min ago
Location: Rīga

Fui, cik samaitāta fantāzija! Penetrācija ir maģijas (burvju mākslas) termins, kas apzīmē viena priekšmeta iziešanu cauri otram. Ceļotājiem pazīstamākais gadījums - nokļūšana uz platformas 9 3/4 Kingskrosas stacijā. Droši vien, ar šo paņēmienu var panākt arī kofera ievietošanos plauktā aiz citiem koferiem.

Kofe
Offline
Joined: 15/08/2016
Posts: 443
Last seen: 2 weeks ago

Kāpēc fui? Arī pie traumām kaut ko var penetrēt ķirurģijā (laikam). Dīvaini ir tikai tad, ja koferi kaut kur vajag iepenetrēt. Jo tad, lūk, nav īsti skaidrs, ko ar to somu darīt. Iespējams, tikai iestumt bagāžas nodalījumā, nevis bāzt aiz citiem koferiem.

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4784
Last seen: 1 hour ago

Un kur nu vēl visāda veida kalnrūpniecība un militārisms.

Budzis
Offline
Joined: 16/05/2016
Posts: 143
Last seen: 5 years ago

OK, proktologi un penetrētāji.. Smile Man atkal jauna pieredze ar LCC, atkal jauns KVEŠČENS! Patiesībā divi. Tik pat dziļdomīgi filozofiski.

   1) Pareizi saprotu, ka lampiņas "piesprādzēties" izdzišana ir kā ilgi gaidīts zaļais signāls skriet atviegloties vai meklēt citā rindā iemesto čomu (jo 2-3h pasēdēt vienam taču ir bailīgi)?

   2) Cik sekundes tiek ietaupītas, līdz ar noparkošanās brīdi pielecot kājās, izvelkot čemodānu un tad stāvot, savu pakaļu piebāzis pie manas sejas?

#FlameOn

P.S. Pēdējo 2 mēnešu lidojumi (gandrīz visi) šeit. Nav gluži tā, ka nebūtu cita, civilizētāka pieredze.. Smile

2017: VIE, ATH, FRA, STN, LTN, ARN, HEL, MHQ, AMS, BRU; 2018: HEL, ARN, LTN, FRA, OTP, SOF, VIE, BLL, FCO, SUF, MXP, AMS, DUB2019: MLA, BRU, GDN, uttutjp

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4449
Last seen: 21 min ago

nextjet reisā jau gan neviens neleca kājās, citādi galvu pamatīgi sasistu un čoms tīri tehniski nevar būt tālāk par 3 metriem (nu ja bija veiksme ar Saab 340 lidot) Smile)

Budzis
Offline
Joined: 16/05/2016
Posts: 143
Last seen: 5 years ago

Jū, NextJet'am bija 340ais. Turklāt viens no tiem, kas 90o beigās bija BT valdījumā. :>

Tomēr šis jautājums joprojām vairāk uz FR un W6 pax uzvedību un rīcībspēju tēmēts. Smile

2017: VIE, ATH, FRA, STN, LTN, ARN, HEL, MHQ, AMS, BRU; 2018: HEL, ARN, LTN, FRA, OTP, SOF, VIE, BLL, FCO, SUF, MXP, AMS, DUB2019: MLA, BRU, GDN, uttutjp

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15315
Last seen: 26 min ago
Location:

Mēģināšu paskaidrot no sava skatupunkta.

Uz tualeti, nodziestot lampiņai, ir nācies doties šad un tad. Pieņemot, ka pēdējo reizi ir būts lidostā, teiksim, pusotru stundu pirms sarakstā paredzētās izlidošanas, izlidošana kavējusies standarta 15 min un vēl 15 min dega lampiņa, kopā sanāk, ka pagājušas jau diezgan cienījamas 2 stundas. Nav jau vairs nekāda jaunība, un prostata laikam sāk spiest uz pūsli. Domāju, ka saviem 30-50% pasažieru varētu būt tā, ka pēc pāris stundām jau tā vajadzība sāk rasties, tā kā pilnīgi nekā pārsteidzoša te nesaskatu. Reizēm pat jābrīnās, ka vēl tik maz tur dodas.

Ārā kāpšana ir vairāk psiholoģiska lieta, lai gan dažiem tiešām ir jāsteidzas. Otrs, ka visiem (tostarp arī man) sen jau ir apnicis sēdēt, un gribas beidzot piecelties un izstaipīt kājas. Reizēm ir arī jātiek pie somas, pirms sākusies lielā stumdīšanās, lai tur ieliktu grāmatu, žurnālu, laptopu vai ko tamlīdzīgu. Tā kā ne vienā, ne otrā situācijā nekā neparasta un ārkārtēja neredzu.

Pats vienmēr izvēlos vietu pie ejas, jo mani drīzāk besī, ka visi jau sen kāpj laukā, bet mani blakussēdētāji šoreiz izlēmuši, ka viņiem nekur nav jāsteidzas. Nu, un otrs iemesls vietai pie ejas ir pirmajā punktā minētais. Mīnuss - neveiksmes gadījumā var dabūt pa galvu ar padsmitkilogramīgu čumodānu Smile.

 

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4784
Last seen: 1 hour ago

Kopsummā, ja uz durvju atvēršanas brīdi esi jau zemajā startā un ne pārāk tālu no tām (man pēdējos gados sēdvieta vai nu astē vai priekšā), var vinnēt pat kādas padsmit minūtes vismaz, dažreiz pat vairāk (ja esi garas un lēnīgas robežkontroles rindas sākumā). Man parasti tās minūtes ir svarīgas, nodotās bagāžas nav, bet lētais autobuss uz pilsētu nopirkts ļoti drīz pēc paredzētā ielidošanas laika (īpaši attiecas uz LTN). Vai arī žigli jācilpo uz nākamo lidmašīnu.

Par dabu - dažreiz gadās, ka iepriekšējā reize bija tikai pirms iziešanas no mājas, viss notiek nonstopā bez iespējām kur aizķerties.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Budzis rakstīja:

OK, proktologi un penetrētāji.. Smile Man atkal jauna pieredze ar LCC, atkal jauns KVEŠČENS! Patiesībā divi. Tik pat dziļdomīgi filozofiski.

   1) Pareizi saprotu, ka lampiņas "piesprādzēties" izdzišana ir kā ilgi gaidīts zaļais signāls skriet atviegloties vai meklēt citā rindā iemesto čomu (jo 2-3h pasēdēt vienam taču ir bailīgi)?

   2) Cik sekundes tiek ietaupītas, līdz ar noparkošanās brīdi pielecot kājās, izvelkot čemodānu un tad stāvot, savu pakaļu piebāzis pie manas sejas?

#FlameOn

P.S. Pēdējo 2 mēnešu lidojumi (gandrīz visi) šeit. Nav gluži tā, ka nebūtu cita, civilizētāka pieredze.. Smile

Ja Tevi interesētu atbildes uz šiem jautājumiem, jebkurš saprātīgs cilvēks tās varētu pats izdomāt dažu sekunžu laikā. Cik gan savdabīgam jābūt domu procesam, lai iebilstu pret to, ka cilvēki iet uz tualeti, sarunājas ar draugiem (ko civilizētas aviosabiedrības sēdina blakus, ne atstatus), cenšas paspēt uz nākamo lidojumu vai pilsētas transportu…

Atliek secināt, ka vēlies vien papukstēt par to, ka citi cilvēki rīkojas savādāk kā Tu un tas ir NEPAREIZI. Smile

Budzis
Offline
Joined: 16/05/2016
Posts: 143
Last seen: 5 years ago

Bet protams! Ir divu tipu viedokļi - manējais un nepareizais. Wink

2017: VIE, ATH, FRA, STN, LTN, ARN, HEL, MHQ, AMS, BRU; 2018: HEL, ARN, LTN, FRA, OTP, SOF, VIE, BLL, FCO, SUF, MXP, AMS, DUB2019: MLA, BRU, GDN, uttutjp

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4766
Last seen: 33 min ago
Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

Toties ne visiem pielec, ka ja no lidmašīnas uz lidostu ved ar autobusu, tad izdevīgāk ir izkāpt vēlāk, lai tiktu autobusā pēdējam un būt pirmam lidostā Smile

Vienīgais kas man nepatīk un nav skaidrs - kad sāk celties kājās kamēr lidmašīna vēl brauc pa lidlauku.

Kofe
Offline
Joined: 15/08/2016
Posts: 443
Last seen: 2 weeks ago

Janochka rakstīja:

Toties ne visiem pielec, ka ja no lidmašīnas uz lidostu ved ar autobusu, tad izdevīgāk ir izkāpt vēlāk, lai tiktu autobusā pēdējam un būt pirmam lidostā Smile

Ne vienmēr. Nereti šis pasākums ir atkarīgs no tā, ar kuru sānu buss piebrauks, tb - kuras puses durvis vērs vaļā. Tikko "melnā piektdiena" Vācijā - iekāpu pirmajā busā pie durvīm, bet pie termināļa šams piebrauca ar otru sānu + pirmie nez kāpēc tika izlaisti otrā busa pasažieri.

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

Jā, ne vienmēr protams. Citreiz arī tiec 2. busā tikai. Bet veicās biežāk Smile