Ar močiem no Marakešas līdz Dakārai

11 replies [Last post]
dzaira
Offline
Joined: 20/01/2011
Posts: 11
Last seen: 6 years ago

Sveiciens!

Lūdzu padalieties ar pieredzi ceļojumos posmā no Marakešas līdz Dakārai. Brauc 4 puiši ar močiem martā šķērsojot Western Sahara, Mauritania, Senegal, Gambia. Galvenokārt interesē pieredze robežu šķērsošanai, nepieciešamo vīzu noformēšanas kārtība un lietas, kuras jāņem vērā pašu drošībai un veselībai. 

Varat pieminēt arī vietas, kurām pavisam noteikti nevajadzētu pabraukt garām.

Paldies!

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4784
Last seen: 21 hours ago

Var sākt ar šejieni - http://www.horizonsunlimited.com/hubb/north-africa/

Pastiprināti pētīju šo maršrutu pirms padsmit gadiem (alternatīvā/budžeta Paris-Dakar maršruta sakarā), šodien daudz no šīs informācijas varētu būt novecojusi un neaktuāla.

Drošība - gan jau rietumSahārā vēl visas mīnas nav salasītas, tāpēc vēlams nenovirzīties no trases (ar domu, ka blakus līdzenāks utml.). Tuksnesī pirms nedēļas normāli izbraucama trase var būt pilnībā pazudusi un tās vietā rēgojas 30-metrīgs barhāns.

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3357
Last seen: 21 hours ago
Location: RIX

Mēs braucām (Maroka - Western Sahara - Mauritania - Senegal - Mali) ar auto 2011. gadā, tā ka visa zemāk rakstītā info var arī nebūt aktuāla.

Mums vīzas bija sakārtotas jau iepriekš un nemācēšu teikt, kāda ir aktuālā situācija ar vīzām - vai var dabūt uz vietas, vai arī jākārto iepriekš. Pāris gadus atpakaļ vieni ceļotāji man stāstīja, ka it kā esot visu sakārtojuši uz vietas, bet labāk pārbaudīt aktuālo info.

Močus vedīs atpakaļ vai pārdos (mēs braucām ar veciem auto, ko tajā galā pārdevām un mājās lidojām)? Ja pārdos, tad jāskatās kā tagad situācija ar šādiem pasākumiem. Mums pasē bija zīmogs, ka iebraucis ar auto, tad nu prom lidojot nācās muitniekiem karināt batonus, kur ir palicis auto un ka neesam to pārdevuši (pārdošana notiek samainot atslēgas pret naudu, nekādus reģistrus neapmeklējām Smile ).

Lietas, kuras jāņem vērā pašu drošībai - Dakāras rallijs pārbrauca uz D-Ameriku dēļ drošības situācijas Mauritānijā. Mēs Mauritānijā nakšņojām organizētos apsargātos bivouac (braucām, kā organizēta amatieru rallija dalībnieki) - visai nometnei pa perimetru vairāki armijas džipi un ducis ar armijniekiem. Taviem puišiem tāda servisa acīmredzot nebūs, tamdēļ rūpīgi jāizdomā, kur plānot un organizēt savas naktsmītnes. Droši vien nebūtu prātīgākā doma Mauritānijā nakšņot teltī tuksnesī. Vajadzētu plānot naktsmītnes pēc iespējas lielākās pilsētās un pēc iespējas solīdākās viesnīcās. Lai gan ņemot vērā nesenos notikumus tajā reģionā (konkrēti - Bamako), arī Radisson apmeklētāji nav pasargāti...

Kā jau jtt rakstīja, Western Sahara reģionā vēlams braukt pa iebrauktām sliedēm, jo nekad nezini, kur ir vēl kāda nesprāgusi mīna. Mums gan meklējot labāko ceļu nonākšanai vēlamajā punktā nācās ar šo grēkot, bet viss veiksmīgi Smile

Man ir krājumos palicis kāds daudzums Mauritānijas naudiņas. Ja čaļiem interesē, varu samainīt, lai ir uzreiz ko tērēt Smile

dzaira
Offline
Joined: 20/01/2011
Posts: 11
Last seen: 6 years ago

Paldies, Edzus!

Puiši brauc ar saviem močiem. Respektīvi no Dākāras Schenkers ar konteineru nogādā LV, paši lido. Muitniekiem būs oficiāli dokumenti ko uzrādīt.

Tieši tagad norisinās Africa Eco Race 2016, un tieši šodien iet posms cauri Mauritānijai. http://vulcain.iritrack.net/tdcom/eviewer/aer2016/ Plāns kaut kā dabūt koordinātes.

Cik tās naudiņas apmēram ir eur izteiksmē?

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3357
Last seen: 21 hours ago
Location: RIX

Vari iziet cauri šī gada Budapest-Bamako amatieru rallija komandām: http://www.budapestbamako.org/en/teams Es uz sitienu atradu divas, kurās ir Baltijas braucēji: http://budapestbamako.org/__new/teams22016.phtml?teamid=100 un https://www.facebook.com/RDR-Lithuania-Uk-Budapest-Bamako-2016-444096909...

Šī gada rallijs sāksies 15.01. un beigsies 31.01. Februāra vidū, kad braucēji būs atgriezušies mājās un atguvušies, vari ar viņiem sazināties un apvaicāties par aktuālo situāciju drošības jomā. Kā arī pieklājīgi palūgt, varbūt viņi var padalīties ar Road-book - tā ir organizatoru izdota "grāmata", kurā ir aprakstīta visa svarīgākā (un uz izdošanas brīdi svaigākā) informācija, kas braucējiem būtu jāņem vērā.

Ir 56.600 MRO, kas pēc šodienas kursa ir 160-165 EUR.

dzaira
Offline
Joined: 20/01/2011
Posts: 11
Last seen: 6 years ago

Paldies Wink

Par naudām došu ziņu, ja puišiem būs aktuāli.

 

santa
Offline
Joined: 30/10/2008
Posts: 76
Last seen: 8 years ago

Neatrodu informāciju par Rietumsahāras vīzu izgatavošanu. Vai to taisījāt iepriekšs vai uz vietas? Paldies

Santa

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 33 min ago
Location:

Vat tad Rietumsahāra (vismaz tās lielākā daļa) de facto nav Marokas pārvaldījumā, attiecīgi, pa to var pārvietoties bez vīzas, tāpat kā Marokā?

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3357
Last seen: 21 hours ago
Location: RIX

Ir tieši tā, kā orsons21 raksta.

santa
Offline
Joined: 30/10/2008
Posts: 76
Last seen: 8 years ago

Paldies Jums, un ja pareizi esmu izpētījusi Mauritānijas vīza uz robežas, Gambijas vīza Varšavas vēstniecībā lai gan šur tur minēts, ka vīzu nevajag, tomēr braucēji nevēlas daudz laika pavadīt uz robežas) un Senegālai vīza nav nepieciešama.

Santa

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 33 min ago
Location:

Gambijas vīzu nevajag pēc Timatic datiem, lai gan LV Ārlietu ministrijas lapā šī valsts nez kāpēc nav minēta kā bezvīzu.

santa
Offline
Joined: 30/10/2008
Posts: 76
Last seen: 8 years ago

orsons21 par TIMATIC taisnība, šāda informācija ir arī LV pasažieriem, kas ielido ar čarteriem un internetā atrodama, taču vēstniecība Varšavā atbildēja, ka vīza in nepieciešama, varbūt nav informēti par LV pilsoņiem.

Santa