varbut kads jau ir izskatijis jaunos pdf projektus,
http://blog.airbaltic.com/2010/10/18/vote-for-the-best-airbaltic-termina...
jasaka ka pdf kvalitate iznemot 24_airBaltic_A1_Boards.pdf ir dramatiski zema un no citiem var saprast ka dazi projekti bus klaustrofobiski sauri, dazi videi draudzigi zali ar zemes siltumu un dazi nakksnigi tumsi, cerams ka galarezultats bus labaks.
vel vareja saprast ka visiem bus paredzets U veids un no sengenas vares lidot tikai sauras lidmasinas, platas ka B747, A340, B777, B787 apkalpos no otra.
Vel nekluva skaidrs vai tiesam visus 14 mlj/gada grib izdzit ar busu un vieglo auto palidzibu, neparedzot ne vilciena, ne ietilpigakos tramvaju pievadus? Nav ari skaidrs pec ka paslaik priekroku visvairk ir devusi 10. un 4. projektiem.
Varbut kads jau ir dzilak saja materija ieksa un var to apgaismot?
vel viens jautajums kas notiek ar veco terminali to parbuve, turpina izmantot vel kadu laiku, ka terminalus savienos sava starpa?
14 milj
interesanti vai pasaulē ir kāda lidosta, kurai apgrozījums 7 pārsniedz iedzīvotāju skaitu? varbūt kādai no pundurvalstīm? varbūt Honkongai un Singapūrai, bet tās nedaudz attīstītākas nekā LV.
būtiski palielināt pasažieru skaitu var tikai uz tranzīta rēķina. bet normāls transports ir sena RIX problēma. sen jau varēja palaist normālus eksprešus centrs-lidosta, bet viss noteikti ir sadalīts un pārdalīts.
Man ir tāds jautājums:
Kā vini domā dabūt 14mln? Un kāda aviakompanija lidos uz Rīgu Ar 777/787 vai A330/340 lidmašīnām? ) Eiropieši - noteikti nē. Vienīga cerība aicināt Cathay vai kādu JAL.
spriezot pec tiem planiem no kuriem vel kautko var saprast lielas lidmasinas ir paredzets apkalpot nesengenas terminala dala un lidmasinu stavlaukuma. Ja baltijas satiksmes ministri vienojas un beidzot sak buvet eiropas dzelzcela savienojumu, tad jau 4-5 stundu radiousa no Rigas ir vairak ka 7 mlj iedzivotaju un nav tik traki, jo lux express kautkur zinoja ka gada vien esot starp Rigu un Tallinu parvadajusi 300-400 tk cilveku.
Ka pateretajam galvenais butu nevien vizuali jauks risinajums, bet ari lai tas butu erts.
No plāniem saprotu, ka jauno termināli plāno tur, kur šobrīd ir aviācijas tehnikas muzejs: http://goo.gl/u8HUg
U veida, no viena zara pēdējā geita būs ko paiet līdz otra pēdējam geitam transfēra pasažieriem. Man ģeniālākais izdomātais liekas Tegel sešstūris.
Neviens no variantiem nešķiet atmiņā paliekošs.
Plānot protams var visu ko, jautājums kas par to maksās, vai ieguldījumi atmaksāsies un vai būs tāds AirBaltic, kuru tajā terminālī likt.
ja cilveki ir atteloti originalauguma, tad vismaz dazas telpas, dazos projektos bus diezgan plasas.
nekur tuvuma nav zinama lidosta prieks 14 mlj. pasazieru ar vienu skrejcelu, bez jaudiga sabiedriska transporta savienojuma (vai tas nenovedis pie stundam nijksanas skrejcela gala un pa celam uz lidostu).
Tegel ar 1 skrejcelu un 6 sturi ir jau aiz limita 6 mlj. pasazieru un ja godigi tad tas kompaktums jau novedis lidz lopu fermas sajutam, kur ar bagazu jalauzas cauri lidotgribetaju pulkam.
Paslaik ar U terminali Riga veidosies lidziga ARN, vai to izdosies ertaku izveidot?
Aizstāvēšu savu mīļo Tegel – sešstūra priekšrocība tāda, ka pa termināla vidu vari ar taksi piebraukt tieši pie vajadzīgā geita un nemaz nav jālaužas caur lidotgribētāju pulkam. Nekas netraucē arī vidū uzbūvēt vilciena vai tramvaja staciju. Ir protams trūkumi, grūti lidostu paplašināt un bagāžas / drošības kontrole jātaisa pie katra geita. Bet manuprāt par galveno trūkumu lidostu attīstītāji uzskata to, ka nav paredzētas milzu platības veikaliem…
Par Tegel var teikt, ka tas ir erts, bet ne transfer lidojumiem, laikam Lidosta bez trukumiem vel nav nacies viesoties. Betlidostas kuras ipasi nacies cakareties un kuras nav bijusas ipasi ertas gan varetu rakstit listi