Sveiki man taads jautaajums radaas. Man draugs shobriid ir Faro. Un lidojums vinjam riit maajup, caur Londonu. Kas notiek ja vinja reisu no Faro liidz STN atcelj bet no STN uz RIX nee?? Vai vinju no Londonas paarsedinaas cita reisaa, ja vinjsh tur ieradiisies teixim dienu veelaak??
Otrs jautājums. Ja vinsh zaudee STN - RIX, vai ir variants, ka tikliidz atsaakaas lidojumi no Faro, vinjsh tiek lidmashiinaa uz Stokholmu, vai kur citur tuuvaak, nevis uz STN kur bija nopirktas biljetes. Vai Ryanairis ko taadu pieljauj?
Kaadam ir kaads labs padoms?
Pirmajā vulkāna mākonī man bija jālido no Treviso uz Oslo un tad uz Rīgu. Piedāvāja pārcelt abus reisus, jo bija lidojumam nelabvēlīgs laiks abos segmentos. Vēl vienā brīdī piedāvāja lidot nevis uz Oslo, bet Stokholmu, kas bija tuvākais galamērķis Oslo. Tajā reizē viss bija atkarīgs no meitenes otrpus lodziņam. Cik viņa ieinteresēta palīdzēt klientam. Viena informatore mūs atšuva, otra - palīdzēja visu sakārtot.
kāds ir izmantojis laba līmeņa apdrošināšanu? piemēram IF- apdrošina lidojumu kavēšanos. 2000EUR jau vajadzētu pietikt lai tiktu atpakaļ
Nu man pazinjaam bija kad abus segmentus atcelj.Tur viss skaidrs. Bet kas notiek ja pirmais segments nelidojams, bet otrs lidojams??
Par apdrošināšanām - pirms pāris nedēļām apzvanīju visus vadošos apdrošinātājus, lai noskaidrotu, vai tiks kompensēti mani papildus izdevumi, ja atcels reisu un man nāksies braukt ar busiem, prāmjiem utt.
90% apdrošinatāji (ieskaitot jau mineto If) atbildēja, ka vulkāns - tas ir force majore un tad izdevumi netiek kompenseti. Faktiski kompensēti tiek tikai tie gadījumi, kad lidojums atcelts (atlikts) individuālu gadījumu dēļ.
Tomēr atradu apdrošinātāju - Swedbank saistīto apdrošinātāju, kurš sedz arī šos force majore gadījumus ar noteikumu, ka polise tiek iegādata vismaz 3 (laikam - vajag pārčekot) dienas pirms ceļojuma un šajā brīdī nav bijis zināms par eksistejošu lidojumu atcelšanu nākotnes datumā.
Un, esot Grieķijā, kā reiz sagadījās, ka reisu streika dēļ atcēla. Ar kompensāciju nebija problēmu.
neesmu jurists bet par to force majore es pastrīdētos. noteikumos ir ietverts punkts par lidojumu atcelšanu laika apstākļu dēļ. pirmkārt tad jebkuri laika apstākļu pasliktināšanās gadījumi var būt force majore un jebkuru laika apstākļu pasliktināšanos var izskaidrot ar zemes garozas ģeoloģiskajām izmaiņām. otrkārt nekādu force majore neviena valsts nav izsludinājusi- cik zinu, tad force majore skaitās tikai tad, ja attiecīgās valsts valdība tādu izsludina.
Evo, dažās ārvalstīs Fore majore sarakstā līgumos iekļauj arī Dieva griba :) attiecīgi visdažādākās variācijas var būt un katrs apdrošinātājs var traktēt dažādi. Jāņem vērā, ka daļa apdrošinātāju jebko apdrošinās, bet kad kaut kas jāizmaksā, tad veikli ietinās čokurā un saka, ka neko nezina, klienta vaina, nav mūsu.
Acīmredzot ar Ryanair vajag katrā atsevišķā gadījumā runāt atsevišķi, ja neradīsies atkal masveida atcelšanas, tad jau viņi tiks galā. Vai tad Faro lidosta arī ir ietekmēta? Šķiet, ka bija problēmas ar Lisabonu un Porto lidostām.