La gan esmu ceļakājietis ar nopietnu stāžu, nekad neesmu manījis šeit ne pušplēsta vārda par šo Apvienotās Karalistes (pus)aizjūras teritoriju.
Tātad, ir plāns jūnija pirmajā nedēļā ar otro pusīti aizlaist nedēļu ilgā plezīra braucienā uz Malagu. Par pašu Malagu un apkārtni viss ir puslīdz skaidrs. Īrēsim mašīnu.
Man no paša sākuma gribējās, ja jau tik tuvu esam, aizlaist vienu dienu arī uz Gibraltāru. Tagad, kad datumi nāk tuvāk, sāku pētīt opcijas, un rodas daži jautājumi - vai vispār ir vērts, kā labāk, un kas noteikti būtu jāredz?
Mašīnu noīrēju jau pirms pusgada caur QEEQ par 140€, ko šie paši dažus mēnešus vēlāk pārrezervēja par 115€ - ir viņiem tāds serviss, ja cenas krītas. Ar atļautu iebraukšanu Gibraltārā. Šobrīd skatos, ka autoīre Malagā vasaras sākumā ir smieklīgi lēta - pat par 40€ / nedēļā, bet drīkst braukt tikai pa Spāniju. Gibraltāram nāk klāt visādas dārgas apdrošināšanas, tā kā ar iebraukšanu iekšā mans 115€ variants nebija nemaz slikts.
Tai pašā laikā, piemēram, šajā lapā lasu, ka uz robežas mēdz būt rindas, ielas Gibraltārā ir šauras, stāvvietu maz un dārgas. Turklāt galvenajiem tūrisma objektiem nemaz ar mašīnu nevarot piebraukt. Ieteicams variants ir atstāt mašīnu visu dienu stāvvietā netālu no robežas un doties uz Gibraltāru kājām.
Šajā lapā, savukārt, var nopirkt biļetes uz galvenajām atrakcijām - funikulieri, dabas parku un delfīnu piedzīvojumu. Lēti nav, bet, cik es saprotu, dārgākajā variantā pa 39.50 mārciņām ietilpst itin viss tur minētais ak nē, viss minētais tomēr maksās jau 57.50 mārciņas (tāpēc jautājums, vai vispār ir vajadzīga biļete, kas ietver dabas rezervātu) un, vēl bezmaksas autobuss no robežas (nav gan skaidrs, vai atpakaļ arī).
Nu, tad gribēju vaicāt, kādam, kas ir bijis - kā labāk darīt, un vai vispār ir to vērts. Pašlaik sliecos pa labu variantam ar mašīnas atstāšanu Spānijas pusē (arī jau nāksies šķirties no 7-8€) un tālāk izmantot iepriekšminētās firmas pakalpojumus. Bet ir visai vājš priekštats, cik tas laika aizņems. Vai dārgākajā variantā, kurā ietilpst arī delfīni, visu programmu vispār var reāli izpildīt vienā dienā?
Varbūt ir citi ieteikumi, ko vēl apskatīt, ko, no sarakstā minētā nav vērts (St Michael's Cave, Skywalk, Windsor Suspension Bridge, Great Siege Tunnels, World War II Tunnels & City Under Siege Exhibition, Moorish Castle, 100 Ton Gun and various Footpaths within the Upper Rock Nature Reserve), vai funikulieri vajag ņemt abos virzienos, vienā, vai neņemt nemaz, un varbūt vispār programmā var ieplānot kaut ko citu.
Būšu pateicīgs par jebkādām atsauksmēm un ieteikumiem!
Nesen awd viens UK krievs (karaļa padotais) rakstīja par pieredzi strādājot Gibraltārā. Robežšķērsošana ar auto - ir patīkamāki laika nosišanas paņēmieni. Arī kājām ejot var rinda gadīties.
Auto novietojām daudzstāvenē. Rinda bija, bet virzījās normāli. Kad ielido, izlido lidmašīnas, Gibraltārs slēgts. Iebraukšana šķērsojot lidlauku.
Iekšā Gibraltārā?
Bet vai bija jēga vispār braukt iekšā, ja var iet ar kājām?
Jā, GB! Kājām nezinu. 2as reizes, abas ar auto.
Ko ir vērts, un ko nav vērts tur darīt?
2011. vai 2012.gada pieredze (augusta beigas) - ģimene ar 2 bērniem/jauniešiem (17/10 gadi). Iebraucām Gibraltārā ar ESP īrētu mašīnu (lidostas skrejceļš bija vaļā), nečakarējāmies, parkings 1./2./3.vietā, 10 min ar kājām, tālāk par +/- 100 EUR ar vietējiem britiem, kas izvadāja ar busu pa visiem "must-see" objektiem (The Ancient world, alas, storiji, visi Miradori, pērtiķi paši nāca klāt ar britu nodrošināto pārtiku, utt.). Biļetes, ja tādas vispār bija vajadzīgas , skaitījās iekļautas. Drošvien, ka pārmaksājām, bet visiem patika un joprojām atceramies ar "labu vārdu". Izbraukšana - izdevās redzēt lidmašīnas pacelšanos, bet "uz robežas" drusku bremzēja daudzie mocīši ar ESP numuriem (visi ar auto vienā rindā), kas tika "kratīti" uz cigarešu un alko daudzumu/tilpumu. Bet nekas krimināls nebija, bijām gatavi, ka būs ilgāk.
Tas simtiņš bija par visu grupu, vai katram?
Kur tos vietējos britus - izvadātājus meklējāt?
100 par grupu
Nemeklējām, paši "piedāvājās", redzot/dzirdot, ka esam turistos
Mēs atstājām auto Spānijas pusē, tur ir parkings tieši pie robežas, un Gibraltāru ar kājām izstaigājām.
Pagāšgad auto atstāju Spānijas pusē un aprātā dažus eur samaksāju par stāvvietu. Tālāk ar kājām turpatpakaļ izstaigāju visu klinti un atpakaļceļā nogāju pa Mediterranean steps taku. Iekšā gāju pa Pillars Of Hercules ieejas punktu. Ieeja 17GBP/pers.
Funikulieri neizmantoju.
Kopā laikam kādus 15km nostaigāju. No auto līdz Pillars Of Hercules vienā virzienā ap 5km.
Gibraltar der arī ID karte. Ja brauc Gibraltar iekšā ar auto, tad vajadzētu izrēķināt, lai ar maksimāli tukšu bāku brauktu, jo kaut kas ap 10-15centiem litrā tur lētāka degviela.
Cik skatos, tad šīs firmas pakalpojumus laikam neviens nav izmantojis.
Iekšā gāju pa Pillars Of Hercules ieejas punktu. Ieeja 17GBP/pers.
Man, kā pilnīgam lunim šajos jautājumos, pat paviršs Google meklējums nedod atbildi uz jautājumu, kam iekšā var iekļūt pa Pillars Of Hercules ieejas punktu, un vai par to ir vērts maksāt 17 mārciņas. .
Un vēl, vai uz vietas pārsvarā var norēķināties ar kartēm? Mārciņu man praktiski nav (turklāt ir risks saņemt atlikumu Gibraltāra mārciņās, ko pēc tam var iesālīt). Par kaut kādu vietu jau lasīju, ka kartes nepieņem, bet pieņem eiro pēc kursa 1.5, kas ir tīrākā laupīšana. Un arī šajā gadījumā ir risks saņemt atlikumu gandrīz nekur nederīgā naudā.
Orson! Netais kaunu profiņiem! Brauc uz Gibraltāru! (Klaipēdu). Ta nu gan! Pāris km2 nevarēs pieveikt!:)
Neveiksmes gadījumā nekas labāks par čārdžebeku nav izdomāts!
Un vēl! Latvijā Čipsis un Dullais, GB oriģināls Fish&Chips. Vajag piesēst un kaut ko nobaudīt.
Biju Gibraltārā 2018. gadā ar Malagā īrētu auto (Marbesol). Robežas šķērsošana aizņēma 1min, parādījām, ka mums ir pases un palaida. Ar auto novietošanu problēmas nebija- varbūt vienkārši paveicās, degviela tur lētāka. Uz funikulieri gan nācās pastāvēt rindā. Biļetes iepriekš pirktas online, ja nemaldos 25-30eur funikulieris + izbrauciens ar kuģīti- delfīnu safari.
bijām pirms gadiem 10. Dzīvojām Spānijas daļā,pilsētiņa La Linea. No tās abas dienas gājām ar kājām uz Gibraltāru,toreiz mašīnām bija maza rindiņa,cilvēkus ar tumšāku ādas krāsu kratīja mazliet vairāk kā mūs - bālģīmjus,jo spāņi kaut ko tur nesot pārāk lielos daudzumos iekšā/ārā (laikam cigaretes un alko) sakarā ar cenu starpību. Mēs tikai vicinājām pases un teicām,ka esam no Latvijas un viss. Visskaistākais pasākums bija skrejceļa šķērsošanas process un tas, kā viņi slēdz ceļu gājējiem/braucējiem un izrullē ķēdes un, kad lidmašīna aizlido,tad atkal visu savāc un palaiž tautu,es būtu varējusi to skatīties visu dienu n-tās reizes un to nevar tik skaisti izjust,ja sēž mašīnā - tāpēc -tikai ar kājām!
Arī pašā kalnā uzkāpām ar kājām - protams,jāņem līdzi ūdens+kaut kas enerģijai+ ērti apavi+ augļi mērkaķiem (uzmanīgi ar nepiesietām lietām,piem. brilles un cepures) Kaut kā neatceros,ka būtu pirkuši kādas biļetes,gājām visur ,kur nebija žogs priekšā,arī tur,kur tūristiem nav jāiet - no ārpuses apskatījām krematoriju,tur pat blakus bija liela elektrotehnikas izgāztuve un skats uz Āfriku.
Ielas tiešām šauras. Pēdas bija atstaigātas beigtas,bet tas bija to vērts!
Paldies visiem, un šo to saņēmu arī privāti, tā kā priekšstats tagad ir.
Cenas gan nepriecē, ja vien robijs2 atmiņa neviļ, tad tas, kas 2018. gadā maksāja 25-30 EUR, tagad maksā jau gandrīz 40 mārciņas.
Vai delfīnus varēja redzēt? Kurā mēnesī tas bija?
No tā paša manis minētā awd - varot uzskatīt, ka visas maksas atrakcijas ir tikai tūristu lamatas un laiku var lieliski pavadīt arī tajās neiekrītot, kā tepat augstāk jau apraksta.
Uzkāpu pa Mediterranean Steps līdz The Rock augšai saullēktā. Bija skaisti, tikai spilgtāka lampiņa būtu noderējusi tai sākuma daļai, kas tumsā.
Gibraltāram ir tāda unikāla sajūta, it kā britu "Main Street" būtu teleportēta uz subtropiem, bet man personīgi uz turieni atpakaļ neprasās, īsti neatradu, ko tur darīt.
Bet kopsummā, tiem, kas bijuši, delikāts jautājums - vai Gibraltārs ir tā vērts no tāda baudāma aspekta, nevis no tāda viedokļa, ka tā ir cita valsts Spānijā? Arī plānoju ceļojumu pa Spāniju, tagad domāju iekļaut vai nē savā listē :)
Paldies orsons21 par tēmas aktualizēšanu
Parādi vēl vietu, kur mierīgi atļauj vazāties pa lidlauku? Vai braukalēt?
Vēl interesēja vai ducīgs bumbas spērējs var izsist to no GB Spānijā vai ūdenī? Izrādās, ka viņu iekšējā turnīrā piedalās 11 komandas. Noteikti pastnieki, taksisti, viesmīļi, policisti, lidostas darbinieki, pārdevēji, muitnieki utt.
Pēdējo reizi biju Gibraltārā oktobrī,2022. Auto atstāju maksas stāvvietā pirms paša robežpārejas punkta. Atpakaļceļā, laikam skolas/darba dienas beigās bija rindas, bet rindas bija arī transporta līdzekļiem.
Vai ir vērts apmeklēt Gribraltāri? Ja labs laiks, tad jā- skats no augšas ir jauks. Jauki arī izstaigās Gribraltāra ieliņas, ne tikai galveno ielu. Var paskatīties arī elitārās mājas ostā. Šogad rudenī atkal būsim tajā reģionā, otru reizi noteikti tur nebrauksim, bet vienu reizi ir vērts apskatīt tādu samērā eksotisku, no dažādiem aspektiem vietu.
Loģiski būtu strādāt Gibraltārā, bet īres vietu turēt ESP pusē. Kādreiz pētīju par darba apmaksu. Tagad aizmirsies.
Varbūt rindas veidojas pēc darba? GB uz ESP? Līdzīgi, kā SUI uz GER un ITA?
Manuprāt, no baudāmā aspekta ir tā vērts, bet ar 1 dienu pilnībā pietiek. Mēs gan iekļāvām Gibraltāru savā maršrutā, ar auto 2 nedēļas apceļojot Andalūziju.
Speciāli uz Gibraltāru, piemēram, no Malagas es diez vai brauktu. Arī es otrreiz nebrauktu.
Komplektā Tarifa.
Mēs braucām no Fuengirola (Malaga). Ar vienu dienu Gibraltārā noteikti pietiek.
Mēs braucām no Fuengirola (Malaga). Ar vienu dienu Gibraltārā noteikti pietiek.
Paldies visiem, un šo to saņēmu arī privāti, tā kā priekšstats tagad ir.
Cenas gan nepriecē, ja vien robijs2 atmiņa neviļ, tad tas, kas 2018. gadā maksāja 25-30 EUR, tagad maksā jau gandrīz 40 mārciņas.
Vai delfīnus varēja redzēt? Kurā mēnesī tas bija?
Pārbaudīju, 27GBP maksāja. Jā, delfīnus smuki varēja redzēt, peldēja līdzās kuģītim. Bijām augusta vidū.
Piekrītu, ka apmeklēt vajag, bet ar 1 dienu pilnībā pietiks.
Gibraltārs ir loģiska pietura ceļā, gan uz Vidusjūru, gan uz Kanārijām. Var pielieties ar lētu degvielu, piekrāmēt rundukus ar lētāku šmigu un sapirkties zelta piekariņus dāmām. 2 dienas ir pašā laikā.
Un vēl tā ir laba vieta, kur salaulāties, ja grib ko eksotiskāku, bet budžets dienvidu salas nepavelk. Pat Džons ar Joko izvēlējās Gibraltāru. Procedūras ārzemniekiem atstrādātas.