Kā kļūt par pilotu?

21 atbildes [Pēdējā ziņa]
Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Pazīstams jaunietis interesējas par šo tēmu, tāpēc nolēmu te ielikt jautājumu.

Tātad — kas nepieciešams, lai kļūtu par pilotu (komerciālu reisu, ne mazu privāto lidmašīnu)? Kādas prasības fiziskai sagatavotībai, redzei?

Kādās skolās doties, vai tepat Latvijā, vai Eiropā, vai vēl kur citur?

Pēc skolas pabeigšanas uzreiz ļauj sēsties pie A380 stūres? Smile

Ja arī mūsu vidū nav neviena pilota, varbūt kāds ir papētījis šo jautājumu.

garais71
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/06/2011
Ziņas: 139
Manīts: pirms 2 ned
Arviic
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2012
Ziņas: 332
Manīts: pirms 1 d
Kur: Pasjolok Mārupe

Jeee.....5dienas nakts super jautaajums....kaa kljuut par pilotu....Kad pienaaks pavasaris????????? ja nopietni...ka kaaa, izej pilota kursus un esi....bljee, shitaa vareetu buut gada hohma.....KAAAAAAAAAA KLJJJJJJUUUT PAR PILOTU!!!!

sussurs
Nav tiešsaistē
Kopš: 23/02/2009
Ziņas: 785
Manīts: pirms 2 st

Par visu procesu nezinu, bet zinu, ka process sevī ietver ļoooti daudz stundu nolidošanu ar tā pašām mazajām privātajām lidmašīnām. Un galvenā prasība procesam ir nauda. Daudz naudas Smile Jo par šīm lidojumu stundām pašam ir jāmaksā. Ja neatrod sponsoru, protams.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 1 st

Man viens paziņa mācījās Igaunijā, man liekas, ka Tartu, ieguva komerciālo reisu pilotu atļauju, kādus pāris gadus mācījās, tā viņam otrā izglītība bija, neizklausījās pārāk sarežģīti vai dārgi, tikai man jau liekas, ka tas viss bija igauniski tas pasākums. Atceros, ka stāstīja, ka tā kā mācījās par pilotu, viņam bija kaut kāda kartiņa, ar kuru viņš lidojot ar jebkuru reisu, parādījā to karti un viņam ļāva iet sēdēt pie pilotiem, arī visos A380 utml.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 6 d
Kur: Stokholma

Pirms kļūt par komerciālo pilotu, nepieciešams iegūt mazās privātās lidmašīnas licenci (PPL). To var izdarīt par aptuveni 3000-3500 Ls Latvijā, daudzas skolas pārsvarā ir krievu valodā orientētas, bet visi materiāli un obligāts nosacījums, protams, ir angļu valodas zināšanas. Ir arī nepieciešams iziet veselības pārbaudi, konkrēti vairs neatceros kādu. Tikai pēc PPL licences iegūšanas var mācīties par komerciālo pilotu (CPL). Šie kursi ASV izmaksā ap 30000 - 35000$ (kas ir lētākā vieta, kur to darīt) un dzīvošana parasti ir uz vietas. Eiropā lētākā vieta, manuprāt, bija kaut kur Spānijā. Topošie piloti parasti šīm apmācībām ņem kredītu, ko pēc tam karjeras laikā atmaksā, jo aviosabiedrības šos izdevumus nesedz. Tāpēc arī pilotu algas vienmēr bijušas tik augstas. Tagad aviosabiedrības cenšas šīs algas samazināt, jo pilotu tāpat ir pietiekoši, diezgan nefoša situācija pilotiem. Un nē, iegūstot CPL nevar uzreiz sēsties pie A380 stūres. CPL nozīmē, ka tu vari veikt komerciālus reisus, pat ar to pašu Cessna. Bet kāds ar PPL var turēt īpašumā mazu reaktīvo lidmašīnu un ar viņu lidot. Lai būtu galvenais pilots tik lielām lidmašīnām kā A380, nepieciešams ATPL, kas ir augstākā licence kādu var iegūt. Lai to iegūtu nepieciešams nolidot vismaz 1500 stundas (kuras tiek reģistrētas), kā arī iziet vēl daudz ne dažādus specializētus kursus (daudzdzinēju lidmašinas, lidošana naktī utt.). Tas pats par sevi izmaksā dārgi, tāpēc piloti sāk vai nu ar mazām reģionālām aviosabiedrībām vai maziem komerciāliem lidojumiem ar Cessna (taxi), esot par otro pilotu garākiem lidojumiem pa Eiropu utt. Tā kā, lai tiktu pie A380 stūres ir ļoti garš un dārgs ceļš ejams. Un, manuprāt, tas ir tikai normāli.

sunfuns
Nav tiešsaistē
Kopš: 13/06/2011
Ziņas: 1209
Manīts: pirms 37 ned

Pirms kada laika Lufthansa borta zurnalaa bija raksts tiesi par so teemu. Lufthansa gan ir iznemums kaa viena no nedaudzajam aviokompanijam kam vel ir pasiem sava pilotu skola kuru vini sponsoree (liels konkurss protams). Praktiskas apmacibas notiek ASV, Arizonas stataa. Laikam jau letak tur pie tam nav kam uzgazties virsuu. Neatminos gan vai vaadzeja jau but privatajai pilota licencei pirms tam. Peec tam kaa jau infests rakstija - ilgs cels ejams lai tiktu no otra pilota regionalajos reisos lidz kapteinim pie A380 stures. Lielaka dala tik talu nemaz nenonak tapat kaa lielaka dala leitnantu nekad nesasniedz generala pakapi. 

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

Es tā saprotu, ka tomēr dažas aviosabiedrības daļēji kreditē apmācību pret saistību X gadus strādāt uz viņām, bet precīzi nezinu.

madde
Nav tiešsaistē
Kopš: 03/02/2012
Ziņas: 68
Manīts: pirms 2 gadi

Teikšu īsi — daudz naudas -> perfekta angļu valoda -> gudra galva - eksaktie priekšmeti, uzcītība... pēc tam, kad ir iegūts ko iepriekš aprakstīja... simulātora stundas (lētākās stundas ir naktī Smile) "taip reitings"... daudzi gadi kā otram pilotam - piem. iegūts B737, tad vēlāk vari kļūt par kapteini uz mazāku lidmašīnu ... reāli nav nemaz tā LV, ka viņu algas ir grandiozas ... otram pilotam nav nemaz tik liela, protams, priekš LV ir OK ... un ar to viss nebeidzās katru gadu ir jaiet mācīties, visā visumā tas ir diezgan garlaicīgs darbs - viena liela sēdēšana! protams filmās vai mūsu prātos uzburtā ainina ar cilvēku formā ir skaista! Par veselības pārbaudi - nekā sarežģīta veselam cilvēkam, redze ... ir pieļaujamas novirzes!

Un tā gluži nav, ka pavicinot kkadu sertfikātu uzreiz tiec pie pilotiem...

Un tā ir sāk ar PPL tepat LV, Lietuvā... un tad jau tālāk ir daudzas iespējas, ja vien ir nauda un spēja... un var saprast vai tas interesē, vai ne... ja tomēr ne, tad vismaz savam priekam vari palidot... lai aizietu lidz galam vajadzēs kādu 40t!

 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Ir kādas atsauksmes par garais71 pieminēto skolu Eriva?

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 6 d
Kur: Stokholma

Kā beidzās ar to jaunieti - vai aizgāja mācīties par pilotu vai tomēr ne? Un vai ceļakājā ir kāds ar vismaz PPL licenci?

Palasīju, ka lidmašīnas izmaksas (neskaitot vietu, kur viņu uzglabāt) mēnesī ir ap 500 EUR (ieskaitot visas apkopes un apskates), un aptuveni 30 EUR par vienu nolidoto stundu (ieskaitot dzinēja nolietojumu un degvielu). Pati lidmašīna ap 25000 EUR. Pirkt netaisos un uz kursiem vēl neskrienu, bet padomāju, ka nav nemaz tik nereāli.

Te raksts, no kura smēlos šo informāciju: http://jetcareers.com/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=29...

vitalijs
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/01/2014
Ziņas: 207
Manīts: pirms 1 d

Sievas brālis izgāja visu to ceļu, 60k+ naudas tas vēl nekas, vot dabūt pirmo darbavietu tas gan ir triks, palasi pilotu forumus - ja nav kādā a/k "blats" tad varbūtība ir izcili zema un tā nauda aizies kaķim zem astes..

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

infests wrote:

Palasīju, ka lidmašīnas izmaksas (neskaitot vietu, kur viņu uzglabāt) mēnesī ir ap 500 EUR (ieskaitot visas apkopes un apskates), un aptuveni 30 EUR par vienu nolidoto stundu (ieskaitot dzinēja nolietojumu un degvielu). Pati lidmašīna ap 25000 EUR. Pirkt netaisos un uz kursiem vēl neskrienu, bet padomāju, ka nav nemaz tik nereāli.

Te raksts, no kura smēlos šo informāciju: http://jetcareers.com/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=29...

Izskatās, ka tās izmaksas ir ASV, kur mazas privātas lidmašīnas parastajiem mirstīgajiem ir relatīvi normāla lieta, un visa infrastruktūra tam ir pieejama. Domāju, ka Eiropā visas izmaksas būs 2x-3x. Tik un tā nav neiespējami, bet pie tādiem izcenojumiem tas vairs nav praktiski, ir jēga pirkt lidmašīnu tikai vaļasprieka pēc Smile

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 6 d
Kur: Stokholma

vitalijs wrote:

Sievas brālis izgāja visu to ceļu, 60k+ naudas tas vēl nekas, vot dabūt pirmo darbavietu tas gan ir triks, palasi pilotu forumus - ja nav kādā a/k "blats" tad varbūtība ir izcili zema un tā nauda aizies kaķim zem astes..

Jā, tādā gadījumā laikam labāk ir iet aviokompānijas sponsorēto apmācību, kas laikam gan pieejama ļoti retos gadījumos, piemēram, sunsfuns minētajā Lufthansa. Tad gan laikam esi piesiets daudzus gadus strādāt šajā aviokompānijā. Tāpēc laikam Lufthansas piloti tik bieži streiko, jo prom aiziet īsti nevar Smile

vitalijs
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/01/2014
Ziņas: 207
Manīts: pirms 1 d

Sponsorēta apmācība ir drīzāk mīts no pagātnes, viss jāmaksā no savas kabatas, arī nomaksas variantu vairs nav.

vitalijs
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/01/2014
Ziņas: 207
Manīts: pirms 1 d

Par 25k lidmašinas pirkšanu - cik zinu ASV daudzi tā dara, bet a/k grib redzēt tikai "jet hours"  

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 6 d
Kur: Stokholma

Jā, es arī domāju, ka tas ir tikai mīts, kaut gan pēc šīs informācijas izskatās, ka BA nākamgad plāno kaut ko tādu plāno organizēt - http://www.britishairways.com/careers/futurepilot/futurepilot_home.shtml.

Tā 25k lidmašīna bija domāta vairāk vaļaspriekam nevis ceļam uz komercpilotu.

RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3950
Manīts: pirms 2 st
Kur:

Sīkāk neko nezināšu, bet šovasar salidojumā viens klases biedrs visus pamatīgi pārsteidza ar faktu, ka mācās par pilotu, un šad tad atlido paskatīties uz dzimto pilsētu no augšas, lai krātu stundas. Tuvu 40 gadiem cilvēks izdomāja mainīt nodarbošanos, jo datorlietas laikam apnika, bet podziņas pilota kabīnē vienmēr ir ļoti interesējušas. Teicu, ka tas taču vājprātā dārgi (atsaucos uz šo pašu tēmu), bet viņš teica, ka ticis kaut kādā BT programmā. Nejauši viņu reklāmu esot redzējis un pieteicies. Darbs arī laikam garantēts. Secināju, ka vajag tikai vēlmi un nedaudz veiksmes.

Gigi
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/01/2010
Ziņas: 829
Manīts: pirms 16 min

Arī man viens pazīstams čalis mācās par pilotu un, cik noprotu, strādās BT. Puisis nav no bagātajiem...

Gigi

Baltusini7
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/03/2012
Ziņas: 69
Manīts: pirms 49 ned

Ziniet visi kaut kur mācās, bet nav nevienas konkrētas vietas. Varbūt varat padalīties. Man te arī viens jaunēklis interesējas par šo profesiju, bet neko nevar atrast.

k
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 2204
Manīts: pirms 5 st
Kur: Rīga

Negribu būt rupjš, bet ja tas jauneklis tik vienkāršu lietu nevar atrast, tad vai nu viņa interese nav nopietna, vai spējas par mazām.

Pats arī esmu šo lietu apdomājis un papētījis, jo personīgi pazīstu diezgan daudzus, kas lido, process interesē, daļā teorijas pamatzināšanas ir. Tomēr pagaidām esmu atlicis, jo interese nav tik liela, lai vajadzīgo summu atrautu citām interesēm. Savukārt, naudas nav tik daudz, lai varētu atļauties, nekam citam neatņemot.

Bet no tiem pētījumiem pirms vairākiem gadiem man sanāca, ka finansiāli apmācība Rīgā un Dienvidāfrikā izmaksā apmēram vienādi, DĀR cenai pieskaitot arī ceļu uz turieni. Bet DĀR pasaulē ir ļoti populāra vieta privātās licences iegūšanai. Tā ka iespējams apvienot 3 lietas: mācības, ļoti skaista apvidus apgūšanu un starptautisku pieredzi.

Trallallā
Lietotāja Trallallā attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 14/04/2009
Ziņas: 17
Manīts: pirms 1 gads

Nejauši uzgāju šo veco tēmu. Ir viedoklītis Smile

Jā, šis ir dārgs pasākums, bet piloti uz šodienu ir ļooooti pieprasīti. Un sagaidāms, ka tuvāko gadu laikā tā arī būs. Bet par pilotiem mācās (izmācās un strādā) tikai tie, kam tā gaisa stihija ir vitāli nepieciešami, tb, iekšēji ļoti motivēti cilvēki, kas ir gatavi visu savu dzīvi pakārtot tam, lai būtu iespēja būt gaisā.

Iespējas izmācīties ir ļoti dažādas, bet Rīgā pamatā tā ir www.eriva.lv , jā.