Skatos ka Airbaltic maajas lapas ir uzkaarušās )) Liakam traki daudz grib aplukot.
Bet ja nopietni. Kādas citu domas vai ir reāli svētdien izlidot uz FRA no RIX??
iepriekšējo reizi, kad šis vulkāns Islandē izvirda, viņš spļāva uguni un pelnus 5 mēnešus, tas gan bija sen, tad vēl lidmašīnas nelidoja, bet pieļauju iespēju, ka šis vulkāns un lidostu darbības traucējumi nav vien 1-2 dienu pasākums - tas var ievilkties. Cik noprotu, tad Ryanair ir līdz pirmdienai daudzus reisus. Ar ko plāno lidot? ar Airbaltic?
Hi!Vai kads ir palicis NYC, kaa es shobriid? Ar kadu lidsabiedribu jalido atpakal uz Eiropu? Kads ricibas plans?
Esam arlidojusi ar Finnair un skaidrs, ka svetdien atpakal netiekam. rezervejam viesnicu. Varbut japaliek nedelu?kas to lai zin?
Sveetdien bija domaats lidotar BT.
Zirgs777 – Finnair ir jāgādā Tev viesnīca un jānodrošina ar ēdināšanu līdz nākamajam reisam mājup (un 2 telefona zvaniem vai e-pastu uz mājām) atbilstoši Eiropas direktīvai 261/2004. Forsmažors (vulkāna izvirdums) viņus atbrīvo tikai no kompensācijas izmaksas par lidojuma atcelšanu, ne no rūpēm par pasažieri. Tā ka Tev jāvēršās pie Finnair, lai viņi piešķir viesnīcu.
Bet kopumā – traki. Grūti pat iedomāties, kādu iespaidu uz visām dzīves jomām atstās fakts, ka Eiropā uz pusgadu vai gadu nebūs lidojumu. Svarīgākās ziņas ceļakājā tad būs akcijas starpvalstu autobusiem.
Izskatās, ka dēļ vulkāna atcelsies mans brauciens uz ASV. Ehh, tik daudz laika un līdzekļu tajā bija ieguldīts.
Es, protams, pati palasīšu to direktīvu, bet varbūt kāds var uzreiz pateikt:
1) vai aviosabiedrībai šādā gadījumā ir pienākums atmaksāt biļetes naudu vai arī nodrošināt citu lidojumu? jeb viņai ir tiesības izvēlēties no šiem diviem?
2) ja ir nopirkts lidojums turp-atpakaļ (UK - USA), vai aviosabiedrībai ir jāatbild arī par to reisu, kurš lido atpakaļ (ja droši vien atgriešanās reisa laikā vulkāns jau būs nomierinājies)? Jo kā tad es varu lidot atpakaļ, ja netieku turp?
baskāje – ieliku jaunu tēmu, kur uzskaitīts viss, kas pasažierim pienākas.
paslaik tos pelnus pus uz austrumiem, bet lidzko bus vejs no Z, vai ZR ta bus atkal jauna deva pelnu.
kapec nevar tomer sakt mainit lidz Polijai sliedes uz Eiropas standartu, ta varbut izdotos ari aizlaistos dzelzcelus dabut pie dzivibas.
bet tagad runa ka kaiminos ir vel viens Katls, kas parasti medz aktivizeties lidz ar so mazako katlu, un tad tas var ievilkties un izversties.
Kamēr nekas nelido, var izklaidēties katras sešas stundas vērojot putekļu mākoni un paplašinot redzesloku vulkanoloģijā
(bilde zemāk lapā)
http://www.metoffice.gov.uk/corporate/pressoffice/2010/volcano.html
bac, aizmirsu ielikt linku
nav isti ta ka nekas nelido, piemeram, Vacija paslaik lido viens B747 un viena cesna u.c.
Tie kas lido zem tas vulkana puteklu kartas 10000m, tie varot lidot.
Interesanti ka lidojumu kontrole paradas zinojumi, ka KLM ar B737 izmeta likumu virs AMS lidojot 9-12 km augstuma un Skyxpress lido no KGD uz VNO.
Paskatījo ka BT joprojām tirgo biļetes uz rītdienas reisiem.
Varbūt ir vērts nopirkt biļeti uz rītdienu. teixim RIX - HEL un ieklikshķināt kavēšanās garantiju.Tad biļete sanāk 276EUR, Bet kavēšanās par vairāk kā 1H gadījuma BT sola dāvanu kartes 430EUR vērtībā.
Un tas ka rīt neviens nelidos ir droši par 99%
Vai te nevar labu biznesu uztaisiit?
Ural airlines shodien izcēlušies:))
Varbūt ir vērts nopirkt biļeti uz rītdienu. teixim RIX - HEL un ieklikshķināt kavēšanās garantiju.Tad biļete sanāk 276EUR, Bet kavēšanās par vairāk kā 1H gadījuma BT sola dāvanu kartes 430EUR vērtībā.
Un tas ka rīt neviens nelidos ir droši par 99%
Vai te nevar labu biznesu uztaisiit?
reko raksta airbaltic par šo:
Slikti laika apstākļi lidostā, no kuras izlidojat vai kurā ielidojat (skrejceļš ir slēgts), terorisms, karš un citi neparedzami gadījumi (piem., streiks) netiks uzskatīti par pamatotu iemeslu Dāvanu kartes saņemšanai.
http://www.airbaltic.lv/public/lidojuma_aizkavesanas_kompensacija.html
«Slikti laika apstākļi lidostā, no kuras izlidojat vai kurā ielidojat (skrejceļš ir slēgts), terorisms, karš un citi neparedzami gadījumi (piem., streiks) netiks uzskatīti par pamatotu iemeslu Dāvanu kartes saņemšanai.»
Nu tad nekā
lidmasinas nelido bet ka ir ar stabilam alternativam, ja izdodas tikt lidz Varsavai 11.30, tad paris stundas ar vilcienu var tikt lidz Vacijai, ja brauc no Rigas vai Daugavpils, tad gan cela pec DeutscheBahn grafika naksies pavadit 25-28 stundas. Pramju satiksme puslidz ir laikam tikai caur Klaipedu, Liepajas pramis uz Vaciju nezkapec tagad brauc uz Rigu, vai ja tiek lidz Suwalki, tad ar vienu parsesanos lidz vakaram var tikt lidz Berlinei
visada zina gan NATO iznicinataji, gan Somu armijas lidmasinas esot nokluvusi tie vulkanu pelni un sakususi stikla, ta ka teikt ka SiO2 ir nekaitigs laikam nevar un kamer neviens nav atradis veidu ka tos puteklus atpazit lidojot ir visai mulikiga situacija.
Attēli ar pelnu mākoņa apmēriem dažādos augstumos un datumos: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/
Sestdien KLM veica testa lidojumu, lidmašīna pēc nosēšanās tika pilnībā pārbaudīta, nekādu bojājumu. Šodien veikšot vēl 9: http://www.klm.com/travel/nl_en/prepare_for_travel/up_to_date/flight_upd...
Lufthansa arī veikusi lidojumus, nav konstatēti pat ne niecīgākie skrāpējumi. Jautājums par to, kurš segs miljonu zaudējumus, ja aizliegums lidot veikts, balstoties tikai uz dažiem mērījumiem Lielbritānijā un acīmredzot neprecīzām datorsimulācijām: http://www.bild.de/BILD/news/2010/04/17/flugverbot-ueber-europa/berechti...
Man jau no paša sākuma bija aizdomas, ka visu šo jezgu varēja iesākt aģentūra, kas tika izveidota ar mērķi novērot šādus pelnu mākoņus. Kaut kā taču jāattaisno saņemtā finansējuma lietderība.
Safety first - bez šaubām, taču ir diezgan liela starpība, vai tu ielido pa taisno biezā vulkāna pelnu mākonī (kas vizuāli pat īpaši neatšķiras no gubu mākoņa), vai lido skaidrās debesīs, kurās ir sīki iežu gabaliņi (tie tur starp citu ir vienmēr kopā ar visādu citu gaisā paceltu drazu un sīkiem kukaiņiem).
Novēlu līdzjūtību tiem, kam tagad bija jālido. Pats nesen dabūju nakšņot lidostā, tāpēc ka Lielbritānijā bija notikusi dabas katastrofa - 2cm sniegs. Taču man vismaz bija redzama gaisma tuneļa galā. Aviācijas laikmetā laikam nebūs tādu cilvēku, kurus neskartu šī vulkāna sekas. Es šodien nesatiku ilgi neredzēto draugu, un vienam radiniekam pārliku lidošanas datumu no pagājušās piektdienas uz nākamo svētdienu, jo jau piektdien sapratu, ka šī jezga ievilksies.
Nu iisti labi jau gan nav ja taads maakonies te pa augshu lidinās.
Reku maza filminja par 1982 gada 24.jūniju, kad boeing747 ielidoja pelnu mākonī
http://www.youtube.com/watch?v=cF09Mu9CoUA
Šķiet, video ir par to pašu lidojumu, kur lidmašīna trāpīja tieši biezajā pelnu mākonī. Varēja novērot St Elmos fire parādību, un pēc piezemēšanās uz lidmašīnas korpusa varēja atrast arī akmeņus. Diez vai akmeņi var atlidot līdz Latvijai.
Izskatās, ka būs, kā ar cūku gripu... nu bija liela ažiotāža, liels bizness (dažām farmācijas kompānijām un padaudz amatpersonām n-tajās valtīs), iesākta izmeklēšana pret vairākām PVO amatpersonām un... klusums. Nav gan skaidrs vai šajā (pelnu pasākumā), kāds ir apzināti ieinteresēts, bet laikam draudi lidojumiem ir pārspīlēti ... nu tā kādas 100 reizes, respektīvi lai tiešām būtu risks šiem mākoņiem vajadzētu būt vairākas simtu reizes lielākai koncentrācijai. Vismaz cik var lasīt skopās ziņas tad nav izdevies atrast nekādus pierādījumus, ka šī pelnu koncentrācija var radīt kaut niecīgu risku lidojumiem!! Redzēs, kā būs ar zaudējumu kompensāciju avosabiedrībām, iespējams, ka tiks izdalīti kādi ārkārtas līdzekļi no ES fondiem utt. (tas gan kā izņēmuma gadījums). Tomēr drošībai ir jābūt pirmajā vietā kaut arī veselais saprāts arī ir ļoti noderīga lieta.
Domāju tagad visi atbildīgie personāži baidās pieņemt lēmumu par reisu atļaušanu. Ja atļaus un nekas nenotiks – diez vai kāds viņus atcerēsies, bet ja atļaus un būs kāds incidents – nepatikšanas uz mūžu.
nu viņiem būs jāpieņem grūti lēmumi!
Interesanti, ka pēc tām bildēm skatoties (http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/) lielākā daļa pelnu mākoņa jau ir virs Krievijas Eiropas daļas, tikmēr krievi lido kā lidojuši, vakar pat arī uz Kaļiņingradu, šķēsojot tobrīd it kā oficiāli slēgto Lietuvas gaisa telpu. Vispār man nav īsti saprotams, kā šajā situācijā var tikt pieņemti lēmumi slēgt vai atvērt atsevišķas lidostas (kā, piemēram, vakar pēcpusdienā Vācijā, šodien Somijā), ja problēma jau nepastāv lidostās (nolaisties un paceltis jau var jebkur) bet gan posmā starp lidostām. Kā, piemēram, AirBaltiks šodien lido no Viļņas uz Romu, ja loģiski maršrutam būtu jāšķērso valstis, kurās gaisa telpa ir slēgta? Vai tiešām kaut kur apkārt caur Krieviju un Turciju?
Man par tām bildēm (iepriekšējais links) tomēr nav skaidra saprašana. Varbūt kāds zin, ko īsti nozīmē sarkanā, ko zaļā un ko zilā līnija? Nekādus paskaidrojumus neredzu.
Līnijas ir mākoņa kontūra dažādos augstumos (FL200 = 20 000 pēdas = 6 km, FL350 = 10,6 km).
Skaidrojumos raksta, ka izvirdums ir pieklusis.
Nē, nē, nu jau atkal pastiprinās!!!
Izskatās, ka līdz rītdienai pelnu mākonis, lai cik bīstams vai nekaitīgs, būs praktiski aizpūsts prom no Eiropas uz ziemeļrietumiem: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/VAG_1271827786.png
Izskatās, ka rainim tas ir pie kājas...