Gribēju vaicāt pieredzējušakiem ceļotājiem ar šāda veida pasažieri. Kāda kopumā ir aviokompāniju attieksme un kā ērtāk rīkoties? Pētīju bagāžas noteikumus dažādām aviokompānijām, pārsvarā ''klasiskās'' atļauj bez maksas pārvadāt pilnībā saliekamus bērnu ratiņus un vēl kādus 10kg bagāžas zīdainim. Dīvaini, bet šāda norma ir pat AirBaltikam, lai gan visiem pārējiem pasažieriem bagāža ir par maksu. Savukārt, piemēram EasyJet lapā ir rakstīts, ka zīdainim vispār nav nekādas bagāžas normas, un visām zīdaiņa mantām jābūt pieugušo pasažieru bagāžā. Pats nereti esmu lidostās novērojis, ka daži brauc lidmašīnas salonā ar visiem bērnu ratiem, lai gan nekur noteikumos neesmu manījis, ka tas būtu atļauts, turklāt rati arī neatbilst rokas bagāžas izmēram.
Mums ir doma ņemt līdzi ratu riteņus un atsevišķi uz tiem stiprināmu zīdaiņu autosēdeklīti. Lidojam ar AirBaltic un EasyJet. Cik saprotu, tad pirmajam riteņus var bez problēmām nodot bagāžā, bet vai atļaus salonā ienest autosēdeklīti? Škiet, ka tas mazliet varētu pārsniegt atļautos rokas bagāžas izmērus. Un, ja atļaus, tad vai tas būs papildus katram pasažierim atļautajai vienai vienībai, vai ieskaitot (zīdainim nav rezervēta atsevišķa vieta)? Bet varbūt, ka var kāpt lidmašīnā ar visiem ratiem un tos nodot pie trapa? Savukārt EasyJetam, cik noprotu, jau pērkot biļeti riteņi būtu jāierēķina kā reģistrētā bagāža par maksu - vai varbūt tomēr tos var ienest salonā? Un arī tā pati neskaidrība par autosēdeklīti?
Paaris gadus atpakalj lidoju ar auto seedekliiti kuraa guleeja ziidainis. Nebija probleemu. reis bija ar BT no RIX - HAM - RIX. Salonaa man to auto seedekliiti atnjeema, un man leikas ka vinji to seedekliiti piestiprinaaja kaadaa no kreesliem. Jo bagaazhas nodaliijumaa vinjsh negaaja iekshaa. Nu bet tas bija 2,5gadus atpakalj. Varbuut BT ir palicis stingraaks.
Ar saliekamiem ratiem (maziem) arii lidots. Stuumos ar vinjiem liidz lidmashiinai un tad laikam pie check in vai arii pie pashas lidmashiinas man vinjus atnjeema un galaa rati man iznaaca pa bagaazhas lentu. Tas bija Viinee. Atpakalj celjaa- Riigaa, rati bija pie lidmashiinas kad kaapaam no vinjas aaraa.
Ir sanācis vairākkārt lidot ar zīdaini, ratu rāmi un uz tā stiprināmu autosēdekli ar Air Baltic un ar Ryanair. Reģistrējoties lidojumam lidostā (Air Baltic neļauj čekoties online, ja lido ar zīdaini), jāpiebrauc ar atlocītiem ratu riteņiem ar tiem piestiprinātu autosēdeklīti pie reģistrācijas galdiņa un jāpasaka, ka zīdainim ir rati divās daļās. Pie katras daļas pielīmēs bagāžas uzlīmi un ļaus braukt līdz lidmašīnai ar ratiem. Pie lidmašīnas būs jānoņem autosēdeklis no ratu rāmja, rāmis jāsaloka un gan sēdeklītis, gan rāmis jāatstāj - lidostas personāls tos ievietos bagāžas nodalījumā. Zīdainis lidojuma laikā būs jātur klēpī. Ja aviokompānijas noteikumos rakstīts, ka zīdainim rati bez maksas, šajā gadījumā nekas papildus nebūs jāmaksā. Man ir pieredze tikai ar sporta ratu riteņiem, iespējams, ka kulbu ratu riteņi netiks uztverti kā pilnībā saliekami.
Ar Easyjet neesmu lidojusi ar zīdaini, bet viņu notreikumi ir šādi:
Yes, car seats can be taken onboard for any child aged 6 months to 3 years for whom you’ve paid a full fare seat.
The car seat:
* Must have a rigid metal or plastic frame
* Cannot be wider than 42cm
* Must include lap, shoulder and crotch straps
If the car seat is not going to be used in-flight, then it must be checked-in as hold baggage. Car seats, buggies, push chairs and travel cots are carried for free and do not make up part of your baggage allowance. Up to two of these items can be carried per infant or child.
Please note: Booster seats cannot be taken on board but can be checked in as hold baggage.
Paldies par atbildēm! Par Easyjet gan nekas netop skaidrāks. Zīdainim gan lidojuma laikā jau būs 6 mēneši, bet it kā jau loģiski, ka viņam pirktu zīdaiņu biļeti (kas patiesībā nemaz nav daudz lētāka par full fare), jo tādā vecumā diez vai viņam vajadzēs atsevišķu vietu. No otras puses, ja pērkot pilnu biļeti var bez maksas vest bagāžā gan ratu riteņus, gan sēdeklīti, tad varbūt ir vērts piemaksāt.
Turklāt, izrādās, ka zīdainim nemaz pilno / bērnu biļeti nevar nopirkt onlainā:
If you wish to book an infant onto their own seat to make your journey more comfortable (or for example if one adult is travelling with more than one infant under 2), this cannot be done online. Instead you will need to contact our Customer Experience Team on 0871 244 2366. If you wish any infant under 2 to have their own seat you will need to bring a car seat to use on the plane. We will be unable to accept infants for travel who have been booked on as a child.
Es tā saprotu, ka Easyjet zīdainim pilnas cenas biļeti vajag tikai tad, ja viņš autokrēslā sēž lidmašīnas salonā un aizņem pats savu vietu, bet jebkuram zīdainim neatkarīgi no biļetes veida pienākas bezmaksas ratu, autosēdekļa vai ceļojumu gultiņas pārvadāšana un tās svars netiek pieskaitīts zīdaini pavadošās personas bagāžai. Tā kā var neiespringt un pirkt online zīdaiņu biļeti.
Ulla, va vari iemest linku uz savu augstāk minēto citātu? Vienkārši, es tur tādu tekstu neatrodu, gluži otrādi, atradu, ka zīdainim vispār nekas nepienākas un visām viņa mantām jābūt pieaugušā pasažiera bagāžā!
Šeit ir 2 linki, kuros ir runa par bezmaksas ratiņu un autosēdekļu pārvadāšanu
http://easyjet.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4033/c/1645%2C1647/r_id/166
http://easyjet.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4135/related/1/c/1645%2C1647/r_id/166