Interese viss ap un par auto iri arzemes. Junija vidu lidoju uz Italiju (Bergamo), ir velme noiret auto. Oktobri uz Spaniju, Madridi (abos gadijumos loti veiksmigi un leti biletes ar Ryanair). Izsakieties ludzu kas var, interese pilnigi viss, sakot at kompanijam marsrutiem un beidzot ar degvielas uzpildi brauksanas stilu u.t.t! Paldies.
Vai patiesam nevienam nekadas pieredzes nav bijis ar ko padalities???
"interese pilnigi viss"......... gribās jautāt - cik par to maksāsi?????????
tu vēl pajautā, lai tev te kāds izstāsta II pasaules kara vēsturi.... detaļās.........
flecha: Ja par auto īri ārzemēs, tad esmu izmantojusi gan Hertz, gan Avis pakalpojumus. Barselonā īrēju auto caur Avis - nekādu problēmu, bet savukārt ar Hertz UK gadījās ļooti nepatīkams starpgadījums, kad pa ceļam auto sāka kūpēt, bet vietā jaunu mašīnu neatveda. Hertz to skaidroja ar to, ka tā ir brīvdiena un viņiem ir problēmas ar darbiniekiem (nav darbinieku). Atbrauca evakuators un mēs braucām kopā uz tuvāko Hertz biroju kādas 1h attālumā, kur mums piešķīra citu auto. Atdodot auto jau Hertz Londonas birojā darbinieki bija šokā par šādu attieksmi pret klientu. Plāni daļēji tika izjaukti, vienīgais, ko izdevās atgūt ir daļu no rezervācijas naudas un vaučeri Hertz pakalpojumiem.
drafty: Ja man būtu jāsamaksā par visu informāciju, ko laipni un atsaucīgi man ir, piem., Juris sniedzis, tad tā būtu summiņa. Priecājos, ka ir zinoši un atsaucīgi cilvēki, kas neliedz padomu.
Piekrītu, ka tēmas autore varētu uzdot konkrētākus jautājumus.
...ta jau Juris te varētu par milionāru kļūt!
Nesen kā īrējām auto tieši Bergamo. No dažādām alternatīvām labākās likās Hertz caur Ryanair lapu (ja rezervē vismaz mēnesi iepriekš) vai pie dīlera Autoeurope.ie. Iesaku tieši .ie nevis autoeurope.eu, autoeurope.de u.c., jo labākā cena uzrādījās caur īriem, tāpat arī bija pāris gadus atpakaļ, kad meklēju autonomu Grieķijā.
Citiem interneta dīleriem, piem., economycarrentals neiepatikās internetā atrastās atsauksmes.
Tā kā viena no autoeurope piedāvātajām pick up adresēm liecināja, ka būs Avis, tad paliku pie šīs opcijas. Lieta, par ko jābrīdina - Bergamo Avis bāzējas lidostā, bet pilsētas adrese ir kāda pazemes garāžas būdiņa, kur pastāvīgi neviens nesēž. Tāpēc pašam ir jāsazvanās uz norādīto tel. nr. un Avis pārstāvis padsmit minūšu laikā ir klāt. Ar auto palikām apmierināti - bijām pasūtījuši Opel Actra vai līdzīgu (D klase), dabūjām pavisam jaunu un svaigu DodgeCaliber, dīzelis 2.0. Uz kartes noloķēja 350 EUR (rēķinājos, ka būs vairāk). Pie auto nodošanas ieturēja ceļa nodokli - 2.10 Eur/dienā. Tagad tikai jācer, ka nebūsim, paši nemanot, uzrāvušies uz kādu sodu.
Par pašu braukšanu - ļoti iesaku izmantot kādu navigāciju. Mums nomaldīties sanāca tikai kādas pāris reizes . Maksas ceļi ieteicami izmantot, ja jānorullē lielāki gabali starp lielajām pilsētām.
Īpaši uzmanīgiem jābūt ar stāvvietām. Lielākajās pilsētās nerezidentiem paredzētas zilās līnijas, maksa ir kā kurā vietā - 1; 1.5; 2 EUR/h, par brīvu var stāvēt svētdienās un svētku dienās. Citādāk var uzrauties uz sodu, kā noskaidrojām itāļiem tie ir 38 EUR.
Degviela Itālijā, protams, ir dārgāka nekā LV. Pie maksas ceļiem izskatījās, ka ir dārgāk nekā citur. Gadījās arī, ka uz tablo ir viena cena, bet, kad pildies, ir cita.
Savukārt Spānijā auto noma ir krietni lētāks pasākums. Nezinu, kā ir uz kontinenta, bet uz Kanārijās, piemēram, maksāšana ir tur uz vietas, uz kartes neko neiesaldē, atdodot auto, neviens to pat nepārbauda.
Es arī par autoeurope.ie (nevis .de utt.). Tiešām- cenu ziņā ļoti ok.
''''Tajā skaitā arī Bergamo esam ņēmuši nomas mašīnu (pagājušā novembrī). Tur toreiz vispār bez jebkādas iepriekš rezervēšanas caur i-netu vai kā savādāk. Aizlidojām, tad gājām lidostā pie visām nomām pēc kārtas, beigās sarunājām Sixt (jo viņi vienīgie varēja dot auto "uz sitiena", negaidot kaut kādu vakaru vai tamlīdzīgi). Dabūjām Fiat Punto (motora rādītājus neatceros- bet Itālijā u.c. dienvidu galā visi pārsvarā ar maziem auto brauc, nobraukums bija ne vairāk kā kādi 8000 km), pa trīs dienām bija jāsamaksā kaut kādi 140 EUR aptuveni (bez kilometru limita un ar visām apdrošināšanām)- priekš Itālijas neko vairāk arī nevajag, ja vien nebrauc ar lielu ģimeni un koferi katrā rokā pa vismaz vienam
Protams, ja visu laicīgi iepriekš izpēta, tad pa lētākām naudiņām visu var sakārtot.
Pēc savas pieredzes ļoti iesaku līdzi savu navigāciju (var arī nomāt, bet tas padārgs prieks), lai nebūtu jāmaldās un laiks lieki jātērē. Itālijā uz zīmēm īpaši paļauties nevar (nerunāju par "lielajiem" ceļiem, bet gan par lauku maršrutiem).
Arī auto apdrošināšanai tos pāris eiro pažēlot nevajadzētu (bija mums gadījums Sicīlijā ar Hertz nomātu auto- tika sabuktēts viesnīcas stāvlaukumā mums klāt neesot). Par skādi Hertz no kartes noņēma ap 380 eur, gaidījām 8 mēnešus, kamēr atgriež (un tas ar visu mūsu zvanīšanos gan turp pa tiešo, gan caur Latvijas Hertz pārstāvniecību).
Tad vēl,
nezinu, cik daudz vai maz tēmas autors ar nomātiem auto ir braukājis, bet nu auto nomas vienmēr ir gribējušas kredītkarti nevis parasto debetkarti, t.i. der tā bankas karte, kurai cipari, vārds un uzvārds ar izcilnīšiem (reljefu) uz kartes nevis vienkārši "uzrakstīts". Ja rezervē caur i-netu, tad pie datu ievadīšanas der arī parastā bankas karte, bet uz vietas tāpat pajautās to ar "reljefu".
Tad papildus vienmēr arī kaut kas jāmaksā, ja norāda, ka būs divi vai vairāki šoferi; jāskatās arī, ja šofera stāžs mazs vai viņš gados jauns (visbiežāk a/m nomās minēts vecums-25 gadi), tad arī tā maksa ir augstāka. Īsāk sakot, ir ļoti ļoti ļoti jāizpēta viņu nosacījumi mājaslapā.
Ja auto paņem punktā A, bet atgriež punktā B- arī vairāk jāmaksā (izdevīgāk ir paņemt punktā A un nolikt arī punktā A).
Cītīgi vajag paskatīties, kad atgriež mašīnu (īpaši, ja noteikto laiku kavē vai tuvu tam), kādu laiku fiksē a/m nomas lapā. Svarīgi, lai tas būtu ierakstīts pieļaujamās pusstundas (tā lielākai daļai nomu) ietvaros, ja ne, tad noma no kartes var novilkt summu, kas līdzinās veselas nākamās dienas maksai.
Nu bāku arī jāatstāj pilnu (jo, ja no kartes vilks nost par pustukšu degvielas tvertni, tad tas nebūs cents centā, cik maksā benzīns kaut kādā tankštellē pie lidostas vai kaut kur vēl- viņiem savs tarifs... tāds ļooooooti noapaļots).
Jā, pirms sēdies auto un sāc braukt, noteikti jānofiksē visi skrāpējumi, buktes u.c, ja tādi ir (jāatzīmē auto nomas lapā). Lai vēlāk nav pārpratumi.
Vairāk nekas prātā ātrumā nenāk- tik sēdies un rullē! Itāļi ir traki braucēji, bet nu pieklājīgi
P.S.
Pats galvenais: NEMĒĢINI BEZ TICKETA TIKT UZ MAKSAS CEĻA VIRZIENĀ NO MILĀNAS UZ GENOVA (praktiski tas ir iespējams- izspraukties cauri barjerai kopā ar kādu lielo auto) - BEZ TĀ TICKETA NOBRAUKT NEKUR NEVAR!!! UN TAD SODS GARANTĒTS- MŪSU GADĪJUMĀ BIJA 59.50 EUR. Sajūtas asas, bet nebija tā vērtas!
Auto ir īrēts gan pie HERTZ, gan SIXT , jāskatas kur katrai kompanijai labāka cena.
No personiigaas pieredzes ieteikti ruupiigi paarbaudiit mashiinu Itaalijaa. Vai nav kaadi vizuaali bojaajumi. Spaanijaa tas nav svariigi, jo kad noraadiiju uz skraapeejumiem kas nebija noraadiiti vinju nodoshanas lapaa, atbilde, bija "taa tachu ir tikai mashiina".
Vieniigi spaanijaa var paprasiit viesniicu kur taisaties apmesties, un arii pazvaniit uzto viesniicu un apjautaaties vai esat rezerveejushi tur nummuru.
Par mashiinas cenaam ir dazhaadi. Kaa gadaas. Ir sanaacis par nu ljoti pievilciigu cenu Viinee noiireet Europcar mashiinu (nobukoju Latvijaa, jo bija spec piedaavaajums). Bet vispaar palasi te ieprieksh jau bija teema kur tika piemineeta mashiinu iire. tur bija kaut kaadi linki kur un kaa mekleet.
Galu galaa var atrast Latvijaa kaadu pazinju kas var izkaartot 25% atlaidi AVIS mashiinaam.
Bet tas ne vienmeer ir leetaak. Visleetaak vajadzeetu buut iirejot mashiinu no kaadas mazas vietejaas kompaanijas.
Pasaules kara vesturi detalas parzinu pats, ir nacies sava laika diezgan daudzun pamatigi pastudet. Par labu padomu ari maksat nebutu zel, diemzel tavs sarkasmins gan nekadu pelnu tev nenesis.
Visiem kas atrakstija, milzu paldies par palidzibu, ja varesu centisos atbildet uz laipnibu ar laipnibu.
Mans viedoklis - ņemot lielajās kompānijās (Avis, Hertz u.tml.) noteikti pārmaksāsi, turklāt no kredītkartes lielākoties tiek iesaldēta nauda, kas ir pašriska (excess) lielumā. Tieši Itālijā vieniem draugiem jau uz vietas tika pieprasīti 800 eur kā garantija, kas cilvēkam, kurš lido ar ryanairu, parasti ir gana liels cipars.
Personīgi vienmēr esmu ilgi un rūpīgi meklējis internetā, lasot arī nomas noteikumus un pievēršot uzmanību visiem nosacījumiem (excess, full tank, prepaid u.t.t.).
Pēdējās reizes sanācis izmantot argusrentals.com, kas ir paliels meklētājs un parasti izmet vienas no labākajām cenām. Paļauties uz to, ka ieiesi vietējā kantorī un paņemsi ne vienmēr ir tas labākais veids (laikietilpīgi un negūsi plašu pārskatu par cenām).
Par navigāciju - nu, ja neesi pilnīgs dunduks, tad lielākoties tomēr pietiks ar puslīdz normālu karti, kas maksā dažus eiro, jo īrēt tomtomu nav lēti.
99% nepieciešamā jau cilvēki pastāstīja, vēl varu piebilst, ka Spānijā un Portugālē vietējām firmām ir izplatīti tas, ka bieži vien vienīgā iespēja, ko piedāvā degvielas zinā, ir full-to-empty, respektīvi, ņemot auto Tev jāsamaksā par pilnu bāku degvielas (un ne jau tāda cena, kā tas būtu benzīntankā), un atpakaļ sagaida ar tukšu. Var atdot ar pilnu, bet naudu atpakaļ nedabūsi. Tas viens no iemesliem, kāpēc vini var būt it kā lētāki par lielajām starptautiskajām firmām... Man tas šķiet diezgan negodīgs paņēmiens, jebkurā gadījumā pirms veic rezervāciju un noteikti pirms ņem auto pārliecinies, kādu tad sistēmu spāņi izdomājuši šoreiz. Visā citā civilizētajā pasaulē par degvielu maksā tikai tad, ja atdod ar tukšāku bāku, kā paņemts.
Par bergamo. Apskaties cikos tev lidmašīna nolaižas.; Jo kad braucu slēpot lidmašīna nolaidās 22.00 un daudzi īres kantori strādā līdz 22.00, bet ir arī kas strādā līdz 23.00. Bergamo lidostas mājas lapā ir visi īres kantori, ik pa laikam pačeko jo var trāpīt uz atlaidēm. Es aptuveni mēnesi ik pa laikam skatijos visos īres kantoros beigās pa akciju dabūju Opel Zafira pa 200 eur/nedēļā.
Jautājums tieši par argusrentals.com.
Es paskatīju vairākas lapas un secināju, ka šeit piedāvā izdevīgu cenu. Diemžēl, es agrāk neesmu izmantojusi mašīnas īri un nezinu visus tos noteikumus. Tātad es izvēlos vienu variantu, norezervēju, bet kā lai es uzzinu, pie kura dīlera lidostā šo mašīnu es saņemšu. Ir doma lidot jūnijā uz Beļģiju un tad tālāk ar mašīnu. Un kā iespējams noskaidrot, cik liels ir depozīts, ar kādu summu vajadzētu rēķināties.
Noriskēju šoreiz un noīrēju auto caur Hertz/Ryanair. Vai tiešām visa auto nomas summa bija jāsamaksā tikai atslēgu saņemšanas dienā? Parasti visi super cenas piedāvā, ja samaksā booking dienā? Derētu arī zināt, cik EUR karti ņemt līdzi summas bloķēšanai (Spānijā).
Viss kārtībā – nauda no konta noņemta un sirds mierīga J
drošības depozītu vairrākkārt esmu devis skaidrā naudā. ap 300 EUR. pretī kādu nebūt ar roku rakstītu papīrīti un parakstu, datumu. atdodot auto, nauda atpakaļ un viss OK! neies cauri, ja kantoris jau slēgts vai ļoti maz laika līdz lidmašīnai. jāiekļauj laiks pačalošanai ar lokālajiem ļaudīm un ja gadās, strīdīgu jautājumu atrisināšanai. tādu gadījumu nav bijis!!!!
Varbūt kāds var padalīties ar info par motorolleru īri. Pēc nedēļas lidojam uz Portugāli un vajag ērtu pārvietošanās līdzekli pa pilsētu un varbūt līdz okeānam aizbraukt (kādi 25 km). Domāju, ka nomāt auto īsti nav jēgas, tāpēc derētu kāds motorollers. I-netā neatradu nekādu info, varbūt kāds zin aptuvenās cenas un cik varētu būt drošības nauda. Mēs braucam divatā. Vai vispār ir vērts ņemt rollerus, vai labāk/lētāk kādu mazo auto? Mums šoreiz tāds studentu variants
iekš Lagos paņēmām rolleri ar ko līdz ragam aizbraukt un vēl šur tur, par 125cc nesezonā samaksāju ap 20eur par dienu. ķīlā atstāju 100eur. 50cc bij kapeiku lētāks, bet nu divatā ar tādu nekāda aršana nebūs....
Jautājums par auto atgriešanu pirms termiņa. Skatos, Alamo ir laba cena uz nedēļu, bet man vajag uz 6 dienām (cena uzreiz stipri augstāka). Kas notiks, ja paņemšu uz nedēļu, bet atgriezīšu ātrāk? Vai kādam ir pieredze, ka noņem no kartes cenas starpību vai tomēr liekas mierā?
Esmu tā darījis, nekad nav bijis jāmaksā vairāk, tas būtu absurds.