Kompensācija par novirzītu lidojumu

4 replies [Last post]
007edgars
Offline
Joined: 21/11/2010
Posts: 1002
Last seen: 6 hours ago

Vēlos noskaidrot vai pienākas kompensācija par novirzītu lidojumu uz citu lidostu? Situācija sekojoša šorīt lidojot no Bergamo reiss tika novirzīts uz Kauņu miglas dēļ Rīgā.Šobrīd vēl atrodos Kauņā un gaidu jau nezcik stundas  kautkādu autobusu kurš nogādās Rīgā.Līdz ar to galamērķī būšu  vismaz 5 stundas vēlāk. Ātri ieskatoties regulā neko neatradu par novirzītiem reisiem un kompensāciju šai sakarā.

shustrik
Offline
Joined: 02/04/2012
Posts: 2508
Last seen: 1 week ago
Location: SEA

Kompensācija jebkurā gadījumā nepienāksies, jo migla nav aviokompānijas kontrolē. Ēdināšana kāmēr tu gaidi - gan, jo IMHO jebkurš kavējums, kas traucē tavu nogādāšanu galamērķi ir kavēšanās regulas izpratnē.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 11 weeks ago
Location: RIX

Jā, forsmažora gadījumā nekādas kompensācijas nepienākas, bet rūpes par pasažieri (ēdināšana, nogāde uz sākotnēji paredzēto galamērķi, vajadzības gadījumā izmitināšana) neatceļas.

RX
RX's picture
Offline
Joined: 04/07/2009
Posts: 3960
Last seen: 9 hours ago
Location:

Vakar pats uz savas ādas izbaudīju, kā tas ir nosēsties absolūtas miglas nosacījumos Torp lidostā. Sēžoties lidmašīna bija pilnīgā miglā, un šķiet tikai retais pamanīja tumšās pļavas zem lidmašīnas, kad tā uz pilnu klapi atkal palaida dzinējus, un uzlaidās atpakaļ virs mākoņiem. Es sapratu, ka sanāca neveiksmīgs mēģinājums, un pilots mēģinās otrreiz. Interesanta pieredze, nodomāju pie sevis, bet, tā kā lidmašīna ieradās krietni pirms laika, īpaši nesatraucos, ka paies 10 minūtes otrai cilpai un mēģinājumam nosēsties. Taču arī otrajā reizē tas pats, tikai šoreiz neveiksmi pamanīja visi pasažieri, un salonā bija jūtams pamatīgs satraukums. Nu jau man palika neomulīgi, un es sāku nojaust, ka lidmašīna var arī nenosēsties, bet doties uz citu lidostu. Tad mani plāni par nomas auto saņemšanu, stundas braucienu uz tikšanos, atgriešanās atpakaļ Torp reisam tajā pašā vakarā u.t.t. kaķim zem astes. Un tā arī notiek – lietuviešu pilots savā valodā piemin Gardermoen lidostu, pēc tam arī viņa angliskajā neskaidrajā izrunā saprotu, ka dodamies uz citu lidostu. Esmu šokā. Pēc minūtēm 20 nosēžamies, un visi, izņemot mani, aplaudē. Bet arī es sāku gavilēt, kad pilots paziņo „welcome to Torp airport”! Acīm redzot viņš tomēr teica, ka lidos uz otru lidostu, ja arī trešais mēģinājums būs neveiksmīgs. Fūū... neskatoties uz nelielu kavēšanos, visu paspēju.

Un vēl kas - ar skaidru naudu lidostās tagad tiešām uzmanīgi. No mana Viļņas reisa sunītis atrada vienu lietuvieti, kam pilnas kabatas ar naudu. Kad prasīja, cik ir, šis teica "ten thousand". Mums ES limits 10 000 EUR, bet Norvēģiem limits ir 25 000 NOK (trīs reizes mazāks). Čalim laikam sanāca nepatikšanas, jo pēc brīža robežsargi savāca arī viņa pavadoni, un vairāk es viņus neredzēju. Tā kā lietderīgi tomēr palasīt, ko katrā konkrētā valstī drīkst, un, ko nedrīkst vest. Man sunītis arī cītīgi somiņu apostīja, bet par laimi no naudas tur šoreiz bija tikai smaka Smile

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 1 day ago

Sēžoties lidmašīna bija pilnīgā miglā, un šķiet tikai retais pamanīja tumšās pļavas zem lidmašīnas, kad tā uz pilnu klapi atkal palaida dzinējus, un uzlaidās atpakaļ virs mākoņiem.

--------

Ā, man šitā bija vienreiz STN, migla, migla, tad pēkšņi skrejceļš dažus metrus zem mums, tad dzinēji un atkal gaisā. Tad visi tā drusku pieklusa, saspringa, aplidojām loku un ar otro piegājienu nosēdāmies. Interesantākais, ka gaisā no lielāka augstuma tas skrejceļš izskatījās tīri labi redzams, bet, kad nolidoja zemāk, tad tiešām viena vienīga migla.