Man jautājums – lidojumam Pekina-Rīga (Hainanair + Airbaltic) Hainanair kompanija atļauj vest "aizjūras" studentam bagāžu 45 kg bez papildus samaksas (viņiem ir tāda ekstra tiem, kas studē gadu vai vairāk), bet man ir aizdomas, ka Airbaltic uz to neparakstās (viņi nepiekrīt, ne vairāk kā 30 kg). Cik atceros, bija kaut kāda regula, ka bagāžas svaru var noteikt tā kompānija, kas veic to garāko lidojuma posmu. Vai kāds man varētu pateikt, kas tā bija par regulu? Vai, vismaz, kur tā bija šajos forumos pieminēta? Liels paldies!
IATA Resolution Nr. 302 ir pieejama tepat: www.celakaja.lv/sites/default/files/docs/IATA_Resolution_302.pdf
Par to, ka uz visiem posmiem attiecas Hainan noteikumi, šabu nav. Strīds varētu būt par to, kādi noteikumi attiecas, vai standarta, jeb kaut kādi bonusi, ko viņi piedāvā atsevišķām pasažieru grupām. Iespējams, ka tomēr pirmais variants.
Paldies, Juri! Mēģināšu sazināties ar Airbaltic atkal!
Vispār interesantu jautājumu uzdevi. Analoga situācija varētu būt piemēram lidojot ar BT uz FRA un tālāk ar LH uz Āziju vai ASV, vienalga. Ja pasažierim ir StarAlliance Gold statuss, tad pienākas papildus 1 soma nododamās bagāžas Lufthansas reisā. Bet vai tas attiecas arī uz BT izpildīto posmu? Kāds var pakomentēt pēc pieredzes vai teorijas?
Ja iet runa tieši par reisu Pekina - Rīga (un nevis otrādi), tad, cik saprotu, bagāža Pekinā būs jāiečeko līdz Rīgai, un tādējādi AirBaltikam nemaz nebūs iespēju to nepieņemt vai izmest ārā.
Neizmetīs jau, bet teorētiski var prasīt piemaksāt. Ja ķīnieši nemācēs iečekot līdz galam, tad pavisam reāli Berlīnē (vai kur nu savienojums) var paprasīt.
Jā, reiss ir no Pekinas caur Maskavu. Hainan atļauj uz visiem Eiropas galamērķiem palielinātu bagāžu (40 kg tiem kas gadu dzīvojuši Pekinā), bet pret Maskavu, nez kāpēc, ir īpašs bonuss - 45 kg. Hainans uz e-pastu par bagāžu atbild, ka tas attiecināms tikai uz posmu līdz Maskavai, tālāk viņi neko nezinot. (Vismaz tā var saprast no vēstules).
Ja bagāžu izdosies iečekot līdz Rīgai, tad nebūs problēmu, ja nē, tad Maskavā paprasīs piemaksāt.
Bet ja caur Maskavu, tad bagāža taču 100% ir jāiečeko līdz Rīgai, jo pieņemu, ka cilvēkam nebūs Krievijas vīzas, un viņš nemaz nevarēs iziet ārā un savākt bagāžu pats. Arī piemaksāt šādā situācijā nevar paprasīt nu nekādīgi, jo nav jau kam un kurā brīdī to darīt - bagāža aiziet automātiski.
Ja bagāža ir iečekota līdz Rīgai, tad jau nevarēs izmantot īpašo Maskavas bonusu. Tā kā jārēķinās laikam ar 40kg.
Jā, bet meitenēm, kas Pekinā iečekos bagāžu, taču ir pilnīgi vienalga, kas ar to notiks tālāk. Maskavas reisa noteikumi ir ievēroti - tātad viss OK. Turkiem, piemēram, ir bonuss reisam Rīga-Stambula un atpakaļ - 30 kg bagāžas (vairumam citu reisu ir 20). Taču viņi atļauj vest tos 30 kg uz jebkuru pasaules malu, ja lidojuma pirmais posms ir no Rīgas!
Laikam katra aviolīnija var piemērot savus noteikumus. Spriežot pēc manas pieredzes ar lidošanu ar AA pa ASV, svarīgi ir no kurienes līdz kurienei iečeko bagāžu, nevis ar kuru reisu lido. Tev pieredze ar TK ir savādāka. Tad laikam tiešām jākonsultējās ar pašu Hainan par to, kādi viņiem ir noteikumi.
Stop stop, nevajag visu saputrot. Uz visām aviosabiedrībā attiecās IATA Resolution 302 (izņemot protams tās, kas nav IATA dalībnieces, lielākie izņēmumi Ryanair, Easyjet, AirAsia). ASV aviosabiedrības ir īpašs gadījums, tās izsita sev izņēmumu, ka šos noteikumus varēs ieviest tikai no 2012. gada 24. jūlija, un līdz tam rīkoties tik haotiski kā darīja līdz šim.
Hainan un AirBaltic nav ASV aviosabiedrības, tātad 302 uz viņiem attiecas pilnībā. Vienīgais jautājums, vai šie 45 kg ir "published baggage provisions", jeb to viņi tikai personīgā sarakstē atklāj, un vai 302 strādā arī ar šadiem bonusiem. Tādēļ bija mans jautājums, vai piemēram cilvēks ar StarAlliance Gold statusu, lidojot ar BT uz Frankfurti un tālāk ar Lufthansu uz Āziju, saņem papildus 20 kg arī posmā Rīga–Frankfurte. Tam vajadzētu būt izplatītākam gadījumam par Hainan un studentu bonusu, ar lielāku iespēju, ka kaut kas tāds ir noticis, un ir secināts, kas tādā gadījumā pienākas.
Kamēr visus posmus izpilda viena aviosabiedrība, viņi var darīt kā vēlas (kā piemēram turku gadījumā) un tas īsti neattiecas uz šo gadījumu, bet ja piemēram reisu no Stambulas tālāk uz Singapūru izpildītu Singapore Airlines, tad viņi būtu MSC un uz viņiem nekādi 30 kg neattiektos, arī ja turki to atļauj posmā RIX-IST.
Juri, IATA 302 definē to, ka visam ceļojumam būtu piemērojami Hainan noteikumi. Tā nedefinē, vai Hainan būtu jādod lidojumam Pekina-Maskava-Rīga tādus pašus noteikumus, kādi tiek pielietoti lidojumam Pekina-Maskava.
Posms Pekina-Maskava arī ir vienīgais, uz ko Hainan kaut kādus noteikumus var attiecināt, lidojumam Pekina-Maskava-Rīga viņi nekādus noteikumus nevar diktēt, tikai savam posmam; tāpēc jau nepieciešama šī IATA 302, lai piespiestu BT piemērot tādus pašus noteikumus kā Hainan.
Jā, bet Hainan var brīvi piemērot jebkurus bagāžas noteikumus, kādus viņi vēlās. Ja viņi definē, ka 45kg allowance ir tikai bagāžai, kas ir iečekota līdz Maskavai, tad nekas netraucē viņiem bagāžai, kas ir iečekota līdz Rīgai piemērot citu normu, pat ja tā lido caur Maskavu.
Manuprāt nē, jo, kas notiek ar bagāžu pēc Hainan reisa, ir pasažiera un nākamās aviosabiedrības ziņā, Hainan kompetence beidzas, kad bagāža sasniegusi Maskavu; no viņu viedokļa (bagāžas ziņā) lidojums ir identisks vai pasažieris lido uz Maskavu jeb ar savienoto reisu tālāk. Tikpat labi aviosabiedrība varētu teikt – ja šo smago suvenīru vedat sev, tad bez maksas, ja dāvināsiet kādam, tad piemērosim 100 EUR piemaksu. Sorry, uz viņiem neattiecas, ko ar bagāžu daru tālāk, nav viņu darīšana, un to nevar izmantot definējot bagāžas noteikumus. Vienīgais, kas viņus ietekmē savienoto reisu gadījumā, ir šī pati IATA 302. Tā vismaz es to saprotu.
Manuprāt bagāžas noteikumi nāk līdzi ar biļeti (journey). Ja tu nopērc biļeti RIX-FRA-NYC ar LH, tev tiks piemērotas ASV bagāžas normas arī lidojumam RIX-FRA. Tas, ka lidojumus izpilda dažādas aviokompānijas šajā aspektā manuprāt neko nemaina - lielāku baggage allowance par to, kas nāk ar biļeti, diez vai kāds dos (ja nu vienīgi pofigisma/paviršības pēc). Piekrītu, ka no Hainan puses šajā gadījumā pofigisms varētu būt, bet manuprāt paļauties uz to nevar
Līdz šim tā nebija, tāpēc jau arī IATA 302 tika pieņemta, savādāk jau to nevajadzētu, viss būtu vienkārši – kas biļetē noteikts, tāda bagāža atļauta visiem posmiem un miers. Līdz IATA 302 katra aviosabiedrība savam posmam piemēroja savus bagāžas noteikumus, papildus tam bija līgumi starp aviosabiedrībām, kas noteica ka, piemēram, atsevišķi pērkot BT biļeti jāmaksā par bagāžu, bet, ja pērkat kopā ar teiksim LH vai KL tālo lidojumu, tad nē, utt… Tajā putrā paši darbinieki ne vienmēr orientējās, kur nu vēl pircējs.
Tāpēc pieņēma IATA 302 un jā, tagad biļetei nāk līdzi bagāžas noteikumi (vismaz dažās rezervācijas sistēmās), bet tie tiek automātiski izrēķināti, izejot no katru posmu izpildošās aviosabiedrības noteikumiem attiecībā uz šo posmu, un tos visus saliekot kopā pēc IATA 302 noteiktajām prioritātēm, kuriem noteikumiem ir priekšroka.
(Bet atzīšos, ka vājas zināšanas kompensēju ar spēcīgu viedokli, ja kāds šajā jomā strādājošs var pakomentēt/precizēt, labprāt uzklausītu.)
par tiem 45 kg, galvenais tos nemēģināt sabāzt vienā somā, jo lidostu darbiniekiem maksimāli atļauts celt 32kg.
Bags over 32 kilos (70lbs) cannot be accepted for carriage as they are too heavy for the baggage handlers to lift. (IATA)
tada interesanta "cepsanas" pec saulgrieziem sanakusi, ja ar hainan un MSC butu skaidrs,
tad jau var attistit to domu par MSC talak un panemt piemeru kadam lidojumam Eiropa, kas notiek ja lidojums ir ar
RIX-BER BT
BER-CGN AB
kurs tad saja gadijuma bus MSC un vai nesanak ka MSC ir BT un japiemaksa par bagazu
un ka tiek noteiktas tas TC Sub Area?
lkautvai riko IATA 302 konferenci latvija lai saliktu visu pa plauktiniem un kamer tas nav precizets parlitk so diskusiju uz slepeno sadalu, lai airB nepardoma ar bagazas nosacijumiem.
Jā, Tavā piemērā BT ir MSC un par bagāžu būtu jāmaksā (teorētiski pat AB posmam?). IATA Area un Subarea ir uzskaitītas pievienotajā dokumentā.
Tas protams neatbild uz jautājumu par 45 kg, bet es lidoju tieši ar Hainan no Pekinas uz Briseli un tālāk ar BT uz Rīgu.
Man bija 30 kg bagāžas norma (BT=20kg?) un nebija nekādu problēmu. Bagāža man bija iečekota līdz Rīgai.
Kā es rīkotos:
1) Noskaidrotu, vai šie pieļautie 45 kg ir kaut kur publicēti Hainan mājaslapā, ja jā, izdrukātu, un vēl pazvanītu / aizrakstītu Hainan, lai pārliecinātos, ka tie attiecās uz nopirkto biļeti (uz posmu Pekina–Maskava, neieslīgstot jautājumos, kas būs tālāk).
2) Noskaidrotu no AirBaltic, vai viņi piemēro tādus pašus bagāžas noteikumus pasažieriem savienotajos reisos, ja tiem ir privileģijas tālākā, nozīmīgākā lidojumā (Hainan neminētu, minētu to pašu piemēru ar Lufthansu un Star Alliance gold).
Ja visas atbildes būtu jā, izdrukātu tās, kā arī IATA 302, un justos pietiekoši bruņojies, lai dabūtu bagāžu cauri bez papildus maksām.
Ļoti interesanta diskusija. Ir par ko padomāt. Savulaik lidoju ar LH no Graz caur Minheni uz Rīgu (tiesa bez bagāžas). Lai arī biļete bija līdz Rīgai, Minhenē man nācās pa jaunam iečekoties. Interesanti, kā traktējams šāds gadījums?
Reizēm gadās, ka kaut kādu sistēmas problēmu dēļ nevar iečekot pasažieri visam maršrutam, parasti gan tad nav jāiet ārā no tranzīta zonas un iekāpšanas karti var dabūt vai nu tranzīta centrā, kas ir visās puslīdz lielās lidostās, vai pie geita. Ar bagāžu daudz retāk gadās, ka to neiečeko līdz galam, it īpaši, ja viss maršruts ir vienā biļetē. Bieži var sarunāt, lai bagāžu čeko līdz galam arī situācijās, kad tiek lidots ar dažādām biļetēm uz dažādām aviokompānijām, ja vien viņas nav savā starpā izteikti antagonistiskas. Protams, neiet runa par low cost aviokompānijām.