sveiki!
pārskatīju pēdējā laikā forumā rakstīto, neko par šo tēmu neatradu, tādēļ piedodiet, ja atkārtojos, taču ir jautājums: vai ir kādi padomi, kā varētu mēģināt nodrošināties pret pēdējā laikā piekopto bt praksi haotiski atcelt lidojumus, nesniedzot nekādu informāciju.
protams, saprotu, ka bt vadību ietekmēt es nevaru, tādēļ runa ir par iespējamu finansiālās ietekmes mazināšanu. normālā situācijā pietiktu ar ceļojumu apdrošināšanu, taču, izpētot galveno latvijas tirgus spēlētāju noteikumus, neatradu nevienu, kas apdrošinātu pret aviokompānijas haotisku patvaļīgu reisu atcelšanu, nemaz nerunājot par saistīto zaudējumu segšanu (piem., viesnīca).
varbūt jums ir kādas idejas?
paldies,
juris.
ak, jā, piebildīšu vēl, ka acīmredzamais risinājums - izvēlēties citu pārvadātāju - šajā situācijā, diemžēl, īsti nestrādā - bt ir vienīgie, kam ir tiešie reisi rix-vie...
Sorry par offtopiku, bet kas ir "mitigēt"?
piedodiet, profesionālais idiotisms. angļu vārds, lielākoties apzīmē ietekmes mazināšanu. šajā kontekstā: samazināt risku, kas saistīts ar...
[mit-i-geyt] Show IPA verb, -gat·ed, -gat·ing.
Hmm... Oportūna mitigēt šīs BT voluntārās performances eventuāli ir koplicētas.
Nomainīju tēmas nosaukumu, lai ne-juristiem, ne-baņķieriem un ne-angļiem arī skaidrs, par ko runa.
Kā jau rakstīju privātā ziņojumā:
Jautājums cik esi gatavs tērēt, lai nodrošinātos. Ja gribas tā, lai veiksmes gadījumā (BT izlemj lidot) nekādi papildus izdevumi, tad vienīgais, ko varu iedomāties – ja krājumā ir aviosabiedrību jūdzes/punkti, tad var norezervēt alternatīvu lidojumu un, ja ar BT reisu viss kārtībā, atcelt to (tas parasti bez maksas, bet jāskatās, kā kurā aviosabiedrības lojalitātes programmā noteikumi). Nu vēl apmēram tas pats fleksibilitātes un izmaksu ziņā ir, nopērkot biznesa klases biļeti, tikai sanāk aviosabiedrībai depozītā iedot 500-700 EUR.
Ja savukārt esi gatavs nopirkt garantijai neatceļamu ekonomiskās klases biļeti, tad lētākie varianti ir Lufthansa, LOT… bet vienalga būs dārgi. Nav diemžēl nekādu lēto Ryanair reisu uz to pusi, ko varētu nopirkt, un, ja nevajag – izmest.
Ir vēl Ecolines buss uz Vīni, bet tādu gabalu diezgan nāvējoši mērot busā…
heh, atļaušos aizrādīt, ka tavs tulkojums neprecīzi apraksta manu jautājumu. tā kā lieliski apzinos, ka nodrošināties pret marasmu, kas pašlaik notiek bt, var tikai pārceļoties uz civilizēto pasauli, jautājums bija par šī haosa izraisītās tiešās materiālās ietekmes mazināšanu.
turpinot par tēmu, veiktās izpētes rezultātā diemžēl nācās secināt, ka latvijas rezidentiem nav nekādu iespēju mazināt potenciālos zaudējumus, nākas vien paļauties uz veiksmi.
Nu vēl vari drošībai pirkt biļeti dienu iepriekš kā nepieciešams, lai nesanāk tā, ka reisu atceļ, bet pēc 3 stundām bija obligāti jābūt Vīnē. Zaudējums ir 1 nakts cena par viesnīcu. Bet 2x lielāka iespēja tomēr aizlidot, ja ne dienu iepriekš, tad vismaz īstajā dienā (ja pieņem, ka iespēja atcelt divus reisus 2x mazāka).
njā, tas arī ir variants, kas pamatā der tikai plezīra braucieniem, darījuma brauciena gadījumā būs ārkārtīgi grūti nopamatot, kādēļ nepieciešamas trīs darba dienas, lai nokļūtu uz tikšanos, kas ilgst pāris stundu...
Ja brauciens tikai pāris stundu tikšanās dēļ, tad neredzu iemeslu satraukties. Kavējuma gadījumā sadarbības partneris visu labi sapratīs, un tikšanos varēs pārlikt. Bet, ja tā tikšanās nav pārliekama ( vienlaicīgi ierodas daudz dalībnieku), vai arī "jākaļ dzelzs, kamēr silta", un jābrauc parakstīt līgums par vairākiem simtiem tūkstošu EUR, tad drošībai tik tiešām turpceļam var nopirkt biļeti arī biznesa klasē.
Bet biznesa klases biļetes jau pašas par sevi nenodrošinās, ka uzreiz un laicīgi nokļūsi galamērķī! Pietam, pietiekoši daudzās kompānijās ir iekšējie noteikumi, kas liedz ceļot biznesa klasē...
Biznesa klases biļete bija domāts kā rezerves variants ar citu aviosabiedrību, ar kuru lidot tad, ja BT reisu atceļ. Ja BT lido, tad rezerves biļeti atsaka. Ir jau arī Economy Flex daudzām aviosabiedrībām, ja kompānijas noteikumi neļauj Business. Cena īpaši neatšķiras…
tur jau tā lieta, ka neviena normāla kompānija pašlaik neapmaksā vietējos pārlidojumus biznesa klasē, nosacīti to par tādu slikto stilu varētu uzskatīt. transatlantiskajiem reisiem, jā, tur tā ir normāla parādība, bet eiropas vietējā stundas lidojumā - pilnīga dekadence (pieprasīt biznesa klasi, tas ir).
atbildot uz rx komentāru, mana jautājuma būtība jau arī nebija par partneru izpratnes trūkumu, runa bija par materiālās ietekmes mazināšanu.
šajā konkrētajā gadījumā, lidojums rix-vie ir vienā dienā, bet vie-rix - otrā (jo bt veic vienu lidojumu dienā - pusdienlaikā), kas nozīmē, ka tiek rezervēta viesnīca. viesnīcas rezervāciju gandrīz neviens operators neļauj atcelt apmešanās dienā, nauda par neizmantotu rezervāciju tāpat tiek iekasēta, šajā konkrētajā gadījumā - visdrīzāk 100% apmērā. tie jau ir konkrēti zaudējumi.
turpinām par bt. ņemot vērā, ka tikšanās ir konkrētā laikā, pat kompensācijas lidojums (ko viņiem jānodrošina likumā noteiktā kārtībā) neko neglābs, jo citu tiešo reisu rix-vie vienkārši nav (minimālā kavēšanās tādā gadījumā pēc maniem aprēķiniem būtu 4h). kas nozīmē, ka viss ceļojums kļūst bezjēdzīgs. taču naudu no bt atgūt pilnā apmērā visdrīzāk varēs tikai ar tiesas palīdzību. ja par lidojumu rix-vie samakstāto naudu ar skaļu bļaušanu droši vien varētu izspiest, par vie-rix posmu viņi visdrīzāk kategoriski atteiktos maksāt. atkal konkrēti zaudējumi. kopā - vismaz 300eur.
civilizētajā pasaulē šādos gadījumos izmanto apdrošinātāju pakalpojumus: par konkrētu samaksu - prēmiju - apdrošinājuma ņēmējs nodod savu tiesvedības risku apdrošinātājam, kurš jau tālāk regresa kārtībā var karot ar pakalpojumu sniedzēju - bt. latvijā, diemžēl, to nav iespējams izdarīt, vismaz man neizdevās atrast nevienu latvijā reģistrētu apdrošinātāju, kas iekļautu šādu segumu savā piedāvājumā. ļoti līdzīga situācija savulaik bija ar kataklizmu apdrošināšanu (ceļojumiem), par spīti faktam, ka civilizētā pasaulē tā ir standarta prakse, latvijā to nebija iespējams apdrošināt. arī tagad, ja nemaldos, biete ir vienīgā, kas sedz šo risku.
un novirzoties no tēmas par tiešajiem zaudējumiem, arī partneru izpratnei ir savas robežas. protams, neviens nevainos konkrēto cilvēku vai uzņēmumu, ko tas pārstāv, taču priekšstatu par valsti/biznesa vidi šāds gadījums noteikti iebojātu.
ak, jā, uzreiz varu arī piebilst, ka šajā konkrētajā gadījumā lidojums dažu stundu tikšanās dēļ neliecina par tehnoloģisko atpalicību, tā tiešām ir nepieciešamība.
ak, jā, neoficiāla informācija liecina, ka biete veic izpēti, kas saistīta ar šāda seguma potenciālu ieviešanu, tādēļ droši zvaniet/rakstiet vai citādi dodiet viņiem ziņu, ka pieprasījums ir, varbūt arī latvija nākotnē tiks pie apdrošināšanas pret ļaunprātīgu pakalpojumu sniedzēja rīcību!
Kas ir 'biete'?…
oh, sorry, industrijas slengs - BTA
Šo riskus var bez problēmām apdrošināt jau tagad. Piemēram IF piedāvātajā programmā Ekstra.
Tas maksās vien dažus latus par dienu.
nu, ja tu izlasīsi noteikumus, redzēsi, ka neko tamlīdzīgu viņi nesedz gan. kā jau minēju, situāciju esmu izpētījis!
Celojuma partraukšana – apdrošinašanas sabiedriba, neparsniedzot apdrošinašanas polise noradito apdrošinajuma summu
konkretajam apdrošinatajam riskam, atlidzina šo noteikumu 22.2.punkta noteiktos apdrošinata izdevumus, kas radušies saistiba
ar pirmstermina atgriešanos celojuma uzsakšanas vai pastavigas mitnes valsti:
22.1.1. apdrošinata radinieka pekšnas, nopietnas slimibas del, ja arstešanas tiek veikta stacionara, vai naves del;
22.1.2. ja apdrošinatajam piederošam ipašumam radušies nopietni bojajumi un/vai zaudejumi apdrošinata pastavigas mitnes
valsti, kas rada nepieciešamibu apdrošinata klatbutnei bojata ipašuma un/vai zaudejumu rašanas vieta;
22.1.3. ja celojuma turpinašana nav iespejama tadel, ka sabiedriskais transports ir nokavejis izbraukšanas laiku no
izbraukšanas vietas vai ierašanos celojuma starpposma sliktu laika apstaklu, tehnisku defektu vai celu satiksmes
negadijuma del, vai ja celojuma turpinašanu ar personigo transportlidzekli nelauj celu satiksmes negadijums;
22.1.4. ja publiskas varas organi izdevuši rikojumu, paveli par nedrošu situaciju celojuma valsti.
Celojuma atcelšanas izdevumi tiek atlidzinati gadijuma, ja celojums, kas vel nav uzsakts, tiek atcelts, pamatojoties uz arsta
rikojumu un ir saistits ar apdrošinata, ta radinieka vai apgadiba esošas personas pekšnu un nopietnu slimibu, ja arstešanas tiek
veikta stacionara, vai navi, un tas ir butisks iemesls, lai atceltu celojumu.
nezinu, kādēļ no diaktriskajām zīmēm tikai š iekopējās, bet domu saprast var...
Šodien pakonsultējos ar apdrošinātājiem "no iekšpuses". Aina ir diezgan bēdīga. Praktiski visur ceļojumu atcelšanas apdrošināšana nozīmē maksāšanu tehnisku problēmu vai laikapstākļu dēļ (kurš nu maksā par vulkāniem, kurš nē). Bet diemžēl praktiski visur izņēmumos (arī citur pasaulē) ir izslēgtas kompensācijas aviokompāniju maksātspējas, bankrota utml. dēļ.
Līdz ar to faktiski LV nekā tāda nav (un saprotu, ka pasaulē arī būtu baigi jārok, lai ko tādu atrastu).
Juriss pieminētajā Rīgas-Vīnes gadījumā zaudējumu mazināšana jeb mitigation (kā nu te kādam patīk smalki izteikties) būtu iespējama tikai tajā gadījumā, ja avo biļetes būtu pirktas, maksājot ar Visa vai Mastercard - tad darbotos aizsardzības programma, kas paredz kompensāciju par nesaņemtu pakalpojumu (te kārtība tāda, ka sniedz prasību savā bankā, ar kuras karti ir maksāts. Pati šito izmēģināju Flylal gadījumā - atmaksāja 100% visu). Ar viesnīcu tas diemžēl nestrādās - tur debets no kartes būs pamatots - neierašanās.
Cik esmu pētījis, apdrošinātāji turklāt sagaida, ka atcelta reisa gadījumā klients pacietīgi gaidīs uz nākamo, ko viņam aviosabiedrība piešķir (protams apdrošinātājs apmaksā viesnīcu / transportu / ēdināšanu) vai atcels ceļojumu vispār. Variants pašam sameklēt alternatīvu nokļūšanas veidu un pēc tam atgūt naudu par iegādātajām biļetēm nav paredzēts.
Vai kartēm nebija kaut kāda laika robeža, kad jāiesniedz pieprasījums pēc atmaksas? Respektīvi, kā ar gadījumu, ja cilvēks biļeti pircis pirms gada, bet lidojums bija paredzēts tagad.
Baidos ka tur nekas vairs nelīdzēs. Neviens neapdrošinās šādu risku ar BT, kur par atcelšanu izdomā Fliks vienpersoniski.
Vai starp citu kāds nezina, vai no Oasis Hong Kong aviokompānijas kādu naudu dabūja kāds atpakaļ kad viņji "bankrotēja"??
To gan nezinu, bet kāpēc bankrotēja raksti pēdiņās? Cik zinu viņi godīgi un patiesi bankrotēja, jo tā arī neizdomāja, kā gūt peļņu.
Nu labi. Bankrotēja. Un ja godīgi ka žēl. Vienreiz gan paguvu ar viņiem izlidot un serviss bija labs.
Bet mans draugs zaudēja tur naudu tāpēc painteresējos.
liels paldies dunduriem par atgādinājumu, muļķīgā kārtā par chargeback'iem biju pavisam aizmirsis! šajā gadījumā tas tiešām varētu būt vienkāršākais veids, kā atgūt zaudējumus, kas tieši saistīti ar lidojumu. te gan noteikti jāatceras, ka abos gadījumos - visa & ec/mc - ļoti vēlams apliecinājums, ka kontaktējāties ar pakalpojumu sniedzēju - bt - un nesaņēmāt pretimnākšanu, tādēļ noteikti kontaktējieties ar viņiem rakstiski (apliecinājums nav obligāta prasība, taču noteikti atvieglos/paātrinās procedūru; iespējams, pat līdzēs izvairīties no bankas atteikuma, ja ļoti nekaunīga banka gadās; e-pasta uzrakstīšana neprasa daudz laika). atbildot uz jura jautājumu par laika limitu:
1) visa noteikumi:
Chargeback Time Limit - Reason Code 30
1. 120 calendar days from Transaction Processing Date.
2. If the services were to be provided after the Transaction Processing Date, the 120 calendar-day
time frame is calculated from the date that the Cardholder expected to receive the service or
when the Cardholder was first made aware that the service would not be provided, not to exceed
540 calendar days from the Transaction Central Processing Date.
3. Effective for Chargebacks processed through 14 May 2010, if the merchandise was to be
provided after the Transaction Processing Date, the 120 calendar day time frame is calculated
from the date that the Cardholder expected to receive the merchandise.
4. Effective for Chargebacks processed on or after 15 May 2010, if the merchandise was to be
provided after the Transaction Processing Date, the 120 calendar day time frame is calculated
from the last date that the Cardholder expected to receive the merchandise or when the
Cardholder was first made aware that the merchandise would not be provided, not to exceed 540
calendar days from the Transaction Central Processing Date.
2) mastercard noteikumi:
Table 3.138—RS4 (Airline Flight not Provided)
Time Frame 120 calendar days or within 120 days of the expected date of service
komentējot dunduru teikto par šādu risku apdrošināšanas nepieejamību pasaulē vai buiča teikto par nevienu, kas apdrošinātu ļaunprātīgu uzņēmuma pārstāvja darbību, atzīmēšu, ka:
1) civilizētajā pasaulē (attīstītā eiropa, attīstītā ziemeļamerika, austrālija, attīstītā āzija) apdrošina pilnīgi visu, sākot ar pakaļas lielumu un beidzot ar citplanētiešu nolaupīšanu, vienīgais faktors, kam ir jebkāda loma šajā procesā, ir prēmijas apmērs. bet apdrošina pilnīgi visu!
2) konkrēti pakalpojumu sniedzēja ļaunprātība ir standarta piedāvājums pat mūsu tirgū strādājošo apdrošinātāju akcionāru polisēs, nemaz nerunājot par to, ka, piemēram, vācijā būtu grūti atrast apdrošināšanas kompāniju, kas šo risku izslēdz (kā to dara latvijā reģistrēti apdrošinātāji).
vēl viens līdzīgs piemērs ir situācija ar masu pasākumu apmeklējumiem. latvijā nav iespējams apdrošināties pret šo pasākumu atcelšanu, civilizētajā eiropā tā ir standarta prakse.
lidz sim BT atcelto reisu pasazierus parlika uz LH vai OK reisiem, nez ka bus talak, jo Finnair vairs pilniba nepienjem nekadas biletes no BT
Vienīgā ārzemju apdrošināšana, ko var sakarīgi dabūt LV (Chartis, kas nāk kopā ar Nordea kredītkartēm) arī neparedz šādu risku segšanu
tā arī gluži nav. chartis vismaz sedz kaut kādus transfer'u izdevumus, ja bt nograuj vienu no posmiem - arī tas ir daudz vairāk par latvijā reģistrēto apdrošinātāju segumu.
11. Nokavēta pārsēšanās citā lidmašīnā
Apdrošinājuma summa – līdz EUR 1,000.
Polisē iekļautā atlīdzība līdz norādītajai summai ir paredzēta gadījumiem, ja apdrošinātā persona nevar ierasties izceļošanas punktā, pārsēšanās vietā aviosabiedrības vainas dēļ, kas nav nodrošinājusi paredzēto pakalpojumu izpildi šādu iemeslu dēļ:
• laika apstākļi, dabas katastrofa, tehniski iemesli, noziedzīga rīcība vai darbība, ko izraisījuši varas orgāni, nepareiza reģistrācija vai lidojuma atcelšana.
Atlīdzība līdz norādītajai summai sedz nepieciešamus un saprātīgus papildu ceļošanas izdevumus, iztikas izdevumus, piemēram, maltītes un visus izdevumus, kas saistīti ar nepieciešamo apmešanos ārvalstīs.
Jebkāda atmaksa vai kompensācija, ko ir vai būtu tiesības apdrošinātajai personai saņemt no ceļojuma organizētāja vai aviosabiedrības, tiek atrēķināta no atlīdzības.
Oriģinālie maksājumu apliecinošie dokumenti un ceļojumu rezervācijas paziņojumi, kā arī saņemtie atbilstošie apstiprinājumi jāpievieno paziņojuma veidlapai.
11.1 Apdrošināšanas atlīdzība netiek izmaksāta:
• lidojuma nokavēšanas gadījumā, ja sākotnējā ceļojuma plānā paredzētais transfertam atvēlētais laiks ir mazāks par 2 stundām
Uzzināju šodien par biznesa/korporatīvajām biļetēm, vismaz man teica, ka tās varot anulēt, vēlākais, 1-2 dienas pirms lidojuma. Tātad, pierezervēt jau var, bet iepriekšējā dienā tāpat jāatceļ, kā rezultātā vienalga no rīta aizbraucot uz lidostu var gadīties, ka visādi.
Ja BT pēkšņi atceļ reisu, tad viņi pasažieriem no savas puses piedāvā vienu alternatīvu variantu ar citām lidsabiedrībām, vai arī izvērtē katra pasažiera situāciju un piemeklē viņam izdevīgāko lidojumu? Manā gadījumā nederētu alternatīva - lidot nākamā dienā.