Peru, bez Bolīvijas un Čīles

13 replies [Last post]
Dunduri
Offline
Joined: 26/05/2010
Posts: 811
Last seen: 1 day ago

Te būs mans Peru variants. Šoreiz ar bildēm, jo tas bieži ir stipri daiļrunīgāk.

Pasākums notika marta vidū, kas skaitās lietus mēnesis, taču noteikti varu to ieteikt ceļošanai, jo lietusmēteļus izvilkām 1x uz 15min, nebija nežēlīgi karsti un vakari nebija nežēlīgi auksti kā sausajā periodā, kā arī kalni visapkārt bija sulīgi zaļi.
Peru diemžēl bijām tikai 10 dienas, kas ir par maz, tādēļ noteikti iesaku plānot uz vietas kādas 12+ dienas, lai var arī mazo Bolīvijas lociņu pieķert klāt, kas ir ērti no Titikakas ezera puses.

Vispārīgās lietas:
Laiks ceļošanai
- okt-marts skaitās lietus sezona, bet, kā jau teicu, balsoju par marta itro pusi. Tikai tad laikam nevar ņemt klāt Peru džungļus, bet šo dziļi nepētīju.
Kalnu slimība - par šo domāju visvairāk, jo vairāki bija stāstījuši, cik ļoti sāpējusi galva. Palīdz Coca tēja un to lapu košļāšana un, pat vēl labāk - Muña (muņa) tēja. Tomēr ne visiem ar to pietiek. Tā kā mums bija maz laika uz vietas, kuru negribējās notērēt, mokoties ar sāpēm, tad nopirkām LV Diacarb (ar recepti), ko tad lietojām 4-5 dienas. Nekādas nopietnas blakusparādības nesajutām, tik biškuc dulla galva (bet tāda tur anyway ir).
Maršruta plānošana - te jāsāk nevis ar loğistiku, bet gan ar augstumu virs j.l.,lai dotu laiku savam nabaga body aklimatizēties. Uzreiz nonākot 4000m, diez vai laimīgi būsiet.
Transports - pirmo reizi dzīvē lielākā braucienā neīrējām auto. Iemesls - nebija opcijas paņemt vienā vietā un atdot citā. Faktiski auto īri ieteiktu skatīt tikai no Arequipa, lai aizbrauktu uz kanjonu un atpakaļ. Citi transporti - avio lielajiem attālumiem. Pie avio +/- lietus sezonā jāizvēlas rīta reisi, jo vakarpusē biežāk ir lietusgāzes, kad mēdz atcelt reisus. Vilcieni - nenormāli dārgi (uz Machu Picchu nav cita varianta). Autobusi - visbiežākā izvēle. Ir labi lielo distanču nakts busi piem Cruz del Sur. Krēsli riktīgi atgāžas, tikai kāju daļa nē - vajag paņemt kādu lielo somu, lai horizontāla virsma iznāk. Vēl arī jārēķinās, ka troksnis ir baigais, pa tiem ceļiem kratoties. Starp tuvākām pilsētiņām var iekāpt vietējos Collectivos mikrobusos un izbaudīt kolorītu braucienu par kapeikām. Lielpilsētās, protams, taxi. Neskatoties uz haosu uz ceļiem, viņi brauc psihi, tomēr samērā sakarīgi, jo avāriju neredzējām nevienu, uz lielajiem ceļiem arī neārdās, tādēļ braukšana ar savu auto nebūt nebūtu tik traka doma.
Drošība - jutāmies tur ļoti mierīgi. Arī Limā, kur sastrēgumu dēļ izkāpām no takša un nolēmām līdz centrālajam laukumam tos 5-6 kvartālus noiet kājām, un taxists teica, ka mums – šitādiem gringos šajā rajonā galīgi nav labi staigāt, nu, pat arī tur vīrieši smaidīja un uzsauca, cik esot señoritas simpaticas un līdz ar to mūsu vīrieši, kuri nesa somu ar pasēm un dolāriem bija drošībā Smile)
Izmaksas - Ja neskaita avio biļetes nokļūšanai uz/no Peru, tad 4 cilvēku ģimenei bez ēšanas un bez suvenīrpirkumiem, kopā izmaksas bija ap 3270$, kas uz 1 cilv iznāk nedaudz virs 800$. Te gan jāpiebilst, ka viesnīcas bija max 3*, lielākoties B&B.  Hoteļi uz nakti mums izmaksāja 30-100$ visiem (citreiz 1, citreiz 2 istabas), viss ar brokastīm. Pusdienas cilvēkam izmaksā 6-10$ vidējas klases ēstuvēs. Kādu reizi paēdām arī "aizdomīgās" vietās, piem, tirgū, mūķeņu servētā stūrītī. Nu, tur izmaksas vienam bija zem 3$. Norēķini pamatā solēs, bet ar tūrismu saistītajās vietās pieņem arī $. Lidostā maiņas kurss 1$ = 2,5s, pilsētas centrā 1$ = 2,8s.

Te Sintija http://www.celakaja.lv/forumi/dienvidamerika-2011-peru-bolivija-cile jau daudz ir uzrakstījusi par šo reģionu. Mūsu variants bija tikai Peru un pamatā pašiem visu organizējot. Paldies Sintijai par viņas stāstu, kurš ļoti iedvesmoja un bija par plānošanas pamatu. Protams, arī bez LP neiztikām.

Mūsu maršruts: Lima – Cusco – Sacred Valley – Machu Picchu – Cusco – Puno – Chivay – Cabanaconde – Arequipa – Lima

1.diena Lima.

Par Limu Sintija & I-nets daudz ir aprakstījuši, tādēļ te neko daudz neizplūdīšu. Pārsteidza taxi cenas – tā kā nākamajā rītā paredzēts lidojums uz Cusco, tad B&B paņemam 5km attālumā no lidostas. Lepni noraidu viņu piedāvājumu atsūtīt taxi par 18$, jo tas liekas neadekvāti dārgi uz šādu nelielu attālumu, tomēr pie lidostas lētāk par 20$ neko nevar sarunāt. Pēc tam, ņemot taxi pilsētā, lai no pilsētas otra gala – Miraflores nonāktu uz lidostu, tas izmaksā tikai 25$

2.diena uz Cusco, Sacred Valley (3400 – 3200m)

Lidojam uz Cusco ar LAN, bet ir vēl vairākas citas aviokompānijas. Lidojums ap 120$ (bet tas kopā ar kaut kādiem kuponiem, parasti cena lielāka). Lidojam no paša rīta, lai visu dienu pavadītu Sacred Valley. Šāds plāns arī tādēļ, ka Cusco ir 3400m, bet ieleja zemāk, tādēļ vieglāk ar aklimatizēšanos. Esam vienojušies ar vietējo gidu, kurš mūs ar savu busiņu sagaida pie lidostas. Lai nebūtu jābrauc iekšā centrā, kur ir mūsu aiznākamās dienas viesnīca, visas somas atstājam pie viņa un pēc tām atgriezīsimies pēc 2 dienām. Gids ir foršs, labi runā angliski, stāsta arī visādus pekstiņus un ir pārņemts ar inku vēsturi. Izrādās, viņiem 5 gadus jāstudē universitātē, lai iegūtu gida grādu. Tas mums izmaksā uz visu dienu 160$ (no Cusco līdz vilcienam Ollantaytambo ap 100 km). Piedāvājums ir arī uz 3 dienām, bet liekas par dārgu. Te viņa dati: Angel Salazar   yolita_44 [at] hotmail [dot] com  tel: +51 984 636360. Anhels var arī noorganizēt hotelīti par sakarīgu naudu tuvu Cusco centram, arī Ollantaytambo. Sarakstē bija sajūta, ka onkuls tāds dīvains un vai būs drošs (kaut gan netā bija par viņu labas atsauksmes), tomēr realitātē izrādījās ļoti atbildīgs un izcili precīzs un tiešām izpalīdzīgs. Rakstīju arī citiem gidiem, bet citi dienas cenu piedāvāja virs 180-250$.

Sacred Valley:
- Pisac, kas ir lielas inku drupas ar pastaigu pa kalnu taku

- Pisac pilsētiņa ar tirgu (cenas te, manuprāt, labākās visā ceļojuma laikā, arī tirgus piedāvājums liels un acīs raibs no tām visām viņu krāsām)

- n-tie skatu laukumi

- Animal sanctury, kas ir tāds mini zoodārs, bet tā kā gids ir pazīstams ar īpašnieku, kad mums par prieku viens kondors tiek „uzdzīts” nelielā klintī, no kuras cēli noplanē lejā mums kādu 0,5m virs galvas – skats tāds, ka nespējam kontrolēt savu žokli, kurš pārsteigumā atkrīt vaļā

- pa ceļam uzēdam ceļmalas jūrascūciņu  (cuy) „grilētavā”. Tādu te daudz. Un praktiski katra ģimene audzē savas jūrascūciņas (un ne jau paijāšanai un ucināšanai). Spriežot pēc plakātiem, te notiek arī grilēšanas čempionāti. Viena cūciņa + side dish ceļa malā izmaksā ap 15$

- Ollantaytambo arī ir savas drupas

Liekas jau, ka kas tur – drupas un drupas, bet Anhela stāstījumu visu vērš reāli interesantu. Lai apmeklētu drupas, jāpērk Boleto turistico. Ir 3 varianti – 10 dienām par 45$ visur, 2 dienām Sacred Valley par 23$ vai 1 dienai Cusco visās vēst. vietās par 23$.

Esam nopirkuši biļetes uz vilcienu 19:00. Vilciens ir vienīgais veids, kā nokļūt uz Machu Picchu (esot gan vēl viens slīpais variants ar kreiso autobusu un ilgu iešanu pa sliedēm). Jābrauc uz miestiņu Aguas Calientes. Biļetes dārgas – lētākais, ko atrodam, 114$ turp-atpakaļ. Ir pāris vilcienu kompānijas. Mēs braucam ar Peru rail. Biļetes iepriekš pērkam Netā. Nesezonā tā nav problēma, bet sezonā iesaka biļetes pirkt jau n mēnešus iepriekš, jo vietas ir numurētas un to ir tik, cik ir. Var braukt no paša Cusco, bet tad ir ahūni dārgāk.

Nakšņojam tīri labā vietā - Machu Picchu Green Nature, info [at] machupicchu-greennature [dot] com 100$ 4-vietīga istaba ar brokastīm

3.diena Machu Picchu (2800-3000m)

Nu, te lielākais izaicinājums bija nopirkt biļetes Internetā. Atkal tas pats – nesezonā to var darīt uz vietas, bet arī nesezonā tiem, kuri grib uzkāpt Wayna Picchu, vajadzētu tomēr iespringt, jo dienā uz Wayna Picchu taku laiž tikai 400 cilv. Viņu mērķis ir saglabāt šo vietu un kontrolēt tūristu plūdus. Nu re, biļetes teorētiski var nopirkt te: http://www.machupicchu.gob.pe/  Bet tas nav tik elementāri. Nets ir pilns ar vaimanām šajā sakarā. Principā, neskatoties uz to, ka ir angļu versija, biļetes reāli nopirkt var tikai spāņu versijā. Un arī ne ar katru karti. Jāmēģina pacietīgi n dienas, pie tam – ar dažādām kartēm. Kādā mirklī maģiski paveicas. Es nopirku ar kolēģes karti. Tur gan rakstīts, ka sezonā varot pieprasīt uzrādīt karti, ar kuru pirkts, bet mums neko tādu neprasīja. Nu, tātad cena: 60$, iesk. Wayna Picchu.

Cikos un kā tikt no miestiņa augšā uz kalnu? Ir 2 varianti – kāpt augšā ar kājām (kādas 1,5-2h) vai braukt  ar busiņu, turp-atpakaļ 19$. Kāpt, protams, ir kruti, bet tad jāceļas ļoooti agri, lai uz 6 būtu jau augšā. Jo augšā vajag būt agri – tad parasti esot spokaini mākoņi, kuri vēlāk saulē izgaist. Un tad vēl tiem mākoņiem pa vidu lamas blandās - nu, tā sirreāli.

Kāpiens Wayna Picchu mums, līdzenuma cilvēkiem, ir riktīgs pārbaudījums, jo tas sākas 2800m augstumā, tomēr tehniski tas nav grūts, kaut arī izskatās baisi. Tur, augšā ir sajūta kā uz pasaules jumta, kopā ar vēl nez-cik-tur nāciju pārstāvjiem.
Klasiskais skats uz Machu Picchu, kā iesaka Lonely Planet, ir uzreiz aiz ieejas pa kreisi augšā kalnā – tur patiešām ir izcils skats. Vēl ir pāris takas, kur var kāpt, bet mums pilnīgi pietika ar Wayna Picchu – jau pēc tās mēs bijām praktiski beigti.
Atpakaļ braucam ap 16:00, lai varētu vēl gaismā apskatīt apkārtni pa vilciena logu. Ir smuki.

4.diena uz Cusco. (3400m)

No Ollantaytambo uz Cusco var braukt pa otru Sacred Valley ceļu, kurš ved caur Maras&Moray (drupas un terases), Salinas (sāls terases) un Chinchero (drupas un aušanas centri). Te noteikti var visu dienu pavadīt. Mēs nolemjam veikt šo pasākumu ar vietējiem busiem (colectivos) un izkāpt Chincheros. Uz pagrieziena uz Maras&Moray stāv takši - tā ka mierīgi var no Collectivos izkāpt un pēc tam nākamo nobalsot.

Lai nokļūtu Cusco, ar vienu busiņu jābrauc no Ollantaytambo uz Urubamba 0,5$ un tad no Urubamba uz Cusco 2$. Pa ceļam nolemjam izkāpt Chincheros un pēc tā apskates balsot kādu citu collectivos (viņi ņem pasažierus arī tad, kad īsti vietas nav. Jāmaksā tā pati cena, kas no paša sākuma). Taču, iebraucot Chincheros, vide mūs galīgi neuzrunā un tā arī neizkāpjam un braucam uz Cusco (gribētājiem iesaku iepriekš noskaidrot, kur īsti to daili meklēt, jo no autobusa loga tā nav redzama). Šo Cusco Collectivos galapunkts ir Pavitos iela, kas ir tuvu centram. No šejienes tie brauc arī pretējā virzienā - arī par tām pašām 6 solēm. Atrast nav grūti, jo ieliņa ir īsa un viņi katram garāmgājējam skaļi izbrēc piedāvājumu aizvest uz Ollantaytambo.

Te vieta atkāpei par vidi – nu, principā kultūršoks ar tām drausmīgajām paštaisīto māla ķieģeļu būdām, no kurām rēgojas armatūras stieņi, ir garantēts, tādēļ jo īpaši daiļas liekas tās vietas, kur ir sakopts un ir skaista arhitektūra. Un tāds ir Cusco centrs. Katedrāle un arī citas baznīcas ir satriecošas – man liekas, ka nekur citur neesmu redzējusi tādas zelta un sudraba tonnas. Arī gleznas un viss cits ir stipri atšķirīgs – nu, katrā ziņā pirmo reizi redzēju Jēzu sistu krustā ar zelta gurnautu, kurš izrotāts ar dārgakmeņiem, nerunājot par Mariju un Jāzepu kovboju cepurēs.

Pilsētās mazāk, bet miestiņos praktiski visas sievietes staigā nac tērpos. Un tie katrā reģionā ir tik dažādi, tik krāsaini!

5.diena uz Puno (līdz 4300m)

No Cusco līdz Puno ir 500km, kas ir patālu, iet pāri kalniem, tādēļ ir daudz tūrisma firmu piedāvājumu šim maršrutam. Ceļā ir 4 apstāšanās vietas ar dažādiem „objektiem” un skatu vietām, kā arī pusdienas.

Mēs izvēlējāmies kompāniju Wonder Peru, jo ir jauna, ar jauniem, ērtiem busiem. Cena 45$. Pasākums ilgst 10h, bet nav garlaicīgi, jo ik pa laikam jākāpj ārā un ir, ko apskatīt. Teiksim, šāda baznīciņa kaut kādā pilnīgā čuhņā.

Vēl, piebraucot pie Puno ir pilsēta Juliaca (Huliaka), kas ir kaut kāds rūpniecības centrs, kas ir drausmīgākā Getliņu izgāztuve, kuru esmu redzējusi. Pēc tās šķērsošanas (ar autobusu) katra Peru pilsēta liksies skaista.

6.diena Puno, Titikakas ezers (3800 – 4000m)

Ja ir plāns laist uz Bolīviju, tad šis nu ir tas moments. Godīgi sakot, ezera atrakcijas var arī izlaist, jo pasākums stipri komerciāls. Tomēr, ja ir laiks – tad piedāvājums ir liels. Objektu gan nav daudz – lielākoties ezera salas.Pirmkārt niedru salas, uz kurām viņi dzīvo. Noteikti ir salas, kur tiešām dzīvo, bet tās, uz kurām ved, izskatās pēc brīvdabas muzeja, uz kura vietējie brauc kā uz darbu.

Piestātnē ir n-tās kompānijas, kuras piedāvā vest uz salām. Nebiju pārliecināta, vai, ierodoties 5 vakarā, kantori būs vaļā, tāpēc rezervējām Netā, tomēr visu var sarunāt uz vietas. Kad nokļūst uz niedru salām, vēl tiek piedāvāts izbrauciens ar niedru laivu, kas faktiski ir 2 meiteņu dziesmu garumā no vienas saliņas uz otru (kurp arī kuģītis pārbrauc), bet par šo visu tiek paprasīti 3,5$ no katra. Vēl papildus bez niedru salām braukt var arī tālāk uz Tequile island. Nekā diža uz salas nav, taču arī pašā Puno diezko daudz izklaižu nav, tādēļ ieteiktu uz turieni braukt, lai paskatītos no kalna augšas uz satriecošo ezera krāsu un apēstu ļoti gardu foreli. Abu salu ekskursija – 55$ ar speed boat, rezervēju caur www.incalake.com

Vēl Puno ir interesants objekts – kuģis Yivary, kurš atkuģoja no britu salām un tad 2000 gabalos to pārveda pār Andiem līdz Titikakas ezeram. Apmeklējums ir pa brīvu, bet ziedojums ieteicams. Taxi no ostas uz turieni - ap 2$.

7.diena. uz Colca canyon (3800-4920-3200m)

No Puno uz Chivay brauc vienas kompānijas buss - www.4m-express.com Cena 45$, 3 pieturas kalnos + sviestmaize. Skaisti, bet galva džinkst tajā augstumā.

Pa ceļam daudz lamu, alpaku un vikuņu. Starts 6:00, finišs 12:00 Chivay, kas ir Kolkas kanjona augšējā daļa, kaut gan faktiski Chivay nekādu dižu kanjonu vēl nevar redzēt. Toties tur ir termālie avoti, kuros var plunčāties. Īstie kanjona skati ir miestiņā Cabanoconde, uz kurieni iet busi pāris reizes dienā, bet var arī braukt ar taksi. Mums līdz busam bija jāgaida 4h, tāpēc braucām ar sagrabējušu taksi. Tie ir kādi 60km gar kanjona malu, kur ir daudz super skati. Pa ceļam ir arī slavenais Mirador de Condor, kur augstu virs kanjona ir kondoru ligzda un viņi tur bieži no rītiem saulainā laikā planē apkārt. Ceļš ir drausmīgi slikts, tādēļ jārēķinās ar 1-2h (cik nu taksists grib lauzt savu auto). Vienojamies par 50$. Chivay pievārtē jāpērk arī boleto turistico par 23$, jo kanjons ir nac parks

No Cabanocondes ir vairākas takas līdz pat pašai kanjona apakšai, kur ir tjipo- telšu pilsētiņa, kur var pārnakšņot un nākamajā dienā rāpties atpakaļ vai arī cēli uzjāt uz mūļa muguras.

Šo visu var organizēt gan no Arequipas, gan Chivay, gan arī sakomunicēt ar Cabonocondes hosteli, kur ir foršs angliski runājošs čalis - www.pachamamahome.com/pachamamaservices.htm  Super tīri tur nav, tomēr uz briesmīgā miestiņa fona šī ir gana laba vieta, kur apmesties un arī pavakariņot.  Mēs nokāpām kādu 1/3 daļu takas un bija jau gana iespaidīgi, + apkārt planējošie kondori.

8.diena uz Arequipa. (3200 – 4920 – 2200m)

No Cabanocondes uz Chivay iet vietējie busi, tālāk uz Arequipa arī vietējie busi un 4M buss arī. Pēdējais apstājas 3 skatu punktos. Mums iepriekšējā hosteļa čalis sarunā vietu vienā Arequipas tūres mikriņā, kurš nav pilnīgi aizpildīts. 13$. Tā ka ar viņu iepriekš par šo tēmu vajag pameiloties, jo vietējo busu saraksts nekur nav Netā pieejams – tas jāskaidro uz vietas.

Ceļā atkal smuki kalni, lopiņi un kalnu pārejas, augstākajā vietā mākoņi veļās pāri šosejai. Sirreāli

Taču tad pamazām viss kļūst pliks un nesmuks. Tāpēc esam priecīgi, ka nebija šo ceļu jābrauc turp-atpakaļ (lielākā daļa kanjona ekskursiju piedāvājumu ir no Arequipas). Nu, un tad jau esam Arekipā, kas, mūsuprāt, ir skaistākā mūsu redzētā Peru pilsēta. Balta un smuka.

9.diena Arequipa (2200m)

Te zēni un meitenes sadalījās – puiši dodas velo braucienā Downhill el Misti – rakstīts, ka uzved līdz 3400m un tad ripina no vulkāna lejā. Realitātē kalns vēl bijis lielā gabalā, kad sākuši ripot. Velosipēdi esot bijuši štruntīgi, maršruts, ne tāds, kā bijis domāts, tomēr dīvaini, ka mūsu puišu gala secinājums: Super brauciens! (un saka vēl, ka sievietes esot neizprotamas). 65$. www.peruadventurestours.com

Meitenes tikmēr apmeklēja Monasterio de Santa Catalina. 35$ + 10$ par gidu. Un katrs dolārs bija šī apmeklējuma vērts. Un noteikti ieteiktu apmaksāt gidu, jo tos neticami interesantos stāstus nevar pat nojaust, tikai staigājot pa milzīgo klostera teritoriju, kur ir ne tikai n-tās mūķeņu privātmājas, bet pat ielas

Vakarpusē – ar Cruz del Sur nakts busu uz Limu. 13h, 54$ VIP vietās. Bija biļetes arī pa 9$ busa 2.stāvā pašā galā, saprotu, ka blakus tualetei, kas laikam neskaitās prestiži vai kā. VIP biļetē iekļautas arī pusdienas un brokastis (nu, nekas jau dižs). Un padomājiet par somu priekš kāju atbalstīšanas.

10.diena Limas (jūras līmenis).

Nu, un atkal Lima, par kuru var daudz citur izlasīt. Interesanti, ka šādu uzrakstu mēs ieraudzījām Miraflores vienā parkā (tas ir uber kruts Limas rajons).

Rezume: forši, tik ļoti sāpēja sirds, ka nesanāca papildus 3 dienas, kurās izbraukt pa Bolīviju... Bet nu to nākamreiz

Erkils
Erkils's picture
Offline
Joined: 31/07/2009
Posts: 580
Last seen: 1 year ago
Location: LV

Paldies loti forsi, man tagad ari tur vajadzeja but, bet gulu slimnica nu nekas japietiek ar izteli.

Dunduri
Offline
Joined: 26/05/2010
Posts: 811
Last seen: 1 day ago

Konstatēju, ka cena "s" visur ir transformējusies iekš $ (daļa $ ir īstie $). Nu, negribās tagad visu labot - ja kādu interesē, kura cena ir soles, kura $, tad rakstiet, konkretizēšu

Bzh
Offline
Joined: 03/12/2012
Posts: 1750
Last seen: 2 days ago

Foršas bildes Smile

Mēs ļoti līdzīgu maršrutu veicām aprīļa beigās pirms gada.
Dažas manas piebildes:

  1. Lidojām ar viņu "mazjām" kompānijām - StarPeru un Peruvian. Lidojums Lima-Cusco maksāja 70$. Lidojums Lima-Iquitos (tā kā bijām aprīļa beigās, tad džungļus ar paņēmām) šurpu-turpu 120$.
  2. Nebijām Pisac, bet bijām Moray un Salinas. Un gids teica, ka mums ir ļoti paveicies, jo nedēļu iepriekš iekšā nelaistu, jo lietus kārtīgi nebija beidzies. Ņēmām kaut kādu dienas tūri pie vietējā operatora un tas maksāja nepilnus 10$ Smile
  3. MachuPiccu biļetes ar swedbankas karti Ollantaytambo interneta kafejnīcā (stundā internets tur maksāja 2$) un nesagādāja nekādas problēmas. Tas, ko nedrīkst aizmirst, ir pēc tam arī iečekoties. Līdzīgi kā lidmašīnā (pirkām biļetes internetā, jo pāris minūšu laikā apmeklētāju skaits pieauga no 1500 uz 1900 un šķita, ka var arī nesanākt Smile)
  4. Kalnos nekāpām, bet palidinājāmies virs Nasca līnijām. Biļetes cena ~75$. Ar nosacījumu, ja nav ēstas brokastis un svars pārsniedz 100kg, kā tas gadījās mums (ok, mēs arī tāpat virs 100kg sveram Smile). Tad cena bija +50%, taču lidmašīnā vienu vietu atstāja brīvu.. Smile Lidojām ap 9iem un līnijas varēja redzēt samērā labi, bet.. Mūsu motivācija bija - ja jau tik tālu esam aizbraukuši, tad jāpaskatās uz tām līnijām no augšas. Bet tā, ka sajūsmas spiedzieni un elsieni būtu - tā nebija. (vienīgais, kas patika, bija pilota izmisīgais "power lost, power lost" pie pacelšanās. Pēc tam gan viss atradās un piezemējāmies tur, kur pienākās... Grin)
  5. Smilšu bagiji + sandboard Icā (ar Morganu Frīmenu bagijam pie stūres. Nu vai viņam līdzīgu vietējo aborigēnu). Neatceros, vai bija 35$ vai 35soles, bet to iesaku. Riktīgi feini (un mums sanāca saulriets tuksnesī, kas pats par sevi ir smuki Smile).
  6. Nakšņojām Limas viskriminogēnākajā rajonā (tajā pašā, ko sestdienas un nekā personīga žurnāliste aprakstīja), līdz ar to Limas nakšņošanas vietu vajadzētu izvēlēties prātīgi. Liela daļa takšu, kurus mēģinājām sarunāt, tur nebrauca vispār. Un tie, kuri brauca, pirmkārt, mēģināja mūs pārliecināt par nakšņošanu citur un otrkārt, tikko bijām izkāpuši, momentā pazuda.. Tātad pirmo reizi manā mūžā ir gadījies, ka žurnālistam ir taisnība Smile
  7. Izmantojām iespēju pāris dienas padzīvot džungļos.. Ar visu iekļautu(transfēri, ēšanas, ekskursijas, makšķerēšana u.c.) tas maksāja 220$ cilvēkam uz 3 dienām/2 naktīm. Rezervējām internetā pirms lidošanas (piedāvājumi viņiem ir gana daudz). Iespaidu daudz un man patika. Pat neskatoties uz to, ka dažādi uzvedumi un ekskursijas domāti tikai tūristiem. Ikdienā viņi tādas muļķības nedara Smile Jāņem gan vērā, ka nakšņošana bija primitīvā bungalo bez elektrības, interneta un siltā ūdens. Ja nu kādam tas ir svarīgi Smile

Šis viedoklis ir mans un attiecas uz mani, pat, ja reizēm tas ir uzrakstīts vispārējā formā :)

Indzhuks
Offline
Joined: 17/05/2012
Posts: 59
Last seen: 32 weeks ago

cik kopējās izmaksas apmēram sanāca bez lidmašīnas turp un atpakaļceļa?

Dunduri
Offline
Joined: 26/05/2010
Posts: 811
Last seen: 1 day ago

Izmaksas - Ja neskaita avio biļetes nokļūšanai uz/no Peru, tad 4 cilvēku ģimenei bez ēšanas un bez suvenīrpirkumiem, kopā izmaksas bija ap 3270$, kas uz 1 cilv iznāk nedaudz virs 800$. Te gan jāpiebilst, ka viesnīcas bija max 3*, lielākoties B&B. 

ēšanas un suvenīru sadaļu nerēķināju. Grin

Indzhuks
Offline
Joined: 17/05/2012
Posts: 59
Last seen: 32 weeks ago

paldies Smile

de
Offline
Joined: 30/10/2008
Posts: 163
Last seen: 26 weeks ago

Paldies!

Gan noderēs!

Kā ar ēšanu? Vēderi nesabuntojās?

iikauniece
Offline
Joined: 06/06/2012
Posts: 308
Last seen: 2 weeks ago

Ļoti interesanti, paldies! Pati šobrīd ceļoju pa Peru, man tas brauciens tāds garāks, tāpēc mēģinu vairāk ietaupīt, te daži padomi kā.

Uz Maču Pikču nokļūt var arī tā: Kusko aizdoties uz Santiago termināli (tā ir vienkārši iela), no kurienes atiet busiņi uz Santa Maria (maksā 20-30 soles, 4 stundas). Tad no turienes vai nu pa taisno vai caur Santa Teresa uz Hidroelectrica ar taksi (1,5 h, 10-20 soles), tad no Hidroelectrica ar kājām uz Aguascalientes ir kādi 10 km pa smuku, labu taciņu (turpceļā mēs gājām tumsā, tā ka celiņš tiešām labs) gar sliedēm (kādas 2-2,5 h). Šādā veidā mums izdevās veikt ceļu no Kusko līdz Aguascalientes un atpakaļ par 80 solēm (kādi 20 eiro) un, kā atpakaļceļā novērojām, tas ir ļoti populārs variants, jo pēcpusdienā gar sliedēm mums pretī aizgāja simtiem cilvēku.

Kolkas kanjonā mums bija šāds maršruts: 3 naktī no Arekipas izbraucām ar tūristu autobusu (25 soles; ir arī netūristu autobuss uz Kabanakondi pa 17 solēm, bet tad ir jāizbrauc vienos naktī),  kurš sešos piestāja Chivay, lai paēstu brokastis (6 soles), un tad īsi pirms 9:00 pie Cruz del Condor, kur 8:45 kondori vēl lidinājās, bet 9 viņiem laikam beidzas darba laiks un viņi pazuda. Tad busiņš mūs atstāja Kabanakondē. No turienes devāmies uz Llahuar - nokāpām lejā pa kanjonu, pa ceļam apskatījām geizerus un jau ap 15:30 bijām Llahuar kempingā, kur var izmērcēt savas sagurušās miesas karsto avotu ūdeņos (palikšana divvietīgā namiņā 20 soles no cilvēka, vakariņas 10, brokastis 8 soles). Nākamajā dienā pa zemes ceļu atkal kāpām uz augšu caur Malata, devāmies uz Cosninhua, kur paēdām pusdienas, tad atkal lejā, šķērsojām upi, lai pa nakti paliktu Sangalle, kur ir vairākas viesnīcas ar baseiniem (mēs savējā izdiņģējām palikšanu par 10 solēm no cilvēka, tur gan nebija elektrības). Tad trešajā dienā cēlāmies 5:30, lai izmantotu rīta vēsumu kāpienam augšā, jo no Sangalle līdz Cabanaconde ir kādi 1100 metri uz augšu. Pa trīs stundām bijām augšā un tad 11:00 braucām ar autobusu (17 soles) uz Arekipu. Arekipā bijām ap sešiem vakarā.

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8825
Last seen: 34 min ago

Cik ilgu laiku iepriekš būtu ieteicams pirkt biļetes Peru vietējiem aviopārlidojumiem, ja vietējais parlidojums plānots marta beigās. Skatos, ka Peruvian airlines cena praktiski nemainās, bet Star Peru lētāks lidojums Lima - Cuzco ir  šobrīd nopērkams dažas dienas uz priekšu,  bet uz marta beigām cena ir par 30-40% dārgāka un praktiski nemainīga veselas nedēļas garumā. Kaut kā dīvaini - jo agrāk pērc, jo dārgāk tiem peruāņiem.

Grieta
Offline
Joined: 29/07/2009
Posts: 251
Last seen: 2 hours ago
Location: Rīga

Viestursp1 wrote:

Cik ilgu laiku iepriekš būtu ieteicams pirkt biļetes Peru vietējiem aviopārlidojumiem, ja vietējais parlidojums plānots marta beigās. Skatos, ka Peruvian airlines cena praktiski nemainās, bet Star Peru lētāks lidojums Lima - Cuzco ir  šobrīd nopērkams dažas dienas uz priekšu,  bet uz marta beigām cena ir par 30-40% dārgāka un praktiski nemainīga veselas nedēļas garumā. Kaut kā dīvaini - jo agrāk pērc, jo dārgāk tiem peruāņiem.

Ieskatījos savos meilos 2013.g martā. Toreiz pētīju variantu Lima- Maldonado-Cuzco, ap mēneša vidu uz marta beigām labākā cena bija 30+30 usd. Cena mainījās uz augšu -leju, lētākā parādījās pāris reizes divu mēnešu laikā. Toreiz noraustījos un nenopirku, jo, pirmkārt, baidīja straujā pāreja no zemienes uz augstkalnu apstākļiem un otrkārt, leca ārā draudīgais paziņojums, ka nerezidentiem var nākties piemaksāt 184 usd. Ar tagadējo pieredzi - pirktu. Rezultātā, jau esot Limā, nopirkām uz nākamo dienu vienvirziena biļeti uz Cuzco par 182 usd gb. 

 

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8825
Last seen: 34 min ago

Jā, es arī šobrīd skatos un nesaprotu, ko darīt - lētākā cena ar Star Peru no LIM iz Cuzco decembrim ir burtiski dažas dienas pirms izlidošanas (ap 70 USD + TAXES), bet mani interesē marta beigas. Tālajiem mēnešiem ar Star Peru cenas vienādas katru dienuun visiem reisiem - ap 120 USD + TAXES. Star Peru it kā viena cena visiem - gan peruāņiem, gan citiem. LAN airlines gan Peru vietējo pārlidojumu biļetes krietni lētākas, ja pērc caur LAN Peru mājas lapu spāņu valodā un kā atrašanās valsti izvēlies Peru. Tikai  arī ir brīdinājums, ka var nākties piemaksāt vēl 184 USD/per person, ja nevarēsi uzrādīt kaut kādu peruāņa rezidences karti, ko es, prrotams, nevarēšu uzrādīt, jo tādas man nav.

Grieta
Offline
Joined: 29/07/2009
Posts: 251
Last seen: 2 hours ago
Location: Rīga

Buicis stāstīja, ka esot veiksmīgi lidojis ar lēto vietējo biļeti. Es lidostā intereses pēc skatījos, kur tad ārzemnieku izķeršana varētu notikt - nekas tāds neiekrita acīs. Ieejā uz izlidošanas termināli ļaudis pārvietojās diezgan haotiski, kārtīga rinda tur nebija, meitene pavirši uzmeta aci biļetei (bording kartei?). Pie geita arī kasieris nestāvēja. Smile Šķiet, ja izdodas onlinā iečekoties, tad diez vai kāds vēlāk pētīs, par kādu cenu biļete ir nopirkta. Risks protams ir - toties limitēts - 184 usd Smile

winjanis
winjanis's picture
Offline
Joined: 19/02/2015
Posts: 119
Last seen: 2 years ago
Location: LV

2018. gada oktobris (normāls laiks staigāšanai, lietus sezonā vēl nebija sākusies)

Auto īre – var un vajag īrēt, īpaši, ja ir vēlme braukt pašam uz Vinicunca, ļoti skaists ceļš, nedaudz nervus kutinošs, ja gāž kā ar spaiņiem. Es teiktu, ar lielāku spriedzi nekā piem. Shafer Canyon Road .

Galvenais braukšanas noteikums Peru, izvairīties no sadrusmēm, lai kas tas arī nebūtu. Īrēt auto Limā, tomēr neieteiktu, tur varētu nepietikt nekaunības, lai kaut kur sastrēguma laikā vispār aizbrauktu.

Ceļš uz Colca Canyon labs, jo rekonstruēts kādus 2-3 gadus atpakaļ.

Augstums- cocas lapas, man neko nedeva, tāpat kā cocas tēja un viss pārējais no cocas (konfektes, cepumi, utt). Muña tēja ļoti iegaršojās. Vienīgais, kas labi palīdzēja, bija 4 zālīšu dabīgas izcelsmes preperāts Alti Vital (http://www.peruinformation.org/typical-animals). Šo tirgoja pat Limas lidostā.

Bolīvija – necerēti, bet iepatikās pat labāk nekā Peru. Domāts bija redzēt tikai Salar de Uyuni, tāpēc laiks ieplānots bija atbilstoši īss, ieteiktu plānojot, pārdomāt, varbūt gribēsies pabūt tur ilgāk. Salar de Uyuni bijām trīs dienas, kas ir tūres ilgums, ja ir vēlme apskatīt krāsainās lagūnas, flamingo, kalnus uc., ja vēlme ir tikai foto sāls placī, tad ar vienu dienu pietiek. Ilga braukāšana (kratīšanās) un visnotaļ pieticīgas ērtības ir diezgan nogurdinošs pasākums, taču, to visu atsver skaistie dabas skati. (Skat. foto)

La Paz – simpātiska pilsēta ar gaisa vagoniņu satiksmi, samērā lēta. Ieteicamais restorāns – Gustu.

Ko vēl: uzkāpt Vinicunca bez zirga, aiziet kājām līdz Machu Pichu, iepazīt Peru augli Lucuma un no tā veidotos desertus, apmeklēt Peru Cooking Class vēlams ar tirgus apmeklējumu, nofotogrāfēt Cholita (ar viņas atļauju), nakšnot La Granja de Colca un apbrīnot Andu kondorus tuvumā, apmeklēt Museo de Arte Limā un labāk izprast pirms-inku kultūras, uzkāpt Huayna Picchu un izbaudīt Machu Pichu no augšas, apmeklēt Pena Huari La Pazā.

CEĻO AR GARŠU!