Sveiciens! Jautājums tīri intereses pēc, jo pirmo reizi ko tādu piedzīvoju.
Tātad, savienotais Lufthansas lidojums ar pārsēšanos Frankfurtē. Laicīgi jau online iečekoju mūs divas ceļotājas, izmantojot iespēju sēdēt pie avārijas izejām abos lidojumos, lai ērtāk. Lidojums no Rīgas viss bumbās. Frankfurtē ļoti strikti regulēja iekāpšanu pa grupām. Uz savas biļetes neredzu grupas atzīmi. Aizgāju pie galdiņa un pajautāju, kurā grupā esam. Saņēmu atbildi, ka pirmajā kopā ar biznesa klasi, jo sēdvietas pie avārijas izejām. Paiet pārdesmit minūtes un pie galdiņa sauc manu biedreni. Es no aizmugures velkos līdzi. Dzirdu, ka vāciete nenormālā ātrumā un visai neskaidri kaut ko pasaka angļu val. Redzu savu biedreni plikšķinam acis apjukumā. Es pārjautāju, lai atkārto. Tiek atkārtots teksts, bet uzreiz tiek paziņots, ka mana draudzene neko nesaprata un tāpēc tiek pārcelta. Uz mūsu sakāmo, ka saprotam, ka sēžam pie avārijas izejas un tur ir savi noteikumi, sieviete vairs nereaģē. Tālāk man liek izvēlēties- rotēt prom ar draudzeni vai pamest viņu vienu. Ja kopā, tad kopā. Mūs aizrotē uz nākamo avārijas izeju, kur ir rinda tikai pa divi, bet nav lielā vieta kājām. Bišķi nosmējāmies par šo faktu. Mūsu vietās sēdēja viens kungs, kurš eleganti izgūlās pa visām trim vietām. Tad nu radās jautājums- tā ir ierasta prakse vai šis bija kāds svarīgs kungs, kurš gribēja sēdēt tieši tur un viens pats? Ceļojumu tas nesabojāja,vnk ziņkārība
Es vēl nojokoju,ja mani ceļ prom, lai tikai uz biznesa klasi, bet vāciete man ar acīm sameta tādus zibeņus, ka sapratu, ka ar šo tanti labāk nejokot
Ir noteikums, ka pie avārijas izejas sēdošajiem ir jāsaprot angļu valoda. Vai vismaz apkalpojošās aviokompānijas mītnes zemes valoda.
Daudzas aviokompānijas šo noteikumu ignorē, vai vienkārši paprasa, saprot vai nē, uz ko tad var pakratīt galvu, ka saprot, lai gan īstenībā neko nesaprot. Bet nu šoreiz būs trāpījusies stingrā kundze, kas izlēma, ka Tavas draudzenes zināšanas nav pietiekamas.
Reiz Curacao biju liecinieks diezgan absurdai situācijai. Vietas pie avārijas izejas bija gados vecākam vācu pārim. Abi bija lieliskā fiziskā formā, ne mirkli nešaubos, ka kritiskā situācijā spētu pieņemt adekvātus lēmumus. Bet, tavu nelaimi, vācieši angliski runāja ar izteiktu akcentu. Reģistratore novērtēja valodas zināšanas kā nepietiekamas, un viņu vietās iesēdināja divus skuķus, tā uz gadiem 20 varbūt, kam prātā tikai hihi haha un viss pārējais, kas tādam vecumam piedienas, tikai ne tai vieglākajā formā, tas arī bija redzams ar neapbruņotu aci.
Lai gan, protams, lidojums bija bez piedzīvojumiem, grūti iztēloties sliktāku izvēli pasažieriem, kam teorētiski būtu jāpalīdz kritiskās situācijās. Bet šīs, redz, atbilst noteikumiem.
Angļu valodas zināšanas nav pietiekamas, lai neizsēdinātu no avārijas izejas. Man bija lidojums no Karakasas uz Havannu un es biju iečekots avārijas izejā. Man angliski pajautāja vai es saprotu spāniski un, kad godīgi atbildēju, ka nesaprotu, mani aizsēdināja prom :)
Bet esmu redzējis vairākus, kas tiek aizsēdināti - gan tādēļ, ka nesaprot angļu valodu, gan tādēļ, ka, piemērm, ir lauzta roka. Un bija viens lidojums, kurā stjuartēm vispār neinteresēja avārijas izeja. Lidojuma laikā tā arī nepienāca aprunāties - tipa saproti mani, varēsi nepieciešamības gadījumā palīdzēt utmldz