Kad pirku biļetes uz Japānu trakajās dienās, meitene no finnair iedeva lapu ar noteikumiem, kas svarīgi lai tiktu ielaisti Japānā. par to ka jābūt atpakaļbiļetei prom no Japānas viss skaidrs. Bet tur bija minēts arī par to, ka jāspēj uzrādīt, ka līdzi ir pietiekami daudz naudas - uz cilvēku 16000 jēnas dienā(ap 100 Ls). Cik viņi uz robežas to stingri skatās?
Vai kāds, kurš bijis Japānā ir izmantojis tādu lietu kā pārģērbšanos par Geišu? Dikti gribas to pamēģināt. Varbūt var ieteikt, kādu vietu kur cena pieņemama(līdz 10000 jēnām) - cik skatījos visur diezgan dārgi.
Neviens uz robežas Tev neko neprasīs, vismaz man divreiz lidojot neviens neko nav jautājis. Ģērbšanās par Geišu, grūti teikt, kur tu varēsi pārģērbties, vai kāds tādu pakalpojumu piedāvā. Ja nopirkt, tad lētā gala kimono cenas ir sākot no ~300Ls un daudzmaz glīti modeļi ir krietni virs 1000Ls, tas viņiem bezmaz kā statuss sabiedrībā. Kad biju ciemos pie vienas japānietes, viņa piedāvāja draudzenei uzvilkt kimono (ja nemaldos, nosaukums bija yukata), izskatījās interesanti un pati ģērbšanās arī galīgi nebija 5min jautājums, kāmēr tur visu satina/sasēja...
Es gribēju pamēģināt rikšas (nevis kā pašazieris, bet kā vilcējs), man paprasīja par to, šķiet, 10'000Yen, kas bija ap 50Ls. Protams, atteicos. Gan jau, ka kaut kur citur varētu arī sarunāt, jo jautāju tūristu midzenī Asakusā.
Starp citu, mājās pie sevis ciemos viņi arī neaicinās, jo māja viņiem skaitās kā kaut kas ūberintīms.
Nu Kyoto atradu vairākus salonus, kur piedāvā saģērbties kā geišai(ar visu grimu, palīdz vēl arī saģērbties) un safotogrāfēties. bet visur pārsvarā 15000 - 20000 jēnas un vīrs negrib atļaut tik dārgu prieku(kgan tas man šķiet tiešām varētu būt neaizmirstams piedzīvojums).
Jap par to neaicināšanu savās mājās biju lasījusi.
Bijām japāņu stila viesnīcā Gero - tur bija pieejams tāds pakalpojums kā yukata īre par simbolisku samaksu uz apmešanās laiku. Viesnīcas personāls arī palīdzēja pareizi apsiet jostu pēc tam kad bijām yukatas numuros uzvilkuši.
Kā tev bija ar to naudas lietu iebraucot Japānā? Pārbaudīja vai ir pietiekami daudz naudas līdzi?
Ne man, ne manai gimenei iebraucot naudu nepārbaudīja. Temperatūru gan visiem noskenē.
o tad labi Vismaz nebūs jāiespringst uz to vai ir pietiekami daudz naudas, lai nesanāktu problēmas ar iekļūšanu Japānā.
Cik apmēram tagad maksā Japan Rail pass. uz 7 dienām tā arī ir ap tiem 140 Ls?
Atslābsti par to naudu, to raksta daudzas valstis savos iebraukšanas noteikumos, bet reāli nekad nepārbauda. Mūsdienās cilvēki naudu tur bankās un lieto banku kartes, bet, cik uz kartes naudas, nemaz tā vienkārši nevar pārbaudīt! Domājams, ka vismaz kāda bankas karte Tev taču ir!
Atkarīgs no jēnas kursa, bet neaizmirsti, ka railpass var nopirkt tikai ārpus Japānas un samainīt pret reālu biļeti var lielākajās Japānas stacijās.
japan rail pass http://www.japanrailpass.net/ es pirku FTB Latvia, 63 Elizabetes str Riga, LV-1050
transporta līdzekļu kustības laiki www.hyperdia.com
naudu nepārbaudīja, trāpījām gan uz muitas somu apskati- papētīja saturu, paprasīja uz cik ilgu laiku braucam un viss
Par to naudu skaidrs Paldies
Es tik tagad domāju, kā darīt ar to JR pass. It kā tur uz vietas būsim 13 dienas(14tajā dodamies uz lidostu) un varētu it kā ņemt to 14 dienu JR pass, bet kkā padārgi sanāks uz diviem. Pagaidām ir ideja, ka ņemam JR pass uz 7 dienām, bet Tokijā 3 dienas un Osakā 4 dienas braukājam ar kādām parastajām braukšanas kartēm vienai dienai. Tik jāsarēķina vai sanāks lētāk, kā ņemot JR pass 14 dienām. Info par tām parastajām biļetēm ir atrasta, tik atliek sarēķināt.
A ko Tu Osakā četras dienas darīsi? Tāpat tai Osakā nesēdēsi, brauksi no viņas uz Naru, vai uz Kioto ( man liekas ar ātro vilcienu varēja pusstundā tikt). Reāli mēs Osaku izmantojām kā vietu kur nobāzēties un ielidošanas vakarā bijām uz akvāriju. Vai Tu ielido Osakā vai Tokijā? Bet ja ielido Osakā, tad var pa taisno uz Kioto un ņemt pasi tik uz septiņām dienām. Jo tur bija vietējie autobusi+ne tik labs metro.
Mums līdzīgs ceļošanas laiks un izrēķinājām, ka tomēr tā pase atmaksājas kaut vai laika taupīšnas nolūkā, jo ja tik tālu brauc, maksā padārgu biļeti+viesnīcu izdevumi un taupot naudu zaudē laiku.
Tokijā man liekas ar Rail Pass varēja to lielo loku braukt pa brīvu.
+Varu aizdot Lonely planet+Eyewitness par Japānu. Centrālajā bibliotēkā (bijušās Rīgas modes )ir tā labā grāmata par japāņu domāšanu. Tik atvainojos, neatceros autoru.
mēs tieši tā darījām kā daugava saka- no Kansai uzreiz uz Kyoto un pa turieni gan var dzīvoties 2-3 dienas un pa pilsētu/tempļiem jāpārvietojas ar pilsētas busiem.
nedomāju, ka jāņem 14 dienu pass. pēdējās dienas ieplānojat Kyoto, jo Osakā tiešām nekā nava- akvārijs, 1pils un 1 smuks debesskrāpis ar skatu laukumu. Naru var apgūt pa vienu dienu no Kyoto.
reāli tas pass atmaksājas, ja visu laiku brauc un tālu, ar lokālo transportu viņu atsist īsti nav izdevīgi- man liekas. Tokyo loks ir laba lieta, bet ja tur pavada 1-2 dienas, tad pietrūks laika visu redzēt, jo daudz sanāks kājām iet- mēs tomēr pirkām metro kartes, jo kājas arī nav loterijā vinnētas- vairāk par 20km noiet tomēr ir grūti
No Osakas domājam arī līdz Hirosimai aizskriet. Ļoti iespējams arī uz Kobi aizbrauksim. Turklāt reāli mums Osakā sanāk 3 dienas jo 4tajā jau pirms pusdienlaika izlidojam uz mājām. Un es arī meklējot info par Osaku atradu diezgan daudz vietu, kuras man likās interesantas(vairāk par evo 3 uzskaitītajām ).
Plāns mums ir sekojošs: 3 dienas Tokijā, 1 diena Gorā(Fudzi apkārtne), 4pilnas dienas Kioto, 1 diena Nara, 1 diena Hirosima, 1 diena Kobe(?), un cik paliek - Osaka
Hmm, paskaties kārtīgi, ja tik maz plānots braukāt, tad bija iepsējams nopirkt kaut kādu lētāku divu nedēļu biļeti (tipa tikai vienai no JR grupas kompānijām JR-WEST, EAST... kaut kā tā)
Es ieteiktu 2 dienas (2naktis) Gorā- kamēr no Tokijas nokļūsiet līdz turienei, būs pēcpusdiena. otrā dienā mierīgi izbauda apkārtni, trešajā brauc prom. Kyoto 4 dienas varētu būt arī par daudz- tempļi tomēr apnīkst ātri
Gorā protams, iesaku Lalaca viesnīcu- ar onsen, brokastīm un vakariņām. un dzīvošanu tieši japāņu stila numurā- nenožēlosiet
rekur epasts un www: http://lalaca.com/English.html
lalaca [at] lalaca [dot] com (lalaca@lalaca.com)
Pačekoju tos citus variantus JR pass bet kkā bik neizdevīgi tomēr sanāca. Beigās tīri matemātiski sarēķināju aptuvenās izmaksas 3 dažādiem variantiem (14 dienu JR pass, 7dienu JR pass+ vietējās dienu kartes Tokijā un Osakā, Kasp ieteiktā dažādu JR pass kombinēšana) nu un visizdevīgākais sanāca tas 7dienu pass + vietējās kartes Tokijā un Osakā, tā ka laikam to variantu arī ņemsim. Bet nu vēl laika daudz, pačekošu vēl kko, varbūt kko izdevīgāku atradīšu.
Hakone reģionā arī nedarobies JR, bet tur var ņemt Hakone kādu tur karti ko pārdod Odawara stacijā. karte bija uz 3 un laikam 2 dienām- visi lokālie transporti par velti + atlaides tūristu atrakcijās. mēs tur sabijām 2 naktis un ņēmām 3 dienu karti- atmaksājās cik atceros jau ar vilciena braucieniem- Odawara-Gora-Odawara.
precīzas transporta izmaksas ir http://www.hyperdia.com arī iespējamie maršruti laiki utt
Mhm es jau skatījos ka Hakonē mums nederēs JR.
Tā lapa hyperdia tiešām laba un noderīga.
Ai bet cik grūti tagad gaidīt martu Tā gribas ātrāk uz turieni
ja dodoties uz Hakone reģionu jums nav JR pass, tad varat mēģināt braukt citas kompānijas ātrvilcienu no Tokijas (neatceros kuras stacijas) uzreiz līdz Hakoneyumoto, no kurienes uz Gora brauc kalnu vilciens. tam ātrvilcienam interesanta lokomotīve:)
Ja brauksiet ar JR līdz Odawara, tad līdz Hakoneyumoto būs jābrauc ar citu vilvienu un tāpat jāpārsēžas uz kalnu vilcienu.
Paldies evo par ieteikumu. cik biju meklējusi tad man atradās tikai tas variants ar 2ām pārsēšanām.
Kā ir ar vakcinācijām? KKur manīju, ka bija minētas dažas vakcīnas, kas ir ieteicamas. Kā no jūsu pieredzes? Kādas un vai ir vajadzīgas?
Un cik laicīgi jāpērk JR pass?
neko nevakcinējāmies.
JR pirku dažas nedēļas pirms izlidošanas. JR ir jāaktivizē 3 mēnešu laikā no iegādes brīža.
Jautājums Jurim: Vienā tēmā par Japānu esi pieminējis Seishun 18 Kippu pass, vai šo passu var izmantot piemēram arī ja braukā ar JR vilcieniem pa Tokiju? Un vai lidostā var tādu nopirkt?
Un cik saprotu tad Kioto JR pass laikam nevarēs izmantot(tas mums visu bojā, jo it kā varētu ņemt 14 dienu JRP, bet ja Kioto nevar to izmantot, tad īsti izdevīgi nesanāk)?
Jā, Seishun 18 Kippu pass var izmantot Tokijā, ciktāl tas atbilst noteikumiem (JR lēnajos vilcienos). Bet uz Tokiju gan manuprāt nav izdevīgi tērēt veselu šī pasa dienu.
Domāju, ka lidostās var nopirkt, ja vien tajās ir JR kases.
pa Kioto ar vilcienu nereāli pārvietoties. Tur visi tempļi ir apbraukājami ar pilsētas busiem- viesnīcā var nopirkt dienas kartes ar viegli saprotamām shēmām.
Tokijā bija JR pass bet tik un tā pirkām metro dienas kartes, jo bijām tur 2 dienas- gribējās vairāk redzēt.
Seishun 18 Kippu pass mums reāli vajadzīga 3 dienām, ja Tokijā neizmantojam. Vnk lai neiet zudumā gribēju zināt vai Tokijā ar varam izmantot. Un šito passu ņemam tāpēc, ka pirms Kioto negribas aktivizēt JRP, jo tad tur sanāks 3 dienas, kad no tā aktivizētā JRP nebūs jēgas. Bet no Gora uz Kioto baigi dārgi sanāk tikt, ja vnk biļetes pērkam. JRP paliek uz ceļojuma otro nedēļu.
Kā tur bija ar to Seishun 18 Kippu pass pirkšanu - pērk stacijās vai lidostā ar var?
JR lēnie vilcieni ir visi izņemot Shikansen ja?
lēnums vai ātrums man liekas ir atkarīgs no pieturu skaita. mēs trāpījām no Gora uz Osaku ar shinkasen kas stājās daudzās pieturās- brauca apm. 1h ilgāk nekā pārējie
Bet principā Shikansen skaitās ātrie vilcieni vai ne?
jā, skaitās ātrie. tiem ir atsevišķas iekāpšanas platformas, atsevišķa daļa stacijā, kurā iekļūst ar attiecīgo biļeti.
Šodien radās vēl kāds jautājums - kā viņiem tur ar tīkla spriegumu? Ir tāpat kā mums 220V? Un kā ar elektrības rozetēm? Nevajag pārveidotāju? Un ja vajag, kur tādus vispār nopirkt?