Operational Upgrade (op-up) - iespējamība un pieredze

44 replies [Last post]
infests
Offline
Joined: 24/05/2011
Posts: 3610
Last seen: 1 week ago
Location: Stokholma

Operational Upgrade jeb op-up ir upgrades uz augstākas klases vietu, kas parasti notiek lidostā un to, kurš tiek upgradots parasti nosaka gate agent vai kāds cits, kas atbildīgs par lidojumu. Parasti šādi notiek tikai uz pārpārdotiem (oversold) lidojumiem, kad pārdotas vairāk ekonomiskās klases biļetes nekā lidmašīnā ir vietu un ir brīvas biznesa klases vietas. Ja arī biznesa klase ir pilna, tad parasti ir denied boarding. Bet šādā veidā iespējams tikt biznesa klasē par brīvu. Vislielākā iespējamība ir lidojumos, kas ir atvaļinājumu maršrutos atvaļinājumu pīķa sezonā. Jo tieši tad brauc vismazāk biznesa pasažieri, bet tieši visvairāk cilvēki vienkārši atvaļinājumos (pērkot ekonomiskās klases biļetes). Līdz ar to ir liela iespējamība, ka biznesa klase būs tukša, bet ekonomiskā pārpārdota.

Mana esošā situācija ir sekojoša:

Rītdien ir lidojums - pirmais posms ar AY, otrs ar JL. Apskatot rezervāciju JL mājaslapā JL posmam (garajam) rādās, ka man jāizvēlas citas vietas dēļ equipment change un piešķirtās vietas rādās biznesa klasē. Bet neesmu drošs, kāpec tas tā ir, jo equipment change, cik atceros, nav bijis, un kad pirku, izvēlējos pavisam citas rindas (krietni aizmugurē). Nomainīt nav iespējams, jo rādās paziņojums, ka lidojums ir pārāk drīz.

Iečekojos online AY mājaslapā un izdrukāju boarding pass abiem lidojumiem, tai skaitā otram ar vietām biznesa klasē (bet virsū rakstīts - class of service economy).

Nedaudz palasot flyertalk un papētot expertflyer informāciju, izskatās, ka, ja lidojums ir oversold ekonomiskajā klasē, tad rindas 7-10 (biznesa klase) izmanto ekonomiskās klases pasažieriem. Serviss un ēdiens gan ir ekonomiskais. Šādā gadījumā vietas šajā mini-cabin ir bloķētas, jo starp rindām 1-3 un 7-10 ir tualetes un galley.

Izpētot pieejamību expertflyer visās klasēs uzrādās 0, bet matrix rāda, ka var nopirkt 2 ekonomiskās klases biļetes un 1 biznesa klases biļeti. Bet tas ir biežs rādītājs izpārdotiem lidojumiem, kad vēl joprojām piedāvā vienu vietu par astronomisku summu.

Kopumā ņemot, izskatās, ka manas iespējas uz operational upgrade ir samērā lielas. Ziņošu kā beigsies šis piedzīvojums. Bet, ja tas beigsies veiksmīgi, tad tas būs jau otrais operational upgrade divu gadu laikā tālajiem lidojumiem, kas negadās bieži.

Pirmais bija lidojumam no MIA uz LHR jaunajā 777-300ER lidmašīnā ar American Airlines. Sēdējām lounge un stūmām iekšā pārtiku, jo tur tā ir daudz labāka nekā lidmašīnā un plānojām lidojot tikai gulēt. Ieradāmies, mūsuprāt, laicīgi pie vārtiem un domājām, ka esam par ātru, jo ļoti maz cilvēku. Izrādās, ka visi bija jau sakāpuši un viņi kādu laiku bija saukuši mūsu vārdus, jo bijām upgradoti uz biznesa klasi. Abi divi, turklāt blakusvietās. Un šajā gadījumā bija arī biznesa klases ēdiens un serviss. Diezgan patīkams pārsteigums. Statuss laikam arī šādos gadījumos nospēlē savu lomu, jo esam oneworld emerald līmenī.

Kāda citiem ir pieredze ar tā saukto op up? Zinu, ka arī AY tālajiem lidojumiem bieži izmanto biznesa klases mini cabin ekonomiskās klases pasažieriem (ar ekonomiskās klases servisu). Un bieži pat gadījumos, kad ekonomiskā klase nav izpārdota. To, kurš tur var rezervēt vietu, parasti nosaka lidostas aģenti. Varbūt tas ir kā iekārdināšanai, lai turpmāk izvēlētos lidot biznesa klasē. Pašam ar AY nav gadījies lidot šajā mini cabin, bet esmu lasījis par daudziem gadījumiem FT.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Man no visiem tālajiem lidojumiem ne reizi nav gadījies opup. Tur jāsakrīt daudzām lietām, pirmkārt jābūt pārpildītam reisam, otrkārt jābūt iemeslam, kādēļ izvēlas tieši Tevi (vai nu statusa dēļ, vai tāpēc, ka pirki ļoti dārgu biļeti, vai tāpēc, ka ierodies pēdējais lidostā iečekoties un viņi cerēja, ka nebūsi vispār).

Ļoti jauki, ka Finnair pret Tevi tik labi izturas… Smile Kā beidzās, atstāja Tevi biznesā?

bbad
Offline
Joined: 09/02/2011
Posts: 82
Last seen: 2 weeks ago

Atceros, kad bija Lufthansas kļūda uz Bogotu/Venecuēlu, tad atpakaļceļā ļoti daudzus pārlika biznesa klasē, jo reiss bija ļoti pārpildīts. Diemžēl mani nē, jo vai nu dēļ tā, ka bija lētā biļete, vai arī tāpēc, ka pērkot nebiju norādījis M&M kontu.

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8825
Last seen: 7 hours ago

Kādreiz pārliek uz NON-UPGRADDE biznesa klasi, ja ierodies pēdējais. Man reiz uz HY reisu līdz TAS bija priekšā 2 grupas, kurām ceļojumu aģentūras dalīja biļetes tieši  RIX lidostā. Rezultātā tieši 2 pēdējiem (tai skaitā man) pietrūka ekonomiskās klases vietu līdz TAS, jo kaut kas neesot bijis pareizi sarēķināts un no Ņujorkas tālāk līdz TAS esot aizmirsuši pierēķināt vēl divus ceļotājus. Domāju, ka reālo situāciju varēs redzēt lidostā un diez vai tam ir kāds sakars ar dažādiem FREQUENT FLYER utt . statusiem un cenu, par kuru biļete pirkta. 

normina -iņš
normina -iņš's picture
Offline
Joined: 31/08/2012
Posts: 1954
Last seen: 11 hours ago
Location: RIX

Vienreiz gadījās ar Transaero no Jekaterinburgas uz Maskavu. Tikai ne viņu vainas pēc, bet gan manas vēlēšanās pēc. Viņiem tur vietējos lidojumos ir dramatski tuvu viens otram salikti sēdekļi, es reāli iesēsties nevarēju, ja nesaliku kājas pa 2 vietām uz nesēžu šķībi, tad lūk, lidojot mēs trīs garie tikām salikti vienā rindā, līdz ar to iesēsties bija pilnīgi neiespējami. Mani tas, protams, pilnīgi izveda no pacietības, nekaunīgi savācu savu nesamo un demonstratīvi aizgāju uz biznesa klasi, kur, loģiski, sēdekļi bija pilnīgi cita lieta un attālums pat priekš manis likās, ka pārspīlēts. Stjuarti noskatījās, bet domāju, ka tajā brīdī redzot manu sejas izteikmi, saprata, ka labāk neaizrādīt, savādāk tiešām dabūtu niknu vārdu lavīnu atpakaļ, jo šādi šķībi sēdot nomocījos jau lidojot uz turieni Smile

Biznesa klases priekšrocības, kā paiku un dzērienus nedabūju Grin

P.S. Starp citu vienmēr cenšos lidmašīnā iekāpt pēdējais aiz diviem iemesliem - var gadīties, ka ir overbookings un noķert kompensāciju, ja nav jāsteidzas, kā jau minēts iepriekš var paveikties ar apgreidu un galvenais, ka mierīgi pasēdi uzgaidāmajā telpā, kamēr visi spaidās pa lidmašīnu. Negatīvais ir tas, ka citreiz ir problēmas ar bagāžas ielikšanu.

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 22 weeks ago

Viņi jau var noteikt ka ir overbooking pēc tiem, kas iečekojas, jau lidostā, ne jau pie geita lidmašīnā tevi nelaidīs.

normina -iņš
normina -iņš's picture
Offline
Joined: 31/08/2012
Posts: 1954
Last seen: 11 hours ago
Location: RIX

Pārsvarā jau čekojas online, līdz ar to pastāv iespēja, ka gaidīs līdz pēdējam, mazums kāds neierodas. Savulaik, kad katru nedēļu lidinājos uz Sokholmu, pēc šādas sistēmas diezgan bieži sanāca nopelnīt 200$ Par to, lai lidoju vēlāk vai caur citurieni. Tajā laikā gan nezināju par regulām, par punktiem, tāpēc daudz ko zaudēju, bet arī 200 apmierināja par pāris stundām. Tas bija ~2002. gads,

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3357
Last seen: 6 hours ago
Location: RIX

Man arī agrāk bija taktika uz tālajiem reisiem čekoties pēc iespējas pēdējam, lai iespējams dabūtu opup. Nostrādāja tikai vienreiz, turklāt no mūsu kompānijas man vēl pietika vietas ekonomikajā, bet pārējos ielika biznesā Smile

osakanesaka
Offline
Joined: 25/05/2012
Posts: 110
Last seen: 32 weeks ago

Es nezinu vai opup nozīmē tikai biznesa klasi, ja tas attiecas arī uz Premium Economy, tad man arī ir pieredze. Pagājušajā vasarā KLM reiss no Amsterdamas uz Monreālu. Reāli jau pērkot biļetes nevarēju izvēlēties 5 vietas daudzmaz kopā (3 pieaugušie + 2 bērni), paļāvos uz to, ka "čekinā" varēs sarunāt, jo bērni 4 un 8 g. nevar sēdēt bez pieaugušā vieni paši. Pirms lidojuma WAW-AMS pie check in mūs atšuva un iedeva biļetes, kur esam visi pa vienam izkaisīti pa visu lidmašīnu, ieteica, lai uz vietas jau esot AMS mēģinam sarunāt pie iekāpšanas lidmašīnā kaut ko. Vēl bija super īss savienojums AMS lidostā (laikam ap 50 min) un mēs bijām vieni no pēdējiem, kas kāpa lidmašīnā. Pirms iekāpšanas geitā darbinieki bija ļoti atsaucīgi, mēģināja kaut ko sabīdīt ar vietām, bet nekas īsti tur nesanāca, teica, lai kāpjam iekšā un reāli ar stjuartēm jau kontaktējam. Iekāpjot, kādu brīdi mums turpat lika uzgaidīt - bet apm. 5 min laikā tikām nosēdināti premium economy zonā visi kopā, kas bija patīkami, kaut vai lielākas "kāju vietas" dēļ uz garo lidojumu. Tāpat arī tur blakām neviena nebija, un paskatoties uz aizmuguri, kur ekon.klase, kur reāli mums bija pirktas biļetes, viss pārbāzts, bija patīkama sajūta Smile

ans
Offline
Joined: 22/02/2012
Posts: 105
Last seen: 2 weeks ago
Location: NSW

Jā, atzīstos, neparadzēts upgrade uz biznesa klasi ir noticis tikai vienu reizi - Emirates lidojumā no Dubajas uz Varšavu. Gluži vienkārši pie iekāpšanas pārbaudes meitene paņem manu boarding pass un saplēš neko nesakot .... un izdrukā citu ... neko nesakot, iedod man jaunu uz kuras rakstīta sēdvieta 2A ... ju-hoo! Šampis, vīni, uzkožamie jau pirms lidmašīna pacēlusies. Mācība? nekāda. Vabūt biju normāli ģērbies? .... t-krekls. Biju pēdējais?... biju laicigi iečekojies un ieradies. Nebiju pasūtījis speciālo ēdienu?... nebiju gan.  

Bet man bieži pie iečekošanās meitenes iedod avārijas izejas rindas sēdvietu ( 11-13 stundu lidojumā tas ir nozīmīgs plus) pat man neuzprasoties. Mācība? Prasīju vienreiz kapēc  - saka, runāju skaidri angliski, tāpēc nebūšot nekādu pārpratumu, un, neizskatos noguris. Personīgs novērojums - jāčekojas nevis internetā bet pie reģistrācijas galdiem kur tas ir iespējams.

_* SYD,MEL

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 3 hours ago

nu... apgreidu un downgreidu bijis daudz, lidojot kā aviolīnijas darbiniekam... arī upgrade (vai downgrade) uz Avro RJ-70 gaisakuģa pilotu kabīni Smile

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Viestursp1 wrote:

Domāju, ka reālo situāciju varēs redzēt lidostā un diez vai tam ir kāds sakars ar dažādiem FREQUENT FLYER utt . statusiem un cenu, par kuru biļete pirkta. 

Protams, ka ir sakars, aviosabiedrību instrukcijā tas smalki atrunāts, kādā prioritātē ko apgreidot, piemēram Lufthansai sākumā pēc booking class, kas principā nozīmē pēc biļetes cenas, pēc tam vienas booking class ietvaros pēc pasažiera statusa. Nedrīkst apgreidot par divām klasēm — ja nav vietas ekonomiskajā klasē un biznesa arī pilna, tad kāds jāpārliek no biznesa uz pirmo, un tad no ekonomiskās uz biznesa. Protams, ka dažādām aviosabiedrībām noteikumi var būt dažādi, un pēdējā brīdī arī ne vienmēr izdodas tiem sekot.

infests
Offline
Joined: 24/05/2011
Posts: 3610
Last seen: 1 week ago
Location: Stokholma

Juris wrote:

Ļoti jauki, ka Finnair pret Tevi tik labi izturas… Kā beidzās, atstāja Tevi biznesā?

Finnair tieši nejauki izturas, ne reizes nav iedevuši upgrade Smile Pirmo reizi bija AA, tagad, iespējams, JL.

Līdz boarding palikušas 30min, pagaidām nekas neliecina par to, ka mani izliks no biznesa vietām.

Grieta
Offline
Joined: 29/07/2009
Posts: 251
Last seen: 7 hours ago
Location: Rīga

pirms pāris nedēļām Travel Time vadītājs bija ierakstījis ziņu FB:

9 of 10 got business class for flight to Seoul from Helsinki - easily my upgrade record (before this was 6 people!)

 

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

infests wrote:
Pirmo reizi bija AA, tagad, iespējams, JL. Līdz boarding palikušas 30min, pagaidām nekas neliecina par to, ka mani izliks no biznesa vietām.

Jā, sorry, rūpīgāk parlasot, redzams, ka JL iedevis biznesu.

infests
Offline
Joined: 24/05/2011
Posts: 3610
Last seen: 1 week ago
Location: Stokholma

Varu noziņot, ka veiksmīgi izlidoju ar JL dreamliner biznesa klasē. Ēdiens un spilvens gan bija no ekonomiskās klases Smile

Linca
Offline
Joined: 11/10/2009
Posts: 3367
Last seen: 1 day ago

O, forši! Vismaz vietas vairāk bija Smile

Man BT divas reizes ir likuši biznesa klasē, vienreiz FRA-RIX, pietam jau laicīgi pa mikrofonu mani sauca, lai pienāku pie geita personāla (toreiz biļete bija pirkta vien dažas dienas pirms izlidošanas un bija nenormāli dārga), otru reizi BT bija atcēlis tiešo reisu uz Cīrihi, iedeva savienoto caur CPH un laikam uz CPH bija bizness ar BT. Vai varbūt tomēr SAS, vairs neatceros. Abas reizes deva ēdamos kā biznesa klasē.

Un, vienu reizi mans reiss no Amerikas iekšienē aizkavējās par vairākām stundām, kā rezultātā nebija jēgas vairs lidot iekšienē, uz Eiropu nebija nevienas brīvas vietas, uz kuru es varēju paspēt un man bija nākošajā dienā darbā jābūt. Biju dusmīga un prasīju biznesa klasi, kad atjaunos, beigās iedeva Y ar Premium Economy, viena pati pa trim sēdēkļiem sēdēju. Nākošajai lidmašīnai gan atkal tehniskas problēmas bija, kā rezultātā savos trīs sēdekļos vairākas stundas lidostā sēdēju, diezgan mokoši. Toreiz arī neienāca prātā, ka es mājās biju kaut kādu pusotru dienu vēlāk un vajadzēja prasīt kompensāciju.

DaceP
Offline
Joined: 05/06/2014
Posts: 184
Last seen: 1 year ago

Mums ar vīru reiz piedāvāja, kad liojām no LHR uz Ņujorku JFK. Tas bija 2009.g. Biļetes vislētākās, apģērbs visērtākais un vienkāršākais. Diemžēl nepaņēmām, jo no JFK bija uzreiz reiss uz Čikāgu, kur mūs sagaidīja.

infests
Offline
Joined: 24/05/2011
Posts: 3610
Last seen: 1 week ago
Location: Stokholma

DaceP wrote:

Mums ar vīru reiz piedāvāja, kad liojām no LHR uz Ņujorku JFK. Tas bija 2009.g. Biļetes vislētākās, apģērbs visērtākais un vienkāršākais. Diemžēl nepaņēmām, jo no JFK bija uzreiz reiss uz Čikāgu, kur mūs sagaidīja.

Īsti neizpratu situāciju - piedāvāja paaugstināt uz augstāku klasi? Kāpēc nepaņēmāt? Biznesa un pirmās klases pasažierus parasti tieši visātrāk izlaiž no lidmašīnas, savienojumu uz Čikāgu tam noteikti nevajadzēja ietekmēt. Jeb piedāvāja uz augstāku klasi tikai vēlākam lidojumam?

DaceP
Offline
Joined: 05/06/2014
Posts: 184
Last seen: 1 year ago

Neprecīzi izteicos, sori. Piedāvāja biznesklasi, bet ar nākamo reisu pec dažām stundām. Arī-stāvējām garā rindā pie pārbaudes un mums vienk.pienāca klāt.

mataleao
Offline
Joined: 20/11/2011
Posts: 340
Last seen: 5 weeks ago

Izklausās pēc vienkārša overbooking.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 6 hours ago

(pārlieku te — Juris)

Nezinu, kurā tēmā šis pienākas (Juris zinās labāk), bet, ja es pareizi saprotu, mani lidojumā no Bangkokas tikko apgreidoja uz biznesa klasi Smile))

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Apsveicu, pienākas! Grin Kāds Tev statuss Miles & Smiles un kādā rezervācijas klasē bija sākotnējā biļete?

BKK šāda ziņā ir ļoti pateicīgs virziens, par biznesa klasi maz kas grib maksāt, bet ekonomiskajā bieži sanāk overbooking.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 6 hours ago

Paldies! Jaaa, ir!! Smile Rakstu no lidmasinas! Smile esmu tk reisa 69 un sezu 5g

Statuss: tiesi pec iepriekseja lidojuma dabuju silveru

judzes: speciali biju nemis bileti klase, kas kraj 100% judzes, neatceros tagad, velak uzrakstisu

vel kas: turpcela uz  Bangkoku man poedavaja but par brivpratigo overbukinga del (600 eiro un nakamais reiss pec 5 stundam), es piekritu, bet man iekapsanas laikaa pateica, ka tomer varu lidot ar originalo reisu (biju diezgan vilies, bet sis visu vers par labu!).

imho jebkurs no siem faktoriem. bet varbut neviens? 

majas tad uzrakstisu izverstak.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 5 hours ago
Location:

Nu bet 600 EUR gar degunu!

evo
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 999
Last seen: 11 hours ago

Lidojot uz TBS, BT visiem 3 kāpjot iekšā iedeva citas iekāpšanas kartes - biznesa klase. Biļetes bija nesen pirktas un bija dārgas. Visi arī bijām šo posmu čakli lidojuši iepriekš, man bija arī PINS exec statuss. Tas bija augusts - pīķis tajā maršrutā. Deva visu, kas pienākas biznesa klasē.

Lidojot ar LH no Calgary uz RIX, garākajā posmā Toronto-Frankfurte tiku apgreidots uz premium economy - ar visām attiecīgajām ekstrām. Biļete bija pirkta pirms lidojuma un garais posms turpceļā jau biļetē bija premium economy.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 6 hours ago

Izdomāju, ka, tā kā starp lidojumiem ir 4 stundas, šis ir labs brīdis, lai notestētu turku ekskluzīvo (kurā nevar tikt ar SA gold līmeni, pieejama tikai TK biznesa klases pasažieriem) Arrival Lounge. Maziņa, salīdzinot ar TK milzīgo laiskotavu izlidošanas zonā, bet jauka. Maz cilvēku, lieliskas, brīvi pieejamas dušas. Turku kafija, uzkodas, pavārs, kas uzceps brokastu omleti. Paskontrole zibenīga - tā dēļ vien bija forši, jo uz parasto kā reiz bija baigā rinda.

P.S.Apskatījos - oriģināli bija Q klase.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Ātrā tikšana cauri drošības kontrolēm / imigrācijai ir viena no noderīgākajām biznesa klases un M&S statusa priekšrocībām Stambulā.

Kā tad īsti notika apgreidošanas process, ja sākumā īsti nevarēji saprast, vai būs vai nē? (Tādu iespaidu atstāja Tevis rakstītais.)

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

evo wrote:

Lidojot ar LH no Calgary uz RIX, garākajā posmā Toronto-Frankfurte tiku apgreidots uz premium economy - ar visām attiecīgajām ekstrām. Biļete bija pirkta pirms lidojuma un garais posms turpceļā jau biļetē bija premium economy.

Vai nevar būt tā, ka pērkot nejauši izvēlējies Premium Economy?…

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 6 hours ago

Un kā putukrējums uz tortes - opups, izrādās, attiecās arī uz posmu IST-RIX, tiku pie jaukās sēdvietas 1A Smile Arī uzzināju pēdējā brīdī - jau lidmašīnā. Vēlāk uzrakstīšu izsmeļoši, kas un kā notika! Viss bija negaidīti un pat likās bezmaz nereāli, ka tas notiek ar mani Smile

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3357
Last seen: 6 hours ago
Location: RIX

Vai tad uz boarding pass nebija rakstīta vieta 1A, ka par to uzzināji tikai lidmašīnā?