Neizmantots lidojums - vai var dabūt atpakaļ nodokļos samaksāto?

9 replies [Last post]
pecina
Offline
Joined: 14/10/2010
Posts: 434
Last seen: 1 year ago

Netika izmantots atpakaļceļa lidojums, kas pirkts vienā biļetē ar turpceļu, vai šādā gadījumā iespējams kaut ko no aviosabiedrības dabūt atpakaļ? Jāpiebilst, ka lidojums jau bija iečekots.

positive
Offline
Joined: 14/03/2013
Posts: 60
Last seen: 2 weeks ago
Location: ofisā

Nu gan bliežam nagļakā! Grin

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

positive, ko Tu ar to domāji? Ja piemēram paziņa uzņemtos aiznest Tavu naudu uz banku, bet beigās tomēr izrādās, ka nevajadzēs, vai domā, ka atprasīt šo summu ir nekaunīgi? Manuprāt nē.

Tāpat ar aviosabiedrību. Viņi ir apņēmušies nodot lidostai nodevas, kas jāmaksā pasažierim par lidostas izmantošanu. Ja nelido, tad tās nav jāmaksā. Līdz ar to lidostas nodevas peciņa var droši prasīt atmaksāt. Atkarībā no izlidošanas lidostas, tranzītlidostām un galamērķa tā summa gan var izrādīties pavisam neliela.

pecina
Offline
Joined: 14/10/2010
Posts: 434
Last seen: 1 year ago

Juris, vai ir kāda iespēja kaut kur redzēt, kādu summu tād lidostu nodevas sastāda? Vai atliek tikai paļauties uz aviosabiedrības goda prātu, ka būs tik, cik saka.

pecina
Offline
Joined: 14/10/2010
Posts: 434
Last seen: 1 year ago

positive wrote:

Nu gan bliežam nagļakā! Grin

Paklusēšu.

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8825
Last seen: 1 hour ago

Lidostas nodevas vidēji ir no 10-20 EUR, lielajās lidostās šī nodeva var būt vēl augstāka. Ja sev interesējošo lidojumu vari atrast MATRIX (tas atrodams noderīgajās saitēs tepat ceļakājā), tad var apskatīties šīs nodevas apmēru. Zemcenu aviokompāniju biļešu cenas un piemērojamās lidostas nodevas iekš MATRIX gan pārsvarā nevar atrast, lai gan ir arī daži izņēmumi (pm, NORWEGIAN). Ja biļete pirkta pie aģenta, tad tiešām bieži vien tiek izdomātas kaut kādas administrēšanas izmaksas, kuru rezultātā atmaksājamā summa praktiski ir nulles vērtībā.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Uzkonstruē tādu vienvirziena lidojumu matrix, un tur lidostu nodokļi būs uzskaitīti pa pozīcijām (pēc apraksta varēsi saprast, kas ir lidostas nodoklis, kas aviosabiedrības pašas piemaksa).

Pastāv iespēja, ka aviosabiedrība mēģinās iegalvot — vienvirziena lidojums ir dārgāks kā turpatpakaļ, tāpēc neko nedos. Es uzskatu, ka tās ir muļķības, bet paņēmienu, kā pret viņiem cīnīties tādā gadījumā, īsti neredzu. Cerams līdz tam nenonāks.

pecina
Offline
Joined: 14/10/2010
Posts: 434
Last seen: 1 year ago

Viestursp1 wrote:

Lidostas nodevas vidēji ir no 10-20 EUR, lielajās lidostās šī nodeva var būt vēl augstāka. Ja sev interesējošo lidojumu vari atrast MATRIX (tas atrodams noderīgajās saitēs tepat ceļakājā), tad var apskatīties šīs nodevas apmēru. Zemcenu aviokompāniju biļešu cenas un piemērojamās lidostas nodevas iekš MATRIX gan pārsvarā nevar atrast, lai gan ir arī daži izņēmumi (pm, NORWEGIAN). Ja biļete pirkta pie aģenta, tad tiešām bieži vien tiek izdomātas kaut kādas administrēšanas izmaksas, kuru rezultātā atmaksājamā summa praktiski ir nulles vērtībā.

Paldies par ieteikumu, Matrix izmantoju visai bieži. Ja biļete pirkta pie aģenta (edreams), tad pie viņiem arī jāgriežas, pareizi sapratu? Aviosabiedrība pasūtīs?

pecina
Offline
Joined: 14/10/2010
Posts: 434
Last seen: 1 year ago

Juris wrote:

Uzkonstruē tādu vienvirziena lidojumu matrix, un tur lidostu nodokļi būs uzskaitīti pa pozīcijām (pēc apraksta varēsi saprast, kas ir lidostas nodoklis, kas aviosabiedrības pašas piemaksa).

Pastāv iespēja, ka aviosabiedrība mēģinās iegalvot — vienvirziena lidojums ir dārgāks kā turpatpakaļ, tāpēc neko nedos. Es uzskatu, ka tās ir muļķības, bet paņēmienu, kā pret viņiem cīnīties tādā gadījumā, īsti neredzu. Cerams līdz tam nenonāks.

Paldies Juri.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 32 min ago
Location:

Es ar BT esmu atguvis nodokļus par neizmantoto atpakaļceļu, bet tas bija sen, un uz to brīdi visiem BT lidojumiem bija vienvirziena cenu struktūra. Tāpēc pieņemu, ka aviokompānijas, kam ir divvirzienu struktūra (bet tās ir gandrīz visas klasiskās aviokompānijas, kā arī uz šo brīdi vairāki BT maršruti) diez vai gribēs ko atmaksāt - drīzāk var mēģināt prasīt piemaksu līdz vienvirziena biļetes cenai. Praktiski gan tas nav realizējams, bet šī iemesla dēļ arī diez vai ko atdos.