Papildināts — kopš 2020. gada 2. janvāra CSDD izdot IDP https://www.csdd.lv/jaunumi/csdd-uzsaks-starptautiska-parauga-vaditaja-a...
——————————————————————————————————
Man gan tā vēl nav gadījies, bet dažās valstīs, lai iznomātu automašīnu, pieprasa International Driving Permit (starptautisko vadītāja apliecību/atļauju), kas būtībā ir vadītāja apliecības tulkojums 9 vai 10 valodās. Šādu tulkojumu drīkst izsniegt tikai iestāde, kas izdevusi apliecību, tātad mūsu gadījumā CSDD. Kas interesanti, tad CSDD šādu dokumentu atsakās izdot, tāpēc mēs visi varam iet "ieskrieties" (lasīt - iet pie notāra un tulkot apliecību tur, cerībā, ka tās tiks pieņemtas nomā). Bet domāju nevienam nav vēlme par to maksāt un ķēpāties, turklāt, nezinot, vai šis tulkojums tik tiešām būs nepieciešams autonomā un vai tas būs derīgs.
Tad nu man ir ierosinājums paņemt kaut kādu citas valsts gatavu paraugu ar IDP, drusku pamainīt, pašam drusku pastrādāt ar fotošopu un uztaisīt tādu atļauju. Pārbaudīt viņi to nevarēs, jo Latvijā tādu neizsniedz, un, ja viņi zinās, ka Latvija tādas neizsniedz, tad kāpēc viņi vispār man to prasa, ja es tādu nevaru dabūt. Lai jau reģistrē savā sistēmā, ja tik ļoti vēlas. Galvenais, lai izskatās daudzmaz autentiska.
Otrs variants (bet nezinu vai to pieņems) ir izdrukāt EU direktīvu (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1991L0439:20080718:EN:PDF) un to vadāt līdzi. Tajā ir rakstīts kāda informācija atrodas zem katra apliecības cipariņa (vārds, uzvārds, izdošanas datums utt.). Principā visā ES vadītāja apliecības ir standartizētas un varbūt šis varētu iziet cauri.
Par fotošopu: nākamais etaps - pases viltošana, lai iebrauktu valstīs, kurās bez vīzas nelaiž
Par EU direktīvu - EU teritorijā tas varētu līdzēt, bet lielākoties ar mūsu tiesībām atsaka nomu ārpus EU, un tur imho tas nekādīgi nelīdzēs.
Tas vairāk bija attiecībā uz šo komentāru (#49), kur atteica īri, jo apliecība nebija angliski, iztulkoja un viss štokos, tai pat laikā tās pašas nomas citos kantoros nebija problēmu pat bez tulkojuma.
Neiet runa par to, ka Latvijas apliecība nebūtu derīga, tādā gadījumā, protams, nekas nesanāks, bet gan par to, ka nepieciešams tulkojums angļu valodā. Kā rakstīts http://en.wikipedia.org/wiki/International_Driving_Permit, tad IDP nedod tiesības braukāt pa visu pasauli, tas pricipā ir vienkārši atzīts tulkojums (kādu CSDD nepiedāvā).
EU direktīva vienkārši pasaka angliski kāda infa kādā apliecības ailītē, tāpēc tas varētu iziet cauri kā tulkojums.
Nedaudz atkāpe no tēmas, bet viena pasaules motociklistu foruma padomos rakstīts aptuveni šādi - sakopējiet vadītāja apliecību un ielaminējiet, lai izskatās pietiekami "oficiāli". Kad jūs apturēs policists kādā Āfrikas (vai citā pietiekami korumpētā valstī) un paprasīs vadītāja apliecību, iedodiet laminēto. Ja policists gribēs kukuli (par izdomātu vai reālu pārkāpumu), tad parasti teiks, ka vai nu varam nokārtot to tepat uz vietas par mazāku summu (kukuli) vai arī būšot jābrauc pirmdien uz iecirkni un jākārto virkne papīru un tikmēr apliecība paliks pie viņa. Šajā brīdī varat teikt, ka "labi, tad pirmdien brauksim uz ofisu", vai nu palaidīs tāpat vai arī paturēs jūsu ielaminēto kopiju un nekādu problēmu, brauc tālāk kur acis rāda.
Mūsu CSSD var izsniegt arhīva izziņu angļu valodā divos variantos - viens domāts ASV un Kanādai (šajās gan parasti problēmu nav), otrs visām pārējām valstīm. Es gan nezinu, vai to visur ņem pretī kā International driving permit. Paši CSDD apgalvo, ka šis dokuments šo funkciju pilda.
Papētīju, un tik tiešām no 2011. gada CSDD izsniedz šādu izziņu, to var nokārtot un izdrukāt internetā (e.csdd.lv), cena ir nedaudz zem 4 Ls. Jautājums tikai, vai tāda tiks akceptēta autonomā.
Nu tad papētīju vēl sīkāk un aizčāpoju līdz CSDD. Tā izziņa ko CSDD izsniedz elektroniski NZ gadījumā nederēs. Izziņu Jaunzēlandei un Austrālijai viņi izsniedz CSDD Arhīva nodaļās. Normālā gadījumā viņa nēsot nepieciešama nomājot auto Jaunzēlandē. Bet cilvēki tādas pieprasot. Maksā 5.74Ls. Un Bauskas ielā sagatavo 30 min laikā. Tākā mūsu gadījums lec drusku ārā no "normālā gadījuma", tad atļāvos pasūtīt sev tādu. Bija gatava 16 min laikā.
Skaidrs, tad varbūt pastāsti pēc tam vai Tev viņu uz vietas prasīja vai nē un, ja prasīja, vai akceptēja.
Kāds ir īrējis auto Dominikānas Republikā? Prasa šo IDP?
Es esmu. Neprasīja.
Sveiki visi ceļotāji.
Tā kā biju nesen Indonēzijā (Bali), vēlējos padalīties ar pieredzi.
Respektīvi aizbraucu un kā vairums, izmēģināju veiksmi bez IDP izīrēt skūteri. Skūterim degviela priekš divām dienām (3/4 bāka, pietiek lai aizbrauktu uz tuvākajām pludmalēm ~2x bija 100K IDR, jeb 6.93 EUR).
Policija apstādināja ieveda kabinetā aprunāties, prasīja 500 000 IDR (apmēram 35 EUR), lai apmaksātu sodu. Piedāvāja arī otru opciju par 300 000 IDR (~ 21 EUR), ka iedošot papīrīti, kas darbosies vietējā IDP vietā. Abām opcijām pateicu nē, tā kā biju pārliecināts, ka EU tiesībām ir jādarbojas un skatījos telefonā, ka it kā taisos kādam zvanīt (jo domāju konsulam, vai vēstniecībai pazvanīt). Tomēr policists redzēja, ka nepadodos, un ka varbūt varu sataisīt viņam problēmas, tad piedāvāja sekojošo - "nosauc ciparu, par ko varam vienkārši izbeigt šo visu", tā kā biju lasījis internetā, ka kāds ir devis 50 000 IDR (apmēram, 3.46 EUR) tad arī nosaucu 50K, un policists bija ar mieru. Samaksāju un atlaida.
Vēlāk aprunājos ar taksistu, viņš teica, ka būtu pieticis arī ar 20 000 IDR (~ 1.38 EUR). Ta ka ja kādreiz gadās, tad ziniet!
Paralēli tomēr vēlējos noskaidrot situāciju, un uzrakstīju oficiālu pieprasījumu ārlietu ministrijai, kas manu pieprasījumu pārsūtīja uz CSDD, un lūk oficiālā atbilde:
****
CSDD neizsniedz IDP. Latvijas vadītāja apliecība atbilst 1968. gada Vīnes konvencijai "Par ceļu satiksmi", kā arī Eiropas Savienības tiesību aktiem un ir derīga braukšanai gan Latvijā, gan ārvalstīs. Protams katra valsts var noteikt savus noteikumus atsevišķu dokumentu izmantošanai.
Pēc pieredzes varam teikt, ka tie, kas brauc uz ārvalstīm, kas nav Eiropas savienībā, papildus izņem apstiprinājumu par savu vadītāja apliecību. Angļu valodā tas maksā €8.16. To varat saņemt jebkurā CSDD nodaļā, vai arī pieteikt to pa e-pastu (csdd [at] csdd.gov.lv).
Ja vēlaties šādu saņemt pa pastu, varat veikt apmaksu par izziņu uz kontu (bija atsūtīti konta nr.). Pēc apmaksas veikšanas lūdzu par to paziņot e-pastā, ja apmaksu veiks cita persona, lūdzu norādiet datus. Norādiet savu personas kodu un arī precīzu pasta adresi uz kuru sūtīt izziņu (tas gadījumam, ja atrodaties jau Indonēzijā vai kādā citā ārvalstī).
****
Paralēli arī ieteiktu reizi pa reizei izmantot Uber, taksi cenas aprēķināšanai. Tādējādi vismaz bija priekšstats par cenu, un varēju daudz labāku cenu sarunāt ar vietējiem taksi (apmēram uz pusi, dažreiz pat sanāca 3x lētāk). Taču pāris reizes ķēru takšus, vai ņēmu no viesnīcas, bet tikai vienreiz paņēmu Uber, un gadījās normāls vadītājs, tad arī ar viņu bez Uber starpniecības (mazliet maksājot vairāk nekā Uber, bet lētāk nekā citi takši) vienojos par vairākiem citiem braucieniem.
Braucot cauri Bali - apmēram 60-65km, jābrauc ir ap 2h (skatoties no reģiona), un izmaksā apmēram 300K - 400K IDR (līdz 28 EUR), kas manuprāt ir diezgan labi.
p.s. šī brīža kurss pret dolāru Bali bija 100 USD = 1300 000 IDR. Vietām bija 1290 000, taču bija arī viena vietas (Kutā) kur bija 1399 000, vai pat 140 250, taču tur bija Scam - mēģināja ar patiešām magic trikiem (roku veiklība, pat sagatavojies, ka tā var būt, tomēr neredzēju kā to naudu samaina) apmānīt.
Iedevu 100 USD, man noskaitīja 1400 250, iedeva man pārskaitīt, it kā viss OK, jau sapriecājos, pēc tam vēl viņš pārskaita (pat nevar paspēt pateikt nē, vienkārši izrauj un pārskaita), pēc tam tā kā nav precīza summa ko izdot, paprasīja iedot vēl 4K (0.27EUR) - iedevu. Taču kad saņēmu naudu, skatos, vairs tikai puse tur - 800 K, atgriezos - viņš atkal pārskaita acu priekšā, un ir it kā viss (magic trick). Taču kad gribēju paņemt naudu, un neļāvu vairs viņam pārskaitīt, tad uzreiz gribēja atskaitīt kaut kādu komisiju (kaut gan uzraksts uz būdas saka - no commision), kad teicu, ka komisiju nemaksāšu, tad deva atpakaļ manus 100 USD. Ātri paķēru, pārbaudīju, ka pa tiešām manējie, nevis viltojums un aizgāju. Aizmirsu par saviem 4K, taču labi ka par centiem, nevis 50 USD tiku apkrāpts.
Ja kādreiz kas tāds gadās, tad ir jāsauc vietējā policija (lasīju forumos, ka tad arī uzreiz atdodot naudu). Līdz ar to iesaku mainīt naudu tur kur vai nu ir zolīda izskata veikali (ar kamerām, un prasa cepuri novilkt maiņas laikā, lai kamera fiksētu), vai arī kur kurss ir līdzīgs kā oficiālajās vietnēs (t.i. ja pārāk labs kurss, tad visticamāk - krāpnieks). Mainīju naudu arī Ubudā būdiņā - un viss bija OK, tur arī prasīja pat pie būdiņas noņemt cepuri, un iedeva kvītiņu par maiņu. p.p.s. pie krāpniecīgām būdiņām arī stāv uzraksti "official money exchange" vai taml. bet parasti viņi ir nost no galvenajām ielām, mazās starpieliņās, bet izkārtne uz galvenās ielas.
Vēl būtiski par dolāriem:
Ņemiet līdzi tikai svaigas banknotes - nesaņurkātas un neburzītas banknotes. Ja ir mazās 1,2,5,10 varbūt arī 20 - tad var būt mazliet vecākas (bet ne vecākas par 2003. gadu vai 2006.g.), taču 100 dolāru banknotēm obligāti jābūt vismaz izdotām ne senāk, kā 2009. gadā. Ļoti retās vietās mainīja 2006. g. 100 dolāru banknotes. Piemēram, lidostā viņas vispār nepieņēma (jo nav aparātu uz kuriem pārbaudīt viltojumus, taču 2009. g. banknotes ir daudz drošākas un būtiski atšķiras).
Piebildīšu, ka 100 USD banknotēm ir labāks kurss nekā 20 vai 50 dolāru bankontēm. Līdz ar to līdzi neiesaku ņemt mazās banknotes. Indonēzijā uz vietas, tā kā nesen ir izdots likums, ka visiem jāpieņem tikai IDR, nevis dolārus, tad salīdzinoši mazāk vietās pieņem dolārus pa taisno, un parasti tas būs neizdevīgāk, nekā izmainīt naudu un maksāt ar IDR (piemēram, lidostā, ja konvertējot sanāk 15.30 USD, viņi prasīja 16 USD utt., tādā gadījumā, pat ar karti labāk maksāt).
Ceru, ka kādam noredēja mana pieredze, dodiet ziņu, ja palīdzēju. Padalieties arī ar savu pieredzi.
Vēl papildus vēlējos piebilst, tiem, kas vēlas doties trekkingā uz Bali Batur Sunrise Tour, tad vietējie bukletos raksta 600 000 IDR par personu. Taču man sanāca nokaulēt uz 450 000 IDR (~31EUR) par divām personām.
Pēc tam no vietējiem uzzināju, ka zemākā iespējamā cena esot 300 000 IDR par divām personām. Taču, sastaptie tūristi bija vēl dabūjuši 400 K, taču ne lētāk (laikam vnk. nezināja, ka var prasīt lētāk). Savukārt citi bija samaksājuši pat 700 000 IDR (jo uzticējās vietējiem gidiem no citām ekskursijām, kuri ir devuši atlaides 2x, taču trešajā reizē, parasti mēģinās nopelnīt, kaut gan stāsta par "labo karmu" un ka ar visiem grib draudzēties ) ).
Nupat runāju ar CSDD, sistēma tāda pati, maksā 8.16 eur, izņemot uz vietas. Tā, kas izrukājama pašam no e-csdd, derot tikai dažās Eiropas valstīs, mani interesējošajai Korejai noteikti vajadzīga viņu izsniegta, apzīmogota. Un, šo izziņu var saņemt arī citas personas vārdā, ja es gribētu izņemt vīram izziņu, jāpiemaksā 6.67 eur par to, ka viņš pats nav ieradies.
Vienīgi aizmirsu pajautāt, cik ilgi tāds dokuments ir derīgs, bet tad jau redzēs, kad saņemsim.
Derīgs tikpat ilgi, cik tiesības. Respektīvi, dokumentam nekāds termiņš nav norādīts, ir angliski izsaidrots, kas Tev par tiesībām un līdz kuram datumam derīgas.
Bali motorolleriem tas arī derētu, jo ir dzirdēts, ka tur baigi ķer ārvalstniekus. It kā International Driving Permit tur derot. Tagad tas aktuāli varētu vairākiem ar šīm Bali lidojumu cenām, ko daudzi iepirka.
Rakstīju jau dažiem te privāti, uzrakstu visiem, ja nu noder, kā veicās Dienvidkorejā ar apstiprinājuma vēstuli no CSDD, kuru saņēmām personīgi, apzīmogotu un kas maksāja 8.16 eur.
Auto bija pasūtīts caur rentalcars.com, ar priekšapmaksu, ar super excess apdrošināšanu, full to full bāka, automāts, 225 eur par 4 dienām. Maksas ceļu tur nav.
Atbraucot uz Jeju, devāmies uz Lotte Car rental lodziņu, tur uzreiz saka, jums IDP ir? Sakam, ka mūsu tiesības jau ir IDP, un rekur CSDD vēstule, kas to apstiprina. Saka, ka nē, neder, jābūt IDP un rāda milzīgu mapi ar visādu valstu IDP kopijām. Sakam, ka Latvijā cita papīra nav, rekur CSDD, varam piezvanīt, uzprasīt, kaut no mūsu telefona. Prasa, kas tas CSDD ir un ko tas saīsinājums nozīmē un tad saka, nē, jābūt, un rāda Horvātijas papīru. Sakam, ka mēs neesam no Horvātijas, mēs esam no Latvijas,mūsu tiesības jau IR tas IDP. Nē, auto iedot nevar, jo mūsu papīrā rakstīts, ka tas ir licence, bet viņiem vajag permit! Sakam, ka tas ir tas pats, ka pat rentalcars apstiprinājumā abi vārdi tiek lietoti savstarpēji. Nē, auto iedot nevar. Sakam, lai zvana supervisor, zvana (jau bija pēc 6 vakarā), piezvana, tā saka, ka ok, ja mēs sakam, ka viss labi, tad viņi auto iedos, bet viņi nevar neko apsolīt, ja kaut kas notiks, kas tad būs, bet, ja mēs esam pārliecināti, ka mūsu tiesības der, auto būs. Viņi pārbaudīt tagad nevar, jo vēls, bet pa dienu rīt varot precizēt vai mūsu tiesības ir derīgas. Šajā brīdī skaidrojoties ir pagājušas 30 minūtes. Ok, pie lodziņa iedot lapiņu ar info, kur jāiet uz transfer busu (jo šī pirmā lodziņa uzdevums, izrādās, ir tikai iedot šo te lapiņu!). Aizbraucam galā, tur saruna sākas no sākuma, atkal tiek zvanīts tam pašam supervisor, auto piekrīt iedot pēc kādu 30 min ņemšanās, un, kad viss jau parakstīts, saka, bet nu jā, apdrošināšana jums tad nav. KĀ NAV?! Samaksāts par super excess! Atkal zvana supervisor, kas saka, nuuu, tas tiesības, viņi nevar pārbaudīt, vai der vai nē, nu tā jau laikam nav, ka nebūs apdrošināšana, bet, ja kaut kas notiks, viņi nezina kas būs utml. Auto beigās iedeva, tāds drusku apskrāpēts, sabildējām, tad atnāca tomēr atzīmēja arī skrāpējumus, jo ieraudzīja, ka mēs satraucamies (pirmajā parakstītajā papīrā pat nebija auto bilde, kur var atzīmēt). Iedeva arī navigāciju angļu valodā (komplektā bija korejiešu), ļoti laba, varēja atrast jebko (ar mūsu telefona navigāciju bija daudz grūtāk, un Google oficiāli nestrādā - drusku jau iet, bet nerēķina maršrutus vietējās likumdošanas dēļ).
Ejot prom lūdzām, lai iedot supervisor vārdu, lai var atsaukties, ja kas, iedeva telefona numuru call center, kur runā angļu valodā, jo nesaprata jautājumu, un lūdzām, lai piezvana, kad uzzinās nākošajā dienā par tiesībām, arī nesaprata jautājumu. Interesanti, ka kredītkarti neprasīja (toties uz vietas prasīja maksāt! sašutumā rādījām, ka jau prepaid, tad vairs neprasīja), tā ka kā viņi piedzītu naudu, ja tomēr uzskatītu, ka kaut kas ir saskrāpēts un mūsu tiesības tomēr viņuprāt neder, nezinu.
Īsumā, pēc šīs pieredzes izklausās, ka auto dabūšana Korejā no Lotte Car būs "kā paveiksies". Jo nav ticības, ka kāds piezvanīja un noskaidroja par mūsu CSDD papīru un tiesībām (un tur galā arī kāds tikpat labi varēja pateikt "vajag IDP un viss!").
Ja CSDD papīrs būtu arī korejiski, kā ir tas starptautisko tiesību papīrs (tās nav tiesības, bet tikai nacionālo tiesību tulkojums n-tajās valodās), problēmu varbūt nebūtu, noteikti mazāk.
Lasot augstākminētos tekstus par IDP diemžēl atkal nākas secināt, ka Latvija izceļas ar murgainu un nevajadzīgu birokrātiju. Kur problēma izdod IDP, kas tā arī sauktos un kura arī eksotikākās valstīs būtu saprotama, un neradītu nevajadzīgas problēmas Latvijas iedzīvotājiem!
Skatos, ka seetniex te nav iekomentējis, tā ka atļaušos ierakstīt citiem informācijai to, ko man rakstīja privāti - viņam ar šo CSDD papīru Dienvidkorejā auto neiedeva.
Es e-csdd aprakstīju savu pieredzi sadaļā "pieteikt problēmu" izziņu sadaļā (man tā ieteica rīkoties paziņa, kas strādā CSDD) un aprakstīju, ar kādām problēmām es saskāros, izmantojot šo saņemto izdruku. Ja kādam ir līdzīgi, vajadzētu rīkoties tāpat (ceru, ka seetniex to arī izdarīs). Protams, cerības nav lielas, ka CSDD iesaistīsies problēmas risināšanā un sazināsies ar Ārlietu ministriju vai Korejas pusi, bet ja viņi par problēmu nezinās, tad noteikti nekas nemainīsies.
UPD: brīnumainā kārtā kaut kā tieši tagad saņēmu atbildi (kāds lasa ceļakāju?):
CSDD nevar ietekmēt kādas valsts auto nomas uzņēmuma darbu, bet informējam, ka pēc mūsu rīcībā esošās informācijas starp Latviju un Dienvidkoreju ir noslēgta starpvalstu vienošanās (https://www.vestnesis.lv/ta/
Tā jautājumus starptautiskā līmeni tiesīga risināt Ārlietu ministrija, tad konkrētajā jautājumā Jums būtu jāvēršas šajā iestādē.
Kurš no ceļakājiešiem toreiz par vīzām ĀM rakstīja? Kam tieši rakstījāt?
Pēc 2 mēnešu gaidīšanas beidzot saņēmu atbildi no ĀM. Pilnīgi pretrunā iepriekš teiktajam. Principā ĀM uzskata, ka Korejā ar mūsu tiesībām braukt nevar:
Saskaņā ar Ārlietu ministrijas rīcībā esošo informāciju un, ievērojot Korejas Tūrisma organizācijas mājaslapā sniegtās ziņas, lai Korejā iznomātu vieglo automašīnu, nepieciešama derīga Korejā izdota autovadītāja apliecība vai derīga Starptautiskā autovadītāja apliecība (SAA) (International Driving Permit - IDP). SAA dod tiesības ārvalstu pilsoņiem ar derīgu autovadītāja apliecību vadīt automašīnu, uzturoties Korejā. SAA personai ir jāsaņem tajā pašā valstī, kurā ir izdota autovadītāja apliecība. Daži autonomas uzņēmumi pieprasa gan SAA, gan vietējo autovadītāja apliecību (t.i., pastāvīgās dzīvesvietas valsts izdotu autovadītāja apliecību), tādēļ jau iepriekš ieteicams noskaidrot attiecīgo uzņēmumu nomas prasības.
Arī saskaņā ar Latvijas Republikas valdības un Korejas Republikas valdības līguma par vadītāja apliecību savstarpēju atzīšanu un apmaiņu nosacījumiem ar Latvijā izsniegtu autovadītāja apliecību Korejas Republikā vadīt automašīnu nav iespējams.
Nu izskatās, ka vairāk taisnības ir ĀM. Tas līgums neparedz apliecības izmantošanu, bet runā tikai par apliecības maiņu tiem, kas pastāvīgi uzturas otrā valstī. Tā kā ir noteikts, ka kompetentā iestāde ir CSDD, tad jautājums būtu jārisina ar CSDD, lai viņi izdomā likumīgu risinājumu. Vēl jau derētu paskatīties vai ES nav kādas vienošanās ar Koreju par šo jautājumu.
CSDD aizrakstīju atpakaļ šo te ĀM komentāru, redzēsim, vai atbildēs.
Tad jau laikam tai ĀM būtu jāprasa, kāpēc Latvijā neviena institūcija neizsniedz IDP. Acīmredzot, CSDD uz savu galvu kaut ko izdomāt un izsniegt nevar, un jautājums būtu jārisina Ārlietu Ministrijas valdības un Saeimas līmenī.
Ja jau ĀM principā atbild, derētu pajautāt viņiem šo.
CSDD būtu kompetenta ierosināt likumdošanas maiņu, lai viņi varēru izsniegt Latvijā IDP. Diemžēl CSDD atrunājas, ka tas Saeimas / Ministru kabineta kompetencē, un viņi neko nevarot darīt.
Būtu interesanti, kā Igaunijā atrisināja Latvijai tik sarežģītu lietu
Igaunijā tas ir vēl sarežģītāk. Ja ir derīga EE vadītāja apliecība, tad vēl jāsameklē foto un personu apliecinošs dokuments un jāsamaksā 30 eur...
https://www.mnt.ee/eng/driver/driving-licence/international-driving-permit
Bet viņiem ir vismaz kaut kāds risinājums! Šeit tāda nav vispār.
Ja būtu pietiekams pieprasījums, tad varētu uzsākt atbilsošu A6 bukletu ražošanu. Nebūtu pat liela krāpniecība, tas ir tikai apliecības tulkojums un atsevišķi nedod nekādas tiesības.
Man nupat zvanīja no CSDD, teica, ka viņu interpretācija ir tāda, ka, ja var apmainīt tiesības, tad var arī braukt īslaicīgi, jo tiesību apmaiņa esot maksimālais iespējamais līgumā aprakstītais, īslaicīga izmantošana ir tā kā mazāk nozīmīga un automātiski iekļaujas. Kāpēc ĀM uzskata, ka nevar, viņiem grūti komentēt, bet viņi par to sarakstoties ar ĀM un man tikšot sniegta atbilde un tas tiekot risināts. Teica, ka mans gadījums esot vienīgais zināmais ar Dienvidkoreju, ka nedod auto. Teicu, ka neesmu vienīgā, citi vienkārši nesūdzas par to Tā ka ja kādam kādā valstī ar šo CSDD papīru nedod auto, ir jāraksta, pretējā gadījumā neviens neko nezina un nekas arī nenotiek.
Tieši tā. Derētu visiem 6000+ ceļakājas biedriem iesūtīt CSDD iesniegumus par nepieciešamību saņemt IDP, tad jau sāktu rosīties un nejauši atrastu risinājumu. (Ņemot vērā, ka katram iesniedzējam būtu jāatbild pēc būtības )
Šī ļoti laba doma. Kāds ar juridisko izglītību varētu uztaisīt tekstu un instrukciju, kam un kā jāsūta, un tad visi kas gatavi varētu šajā sūtīšanas "akcijā" pievienoties!
Nu tad var, piemēram, šādu: Paraugs (Word doc fails)
Jāsūta priekšniekam. Tālāk jau šie paši tiks galā:
VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
Valdes priekšsēdētājam
Andrim Lukstiņam
S. Eizenšteina iela 6
Rīga, LV-1079
Super! Tikai izlabo "novērt" uz "novērst".
Pēc šodienas telefona sarunas man radās iespaids, ka tur drīzāk tomēr ar Ārlietu ministriju jātiek skaidrībā. Es pagaidām netaisītu paniku, pagaidīsim gala atbildi, ko man pateiks CSDD un ĀM uz manis rakstīto. Jo rakstīšana par kādu "valsti", pat neminot konkrēti, par kuru, nekādu rezultātu nedos, drīzāk noslogos administratīvo aparātu ar bezjēdzīgiem iesniegumiem un saņemsiet pretī atbildi "par kuru valsti ir runa" vai arī pajautās kurā nomā jums teica, ka auto nedos. Vai arī, atbildēs lai rakstāt uz ĀM, kā man atbildēja uz pirmo iesniegumu
Bet, ja ir gadījumi, kur ar CSDD izsniegto atļauju neiedeva auto, par tiem gan es tomēr ieteiktu rakstīt uzreiz, to jādara e-CSDD "pieteikt problēmu" sadaļā pie izziņu izsniegšanām.
Kā tikko būs atbilde no kādas no iesaistītajām pusēm, došu ziņu.