Darbinieku streiku gadījumā aviosabiedrībām iespējams jāmaksā kompensācija

20 atbildes [Pēdējā ziņa]
orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15310
Manīts: pirms 2 st
Kur:

(Izcelšu atsevišķi — Juris)

http://jauns.lv/raksts/arzemes/278229-es-nak-klaja-ar-zinu-kas-nopietni-...

Varbūt drīz tā sērga beigsies, vai vismaz ies mazumā.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX
Janka2014
Lietotāja Janka2014 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/09/2014
Ziņas: 981
Manīts: pirms 23 st
Kur: RIX

Te gan virsrakstu man liekas vajadzētu papildināt, minot, ka Aviokompānijas darbinieku streiku gadījumā...

ATC torņi, lidostu darbinieki u.c. joprojām var streikot visapkārt Eiropai, ietekmēt lidojumu grafikus aviokompānijām un par to nemaksāt kompensāciju.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Labi. Smile

Tiesas pamatojums loģisks, kā jau mēs daudzkārt esam forumā runājuši — ja aviosabiedrībai ir iespēja šo streiku pārtraukt, piekrītot streikotāju prasībām, tad nevar teikt, ka streiks ir ārpus viņu kontroles. No otras puses, prasības var būt pārspīlēti augstas…

trafs
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 1768
Manīts: pirms 21 st

Pie tam spriedums ir par streiku, kurš nemaz nebija streiks.

Dzeltenais portāls tāds dīvains, raksta par izmaiņām ES likumdošanā, kas izrādās tikai viens konkrēts tiesas spriedums, un tas nav gluži viens un tas pats. Mūsdienās to sauc par žurnālistiku, “Skycop” pašreklāmas putrā savārot kopā dažādas lietas?

Iespējams, ka M. Stonkus ir taisnība, un drīzumā nekādus streikus neatzīs par ārkārtas apstākļiem. Tas gan noteikti cels uz augšu biļešu cenas. Visiem.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

trafs rakstīja:

Tas gan noteikti cels uz augšu biļešu cenas. Visiem.

Šo argumentu vienmēr izmanto patērētāju, darba ņēmēju utt tiesību paplašināšanas gadījumā. Un es nepaslinkošu un kā vienmēr atkārtošu, nē, tas varbūt cels aviosabiedrības izmaksas, bet tās nav dzelžaini saistītas ar biļešu cenām.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15310
Manīts: pirms 2 st
Kur:

Man par pēdējo atcelto lidojumu (kas acīmredzmi bija streika dienā) AF atsūtīja e-pastu spāņu valodā (rezervēts caur rumbo.es), ka lidojums atcelts dēļ "operational reasons" (iztulkojot). 

Ja jau tā, tad loģiski būtu, ka kompensācija pienākas. Nez, viņi pēc tam vēl var spirināties pretī, ja jau paši minējuši iemeslu, kam vajadzētu būt viņu kontrolē?

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

To neviens nevar apsolīt, ka nespirināsies, bet pēc šāda formulējuma kompensācija pienākas.

trafs
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 1768
Manīts: pirms 21 st

Juris rakstīja:

Šo argumentu vienmēr izmanto patērētāju, darba ņēmēju utt tiesību paplašināšanas gadījumā. Un es nepaslinkošu un kā vienmēr atkārtošu, nē, tas varbūt cels aviosabiedrības izmaksas, bet tās nav dzelžaini saistītas ar biļešu cenām.

Saista tādēļ, ka par visu jāmaksā patērētājam. Viens no biznesa pamatlikumiem ir tāds, ka pieaugošas izmaksas nedrīkst segt no peļņas. Pretējā gadījumā bizness kļūst neinteresants, neattīstās, iznīkst. Var runāt tikai par to, kā tiks paceltas biļešu cenas, nevis vai, jeb cik prasmīgi tas tiks noslēpts.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 4 st

Mani interesētu kad varētu būt izmaiņas par kompensāciju par pārlieku agru ielidošanu. Aizvien biežāk dzirdu par gadījumiem, kur pārliek uz iepriekšējo reisu pat 2 dienas iepriekš! Ja kaut kas tāds jau ir, labprāt uzzinātu.

trafs
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 1768
Manīts: pirms 21 st

Linca rakstīja:

Mani interesētu kad varētu būt izmaiņas par kompensāciju par pārlieku agru ielidošanu. Aizvien biežāk dzirdu par gadījumiem, kur pārliek uz iepriekšējo reisu pat 2 dienas iepriekš! Ja kaut kas tāds jau ir, labprāt uzzinātu.

Varbūt problēma tomēr ir agrākā izlidošanā, nevis ielidošanā? Un par to taču jau ir paredzēta kompensācija! Regulā šāda situācija ir precīzi aprakstīta.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Regulā ir jāievieš plašāka laika izmaiņu definīcija. Pašlaik tur ir runa tikai par reisu atcelšanu un laika limitiem aizvietojošam lidojumam šajā gadījumā. Aviosabiedrības no tā izvairās, paziņojot, ka reiss nav atcelts, bet gan pārcelts.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

trafs rakstīja:

Var runāt tikai par to, kā tiks paceltas biļešu cenas, nevis vai, jeb cik prasmīgi tas tiks noslēpts.

Ja tas būs tik prasmīgi noslēpts, ka biļetes maksās tikpat cik iepriekš, neredzu iemeslu sūdzēties.

Kad Ryanair sāka lidot uz Berlīni, AirBaltic samazināja savu biļešu cenas 2x, būs jāiet mācīt AirBaltic biznesa pamatlikumi, acīmredzot viņi no tā neko nejēdz. Smile

trafs
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 1768
Manīts: pirms 21 st

Juris rakstīja:

Ja tas būs tik prasmīgi noslēpts, ka biļetes maksās tikpat cik iepriekš, neredzu iemeslu sūdzēties.

Protams! Pārdošanā galvenais, lai klients paliek apmierināts.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 4 st

trafs rakstīja:

Linca rakstīja:

Mani interesētu kad varētu būt izmaiņas par kompensāciju par pārlieku agru ielidošanu. Aizvien biežāk dzirdu par gadījumiem, kur pārliek uz iepriekšējo reisu pat 2 dienas iepriekš! Ja kaut kas tāds jau ir, labprāt uzzinātu.

Varbūt problēma tomēr ir agrākā izlidošanā, nevis ielidošanā? Un par to taču jau ir paredzēta kompensācija! Regulā šāda situācija ir precīzi aprakstīta.

Parasti izlidošana tieši arī ir vaina, jo citreiz 1-2 dienas iepriekš nav aktuāli lidot īsāka brauciena dēļ - neatmaksājas vispār braukt.

trafs
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 1768
Manīts: pirms 21 st

Linca rakstīja:

Parasti izlidošana tieši arī ir vaina, jo citreiz 1-2 dienas iepriekš nav aktuāli lidot īsāka brauciena dēļ - neatmaksājas vispār braukt.

Tagad sapratu, par ko ir runa. Loģiski, ka pienāktos kompensācija ari šādā gadījumā. Tiešām nav kāds precedents iztiesāts?

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Manuprāt šādos gadījumos vienmēr var teikt, ka jaunais laiks neder, un aviosabiedrība piedāvās reisu pēc iepriekš paredzētā izlidošanas datuma, nevis pirms. Un apmaksās viesnīcu. (Ja pareizi saprotu, ka Linca domā atpakaļlidojumu uz mājām.)

Kompensācija pienākas abos gadījumos (lido ātrāk vai vēlāk), ja lidojuma atcelšana notikusi pēdējā brīdī (< 2 nedēļas pirms lidojuma).

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 4 st

Vai nesanāk tā, ka ja pasaka, ka pārceļ, nevi atceļ, izlido/ielido ātrāk, tad nepienākas kompensācija? 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Jā, 'pārceļot' reisu, aviosabiedrība var izvairīties no kompensācijas maksāšanas.

propers
Tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 4764
Manīts: pirms 1 min

Juris rakstīja:

Jā, 'pārceļot' reisu, aviosabiedrība var izvairīties no kompensācijas maksāšanas.

Bet tas taču nav gadījumā ja ir palikušas mazāk kā 14 dienas? Ja tālā nākotnē esošu reisu pamaina, es vēl saprotu Smile Un tad arī vienas dienas ietvaros. Tad plānojot pārsēšanos ar nakšņošanu varētu izvairīties no problēmām.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Parasti lidojumu sarakstu maina tālā nākotnē, bet nekas neliedz to darīt arī lidojumiem tuvāko 14 dienu laikā un tā izvairīties no kompensācijas maksāšanas.