Par tiem, kas mēģina līdz 17. martam paspēt nokļūt Latvijā.
Es tagad esmu Pēterburgā. Te staigājot pa Ņevski vispār visiem viss pie kājas. Nevienu tāds korona vīruss neinteresē. Lux express uzrakstīja vēstuli, ka rītdien nedos ūdeni autobusā un austiņas. Nu paskatīsimies, kas tur darās uz robežas. Bet es arī uzskatu, ka šis viss ir mazliet pārspīlēts.
Tagad stāvam uz Narvas robežas virzienā uz LV. Ej tu nost, kas te pa rindu autobusiem, nu kādi 5 autobusi kā minimums priekšā. Viena sieviete aizgāja un pajautāja, atbildēja, ka priekšā vēl ir autobusi, kas izbrauca no Pēterburgas 3.5 ātrāk nekā mēs. Plānotais atgriešanās laiks mājās domāts 21, bet nu labi, ja vispār naktī tiksim.
Tikko izbraucām cauri Narvas kontrolpunktam. Autobusa šoferis informēja, ka kavēšanās ir par 2h50min. Ņemiet vērā tie, kam jābrauc ar autobusu un jāpaspēj uz lidostu vai kā. +5h noteikti jābūt rezervei.
Kā atgriezties Latvijā? Šodien uz Čehijas robežas brutāli mūs pasūtija atpakaļ uz Austriju. Runā tik čehu valodā un čehu valodā tik lapeli izprintētu iedeva. Viss. Vari palikt uz ielas, jo Austrijā arī tūristiem no citām valstīm valsts ir jāpamet.
kad zvanijam uz ārrlietu ministriju, mums teica, ka atgriezties dzimtenē ir atlauts un problēmu nevar būt.
kad zvanijam uz ārrlietu ministriju, mums teica, ka atgriezties dzimtenē ir atlauts un problēmu nevar būt.
Šito, diemžēl, nenosaka Latvija, bet Čehija (un Austrija, Polija, Lietuva, Dānija u.c. valstis). Kā reiz Linkaitis preses konforencē paspēja piebilst, ka ļauts atgriezties, cik tas atkarīgs no Latvijas
kad zvanijam uz ārrlietu ministriju, mums teica, ka atgriezties dzimtenē ir atlauts un problēmu nevar būt.
Latvijā iebraukt var, bet citas valstis pašas lemj, vai drīkst to teritoriju šķērsot. Te jau daži teica kaut ko par Vāciju un prāmi. Ja bez auto, es neskopotos, pirktu biļetes lidmašīnai, kam reiss uz Rīgu rīt, parīt.
Ja uz Latviju vairs nevar iesaku nokļūt vismaz Vācijā mērkaķa ātrumā. Tur būs tā pavairāk iesprūdušo un lielāka iespēja ka nosūtīs kādu reisu palīdzībai, jeb varbūt autobusu caur Poliju sarunās.
Padevīgi ziņoju. Helsinku ostā visiem viss vienalga. Laiž iekšā teritorijā (ar auto) bez jebkādām mērīšanām un pārbaudēm. Sazin kas sagaida Tallinas pusē…
Turpinu padevīgi ziņot - šovakar prāmi HEL-TLL purina un šūpo kā vēl nekad manā gana regulārajā 10+ gadu pieredzē šajā maršrutā. Uz kuģa iedeva aizpildīt Declaration of Health Status.
Tikmēr @EVRA:
Jā, RIXā ir jaunums:
https://twitter.com/LieneCipule/status/1239269013126934528?s=19
Kā jau minēju, būtu labāk bezmaksas maskas visiem iedevuši, lai pa ceļam uz mājām citus neaplipina. Kas jau ir slims, tas ir slims.
Vakar vakarā ģimene no Latvijas nolēma evakuēties no Portugāles. Kā to izdarīt 1 dienā, ja aviokompāniju mājas lapās azair.eu atrastie reisi reāli nav nopērkami? Paši izlēma pirkt aviobiļeti LIS-HEL un tad ar prāmi uz Tallinu. Sālīts pasākums. Tagad jāizdomā, kā no Tallinas tikt, kas jau ir sīkums. Autobusu vakara reisi nav nopērkami. Varu braukt pretī sagaidīt? Ielaidīs mani igauņi? Šajā informācijas gūzmā īsti nevaru saprast.
Pēc šī raksta TVnet saprotu, ka līdz šīs dienas pusnaktij vēl ielaidīs mani Igaunijā.
Gan jau ka tikai uz robežas uzzināsi, ielaidīs vai nē. Ārā toč pēc tam tiksi, jo mūsējie neko nepārbauda.
Draugu ģimene plānoja atgriezties no Malagas 18.03. Kad paziņoja par satiksmes slēgšanu, meklēja iespējas tikt mājās 15-16.03. caur azair, nebija variantu vai arī abnormāli dārgi. Sazvanītais airbaltic piedāvāja tikai atgriezt naudu. Konsulātā ieteica iedzert
Vakar sazvanīja airbaltic vēlreiz - vai nu bija cits operators vai parādījās iespējas, bet samainīja biļetes uz Madride - Parīze - Rīga ar ielidošanu šodien 1.5 h pirms lidostas slēgšanas. Sekoju līdzi, un, ja izlido no Parīzes laikā, dzenu viņu auto uz lidostu (nodošana izdomāta bez tieša kontakta), lai var pašizolēti braukt mājās. Šobrīd ir ceļā ar īres auto uz Madridi. Turu īkšķus, lai viss veiksmīgi.
Draugu ģimene plānoja atgriezties no Malagas 18.03. Kad paziņoja par satiksmes slēgšanu, meklēja iespējas tikt mājās 15-16.03. caur azair, nebija variantu vai arī abnormāli dārgi. Sazvanītais airbaltic piedāvāja tikai atgriezt naudu. Konsulātā ieteica iedzert
Vakar sazvanīja airbaltic vēlreiz - vai nu bija cits operators vai parādījās iespējas, bet samainīja biļetes uz Madride - Parīze - Rīga ar ielidošanu šodien 1.5 h pirms lidostas slēgšanas. Sekoju līdzi, un, ja izlido no Parīzes laikā, dzenu viņu auto uz lidostu (nodošana izdomāta bez tieša kontakta), lai var pašizolēti braukt mājās. Šobrīd ir ceļā ar īres auto uz Madridi. Turu īkšķus, lai viss veiksmīgi.
Nu tā.
AF1601 MAD-CDG kavējas un būs galā 18.28 (bija jābūt 17.45)
BT694 CDG-RIX pēc saraksta 18.45
Ja viss, kā uzrakstīts, tad skaidrs, ka nepaspēj.
Ko darīt te no zemes un Latvijas šobrīd viņu labā?
Šis gandrīz pēc lielā džekpota izskatās - 400€ + dzīvošana un ēdināšana Parīzē mēnesi pa brīvu. Pat, ja būs bijuši ārkārtas apstākļi, aprūpi līdz nākamajam pieejamajam reisam tas neatceļ.
Un ja nopietni? Kādas viņu reālās darbības pēc nolaišanās? Meklēt airbaltic, zvanīt airbaltic? Pati šobrīd uz līnijas sēžu lai noskaidrotu.
Ja tas ir konkrētās lidmašīnas pēdējais reiss šodien, tad ticami, ka pagaidīs.
RIX-CDG izlidoja ar 8 minūšu kavēšanos. Visticamāk CDG-RIX ir visas iespējas izlidot laicīgi.
Es AF stafam paziņotu, lai sazinās ar CDG lai BT reiss sagaida, jo pretēji ilga iestrēgšana Parīzē. AF pēc regulas būs janodrošina dzīvošana un aprūpe, ja nokavējat BT reisu.
Ja tas ir konkrētās lidmašīnas pēdējais reiss šodien, tad ticami, ka pagaidīs.
Nu cerams...
Par to sazināšanos ar AF - tāda koordinēta saziņa starp kompānijām neeksistē? Nu ka AF zina, ka ved BT pasažierus, kas reisa nokavēšanas gadījumā netiek mājās. Un ka BT ir jau informēts, ka viņu gaidāmie pasažieri kavēs.
Sazvanīju airbaltic. Operators teica, ka lidmašīna negaidīs. Ir jāvēršas pie AirFrance, jo tie ir atbildīgi par nokavēto savienojumu un viņiem jāmeklē risinājums. Interesanti, kāds?
Sazvanīju airbaltic. Operators teica, ka lidmašīna negaidīs. Ir jāvēršas pie AirFrance, jo tie ir atbildīgi par nokavēto savienojumu un viņiem jāmeklē risinājums. Interesanti, kāds?
AF jānodrošina viesnīca un ēdināšana līdz nākamajam reisam. Ja tā notiek, ka nokavē neiet prom no tā customer service, kamēr nav iedevuši viesnīcu ar visām ēdienreizēm vai food vaučeriem.
Aviokompanijai būtu vieglāk pateikt ka neko nevar izdarīt, daudz darba un ka lai paši maksā un tas vēlāk jāiesniedz AF un viņi izskatīs un atmaksās.
Šobrīd BT 693 rāda, ka ieradīsies pat 10min ātrāk. Ceru, ka bija savienotie reisi biļetē. Un ceru, ka BT pagaidīs tomēr. Es nepaļautos uz telefona operatores teikto. BT interesēs ir piebāzt pilnu ļoteni ar tiem, kurus tiem pienākums atgādāt mājās. BT ir daudz savu pasažieru, par kuriem draud palikšana Parīzes viesnīcās uz BT rēķina.
CDG būtu reāli ļoti grūti pa stundu pārsēsties uz BT reisu, arī, ja nekas nekavē.
Pēc pašreizējā estimate nolaidīsies Parīzē 17:50 (10min pirms laika)....
Šobrīd BT 693 rāda, ka ieradīsies pat 10min ātrāk. Ceru, ka bija savienotie reisi biļetē. Un ceru, ka BT pagaidīs tomēr. Es nepaļautos uz telefona operatores teikto. BT interesēs ir piebāzt pilnu ļoteni ar tiem, kurus tiem pienākums atgādāt mājās. BT ir daudz savu pasažieru, par kuriem draud palikšana Parīzes viesnīcās uz BT rēķina.
Šis savienotais reiss telefoniski tika piedāvāts kā maiņas variants atceltajam AGP-RIX 18.martā.
Uz rokas nekā printēta nav, elektroniski - savienotais.
Skaidrs, ka nekas nav skaidrs pagaidām.
Ceļotāji nepieredzējuši un stresa līmenis augsts. Labi, ka viens no ģimenes labi runā angliski.
Francijā šiem pašiem švaki ar to Angleni
iesaku pēc 6simbolu PNR atrast rezervāciju checkmytrip un saglabāt PDF. noteikti MAD izsniedza abu reisu boardingpass. Lai saglabā boardingpass un neko nemet ārā.
Vienalga, kas biļeti ir izsniedzis, šājā gadījumā AF kavē un viņu dēļ var tikt nokavēts lidojums. Ja viņi mēģina atšūties, ka BT viss jāriktē, tad tie ir meli un jāuzstāj, ka viņiem būs jānodrošina dzīvošana un ēdināšana.
Francijā šiem pašiem švaki ar to Angleni
iesaku pēc 6simbolu PNR atrast rezervāciju checkmytrip un saglabāt PDF. noteikti MAD izsniedza abu reisu boardingpass. Lai saglabā boardingpass un neko nemet ārā.
Vienalga, kas biļeti ir izsniedzis, šājā gadījumā AF kavē un viņu dēļ var tikt nokavēts lidojums. Ja viņi mēģina atšūties, ka BT viss jāriktē, tad tie ir meli un jāuzstāj, ka viņiem būs jānodrošina dzīvošana un ēdināšana.
Abu reisu boardingpass jābūt uz rokas. Ceru uz pašu aktivitātēm komunikācijā ar AF apkalpi šobrīd - iespējams, tur ir vairāki LV pasažieri, kas cer uz to savienoto reisu mājās. Skaidrs, ka es neko vairs nevaru izdarīt, tik vien kā gaidīt ziņas par notikumu attīstību un cerēt uz sapratni, pagaidīšanu un aviokompāniju kooperēšanos.