Sveki,
Tad nu vasarā izdevīgajā NYC akcijā iegādājos ceļojumu LV-Amsterdama-NYC-Amsterdama-LV. Līdz lidojumam vēl divas nedēļas. Šodien ieeju savā rezervācijā (pirku no KLM) un pie Flight sadaļā redzu, ka - LV-Amsterdama-NYC ir kā jābūt, bet atpakaļceļš izskatās ka būs savādāks - NYC-Atlanta-Amsterdama-LV. Jautājums - vai KLM nevajadzēja man sūtīt e-pastā potenciālās izmaiņas un piedāvāt opcijas (piekrītu/nepiekrītu un gribu atpakaļ naudu)? Un- pie atpakaļceļa tur joprojām uzrādās arī NYC-Amsterdama-LV variants (jaunais varints ir tādos kā oranžā rāmī). Līdz ar to esmu galīgā nesaprašanā - tad atpakaļceļš man tagad būs jeb nebūs savādāks? Un vai KLMs neprasīs manu akceptu šīm izmaiņām? Lūdzu Jūsu viedokli, ko tas viss nozīmē.
Par cik atšķirās jaunais izlidošanas un ielidošanas laiks no vecā paredzētā? Tas, ka rādās abi varianti, man parasti ir nozīmējis, ka aviosabiedrība ir pierezervējusi alternatīvu variantu, bet pilnībā apstiprināts tas nav.
Izlidošanas - 3h ātrāk, ielidošana - 6h vēlāk. Rezultātā paliek tikia 55 min. līdz reisam Amsterdama-Rīga. Vai vispār ir cerības paspēt?
Un jā - man tur rādās vēl kaut kāds potenciālais variants, bet tas nav apvilts, domāju tādēļ, ka tur starp lidojumiem vispār 41min. tikai...
Man ieejot rezervācijā rādas šāda informācija
Ja Tevi interesē, kas īsti noticis, pārbaudi (paskaties kaut vai matrix), vai ir vēl tādi lidojuma posmi tādos laikos, kādi bija paredzēti sākumā (NYC-AMS un AMS-RIX). Visticamāk kāds no tiem ir atcelts pilnībā vai pārcelts citā laikā, tādēļ tādas izmaiņas.
Jā, šajā gadījumā aviosabiedrībai bija jāpaziņo Tev par atcelšanu / izmaiņām. Ja viņi to izdara vismaz 2 nedēļas pirms izlidošanas, var piedāvāt alternatīvas diezgan brīvi. Ja paziņo mazāk kā 2 nedēļas iepriekš, tad jaunajam ielidošanas laikam jābūt ne vēlāk kā 4 stundas pēc iepriekš paredzētā. Ja paziņo mazāk kā nedēļu pirms lidojuma, tad ielidošanai jābūt ne vēlāk kā 2 stundas pēc iepriekš paredzētā laika. Pretējā gadījumā pienākas kompensācija, lidojumiem ārpus ES tā ir 600 EUR (vai arī jāpiedāvā atcelt lidojumu un atmaksāt naudu). Pilns regulas teksts ir te: www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf
Es pagaidītu līdz nedēļai pirms izbraukšanas un tad pazvanītu apjautātos, kā viņi plāno Tevi vizināt. Pirms tam paskatītos matrix, kādi varianti pašam šķiet pieņemamāki un mēģinātu panākt, lai samaina uz tiem.
Paspēt Amsterdamā var 55 minūtēs, un, ja vien nākamā dienā nav obligāti jābūt darbā, īpaši nav jāuztraucas par gadījumu, ja nokavēsi – nodrošinās Tev viesnīcu un barošanu līdz nākamajam reisam, ja jau savienotie lidojumi.
Njaa, nu diemžēl Matrix manu sākotnēji paredzēto atpakaļceļa maršrutu vairs nerāda
Palasīju to regulu. Ja izmaiņas izskatās ka būs tikai atpakaļceļā (plānots 11.-12.nov.), tad divas nedēļas pirms skaitās 27.oktobris jeb tās divas nedēļas rēķina no lidojuma sākuma datuma (pie nosacījuma, ka lidojums turp-atpakaļ pirkts vienlaicīgi)? Un kā saprast - informēt pasažieri par izmaiņām lidojumā? Ko īsti tas nozīmē - viņiem man jāsūta e-pasts/jāzvana jeb viņi vienkārši mājaslapā rezervācijā var samainīt lidojumus un es to faktiski nejauši varu pamatīt tikai tad, kad čekojos iekšā jau uz lidojumu?
Izbraukšanas datums paredzēts 04.11. Tad Tu, Juri, iesaki gaidīt līdz 28.10 un tad zvanīt un interesēties? Man katrā gadījumā piedāvātais atpakaļceļš galīgi nepatīk. Pirmkārt - divu lidojumu vietā tagad ir trīs, kā arī izlidošana ir ātrāka (kas nozīmē ka vienu dienu praktiski vairs nevarēšu izmantot), nu un tā atlidošana ir ļooti tuvu laikam, kad jāizlido uz Rīgu. Jā, it kā jau nākamā dienā ir svētdiena un varētu padzīvoties pa Amsterdamu, bet - tāpat tas nav tas, ko iegādājos
Tātad manas iespējas 28.10 tad būtu:
- prasīt lai pārceļ uz tādu lidojumu, kas mani apmierina (ja tāds būs)
- prasīt atgriezt naudu par ceļojumu (un attiecīgi nekur nelidot)
- prasīt kompensāciju ( vai šim variantam joprojām pastāv lidošanas iespēja)?
Kurš lidojuma posms vairs nav atrodams tāds, kā bija sākotnējā rezervācijā? NYC-AMS? Jeb AMS-RIX? Jeb abi? Pārbaudi lūdzu matrix katru atsevišķi, lai saprastu, kas īsti noticis.
Divas nedēļas rēķinās no tās dienas, kad bija paredzēts lidojums, kurš atcelts.
Pienākums informēt nozīmē rakstīt Tev e-pastus, zvanīt vai kā citādi sazināties, līdz pārliecinās, ka esi informēta, jo regula aviopārvadātājam uzliek par pienākumu pierādīt, ka viņš ir to darījis, nevis Tev pierādīt, ka viņi nav informējuši.
Es atturēšos no ieteikumiem, kā Tev rīkoties, es tikai saku, kā darītu es. Es pagaidītu līdz 6 dienām pirms lidojuma (lai ar garantiju mazāk par nedēļu, un tātad vairāk trumpji manās rokās – diez vai viņi ļoti vēlas maksāt kompensāciju), izdomātu kādu interesantu variantu, kā gribu lidot, un zvanītu KLM, lai izkārto tādu.
Prasīt naudu atpakaļ un nelidot Tu vari jau tagad. Kompensācija Tev pienākas tikai gadījumā, ja izvēlies lidot un piedāvātie alternatīvie varianti pārāk atšķiras no sākotnējiem laikiem (precīzās stundas skaties regulā) un neesi laicīgi informēta (divas vai vienu nedēļu iepriekš, atkarībā no tā mainās pieļaujamā atšķirība stundās). Informējot Tevi par izmaiņām vairāk kā divas nedēļas iepriekš, kompensācija nepienākas arī par lielām izmaiņām.
Bet tas viss gadījumā, ja reiss tiešām atcelts. To, kā jau sākumā minēju, vajadzētu noskaidrot.
Nav atrodams posms NYC-AMS. AMS-RIX ir kāds bija. Tādējādi jaunās kombinācijas rezervācijā ir par posmu NYC-AMS tā, lai vismaz teorētiski varu paspēt uz posmu AMS-RIX (55 min. starpā). Vai tas, ka izmaiņas skar lidojuma pirmos posmus, arī attiecas uz regulā minētajām ievērojamajām stundām? Konkrēto posmu man ir jāsāk 3h ātrāk un jābeidz 6h vēlāk (ja tiks apstiprināts variants, kas ir rezervācijā šobrīd).
6 dienas pirms atpakaļceļa lidojuma man būs tad, kad jau būšu aizlidojusi uz NYC, līdz ar to būtu tomēr foši saprast, kā tikšu atpakaļ jau pirms dodos uz priekšu
Ok, šobrīd nekur nesteigšos un galu galā gaidīšu, kad viņi man atsūtīs kādu ziņu par to, ka kaut kas ir mainījies (jo nekas jau īsti nav vēl man ziņots, kurš tieši no variantiem tiek piedāvāts). Tad arī skatīšos ko darīt.
Pēc manas saprašanas uz šo gadījumu regula attiecas vistiešākajā veidā. Ja vien sākotnējo lidojumu tiešām bija plānots izlpidīt KLM, nevis kādai ASV sabiedrība (piemēram Delta). Regula nav spēkā liodjumiem no ne-Eiropas uz Eiropu, ko izpilda ne-Eiropas aviosabiedrības, jo tas ir ārpus ES jurisdikcijas.
Atvainojos ka iejaucos, bet vai tad lidojuma beigas nav Rīgā? Tad jau it kā nekas nemainās, tikai starp lidojuma segmentiem mazāka pauze. Nu un protams tā agrākā izlidošana.
Kaspar, mainās tas, ka man tās ir papildus neērtības. Ja sākotnēji būtu šāds variants (divas pārsēšanās atpakaļceļā, kur starp pēdējām ir tikai 55 min.), es ceļojumu nebūtu iegādājusies (vai arī - šāda tipa varianti bija par lētāku cenu pieejami). Kādēļ man jāskrien pa Amsterdamas lidostu, lai paspētu uz nākamo lidojumu un kādēļ man jāpārsēžas atpakaļceļā nevis vienu reizi (kā bija plānots), bet gan divas? Un vispār - labprāt saņemtu informāciju no KLM par šīm izmaiņām Bet citādi, jā - iespējams būšu galamērķi plānotajā laikā.
Bet kā tad ir, tagad Tu paspēj uz to pašu AMS-RIX reisu, kas bija sākotnēji paredzēts? Sākumā bija ieplānotas ~7 stundas starp NYC-AMS un AMS-RIX?
Jā, ~ 7h bija ieplānotas. Izvēlējos šādu variantu, jo pimo reizi vienatnē lidoju tik tālu un ar savienotajiem reisiem. Lai visu tā lēni un prātīgi var darīt Vēl pie pirkšanas protams bija pieejami varianti ar šiem mazajiem starplaikiem starp lidojumiem, kā arī nakšņošanu kādā no starpposmiem. Bet tādus negribēju
No peredzes zinu ka 7h AMS lidostā nav ko darīt. Es vienreiz tur nīku šādu laiku.
tāka man liekas 55 min ir ideāls laiks lai pārsēstos AMS. Vienīgi varētu būt problēmas ar baģāžu.
Zini, es kaut vai pasēdēšu palasīšu grāmatu, bet lai tā pa mierīgo viss Un - vai tiešām ir vairāk kā 50% garantija, ka tās 55 min. nesamazināsies? Tālie reisi tiešām tiek tik precīzi veikti? Un jā - bagāžu savu arī gribu
Nu tāds variants protams arī pastāv. JA nav pieeja Loungiem tad varu ieteikt bāru pāšā augšā. Tur mazāk tautas apgrozās. Nevaru atcerēties kā viņš saucās tikai.
Paldies par ieteikumiem un skaidrojumiem, Juri un Buci. Tad jau uz nedēļas beigām zvanīšu KLM, ja viņi nebūs man devuši ziņu un redzēsim, kā viss beigsies
7 stundās starp reisiem es mierīgi aizbrauktu paklīst pa Amsterdamu . Savukārt, ja 55 minūtēs bagāža Tev netiek līdzi, Rīgā vēlāk pievedīs mājās – man tas šķiet ērtāk kā pašam stiept.
Maza piebilde par regula_261_2004_LV.pdf, acimredzot Latvija atskiras atbildibas skaidrojums, jo citas vakareiropas valstis viennozimigi tiek skaidrots ja lidojums ir TA, piemeram Riga-Antalja-Riga, tad abos virzienos der regula, kaut lidojumu izpilda Turkish Airlines, galvenais, ka TA lidojums sakas ES lidosta.
Atceroties vecos labos laikus, kad KLM nevien bija parstavis Latvija, bet ari tiesie reizi, tad vini ziemeleiropa izcelas ar vienu no dasnakajam kompensacijam pasazieriem, ja kautkas nogaja greizi.