US Airways Dividend Miles programma beidzot ir apvienota ar American Airlines AAdvantage, manas sakrātās jūdzes ir pārlikuši tur. Pieņemu, ka daudzi foruma dalībnieki labāk par mani orientējas šajā programmā, tāpēc pajautāšu — kas jūsuprāt ir labākie darījumi, pērkot lidojumus par AAdvantage jūdzēm?
Acīmredzama izdevība, ko Buicis vienmēr piemin, ir off-peak cena — 20 000 jūdzes (katrā virzienā, ekonomiskajā klasē) par lidojumu no Eiropas uz Havajām, pārējo ASV (ieskaitot Aļasku), Karībām un Meksiku. Nodokļi tikai 40-50 dolāri, ja neņem British posmus (tiem pieskaitās milzu degvielas piemaksas). Var lidot no Rīgas (Finnair). Off peak datumi no Eiropas ir 15. oktobris līdz 15. maijs. (Diemžēl off-peak cenas ir tikai ekonomiskās klases lidojumiem, Dividend Miles bija arī biznesam…)
Kādi vēl labi darījumi šajā programmā?
Manuprāt, vēl izdevīgi ir Eiropa - Middle East/Indian subcontinent (kas stiepjas līdz pat Nepālai, Butānai un Maldīvām) par 30k biznesa un 40k pirmajā klasē. Vēl 17.5k starp AU un NZ biznesa klasē. Piemēr PER-SYD jaunajā QF transkontinentālajā biznesa klasē un SYD-AKL ar LAN 5th freedom flight lielajā lidmašīnā. Middle east - Asia 1 caur Asia 2 par 45k pirmajā klasē arī nav slikts variants (kombinējot ar Eiropa - Middle east variantu).
Tagad par slikto:
- starp diviem reģioniem nevar lidot caur trešo, izņemot izņēmumus (kuru gan tagad ir samērā daudz)
- most significant carrier jābūt publicētai cenai starp sākumpunktu un beigu punktu
Aizmirsu pieminēt off-peak starp North America un Asia 1 pa 25k, bet tas arī tikai ekonomiskajā.
Vēl American ir virkne ar partneriem, uz kuriem arī var izmantot award biļetes, intetesantākais no kuriem man personīgi ir Etihad, ko arī plānoju izmantot.
Pētīju viņu iespējas Eiropā uz Azorām, Madeiru. Vienā vierzienā - 10k. Diemžēl nav no Rīgas. Sakarīgākais no Diseldorfas, to tur AirBerlin tiešais lidojums.
Pētīju viņu iespējas Eiropā uz Azorām, Madeiru. Vienā vierzienā - 10k. Diemžēl nav no Rīgas.
Paskatījos uz PDL, no Helsinkiem atrod savienojumu, tātad vajadzētu sanākt arī no Rīgas, pieliekot Finnair posmu RIX-HEL. Mājaslapa nerāda, bet zvanot gan jau varēs pierezervēt. Tikai acīmredzot sanāks 4 lidojuma posmi.
Pirms zvanīt, vajadzētu matrix iemest plānotos posmus un paskatīties vai AB atrod šādu "fare" kā vienu "fare" starp RIX un PDL nevis divu kombināciju un lai tā nav YY "fare". Pretējā gadījumā viņiem sistēma tos izcenos kā divus Eiropas vienvirziena lidojumus. Pats neesmu tik sarežģītas kombinācijas mēģinājis rezervēt, bet no internetā atrodamajiem aprakstiem tā esmu sapratis.
AirBerlin vai Finnair?
Most significant carrier, tātad šajā gadījunā AB, bet iespējams, ka izietu cauri arī ar Finnair. Reizēm izdodas šo apiet, ja gadās nekompetents aģents un nesaprot, kāpēc prasa jūdzes dubultā, bet tad nepieciešams "manual override".
Te diezgan labi aprakstīti noteikumi:
http://thepointsguy.com/2014/11/overview-of-american-airlines-award-rout...
Par šo rakstīts sadaļā "Published fares".
Man gan sanāk, ka MSC ir Finnair, jo viss lidojums Eiropā un Finnair izpilda pirmo starptautisko posmu?
Paskatījos Expertflyer, RIX-PDL nav publicētu cenu ne AB, ne AY . HEL-PDL ir AB.
Par MSC Tev taisnība. Nezinu, vai Eiropas ietvaros pat būtu svarīgi, kuram pārvadātājam ir pieejama cena šajā maršrutā. Pašam arī šis noteikums nojauca plānus, bet reāli neesmu pats zvanījis un mēģinājis pierezervēt lidojumu bez pieejamas "fare". Atklātā tekstā arī nemanu to AAdvantage T&C, bet paļāvos uz šadiem noteikumu izklāstiem, jo šie cilvēki ir daudz lidojuši award lidojumus.
Njā, šis noteikums par publicēto tarifu ir nepatīkams. Par to var pārliecināties, piemēram mēģinot norezervēt lidojumu RIX-MKK. aa.com to sadalīs daļās, RIX-HNL par 20k jūdzēm plus HNL-MKK par vēl 5k.
Deltai arī tāds nepatīkams noteikums ir, gadījās mainīt tāpēc plānus.
US Airways bija pilnīgi vienalga par tarifiem, viņi pat MPM (maximum permitted mileage) ne vienmēr skatījās, ja jau varēju no MEL izlīkumot pa visu Āziju ceļā uz GUM…
Vēl varu pieminēt, ka rezervējot pa telefonu ir 25$ maksa, bet apelējot pie tā, ka šādu kombināciju, pārvadātāju nav iespējams rezervēt internetā, šo maksu nepiemēro.
AA.com uzrāda tikai daļu partneru un tikai īsus savienojumus. Pieejamību vislabāk meklēt BA.com un bieži vien pa posmiem.
Pamanīju, ka American ir glīta karte, kurā redzams, kurp var aizceļot ar sakrātajām jūdzēm: http://www.aa.com/awardmap
Pamanīju, ka American ir glīta karte, kurā redzams, kurp var aizceļot ar sakrātajām jūdzēm: http://www.aa.com/awardmap
Karte tik tiešām ir ļoti glīta un arī darbojas lieliski, bet tai ir tāds pats lielais mīnuss, kāds pašai AA online award rezervēšanas sistēmai - ļoti ierobežots partneru skaits. Cik esmu ievērojis, tad parasti piedāvā tikai AA, US, AY, AB, BA, IB, HA, AS. Varbūt vēl kādus, bet ļoti liels vairums aviokompāniju (īpaši no Āzijas, Tuvajiem Austrumiem, kā arī Dienvidamerikas, diemžēl, nav pieejami).
Šobrīd var piepirkt vai pārvest jūdzes ar 35% atlaidi.