Vajadzīgs padoms frequent flyer kartes izvēlei

10 replies [Last post]
skonto
Offline
Joined: 03/12/2008
Posts: 172
Last seen: 5 years ago

Labdien,

lūdzu padomu kādu karti izvēlēties punktu krāšanai lidojumiem ar KLM/Air France un Czech Airlines, kas, cik es saprotu ir vienā aliansē. Es vēlētos, lai karšu mazāk, bet labums lielāks. Ko ieteiksiet? Kāda ir jūsu pieredze ar karšu izmantošanu šīm aviosabiedrībām?

Paldies par atbildēm.

Eva
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 247
Last seen: 16 weeks ago
Location: RIX

es pati izvēlējos čehus. Vēl jo vairāk ja KLM iet prom no Rīgas, vieglāk būs izmantot bonusus.

Buicis
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 5640
Last seen: 1 hour ago
Location: RIX.

Man ir KLM jau pāris gadus, bet īsta jēga nav. Tad jau labāk NWA vai Delta punktus krāt. Jo cik noprotu, lai rezervētu KLM bezmaxas lidojumus ir jāmaxā lieli nodokļi papildus. Citām kompānijām tā nēsot.
Juris mācēs precīzķ izskaidrot. šsit jau bija kaut kur diskusija neliela par to.
Miles & More vispār īsti jēgu neredzu. Tad jau labāk SAS EB. Vienīgi ir jautājums cik ilgi BT dos EB punktus.

2024: RIX, FRA, BER, SPU, OTP, IST, SIN, NAN, TBU, TVU.
http://my.flightmemory.com/buicis

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 11 weeks ago
Location: RIX

Jautājums ir sarežģīts un atkarīgs no tā, cik bieži lido un ar ko, un par kādām cenām. 

SkyTeam dalībnieki ir KLM/AF, CSA, Aeroflot, Delta/NWA, Continental, Alitalia, Korean Air, China Southern un AeroMexico, ja neesmu aizmirsis kādu. Jūdzes var krāt jebkurā no šīm programmām, pat ja ar programmas īpašnieku nelido ne reizi mūžā. 

Programmu atšķirības ir tajā, cik jūdzes piešķir par lidojumu attiecīgajā klasē, cik jūdzes maksā bonusu biļete, vai par to jāmaksā degvielas piemaksa, kādas priekšrocības pieejamas elites līmeni sasniegušajiem dalībniekiem (un cik jūdzes jāsakrāj, lai par tādu kļūtu), vai uzkrātās jūdzes tiek izdzēstas, ja kādu laiku nav lidots, utt. Tērēt jūdzes var lidojumiem ar jebkuru SlyTeam aviosabiedrību. 

Vispārinot – ASV programmās elites dalībniekiem pienākas bezmaksas upgrade uz biznesa klasi, no Eiropas programmām tā dara tikai CSA (par velti Gold klientiem, par 2000 jūdzēm Silver klientiem). ASV programmās bonusa biļetēm jāmaksā tikai reālie lidostu nodokļi, Eiropas programmās – arī degvielas piemaksa (izņemot SAS Eurobonus, bet tie ir StarAlliance kopā ar Lufthansu uc).

Reāls piemērs par to, cik jūdzes var nopelnīt ar KLM lidojumu – pēdējā laikā akciju cenas ir V klasē, par ko FlyingBlue piešķir tika 25% no reāli nolidotā attāluma, CSA – 50%, Delta – vispār necik, NWA – 100%.

FlyingBlue laikam neietektu nekādā gadījumā. Ja lidošana pārsvarā pa Eiropu, vienkāršāk būs lietot OK+, ja uz citiem kontinentiem un iekšējie ASV pārlidojumi – varbūt kāda no ASV programmām. (Jāņem gan vērā, ka Continental plāno pāriet uz StarAlliance, savukārt Delta un NWA šobrīd apvienojas.)

kam
Offline
Joined: 01/01/2009
Posts: 349
Last seen: 9 years ago

AirFrance/KLM FlyingBlue prieksrociba ir lielais virzienu skaits ar cehiem tik daudz nepalidosi. Kad megina pieteikties NWA kartei un aizpilda elektronisko naketu, kur jauzrada dzivesvieta, tad automatiski redzot eiropu sie sutija pie FlyingBlue, ta ka nedomaju ka tagad bus kautkas mainijies.

Viens noverojums par judzem ir tads, ka noperkot piemeram Delta leto bileti ~330LS RIX LAX un izmantojot FlyingBlue ieskaitija visas judzes un tagad siem ir/bija ari piedvajumi par 25000 +100Ls lidojumi lidz Vancouver un Karibu salam, nezinu vai Cehi ko tadu ar OK dabu cauri.

1. ATL 3. LHR 5. LAX 7. FRA 9. AMS

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 11 weeks ago
Location: RIX

kam rakstīja:
AirFrance/KLM FlyingBlue prieksrociba ir lielais virzienu skaits ar cehiem tik daudz nepalidosi.

Tas gan nekādi neietekmē lojalitātes programmas izvēli.

kam rakstīja:
Kad megina pieteikties NWA kartei un aizpilda elektronisko naketu, kur jauzrada dzivesvieta, tad automatiski redzot eiropu sie sutija pie FlyingBlue, ta ka nedomaju ka tagad bus kautkas mainijies.

Taisnība, NWA ir vienošanās ar KLM/AF, ka eiropiešu sūtīs šiem. Ja grib lietot NWA WorldPerks, jānorāda adrese ne-Eiropā.

kam rakstīja:
Viens noverojums par judzem ir tads, ka noperkot piemeram Delta leto bileti ~330LS RIX LAX un izmantojot FlyingBlue ieskaitija visas judzes un tagad siem ir/bija ari piedvajumi par 25000 +100Ls lidojumi lidz Vancouver un Karibu salam, nezinu vai Cehi ko tadu ar OK dabu cauri.

Pēc maniem aprēķiniem RIX-LAX lētākajā klasē (V, 25%) dos nedaudz vairāk par 3000 jūdzēm (turpatpakaļ). 

kam
Offline
Joined: 01/01/2009
Posts: 349
Last seen: 9 years ago

Citāts:
Taisnība, NWA ir vienošanās ar KLM/AF, ka eiropiešu sūtīs šiem. Ja grib lietot NWA WorldPerks, jānorāda adrese ne-Eiropā.

Vai kads ir tad reali dabijis no US vai Kanadas so kompaniju karti?
Pēc maniem aprēķiniem RIX-LAX lētākajā klasē (V, 25%) dos nedaudz vairāk par 3000 jūdzēm (turpatpakaļ). 

Velreiz apskatiju judzes un augusta septembri ir iedotas ap 10000 tk par lidojumu no Brisseles uz LAX, ta ka nav pamata sudzeties, ja but lidojis ar KLM tad gan drosi nebutu tik daudz.

Ka FlyingBlue var izmantot OK judzes, vinu lapa ir tikai vinu judzes un diezga sakarigi lidojumi, OK nav nacies tik daudz un piedavajumus manit.

http://www.flyingbluenews.com/promotions/spendingmiles/promoawards.html

1. ATL 3. LHR 5. LAX 7. FRA 9. AMS

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 11 weeks ago
Location: RIX

NWA karti neesmu saņēmis, pieņemu, ka to vienkārši izmeta viesnīcā, kuras adresi norādīju. Smile Bet numurs ir un ar to pietiek, lietoju.

Lidojums no Briseles uz Losandželosu laikam bija ar Delta un pēc saņemto jūdžu skaita varētu būt 50% klasē.

FlyingBlue nevar izmantot OK jūdzes. Var ar OK jūdzēm rezervēt lidojumus ar jebkuru SkyTeam aviosabiedrību.

kam
Offline
Joined: 01/01/2009
Posts: 349
Last seen: 9 years ago

Tad gandriz butu interesanti salidzinat cik o citam programmam var dabut ara, jo isti ne no OK ne no NWA nevar saprast vai siem ir kautkas izdevigs, tadas akcijas ka pari dikim par 250000 ar KLM air France varetu ari nebut, tad OK NWA drosi vien bus sakot ar 40000, bet tas ir tikai pienemums.

Dazi reali piemeri nenaktu par skadi.

Delta no RIX-NYC-RIX par 270 Ls bileti rudeni ap 8500 judzem uz FlyingBlue, ta ka nevar sudzeties.

1. ATL 3. LHR 5. LAX 7. FRA 9. AMS

Buicis
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 5640
Last seen: 1 hour ago
Location: RIX.

Ar KLM   RIX-HKG V klasē 3294 jūdzes. Nav dikti daudz:) Ir gadījies ar CSA lidot uz BCN tad bija vairāk jau vairs īsti neatceros. Arī BRU-JFK-PAR rudenī deva 7297 Flying blue jūdzes.  VAi nav tā, ka ja nepērk KLM mājas lapā tad ir cerības saņemt vairāk KLM juudzes??

2024: RIX, FRA, BER, SPU, OTP, IST, SIN, NAN, TBU, TVU.
http://my.flightmemory.com/buicis

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 11 weeks ago
Location: RIX

Nopelnīto jūdžu skaits atkarīgs no klases, kurā ir lidojums. Cik kuras aviosabiedrības biļešu klasei pienākas jūdzes, var redzēt te: http://www.klm.com/travel/lv_en/flying_blue/partners/index.htm un konkrēti pašam KLM šajā tabulā: http://partnersearch.ehn.klm.com/lv_en/partner.jsp?pid=17116&cid=17021&o=10&l=5&p=11&eb=earn

Lētākajām KLM biļetēm (V klasei) ir jau minētie 25%, dārgākām 50%, 75% un 100% no nolidotā attāluma, biznesa klasei 125%, 150%, 175%, 200%.

Ja pērk caur Expedia vai kādu citu online aģentu, tad par to pašu cenu būs tā pati klase, tā ka nopelnītās jūdzes neatšķirsies. Teorētiski var būt atšķirība, ja pērk teiksim caur NWA, kuri to pašu KLM reisu piedāvā kā codeshare savā klašu klasifikācijā, kas varbūt pelna vairāk kā tas pats reiss ar KLM numuru un KLM piešķirto klasi.